Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Hear, hear,......het is zelfs een ras. :X
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
oftwel, je mag ons niet beledigen of je Bent meteen, zoals Aking het subtiel weet te zeggen, een RASIES!1!T!!
Bij twijfel altijd klagen
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Ga eens lekker naar het Veluwe-topic met jullie Apeldoorn-geneuzel. :?
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
:Y
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Besef wel dat door deze grap Glanerbrug ineens de enige plaats in Nederland is die je na twaalven vanuit Enschede met de trein kunt bereiken. Laat Finkers het niet horen!
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Ja hoor, FC Twente - Ajax is uitgelopen op een verlenging. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Nou, de laatste strafschop is genomen. Nu allemaal in polonaise naar Hengelo
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
En op veler verzoek rijdt de laatste trein naar Zwolle 10 minuten later, probleem opgelost.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Ook NS laat een extra trein rijden, met het nummer 28088.
Tot Deventer rijdt deze als Sprinter en daarna door als IC naar Utrecht. :o
Tot Deventer rijdt deze als Sprinter en daarna door als IC naar Utrecht. :o
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 1642
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Ja, dat weet ik wel. Ik was echter in de veronderstelling dat de pijn hem puur in de sprinterdienst zat en dat er nog wel een IC zou rijden, vandaar dat ik alleen Borne noemde. Excuses voor de verwarring.Meltrain schreef:Je vergeet Hengelo, maar ik had eigenlijk tussen de woorden "tussen" en "Almelo" de tekst "de stations" moeten zetten. Tussen die twee stations bevinden zich nog vier andere stations.diederickx schreef:Pardon? Het enige dorp is Borne.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
NS verwacht nu wel een vergoeding van FC Twente :')Meltrain schreef:Ook NS laat een extra trein rijden, met het nummer 28088.
Tot Deventer rijdt deze als Sprinter en daarna door als IC naar Utrecht. :o
https://www.tubantia.nl/enschede-e-o/ns ... ~a65aa377/
Laatst gewijzigd door MarlinOV op do 21 dec 2017, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Die IC heb ik nog op het station van Enschede zien staan met een solide +55 in de aankondiging.
Wat een partijtje voetbal niet teweeg kan brengen zeg
Wat een partijtje voetbal niet teweeg kan brengen zeg
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Als ik de vertrektijden van vandaag van Enschede Kennispark en Nijverdal zo bekijk dan liep het vandaag op een enkele trein na best goed. Zeker als ik het vergelijk me een willekeurige donderdag in de NS-tijd
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Vervoerskundig is een nederzetting al een stad vanaf ongeveer 10.000 inwoners als het een centrumfunctie voor de regio vervult. :YMdk schreef:met 80.000 inwoners ben je technisch gezien geen stad die grens ligt in nederland op 100.000 inwoners. (en nee, dat geneuzel met stadsrechten gaat al helemaal niet op)
Er is eigenlijk één plaats in Nederland als "centrale voorziening" voor het omliggende platteland ontworpen en dat is Emmeloord. Met zijn 25.000 inwoners voldoet het in ieder geval aan de planologische normering voor een stad. Het heeft alleen geen treinstation
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Was Lelystad ook niet als centrale stad ontworpen voor de Flevopolders? Alleen ging een groot deel (Markerwaard) niet door, waardoor het nu wel aan de rand ligt i.p.v. centraal zoals de planning was.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Ja ... en Lelystad breide ook uit naar het noorden i.p.v. het zuiden, waardoor we een spookstation in Lelystad hebben .
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Treincontroleur voorkomt dat zwartrijder zichzelf wurgt met tiewrap
Door snel en vakkundig te handelen, heeft een treincontroleur op het Kamperlijntje woensdagavond weten te voorkomen dat een zwartrijder zichzelf van het leven beroofde. De man is opgevangen door de politie van Kampen.
https://www.ad.nl/binnenland/treincontr ... ~ac2e537c/
Door snel en vakkundig te handelen, heeft een treincontroleur op het Kamperlijntje woensdagavond weten te voorkomen dat een zwartrijder zichzelf van het leven beroofde. De man is opgevangen door de politie van Kampen.
https://www.ad.nl/binnenland/treincontr ... ~ac2e537c/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Wat werkt het RIS in de treinen van deze concessie eigenlijk merkwaardig. Ik zag, een beetje zoals in de bus vaak te zien is, in Zwolle de vertrektijd steeds oplopen tot de geplande vertrektijd (begon na het ombouwen om .48 en ging door tot vertrek om .52). De aankomsten op de tussenstations schoven ook mee in plaats van de geplande tijden te tonen zolang de trein niet vertraagd was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Dat is wel een heel vreemde manier om onder je boete uit te komen. :')Mr-W schreef:Treincontroleur voorkomt dat zwartrijder zichzelf wurgt met tiewrap
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
- Locatie: Zelhem
- Contacteer:
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Moet een beste tiewrap geweest zijn. Als het gelukt was, dan zou hij een blauwrijder geweest zijn. Past bij de blauwnet formule. Sluikreclame allicht?
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Nieuwe manier om punctualiteit op te krikkenDaniel schreef:Wat werkt het RIS in de treinen van deze concessie eigenlijk merkwaardig. Ik zag, een beetje zoals in de bus vaak te zien is, in Zwolle de vertrektijd steeds oplopen tot de geplande vertrektijd (begon na het ombouwen om .48 en ging door tot vertrek om .52). De aankomsten op de tussenstations schoven ook mee in plaats van de geplande tijden te tonen zolang de trein niet vertraagd was.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
De computer die achter het systeem van de schermen zit is ook precies hetzelfde als van de Syntus bussen.
Wat overigens wel opmerkelijk is, is dat de informatie dus in EBS staat maar ze de huidige locatie niet kunnen laten zien in de apps met actuele tijden
Wat overigens wel opmerkelijk is, is dat de informatie dus in EBS staat maar ze de huidige locatie niet kunnen laten zien in de apps met actuele tijden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Als je die dingen met de juiste kant insteekt, kan je een beste lus maken met wrap's aan elkaar.. De laatste trek je dan aan...nsimmelink94 schreef:Moet een beste tiewrap geweest zijn. (..)
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Het kan wel, maar het staat momenteel niet openbaar. Zelfde geldt voor gepland tvv.cassie127 schreef:De computer die achter het systeem van de schermen zit is ook precies hetzelfde als van de Syntus bussen.
Wat overigens wel opmerkelijk is, is dat de informatie dus in EBS staat maar ze de huidige locatie niet kunnen laten zien in de apps met actuele tijden
Overigens zit in de Flirts weer een net iets andere computer achter het EBS dan de bussen. Het is in ieder geval niet dezelfde als van de Veluwe/Twente/MO (Init CoPilot) maar ook weer geen EvendPC zoals PU/Almere. Wat het wel is weet ik zo ook niet. In de Lintjes zit wel precies hetzelfde systeem als de Twentse bussen (CoPilot). Daar zag ik dat rare aftellen ook, maar dan niet met het verschuiven van de tijden bij de tussenstation, die stonden gewoon op de geplande tijd. Vóór 10 december was dat niet het geval... Er zijn toen een hoop aanpassingen gedaan in het EBS schijnbaar...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten