Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
OV-Hobbyist
Berichten: 387
Lid geworden op: Vr 03 Okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor OV-Hobbyist » Do 18 Jan 2018, 08:48

Volgens mij wordt de IC Berlijn getrokken door een 1700. En de rijtuigen zijn geschikt voor 200 km/u dacht ik.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2080
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor marvinkok » Do 18 Jan 2018, 08:54

We dwalen erg af, maar de rijtuigen rijden in Duitsland ook 200 achter een BR101. En, zoals al vaker aangehaald, de route Zwolle-Almelo via Nijverdal gaat niet, de capaciteit zit aan z'n max en de 1700 heeft geen atb-ng, en mag er dus niet eens komen...
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland
Reacties op persoonlijke titel

Gebruikersavatar
Mdk
Berichten: 861
Lid geworden op: Ma 15 Mei 2017, 12:20

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Mdk » Do 18 Jan 2018, 08:55

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, het is nog vroeg :@
Bij twijfel altijd klagen

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4726
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor reisthijs » Do 18 Jan 2018, 09:00

Nee, het past nu inderdaad niet tussen Zwolle en Wierden, maar de vraag was nu juist of het de moeite waard is in de lijn te investeren om het wél mogelijk te maken. En, back on-topic, de Keolis-treindienst zou er ook van kunnen profiteren. Met dubbelspoor kan er wellicht elk half uur een IC Zwolle-Enschede gaan rijden.

DB is van plan om nieuwe multicourante locomotieven aan te schaffen voor Amsterdam-Berlijn, dat is dus geen probleem.

Suus schreef:Het is wellicht sneller vanuit Amsterdam, maar vanuit Den Haag, Rotterdam en Utrecht neemt de reistijd wel toe.
Ik zie niet waarom voor die doelgroep de reistijd toe zou moeten nemen als je in plaats van Amersfoort in Hengelo overstapt.
(Vanuit Den Haag zou overstappen in Almere ook kunnen, vanuit Rotterdam kan je met IC direct naar Amsterdam).
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Maxim
Berichten: 181
Lid geworden op: Ma 19 Sep 2011, 10:52
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Maxim » Do 18 Jan 2018, 12:31

Durashift schreef:Wordt dus tijd dat Keolis wél een eenduidige voorkeur opstelt. :wink:


Voorkeur en willekeur zijn nog twee verschillende dingen. Alle stellen moeten langs het toiletafzuigwagentje, en of het een driedelige trein is of een vierdelige trein maakt natuurlijk ook uit. :Y

Durashift
Berichten: 2756
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Durashift » Do 18 Jan 2018, 13:02

Hoe bedoel je dat met 'toiletafzuigwagentje'? Bedoel je de af te rangeren stellen OF beide stellen die na een slag aankomen in Enschede?

Maar je hebt een punt, ik roep (met een kwinkslag) ook maar 'makkelijk' vanaf de zijlijn. In de praktijk spelen meer zaken mee, zoals je al schrijft. :pos:

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2080
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor marvinkok » Do 18 Jan 2018, 13:20

Het autootje dat de toiletten leeg zuigt..
Daarnaast is natuurlijk ook de ruimte nodig om 'alvast' af te rangeren, of juist een trein deel langer te laten staan..
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland
Reacties op persoonlijke titel

Durashift
Berichten: 2756
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Durashift » Do 18 Jan 2018, 13:32

^^ Ja, ik begreep wel dat dit met een bepaald voertuig zou gebeuren. Maxim schrijft 'alle stellen'.. daarom vraag ik mij af of ook de stellen in dienst (met passagiers) bij vertrek uit Enschede eerst een stop bij dat voertuig moeten maken.. (lijkt mij niet, qua tijdsdruk..)

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4726
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor reisthijs » Do 18 Jan 2018, 13:52

Maxim bedoelt gewoon, dat als je steeds hetzelfde stel wegrangeert, die andere nooit aan de beurt zou komen. T
Natuurlijk wordt een trein niet geleegd terwijl deze in dienst is.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 3417
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor cassie127 » Do 18 Jan 2018, 14:30

Men verwacht vandaag rond 15:30 uur weer te kunnen rijden op beide trajecten vanaf Zwolle
Online archief dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km, Bus: 1799,1 km
2018 Trein: 29286 km, Bus: 1361,5 km, Metro: 185,5 km, Tram 42,2 km (09-12)

ZipperZapper
Berichten: 156
Lid geworden op: Wo 11 Mar 2015, 16:58

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor ZipperZapper » Do 18 Jan 2018, 17:03

Inmiddels zegt Keolis 16:45, maar de komende ritten zijn al wel gecanceld in de NS app. Op een webcam in Zwolle is wel te zien dat de treinen die langs het Kampen-perron stonden wel weg zijn, die bij het Enschede-perron staan er nog.

dennistd
Berichten: 2812
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor dennistd » Do 18 Jan 2018, 18:51

Kampen reed om 14.30u alweer. Enschede-Zwolle lijkt nu ook weer op te starten.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

SuperGhost
Berichten: 2657
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor SuperGhost » Do 18 Jan 2018, 19:03

reisthijs schreef:
Suus schreef:Het is wellicht sneller vanuit Amsterdam, maar vanuit Den Haag, Rotterdam en Utrecht neemt de reistijd wel toe.
Ik zie niet waarom voor die doelgroep de reistijd toe zou moeten nemen als je in plaats van Amersfoort in Hengelo overstapt.
(Vanuit Den Haag zou overstappen in Almere ook kunnen, vanuit Rotterdam kan je met IC direct naar Amsterdam).
Als de vertrektijd uit Hengelo gelijk zou blijven, zou je dan 15 minuten extra reistijd hebben, aangezien de IC-Berlijn nu juist in het andere kwartier rijdt dan de IC naar Hengelo. En tussen Den Haag/Rotterdam/Utrecht en Amersfoort rijdt weliswaar elk kwartier een IC, maar naar Hengelo niet. Je krijgt dan in Hengelo te maken met 20 minuten overstaptijd (de IC-Berlijn is iets langzamer tussen Amersfoort en Hengelo) in plaats van de korte overstap in Amersfoort. Dit kost dus in totaal 15 minuten extra. Voor Apeldoorn en Deventer volgt er ook extra reistijd, maar net ietsjes minder aangezien die nog de sprinter kunnen nemen.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 12077
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Vinny » Do 18 Jan 2018, 19:12

SuperGhost schreef:
reisthijs schreef:
Suus schreef:Het is wellicht sneller vanuit Amsterdam, maar vanuit Den Haag, Rotterdam en Utrecht neemt de reistijd wel toe.
Ik zie niet waarom voor die doelgroep de reistijd toe zou moeten nemen als je in plaats van Amersfoort in Hengelo overstapt.
(Vanuit Den Haag zou overstappen in Almere ook kunnen, vanuit Rotterdam kan je met IC direct naar Amsterdam).
Als de vertrektijd uit Hengelo gelijk zou blijven, zou je dan 15 minuten extra reistijd hebben, aangezien de IC-Berlijn nu juist in het andere kwartier rijdt dan de IC naar Hengelo. En tussen Den Haag/Rotterdam/Utrecht en Amersfoort rijdt weliswaar elk kwartier een IC, maar naar Hengelo niet. Je krijgt dan in Hengelo te maken met 20 minuten overstaptijd (de IC-Berlijn is iets langzamer tussen Amersfoort en Hengelo) in plaats van de korte overstap in Amersfoort. Dit kost dus in totaal 15 minuten extra. Voor Apeldoorn en Deventer volgt er ook extra reistijd, maar net ietsjes minder aangezien die nog de sprinter kunnen nemen.

Dat hangt af van de gekozen dienstregeling in 20juttemis, wat je nu doet is speculaaskoekjes uitdelen :roll:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 38109
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Suus » Zo 18 Feb 2018, 13:52

Twee vragen:
1. Waarom is er een datalimiet van 30 MB op de WiFi?
2. Waarom zijn de toiletten tot 5 maart beperkt beschikbaar?
Rame à l'approche

dennistd
Berichten: 2812
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor dennistd » Zo 18 Feb 2018, 14:01

Die eerste zegt me niks, misschien hebben ze iets veranderd?

De tweede heeft te maken met de werkzaamheden in Zwolle. Hierdoor is het opstelterrein Zwolle Rangeer niet bereikbaar, waar zich ook de plek bevindt waar de toiletten geleegd kunnen worden. In Enschede is er geen plaats daarvoor, daar kan alleen met behulp van een tankwagen geleegd worden. En daar past ook maar de inhoud van hooguit twee treinen in, waarna er ergens geleegd moet worden. En dat is dan weer Zutphen of Zwolle dacht ik...
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 38109
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Suus » Zo 18 Feb 2018, 14:08

Ik vond het zo weinig dat ik een foto van mijn computerscherm heb gemaakt:
Afbeelding
Rame à l'approche

ovforens
Berichten: 233
Lid geworden op: Za 15 Mar 2014, 12:15

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor ovforens » Zo 18 Feb 2018, 14:29

De verbindingssnelheid zal ongetwijfeld al zo laag zijn dat het voor sommige verbindingen onmogelijk is om 30 mb te verbruiken. Bijvoorbeeld op Zwolle-Kampen.
Laatst gewijzigd door Wubbo op Zo 18 Feb 2018, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 3417
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor cassie127 » Zo 18 Feb 2018, 14:56

Opzich werkt het internet goed en is de snelheid prima... al heb ik de laatste rijd wel meer dan 30mb van de wifi gebruikt tijdens 1 reis :?

Verder zijn er genoeg reizigers die niet eens op de verbindingspagina kunnen komen vanwege problemen met een of ander SSL certificaat
Online archief dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km, Bus: 1799,1 km
2018 Trein: 29286 km, Bus: 1361,5 km, Metro: 185,5 km, Tram 42,2 km (09-12)

dennistd
Berichten: 2812
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor dennistd » Zo 18 Feb 2018, 15:21

Een nfl meldt mij nu dat na deze 30MB de snelheid verlaagd wordt.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 38109
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Suus » Zo 18 Feb 2018, 15:28

cassie127 schreef:Verder zijn er genoeg reizigers die niet eens op de verbindingspagina kunnen komen vanwege problemen met een of ander SSL certificaat


Ja, dat heb ik ook gezien en herken ik van de RET, die dezelfde WiFi-provider hebben.

Vergelijk het adres van ret.on.icomera.com maar met keolisnederland.on.icomera.com ;-)
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 3647
Lid geworden op: Zo 13 Nov 2011, 14:14

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor isadora » Zo 18 Feb 2018, 15:43

Icomera believes in a better future powered by a Connected Journey. A revolution in transport powered by high-performance wireless Internet and a range of services that run seamlessly through this connectivity.

Zo begint hun website........http://www.icomera.com/
"There are three excellent theories for arguing with women...none of them work"

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2080
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor marvinkok » Zo 18 Feb 2018, 17:44

De apparatuur zou trouwens hetzelfde zijn als in de Thalys.
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland
Reacties op persoonlijke titel

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 38109
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Suus » Zo 18 Feb 2018, 18:01

Zou best kunnen, hebben inderdaad ook Icomera: https://www.thalys.com/img/pdf/presse/r ... ervice.pdf (PDF)
Rame à l'approche

Durashift
Berichten: 2756
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Durashift » Zo 18 Feb 2018, 18:45

Frans bedrijf intussen (vorig jaar mei gekocht door ENGIE).


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten