Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 2019
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor cassie127 » Di 22 Aug 2017, 18:50

SilentScreamer schreef:Volgens mij is het drukste moment zelfs de Zondagavond, waar alle studenten uit het gehele noorden in deze trein stappen vanuit Zwolle naar Enschede.

Dat valt opzich wel mee. Ochtendspits is drukker
Online archief (oude) dienstregelingen (pdf): http://busboekjesenlijnfolders.nl
trein: 21988,9 km (17-10) bus: 1570,6 km (01-10)

jelmerrr
Berichten: 489
Lid geworden op: Za 16 Jan 2016, 17:21

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor jelmerrr » Di 22 Aug 2017, 20:53

overigens rijden ze dan meestal ook niet met 3 maar met 2 stellen.

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 5813
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor JWM » Di 22 Aug 2017, 21:24

Hoe lang zijn de Flirts waar Syntus mee gaat rijden?

dennistd
Berichten: 2133
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor dennistd » Di 22 Aug 2017, 21:49

Op zondagavond wordt er deels met losse stellen gereden, dus dat is zeker niet het drukste moment van de week. Ja, misschien op basis van aantal reizigers per stel...

De lengtes zijn 63,2 en 80,7 meter. Met 171 respectievelijk 235 zitplaatsen, waar in beide gevallen 9 klapzitjes bij komen.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 5813
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor JWM » Di 22 Aug 2017, 21:51

Bedankt voor alle details, dus gewoon net als NS stellen met 3 en 4 bakken.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 2019
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor cassie127 » Di 22 Aug 2017, 21:53

En de 5 delige Flirts waarmee Eurobahn gaat rijden zijn dan 98,2 meter lang ga ik vanuit?
Online archief (oude) dienstregelingen (pdf): http://busboekjesenlijnfolders.nl
trein: 21988,9 km (17-10) bus: 1570,6 km (01-10)

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 5813
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor JWM » Di 22 Aug 2017, 21:56

Wat is de link met deze concessie?

dennistd
Berichten: 2133
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor dennistd » Di 22 Aug 2017, 21:57

JWM schreef:Bedankt voor alle details, dus gewoon net als NS stellen met 3 en 4 bakken.

Klopt. NS heeft trouwens wel beduidend minder stoelen erin: 146/202. Scheelt dus 25/33 stoelen.
JWM schreef:Wat is de link met deze concessie?
Helemaal niets.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

SilentScreamer
Berichten: 26
Lid geworden op: Do 17 Aug 2017, 15:24
Locatie: Enschede

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor SilentScreamer » Wo 23 Aug 2017, 16:00

Er is meer helderheid gekomen door een vraag van Treinreiziger.nl:

- De sneltrein Zwolle - Enschede zal in december 2017 gaan rijden tussen Raalte - Enschede
- Na de zomer wordt spoor 8 op Zwolle geopend en zal de trein doorrijden naar Zwolle.
- Enkelvoudig inchecken wordt bepaald of het er gaat komen na de zomer.

http://www.treinreiziger.nl/sneltrein-z ... omer-2018/

michel.vandenhof
Berichten: 12
Lid geworden op: Di 20 Jun 2017, 03:53

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor michel.vandenhof » Wo 23 Aug 2017, 17:20

Er komen 9 stuks 3-delig 7301-7309 en 7 stuks 4-delig 7401-7407. Er mag i.v.m. perronlengte met maximaal 7 bakken gereden worden. Voor opzending zal 8 bakken wel mogen vermoed ik. 9 of meer weet ik niet of dat overal past qua kruisingen, maar denk dat zelfs 12 bakken elkaar kan passeren.

Durashift
Berichten: 1763
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Durashift » Wo 23 Aug 2017, 17:57

Welke zomer, de huidige of die in 2018 voor wat betreft single check in/out?

SilentScreamer
Berichten: 26
Lid geworden op: Do 17 Aug 2017, 15:24
Locatie: Enschede

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor SilentScreamer » Wo 23 Aug 2017, 20:35

Dat is niet duidelijk, maar ik denk wel aanstaande. Lijkt me toch dat ze dit (ver) voor de concessie moeten weten. In ieder geval moeten ze besluiten wat ze gaan presenteren in december 2017.

starx
Berichten: 565
Lid geworden op: Wo 26 Feb 2014, 00:25

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor starx » Do 24 Aug 2017, 12:04

Die sneltrein Raalte - Enschede is weer typisch zo'n geval van iets dat halfbakken wordt ingevoerd. Is het nou zo moeilijk om iets langer te wachten en het dan in één keer goed te doen.

We moeten dus nog horen hoe de provincie het heeft opgelost, maar ik mag toch wel hopen dat ze niet NS gaan betalen om de 7000 leeg tussen Aml en Hgl te laten pendelen. Dat zou toch wel zonde van het geld zijn. En bovendien kun je het geld dan veel beter steken in nieuwe infra zodat het allemaal wel past. Bijvoorbeeld een keerspoor net buiten Almelo of een extra perron in Almelo.

CamilleKreemers
Berichten: 2979
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor CamilleKreemers » Do 24 Aug 2017, 12:53

Er was nooit een probleem als de NS niet ingekort had.

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 2352
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Mikos » Do 24 Aug 2017, 13:26

CamilleKreemers schreef:Er was nooit een probleem als de NS niet ingekort had.

Er was nooit een probleem als de provincie nog voor het doortrekken van de 7000 naar Enschede had betaald.
Er was nooit een probleem als de boel niet was gegund aan een ander bedrijf dan het bestaande en er zodoende geen verschillende vervoerders zouden rijden.
Er was nooit een probleem als er voldoende reizigers op Almelo de Riet en Borne in- en uit zouden stappen die een kwartierdienst rechtvaardigen buiten de spitsuren.

Zo kan ik het ook :wink:

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 2019
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor cassie127 » Do 24 Aug 2017, 13:33

Even iets andera. Maandag gaat het kamperlijntje weer open. Gaan de buffels daar dan ook 140 rijden aangezien de baanvak snelheid omhoog gaat
Online archief (oude) dienstregelingen (pdf): http://busboekjesenlijnfolders.nl
trein: 21988,9 km (17-10) bus: 1570,6 km (01-10)

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4405
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor reisthijs » Do 24 Aug 2017, 13:51

De lijn gaat weer open, maar gaat wel gelijk ook de baanvaksnelheid omhoog?
De dienstregeling is in elk geval nog niet aangepast aan een hogere snelheid, Zwolle-Kampen blijft 10 minuten.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

CamilleKreemers
Berichten: 2979
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor CamilleKreemers » Do 24 Aug 2017, 14:57

wanneer gaat de sneltrein rijden dan?

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 5454
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor regenmaker » Do 24 Aug 2017, 14:58

Per december alleen Raalte - Enschede 1x/uur.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.
Vanaf 1 augustus 2017 het nieuwe Westfalen Tarif.

CamilleKreemers
Berichten: 2979
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor CamilleKreemers » Do 24 Aug 2017, 15:15

ik doelde meer op welke dagen en tussen welke tijden.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 5454
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor regenmaker » Do 24 Aug 2017, 15:25

Ik dacht maandag t/m vrijdag overdag. Maar 100% zeker ben ik niet.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.
Vanaf 1 augustus 2017 het nieuwe Westfalen Tarif.

Gebruikersavatar
visgraat
Berichten: 752
Lid geworden op: Vr 13 Mei 2011, 23:13

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor visgraat » Vr 25 Aug 2017, 14:03

reisthijs schreef:De lijn gaat weer open, maar gaat wel gelijk ook de baanvaksnelheid omhoog?
De dienstregeling is in elk geval nog niet aangepast aan een hogere snelheid, Zwolle-Kampen blijft 10 minuten.


Er komt toch een extra stop bij Stadshagen?

OV-Hobbyist
Berichten: 215
Lid geworden op: Vr 03 Okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor OV-Hobbyist » Vr 25 Aug 2017, 14:06

Ja, in december pas, als Keolis NL gaat rijden.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.

Gebruikersavatar
visgraat
Berichten: 752
Lid geworden op: Vr 13 Mei 2011, 23:13

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor visgraat » Vr 25 Aug 2017, 14:16

Dan zou nu inderdaad voor een korte tijd een dienstregeling kunnen komen, waarbij de rit waarschijnlijk 1 of 2 minuten korter duurt. Maar die tijd komt er dan weer bij vanaf december. Misschien dachten ze: laat maar even voor wat het is.

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 2352
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Mikos » Vr 25 Aug 2017, 17:23

cassie127 schreef:Even iets andera. Maandag gaat het kamperlijntje weer open. Gaan de buffels daar dan ook 140 rijden aangezien de baanvak snelheid omhoog gaat

De baanvaksnelheid gaat direct bij heropening omhoog, maar alleen op het deel waar de baanvaksnelheid ook daadwerkelijk omhoog gaat. Van Zwolle naar Stadshagen v.v. blijft 100, van Stadshagen naar Kampen v.v. wordt 140. De tijdswinst is daarmee minimaal, voor de elektrische stellen van Syntus/Keolis waarschijnlijk net genoeg om de extra stop te Stadshagen in de bestaande rijtijd te kunnen maken.


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten