Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door CamilleKreemers »

oh, dat is dus het verschil tussen de servicepunten. Ik dacht dat het over algemene servicepunten ging, dus ongeacht materieeltype.
Wanneer komt het servicepunt van CAF dan?
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door Durashift »

CamilleKreemers schreef: (..)
Wanneer komt het servicepunt van CAF dan?
Da's maar in één concessie / vervoerder toch?

Te weinig :wink:
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door CamilleKreemers »

Misschien maar een concessie, maar wel meer dan 100 stellen.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door reisthijs »

CAF hoeft hier geen servicepunt te openen. Dat heeft niets te maken met concessies, maar wel met het feit dat NS een eigen onderhoudsbedrijf heeft en de andere vervoerders niet.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door Suus »

Een andere vraag, waar die treinen van Syntus onderhouden gaan worden, vind ik wel interessant.

De werkplaats van Nedtrain in Hengelo, die nu al niet meer zoveel om handen heeft (22x DM '90 en 9x LINT), zou daar best een praktische locatie voor kunnen zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door dennistd »

Zou kunnen, hoewel die werkplaats natuurlijk wel helemaal op diesel toegelegd is. Ik denk dat een nieuwe werkplaats beter zou zijn, en Hengelo zou op zich wel handig liggen als je daar ook de Lintjes wil onderhouden.
cassie127
Berichten: 6580
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door cassie127 »

De inhoud van het volgende artikel wisten we eigenlijk al wel en zit vol met fouten... maar toch deel ik hem :lol: http://www.sallandcentraal.nl/zwolle-en ... er-per-uur
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door Jef400 »

Iedereen is journalist :N
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door julsteren »

De NS die vanuit Hengelo de achterhoek in gaat, juist ja :')
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door SuperGhost »

Achja, bij NOS hebben ze ook wel eens gezegd dat Heracles Almelo een Achterhoekse club is, dus met die logica klopt het wel :twisted:
cassie127
Berichten: 6580
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door cassie127 »

Ze denken zeker dat de trein in Deventer en in Zutphen keert om in de achterhoek te komen... Waarbij die vanaf Zutphen wel een behoorlijke snelheid moet hebben om in Winterswijk te komen :lol:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door SuperGhost »

Cassie, nu lach je die krant uit vanwege hun aardrijkskundige gebreken, terwijl je ze nu zelf ook laat zien: Zutphen ligt toch echt geografisch in de Achterhoek (alleen de wijk De Hoven ligt in de Veluwe) :wink:
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door flipje »

*kick*
Hoe staat het er voor met de FLIRTS van Syntus?
Vorig jaar vertelde een medewerker (van bovenstaand bedrijf) me dat ze in juni zouden arriveren, om o.a. testritten te gaan doen.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door groningen »

Op station Kampen zag ik dat de spoorlijn naar Zwolle er 3 maanden eruit ligt in de zomermaanden. Dan zal die dus wel omgebouwd worden naar elektrisch.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door dennistd »

flipje schreef:*kick*
Hoe staat het er voor met de FLIRTS van Syntus?
Vorig jaar vertelde een medewerker (van bovenstaand bedrijf) me dat ze in juni zouden arriveren, om o.a. testritten te gaan doen.
Ik heb zowel augustus als september voorbij horen komen.
MarkNL
Berichten: 482
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door MarkNL »

groningen schreef:Op station Kampen zag ik dat de spoorlijn naar Zwolle er 3 maanden eruit ligt in de zomermaanden. Dan zal die dus wel omgebouwd worden naar elektrisch.
En complete renovatie, bouw van station Stadshagen etc.
cassie127
Berichten: 6580
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door cassie127 »

Bouw van station Stadshagen is al bezig. ook de snelheid op het traject zal omhoog gaan. En de spoorovergang meteen na het station wordt momenteel ook aangepakt.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door starx »

Ik vraag het tegen beter weten in, maar zou NS hier na de zomer met elektrisch materieel gaan rijden? Ik meende op somda te hebben gelezen dat het beveiligingssysteem hier ook compleet zal worden vervangen (en dat was het probleem op Zl-Wd).

Maargoed, ik ken de NS en ik denk dat ik het antwoord wel weet.

Nog een andere vraag: zal de tankplaats in Zwolle worden ontmanteld zodra Syntus de concessie heeft overgenomen? Die zal niet meer op regelmatige basis nodig zijn en voor goederen zijn er genoeg andere tankplaatsen in de buurt.
cassie127
Berichten: 6580
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door cassie127 »

Ligt er aan of de NS dm90 nog gaat inzetten op andere trajecten (met bovenleiding)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door Wubbo »

Ga er maar van uit dat NS de concessie uitrijdt met DM90. Voor dat spul is er toch geen beter inzetgebied en elektrisch materieel is niet zomaar over om even daar in te zetten.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door reisthijs »

starx schreef:Ik vraag het tegen beter weten in, maar zou NS hier na de zomer met elektrisch materieel gaan rijden? Ik meende op somda te hebben gelezen dat het beveiligingssysteem hier ook compleet zal worden vervangen (en dat was het probleem op Zl-Wd).
Het probleem is juist dat het beveiligingsysteem niet wordt vervangen, NS heeft geen elektrisch materieel met ATB-NG dus moet DM'90 nog tot december blijven rijden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Zonnig
Berichten: 539
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door Zonnig »

NS en elektrisch rijden op dit traject.

De NS komt nu al materieel tekort om alles fatsoenlijk te kunnen rijden.
Het lijkt mij dan ook niet meer dan logisch dat DM90 hier blijft rijden.
En waarom zou de NS hier moderner materieel willen gaan inzetten, ze verliezen dit traject toch!
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door flipje »

starx schreef: Nog een andere vraag: zal de tankplaats in Zwolle worden ontmanteld zodra Syntus de concessie heeft overgenomen? Die zal niet meer op regelmatige basis nodig zijn en voor goederen zijn er genoeg andere tankplaatsen in de buurt.
In Zwolle staan ook nog 2 rangeerlocs van Nedtrain, dus ik denk het niet.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door Jurre »

Dus op basis van het feit dat er twee rangeerlocs van Nedtrain staan, leg jij de link dat de tankplaat in stand gehouden blijft? :wink:
cassie127
Berichten: 6580
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door cassie127 »

Het kost waarschijnlijk meer om steeds op en neer naar Hengelo te rijden. O.a. in de personeelskosten en de brandstofkosten voor het rijden van en naar Hengelo.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten