Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8700
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Naar Den Haag moet je een halfuur wachten na het missen van de trein, naar Groningen gaat negen minuten na de intercity al een sprinter.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
De overstap van/naar Gronigen voldeet niet aan de normen en was daarmee geen overstap.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Dan mogen ze wel wat investeren in het busnet binnen Kampen. De ligging van Kampen Zuid is niet bepaald ideaal.visgraat schreef:In het artikel staat trouwens dat alleen de aansluiting naar Lelystad en Den Haag komt te vervallen. Daar zie ik het probleem niet van met Kampen Zuid als alternatief, waarbij een goede aansluiting wordt geboden in Lelystad richting Den Haag.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Welke reiziger maakt zich druk om overstapnormen van Prorail? Het is een haalbare aansluiting voor iemand die goed ter been is en straks niet meer.Klaasje schreef:De overstap van/naar Gronigen voldeet niet aan de normen en was daarmee geen overstap.
Voor inwoners in Kampen is het grotendeels de ene kant op fietsen met niet meer een aansluiting of net iets verder de andere kant op fietsen. Zo groot is Kampen ook weer niet. Van het ene naar het andere station is een kwartier fietsen, dus dat is het maximaal meer. De omweg via Zwolle duurt juist 15 minuten langer. Dus in het uiterste geval is het net zo lang. Ja, als je afhankelijk bent van de bus is het eeen ander verhaal.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Alleen de overstappen die aan de overstapnorm voldoen zijn overstappen waarvan je als reiziger uit mag gaan. Dat iets in de praktijk soms wel werkt is leuk, maar die normen zijn er om teleurstelling te voorkomen.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Nou, nee. Neem nou de overstap in Roermond van de IC uit Maastricht op de stoptrein naar Nijmegen. Die is sinds september niet meer 3 maar nog maar 2 minuten: NS vindt het geen officiële overstap meer en Arriva nog steeds wel. De reisplanner adviseert om 20 minuten eerder te vertrekken uit Maastricht met de stoptrein. Dat betekent dat als ik 1 op de 3x de overstap vanuit de IC haal, ik het er netto al even goed van afbreng als wanneer ik standaard de reisplanner volg. En ik haal die overstap echt veel vaker, want hij is gewoon haalbaar. :Y Als ik het niet haal is de vertraging ook al veel forser, en dan had ik het met de officiële norm ook niet gehaald.
Wat dan weer wel waar is, is dat je geen geld terug bij vertraging kunt claimen met een gemiste niet-officiële overstap. Maar bij een overstap tussen verschillende vervoerders kan dat toch al niet. :')
Wat dan weer wel waar is, is dat je geen geld terug bij vertraging kunt claimen met een gemiste niet-officiële overstap. Maar bij een overstap tussen verschillende vervoerders kan dat toch al niet. :')
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
ProRail doet niets met overstapnormen. De reisplanner wel, dus de mensen die hun reis plannen zullen zien dat deze overstap niet bestaat.visgraat schreef:Welke reiziger maakt zich druk om overstapnormen van Prorail?Klaasje schreef:De overstap van/naar Gronigen voldeet niet aan de normen en was daarmee geen overstap.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
De Google reisplanner ziet de overstap van Almere via Zwolle naar Groningen in 2 minuten ook niet als een overstap. Of je moet in Utrecht de sprinter naar Zwolle nemen met iets van 15 stops of juist in Zwolle de sprinter nemen. Dat slaat nergens op. Hoe kan het dat we met al die technieken dit niet voor elkaar hebben en eigenlijk zelfs voor de gek gehouden worden. Ook met de IC uit Enschede zou je bijvoorbeeld de sprinter nog wel kunnen halen. Geef op z'n minst mensen de mogelijkheid zo te plannen.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Die minimale overstaptijd is bewust(als ik het goed onthouden heb 3 min voor zelfde perron en 5 min voor ander perron, maar weet ik niet meer zeker). De officiële reden dat ze de overstappen zo realistisch mogelijk willen hebben, ook voor het dametje of heertje met de rollator. Máár een onofficiële reden is dat de GTBV-regeling gekoppeld zit aan de reisadviezen. Krijg je een half uur vertraging vanwege je trein die een minuutje te laat aankomt op het overstapstation, waardoor je je aansluiting mist die 1.5 minuut later vertrekt, heb je recht op de GTBV omdat je het (niet meer gehaalde) officiële reisadvies gevolgd hebt. Daarom die minimale buffertijd.....
Grt. Stefan
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Crossplatform is altijd minimale overstaptijd van 2 minuten
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Maar schuin crossplatform is minstens 3 minuten; daar gaat die hele discussie in Roermond ook over, omdat ze spoor 2 geen perronfase hebben gegeven. :') (Op de borden overigens wel, maar in de planning (en in de praktijk) niet. Die borden hebben ze toen aangepast toen de IC's naar Mt en Hrl in Std splitsen, zodat ze a-zijde en b-zijde aan konden geven omdat "voor" en "achter" niet werkte.)
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Naast elkaar (cross platform) 2 minuten
Achter elkaar 3 minuten
Volgende perron 4 minuten
Meer perroneilanden er tussen 5 minuten
Hemboog Sloterdijk en Buurtsporen Utrecht 6 minuten
Achter elkaar 3 minuten
Volgende perron 4 minuten
Meer perroneilanden er tussen 5 minuten
Hemboog Sloterdijk en Buurtsporen Utrecht 6 minuten
-
- Donateur
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Volgens Tubantia heeft de provincie besloten dat er één nachttrein tussen Enschede en Zwolle rijden gaat rijden. Ik zeg niet voor niets één, want volgens de dienstregeling van deze trein, welke in het artikel te lezen is, is het een extra slag Zwolle vanuit Enschede. In Zwolle zal deze trein om 1:05 vertrekken dus er ontstaan zeer ruime, haast niet te missen, aansluitingen voor de nachtreizigers verder Overijssel in.Tubantia schreef:Het is zover: Twentse nachttrein in juni van start
ENSCHEDE - Het is zover: er komt een nachttrein tussen Enschede en Zwolle. De nieuwe dienstregeling gaat vanaf juni 2020 in en betreft vooralsnog één extra rit in beide richtingen op vrijdag en zaterdag.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Ze stonden in oktober al in de concept dienstregeling in Hafas, maar toen was nog niet helemaal zeker wanneer ze gingen rijden. Wat wel duidelijk was in Hafas was dat het in ieder geval niet voor april zou zijn.
Maar fijn dat die er komt... Kan ik vanuit NRW nog later thuis komen.*O*
Maar fijn dat die er komt... Kan ik vanuit NRW nog later thuis komen.*O*
- Spoiler: show
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Voor treinvervangend vervoer? Hoeveel gaan er komen?
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Is die 4048 al in deze kleurstelling? Laatst reed hij hier nog in Gelderland.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Het ziet er eerder uit alsof dit een digitale bewerking is.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Ik de tabel betreffende het materieel staat "Bakermaat" als eigenaar van de Flirts, ik was benieuwd wat het was, maar ik kan er zo snel online niets over vinden. Iemand die wel iets weet? Verder zie ik ook dat bij de lintjes nog NS staat, ik dacht dat Keolis ze allemaal had overgekocht?
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Bakermaat is een Frans bedrijf, gevestigd in La Défense net buiten Parijs. In de KVK-registratie heeft het de volgende doelstelling:
“Le financement, l'acquisition et la location à la société Syntus BV, société immatriculée aux Pays-Bas (KVKnummer : 09102634), dont le siège social est situé Visbystraat 5, 7418 BE à Deventer (Pays-Bas), de trains électriques EMU (Electrical Multiple Unit) et des pièces détachées correspondantes ; à l'issue normale ou anticipée de cette location, de nouvelles locations et/ou la vente desdits Equipements.”
Oftewel, het is een leasemaatschappij voor het elektrische treinmaterieel van Syntus. Ik vermoed dat hier een gunstige financieringconstructie van de SNCF achter zit, maar ik weet niet helemaal hoe dat in elkaar steekt.
“Le financement, l'acquisition et la location à la société Syntus BV, société immatriculée aux Pays-Bas (KVKnummer : 09102634), dont le siège social est situé Visbystraat 5, 7418 BE à Deventer (Pays-Bas), de trains électriques EMU (Electrical Multiple Unit) et des pièces détachées correspondantes ; à l'issue normale ou anticipée de cette location, de nouvelles locations et/ou la vente desdits Equipements.”
Oftewel, het is een leasemaatschappij voor het elektrische treinmaterieel van Syntus. Ik vermoed dat hier een gunstige financieringconstructie van de SNCF achter zit, maar ik weet niet helemaal hoe dat in elkaar steekt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Er staat NS/Keolis. De rapportage gaat over 2019, in dat jaar zijn de Lintjes overgenomen door Keolis van NS, dus vandaar zullen ze beiden nog genoemd worden.Rob357 schreef:Ik de tabel betreffende het materieel staat "Bakermaat" als eigenaar van de Flirts, ik was benieuwd wat het was, maar ik kan er zo snel online niets over vinden. Iemand die wel iets weet? Verder zie ik ook dat bij de lintjes nog NS staat, ik dacht dat Keolis ze allemaal had overgekocht?
Dit is gewoon een impressie van hoe eventuele vaste bussen voor TVV eruit kunnen gaan zien. Met het aflopen van de Veluwe en MO komen er bussen vrij die specifiek voor TVV gehouden kúnnen gaan worden.ovVeluwe schreef:Is die 4048 al in deze kleurstelling? Laatst reed hij hier nog in Gelderland.
Denkbaar is dat in het geval van een ombouw van ZHO dezelfde methode als op Wierden-Zwolle toegepast gaat worden (dus 's avonds en 's nachts werken) en dan kan er met eigen materiaal en chauffeurs gereden gaan worden.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Die 4048 rijdt nog dagelijks voor Syntus Gelderland op de Veluwe.ovVeluwe schreef:Is die 4048 al in deze kleurstelling? Laatst reed hij hier nog in Gelderland.
Dat witte met dat overijssels blauw geeft overigens best wel een frisse uitstraling.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
De 3 a 4 bussen die naar Rail gaan voor TVV komen echt niet eerder dan december als de concessie MO is afgelopen.
Er zijn ook nog geen specifieke bussen voor gereserveerd nu.
Er zijn ook nog geen specifieke bussen voor gereserveerd nu.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Overigens zie ik in OV info al de hele dag volledige ritten van Enschede tot Zwolle op lijn 879 staan welke niet rijden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten