Pagina 42 van 59

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: wo 20 dec 2017, 17:03
door isadora
Hear, hear,......het is zelfs een ras. :X

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: wo 20 dec 2017, 17:08
door regenmaker
:lol:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: wo 20 dec 2017, 17:10
door Mdk
oftwel, je mag ons niet beledigen of je Bent meteen, zoals Aking het subtiel weet te zeggen, een RASIES!1!T!!

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: wo 20 dec 2017, 17:42
door dennistd
Ga eens lekker naar het Veluwe-topic met jullie Apeldoorn-geneuzel. :?

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: wo 20 dec 2017, 21:47
door cassie127
:Y

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: wo 20 dec 2017, 22:34
door Dennenboom
Besef wel dat door deze grap Glanerbrug ineens de enige plaats in Nederland is die je na twaalven vanuit Enschede met de trein kunt bereiken. Laat Finkers het niet horen!

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: wo 20 dec 2017, 22:39
door Meltrain
Ja hoor, FC Twente - Ajax is uitgelopen op een verlenging. :')

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: wo 20 dec 2017, 23:28
door JWM
Nou, de laatste strafschop is genomen. Nu allemaal in polonaise naar Hengelo :P

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: wo 20 dec 2017, 23:36
door Mikos
En op veler verzoek rijdt de laatste trein naar Zwolle 10 minuten later, probleem opgelost.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: wo 20 dec 2017, 23:50
door Meltrain
Ook NS laat een extra trein rijden, met het nummer 28088.
Tot Deventer rijdt deze als Sprinter en daarna door als IC naar Utrecht. :o

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 21 dec 2017, 12:10
door diederickx
Meltrain schreef:
diederickx schreef:Pardon? Het enige dorp is Borne.
Je vergeet Hengelo, maar ik had eigenlijk tussen de woorden "tussen" en "Almelo" de tekst "de stations" moeten zetten. Tussen die twee stations bevinden zich nog vier andere stations.
Ja, dat weet ik wel. Ik was echter in de veronderstelling dat de pijn hem puur in de sprinterdienst zat en dat er nog wel een IC zou rijden, vandaar dat ik alleen Borne noemde. Excuses voor de verwarring.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 21 dec 2017, 15:47
door MarlinOV
Meltrain schreef:Ook NS laat een extra trein rijden, met het nummer 28088.
Tot Deventer rijdt deze als Sprinter en daarna door als IC naar Utrecht. :o
NS verwacht nu wel een vergoeding van FC Twente :')
https://www.tubantia.nl/enschede-e-o/ns ... ~a65aa377/

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 21 dec 2017, 15:57
door chemie
Die IC heb ik nog op het station van Enschede zien staan met een solide +55 in de aankondiging.

Wat een partijtje voetbal niet teweeg kan brengen zeg :P

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 21 dec 2017, 22:37
door dennistd
Als ik de vertrektijden van vandaag van Enschede Kennispark en Nijverdal zo bekijk dan liep het vandaag op een enkele trein na best goed. Zeker als ik het vergelijk me een willekeurige donderdag in de NS-tijd

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 22 dec 2017, 20:22
door Vinny
Mdk schreef:met 80.000 inwoners ben je technisch gezien geen stad :P die grens ligt in nederland op 100.000 inwoners. (en nee, dat geneuzel met stadsrechten gaat al helemaal niet op)
Vervoerskundig is een nederzetting al een stad vanaf ongeveer 10.000 inwoners als het een centrumfunctie voor de regio vervult. :Y

Er is eigenlijk één plaats in Nederland als "centrale voorziening" voor het omliggende platteland ontworpen en dat is Emmeloord. Met zijn 25.000 inwoners voldoet het in ieder geval aan de planologische normering voor een stad. Het heeft alleen geen treinstation :evil:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 22 dec 2017, 21:33
door SuperGhost
Was Lelystad ook niet als centrale stad ontworpen voor de Flevopolders? Alleen ging een groot deel (Markerwaard) niet door, waardoor het nu wel aan de rand ligt i.p.v. centraal zoals de planning was.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 22 dec 2017, 21:47
door ODRAIL
Ja ... en Lelystad breide ook uit naar het noorden i.p.v. het zuiden, waardoor we een spookstation in Lelystad hebben :wink: .

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 28 dec 2017, 08:45
door Mr-W
Treincontroleur voorkomt dat zwartrijder zichzelf wurgt met tiewrap
Door snel en vakkundig te handelen, heeft een treincontroleur op het Kamperlijntje woensdagavond weten te voorkomen dat een zwartrijder zichzelf van het leven beroofde. De man is opgevangen door de politie van Kampen.
https://www.ad.nl/binnenland/treincontr ... ~ac2e537c/

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 28 dec 2017, 19:55
door Daniel
Wat werkt het RIS in de treinen van deze concessie eigenlijk merkwaardig. Ik zag, een beetje zoals in de bus vaak te zien is, in Zwolle de vertrektijd steeds oplopen tot de geplande vertrektijd (begon na het ombouwen om .48 en ging door tot vertrek om .52). De aankomsten op de tussenstations schoven ook mee in plaats van de geplande tijden te tonen zolang de trein niet vertraagd was.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 28 dec 2017, 20:03
door Chrysa
Mr-W schreef:Treincontroleur voorkomt dat zwartrijder zichzelf wurgt met tiewrap
Dat is wel een heel vreemde manier om onder je boete uit te komen. :')

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 28 dec 2017, 21:41
door nsimmelink94
Moet een beste tiewrap geweest zijn. Als het gelukt was, dan zou hij een blauwrijder geweest zijn. Past bij de blauwnet formule. Sluikreclame allicht? :lol:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 28 dec 2017, 22:49
door Michael 1988
Daniel schreef:Wat werkt het RIS in de treinen van deze concessie eigenlijk merkwaardig. Ik zag, een beetje zoals in de bus vaak te zien is, in Zwolle de vertrektijd steeds oplopen tot de geplande vertrektijd (begon na het ombouwen om .48 en ging door tot vertrek om .52). De aankomsten op de tussenstations schoven ook mee in plaats van de geplande tijden te tonen zolang de trein niet vertraagd was.
Nieuwe manier om punctualiteit op te krikken :p

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 28 dec 2017, 22:51
door cassie127
De computer die achter het systeem van de schermen zit is ook precies hetzelfde als van de Syntus bussen.

Wat overigens wel opmerkelijk is, is dat de informatie dus in EBS staat maar ze de huidige locatie niet kunnen laten zien in de apps met actuele tijden

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 29 dec 2017, 00:53
door Durashift
nsimmelink94 schreef:Moet een beste tiewrap geweest zijn. (..)
Als je die dingen met de juiste kant insteekt, kan je een beste lus maken met wrap's aan elkaar.. De laatste trek je dan aan... :shock:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 29 dec 2017, 01:13
door marvinkok
cassie127 schreef:De computer die achter het systeem van de schermen zit is ook precies hetzelfde als van de Syntus bussen.

Wat overigens wel opmerkelijk is, is dat de informatie dus in EBS staat maar ze de huidige locatie niet kunnen laten zien in de apps met actuele tijden
Het kan wel, maar het staat momenteel niet openbaar. Zelfde geldt voor gepland tvv.
Overigens zit in de Flirts weer een net iets andere computer achter het EBS dan de bussen. Het is in ieder geval niet dezelfde als van de Veluwe/Twente/MO (Init CoPilot) maar ook weer geen EvendPC zoals PU/Almere. Wat het wel is weet ik zo ook niet. In de Lintjes zit wel precies hetzelfde systeem als de Twentse bussen (CoPilot). Daar zag ik dat rare aftellen ook, maar dan niet met het verschuiven van de tijden bij de tussenstation, die stonden gewoon op de geplande tijd. Vóór 10 december was dat niet het geval... Er zijn toen een hoop aanpassingen gedaan in het EBS schijnbaar...