Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start
Negeer 'm, ik heb zelf ook weinig sympathie voor Hoogeveen maar Erno is gewoon met een lightbiertje te veel achter z'n toetsenbord gekropen vanavond.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start
De sneltrein zou het moeten doen in 48 minuten als ik het me goed herinner uit een document over mogelijkheden Zwolle - Wierden - (Enschede).Vinny schreef:Dat klopt inderdaad, maar de provincie wil wel geld steken in een partiele verdubbeling van het spoor. Als dat voldoende is om een snel IC pad (sommige media spreken van 8 minuten tijdwinst t.o.v de huidige sprinter) te creeëren dan is het logisch om een IC Enschede-Amsterdam Centraal via Zwolle in te leggen. De IC Berlijn kan hiermee geintegreerd worden eventueel. De IC naar Schiphol blijft dan via Amersfoort rijden.Klaasje schreef:Daar is pas sprake van als over substantiële lengte dubbelsporigheden worden aangelegd. Daar is momenteel geen geld voor.Erik1100 schreef:Heb ergens wel berichten gelezen over speculatie dat de ICB via Almere, Zwolle en Almelo gaat rijden. Zodoende zou de Hanzelijn kunnen worden gebruikt voor internationale treinen.
Komt wel goed schatje.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start
Met stops in Hengelo, Almelo en Raalte?
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start
Draven we niet een beetje door in onze fantasie.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start
Nee, of althans niet voor wat betreft het IC/sneltrein treinpad. Dat heeft de provincie Overijssel namelijk als wensbeeld geformuleerd voor de lijn Zwolle-Enschede, waarmee het staand beleid is en geen fantasiestuk. Over de wenselijkheid van het wensbeeld kun je natuurlijk twisten, maar als je daar nou een sneltreinverbinding wilt realiseren, maak er dan gelijk een volwaardige IC verbinding van. Dus geen tussenstop in Raalte, maar wel een doorgaande verbinding Amsterdam-Twente. Wat mij betreft ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 3585
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start
Ik vind ook de keus voor alleen Raalte ook een beetje apart, aangezien Nijverdal ongeveer net zo groot en belangrijk is dan Raalte. Het logische is un mijn ogen of op beide stations stoppen, of stations alternerend bedienen of beide stations niet bedienen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start
Aangezien er grote vraag is naar een sneltrein Zl - Es, kan er dan tot aan de elektrificatie geen diesel GTW-je over de lijn rijden als sneltrein? Passeer mogelijkheden zijn er als het goed is genoeg ondanks het enkelspoor
Edit: Met eventueel stops in Nijverdal en Raalte
Edit: Met eventueel stops in Nijverdal en Raalte
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start
Nee, 3 keer DM'90 op een rit in de s7900 die overal stopt is al meer dan voldoende.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start
Rijden ze wel eens met 3tjes?
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start
Doordeweeks in de avondspits rijd in elk geval die van 16:46 uit Hengelo richting Zwolle met 3 stellen, spot hem 3 keer per week.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start
Ik zal m wel eens proberen te kieken. Normaliter rijden ze enkel of dubbel, nog nooit een 3tje gezien
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start
Ze rijden met 3 stellen wanneer ik de bus naar Borne neem, wanneer ik sneller in Borne wil zijn en die rit neem mag ik me steeds proppen in een 4 baks formatie :')
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start
Geen idee, dat staat niet expliciet vermeldt..visgraat schreef:Met stops in Hengelo, Almelo en Raalte?
Komt wel goed schatje.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start
Er is dacht ik ook een rit in de ochtendspits met drie bakken. In eerste instantie was dat niet gepland trouwens, maar de lijn bleek populairder dan gedacht na de heropening.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start
http://www.overijssel.nl/sis/16201421561114.pdf
Hier het definitieve document.
Er komt een extra perron in Zwolle en er gaat intercity's rijden in de spitsrichting. Sprinter in 66 minuten (nu 67) en de spitsintercity in 51 minuten.
Hier het definitieve document.
Er komt een extra perron in Zwolle en er gaat intercity's rijden in de spitsrichting. Sprinter in 66 minuten (nu 67) en de spitsintercity in 51 minuten.
Komt wel goed schatje.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start
Vertel dat de mensen uit Raalte en vooral Heino maar, 3x is nog best goed gevuld.julsteren schreef:Nee, 3 keer DM'90 op een rit in de s7900 die overal stopt is al meer dan voldoende.
3x DM'90 houdt namelijk in dat de balkons voor 3/4 bezet zijn. (2x DM'90 is volle balkons en gangpaden en flink aandrukken in Heino door de conducteur)
3x kom je in de ochtendspits (als alles goed gaat) in 3 treinen tegen (de t7924 die aansluit op Windesheim, aankomst 8:10 in Zwolle; de t7917 die aansluit op Saxion met aankomst om 8:27 in Enschede en de t7932 die aansluit op Windesheim met aankomst 10:10 in Zwolle). Ik zou zelf graag zien dat de t7922 (aankomst om 7:40 in Zwolle) ook 3x DM'90 krijgt aangezien deze dat ook goed kan gebruiken, alleen kom je dan waarschijnlijk stelletjes tekort aangezien er vaak wel één of meerdere kapot staan.
's middags is een ander verhaal.
Het probleem is vooral dat je tot Nijverdal vaak echt wel 3 stellen kunt gebruiken, maar daarna een kanon kunt afschieten aangezien de trein bijna leeg is tot Hengelo en hij tussen Hengelo en Enschede weer iets voller is. Het komt er op neer dat 's middags over het algemeen alleen de t7955 (aankomt om 17:57 in Enschede) met 3x DM'90 rijdt, soms doet de trein welke op deze keert (de t7958) dat ook.
Dus ja. Spitstreinen tussen Enschede - Zwolle (ochtend Es - Zl, 's middags Zl - Es) zijn in mijn ogen wel handig en nodig.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start
Dus tot 2017 blijft de NS daar rijden. Hopelijk met wat andere tijdelijke dieselstellen, alleen al aan het optrekken van die DM90's zijn ze al 5 min kwijtThom91 schreef:http://www.overijssel.nl/sis/16201421561114.pdf
Hier het definitieve document.
Er komt een extra perron in Zwolle en er gaat intercity's rijden in de spitsrichting. Sprinter in 66 minuten (nu 67) en de spitsintercity in 51 minuten.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start
Het zou fijn zijn als er zowel in Hengelo en Zwolle een extra minuut overstap zou zijn, dus als je het mij vraagt op dat stuk i.i.g. z.s.m. hoe dan ook twee minuten versnellen. Een bijkomend voordeel van versnellen is dat je in Enschede in een minuut of 8 kan keren i.p.v. ruim een half uur.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start
DM'90 blijft natuurlijk gewoon rijden. Waar zou het geld voor nieuwe treinen vandaan moeten komen?
En zo traag zijn ze ook niet.
En zo traag zijn ze ook niet.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start
Traag niet, maar in optrekken wel
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start
Ga er maar van uit dat die stellen blijven rijden totdat de nieuwe concessiehouder met materieel onder draad daar kan rijden.Niek schreef:Dus tot 2017 blijft de NS daar rijden. Hopelijk met wat andere tijdelijke dieselstellen, alleen al aan het optrekken van die DM90's zijn ze al 5 min kwijtThom91 schreef:http://www.overijssel.nl/sis/16201421561114.pdf
Hier het definitieve document.
Er komt een extra perron in Zwolle en er gaat intercity's rijden in de spitsrichting. Sprinter in 66 minuten (nu 67) en de spitsintercity in 51 minuten.
Komt wel goed schatje.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start
Ach, in Enschede kunnen ze allang kort keren. De huidige tijden laten al een korte kering toe, het verschil tussen aankomst en vertrek is nu namelijk al 7 minuten. Dat is genoeg. Er zijn sprinters in het land die in kortere tijd moeten keren.visgraat schreef:Het zou fijn zijn als er zowel in Hengelo en Zwolle een extra minuut overstap zou zijn, dus als je het mij vraagt op dat stuk i.i.g. z.s.m. hoe dan ook twee minuten versnellen. Een bijkomend voordeel van versnellen is dat je in Enschede in een minuut of 8 kan keren i.p.v. ruim een half uur.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start
Nu lees ik waarschijnlijk ergens overheen, maar staan de tussenstations van de sneltrein ook ergens gemeld?
Overigens is het wel jammer dat de opdeling in het hoofdrailnet en decentrale net zo per lijn is geregeld. Op deze verbinding zou decentraal stoptreinvervoer en een HRN-IC prima kunnen werken.
Overigens is het wel jammer dat de opdeling in het hoofdrailnet en decentrale net zo per lijn is geregeld. Op deze verbinding zou decentraal stoptreinvervoer en een HRN-IC prima kunnen werken.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start
Nee, staan niet in document maar zullen als ik naar BUP kijk Zwolle, Almelo, Hengelo en Enschede zijn.
Komt wel goed schatje.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start
Geen stop tussen zwolle en almelo? Raar
En ze moeten die lijn gewoon aanbesteden maar in de aanbesteding explicite de mogelijkheid bieden om de NS een IC dienst zwolle-almelo-hengele-enschede te laten rijden, en dan goed dichtgetimmerd zodat de regionale vervoerder dat niet kan aanvechten.
En ze moeten die lijn gewoon aanbesteden maar in de aanbesteding explicite de mogelijkheid bieden om de NS een IC dienst zwolle-almelo-hengele-enschede te laten rijden, en dan goed dichtgetimmerd zodat de regionale vervoerder dat niet kan aanvechten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten