Pagina 46 van 59

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 18 jan 2018, 08:48
door OV-Hobbyist
Volgens mij wordt de IC Berlijn getrokken door een 1700. En de rijtuigen zijn geschikt voor 200 km/u dacht ik.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 18 jan 2018, 08:54
door marvinkok
We dwalen erg af, maar de rijtuigen rijden in Duitsland ook 200 achter een BR101. En, zoals al vaker aangehaald, de route Zwolle-Almelo via Nijverdal gaat niet, de capaciteit zit aan z'n max en de 1700 heeft geen atb-ng, en mag er dus niet eens komen...

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 18 jan 2018, 08:55
door Mdk
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, het is nog vroeg :@

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 18 jan 2018, 09:00
door reisthijs
Nee, het past nu inderdaad niet tussen Zwolle en Wierden, maar de vraag was nu juist of het de moeite waard is in de lijn te investeren om het wél mogelijk te maken. En, back on-topic, de Keolis-treindienst zou er ook van kunnen profiteren. Met dubbelspoor kan er wellicht elk half uur een IC Zwolle-Enschede gaan rijden.

DB is van plan om nieuwe multicourante locomotieven aan te schaffen voor Amsterdam-Berlijn, dat is dus geen probleem.
Suus schreef:Het is wellicht sneller vanuit Amsterdam, maar vanuit Den Haag, Rotterdam en Utrecht neemt de reistijd wel toe.
Ik zie niet waarom voor die doelgroep de reistijd toe zou moeten nemen als je in plaats van Amersfoort in Hengelo overstapt.
(Vanuit Den Haag zou overstappen in Almere ook kunnen, vanuit Rotterdam kan je met IC direct naar Amsterdam).

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 18 jan 2018, 12:31
door Maxim
Durashift schreef:Wordt dus tijd dat Keolis wél een eenduidige voorkeur opstelt. :wink:
Voorkeur en willekeur zijn nog twee verschillende dingen. Alle stellen moeten langs het toiletafzuigwagentje, en of het een driedelige trein is of een vierdelige trein maakt natuurlijk ook uit. :Y

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 18 jan 2018, 13:02
door Durashift
Hoe bedoel je dat met 'toiletafzuigwagentje'? Bedoel je de af te rangeren stellen OF beide stellen die na een slag aankomen in Enschede?

Maar je hebt een punt, ik roep (met een kwinkslag) ook maar 'makkelijk' vanaf de zijlijn. In de praktijk spelen meer zaken mee, zoals je al schrijft. :pos:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 18 jan 2018, 13:20
door marvinkok
Het autootje dat de toiletten leeg zuigt..
Daarnaast is natuurlijk ook de ruimte nodig om 'alvast' af te rangeren, of juist een trein deel langer te laten staan..

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 18 jan 2018, 13:32
door Durashift
^^ Ja, ik begreep wel dat dit met een bepaald voertuig zou gebeuren. Maxim schrijft 'alle stellen'.. daarom vraag ik mij af of ook de stellen in dienst (met passagiers) bij vertrek uit Enschede eerst een stop bij dat voertuig moeten maken.. (lijkt mij niet, qua tijdsdruk..)

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 18 jan 2018, 13:52
door reisthijs
Maxim bedoelt gewoon, dat als je steeds hetzelfde stel wegrangeert, die andere nooit aan de beurt zou komen. T
Natuurlijk wordt een trein niet geleegd terwijl deze in dienst is.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 18 jan 2018, 14:30
door cassie127
Men verwacht vandaag rond 15:30 uur weer te kunnen rijden op beide trajecten vanaf Zwolle

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 18 jan 2018, 17:03
door ZipperZapper
Inmiddels zegt Keolis 16:45, maar de komende ritten zijn al wel gecanceld in de NS app. Op een webcam in Zwolle is wel te zien dat de treinen die langs het Kampen-perron stonden wel weg zijn, die bij het Enschede-perron staan er nog.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 18 jan 2018, 18:51
door dennistd
Kampen reed om 14.30u alweer. Enschede-Zwolle lijkt nu ook weer op te starten.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 18 jan 2018, 19:03
door SuperGhost
reisthijs schreef:
Suus schreef:Het is wellicht sneller vanuit Amsterdam, maar vanuit Den Haag, Rotterdam en Utrecht neemt de reistijd wel toe.
Ik zie niet waarom voor die doelgroep de reistijd toe zou moeten nemen als je in plaats van Amersfoort in Hengelo overstapt.
(Vanuit Den Haag zou overstappen in Almere ook kunnen, vanuit Rotterdam kan je met IC direct naar Amsterdam).
Als de vertrektijd uit Hengelo gelijk zou blijven, zou je dan 15 minuten extra reistijd hebben, aangezien de IC-Berlijn nu juist in het andere kwartier rijdt dan de IC naar Hengelo. En tussen Den Haag/Rotterdam/Utrecht en Amersfoort rijdt weliswaar elk kwartier een IC, maar naar Hengelo niet. Je krijgt dan in Hengelo te maken met 20 minuten overstaptijd (de IC-Berlijn is iets langzamer tussen Amersfoort en Hengelo) in plaats van de korte overstap in Amersfoort. Dit kost dus in totaal 15 minuten extra. Voor Apeldoorn en Deventer volgt er ook extra reistijd, maar net ietsjes minder aangezien die nog de sprinter kunnen nemen.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 18 jan 2018, 19:12
door Vinny
SuperGhost schreef:
reisthijs schreef:
Suus schreef:Het is wellicht sneller vanuit Amsterdam, maar vanuit Den Haag, Rotterdam en Utrecht neemt de reistijd wel toe.
Ik zie niet waarom voor die doelgroep de reistijd toe zou moeten nemen als je in plaats van Amersfoort in Hengelo overstapt.
(Vanuit Den Haag zou overstappen in Almere ook kunnen, vanuit Rotterdam kan je met IC direct naar Amsterdam).
Als de vertrektijd uit Hengelo gelijk zou blijven, zou je dan 15 minuten extra reistijd hebben, aangezien de IC-Berlijn nu juist in het andere kwartier rijdt dan de IC naar Hengelo. En tussen Den Haag/Rotterdam/Utrecht en Amersfoort rijdt weliswaar elk kwartier een IC, maar naar Hengelo niet. Je krijgt dan in Hengelo te maken met 20 minuten overstaptijd (de IC-Berlijn is iets langzamer tussen Amersfoort en Hengelo) in plaats van de korte overstap in Amersfoort. Dit kost dus in totaal 15 minuten extra. Voor Apeldoorn en Deventer volgt er ook extra reistijd, maar net ietsjes minder aangezien die nog de sprinter kunnen nemen.
Dat hangt af van de gekozen dienstregeling in 20juttemis, wat je nu doet is speculaaskoekjes uitdelen :roll:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: zo 18 feb 2018, 13:52
door Suus
Twee vragen:
1. Waarom is er een datalimiet van 30 MB op de WiFi?
2. Waarom zijn de toiletten tot 5 maart beperkt beschikbaar?

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: zo 18 feb 2018, 14:01
door dennistd
Die eerste zegt me niks, misschien hebben ze iets veranderd?

De tweede heeft te maken met de werkzaamheden in Zwolle. Hierdoor is het opstelterrein Zwolle Rangeer niet bereikbaar, waar zich ook de plek bevindt waar de toiletten geleegd kunnen worden. In Enschede is er geen plaats daarvoor, daar kan alleen met behulp van een tankwagen geleegd worden. En daar past ook maar de inhoud van hooguit twee treinen in, waarna er ergens geleegd moet worden. En dat is dan weer Zutphen of Zwolle dacht ik...

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: zo 18 feb 2018, 14:08
door Suus
Ik vond het zo weinig dat ik een foto van mijn computerscherm heb gemaakt:
Afbeelding

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: zo 18 feb 2018, 14:29
door ovforens
De verbindingssnelheid zal ongetwijfeld al zo laag zijn dat het voor sommige verbindingen onmogelijk is om 30 mb te verbruiken. Bijvoorbeeld op Zwolle-Kampen.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: zo 18 feb 2018, 14:56
door cassie127
Opzich werkt het internet goed en is de snelheid prima... al heb ik de laatste rijd wel meer dan 30mb van de wifi gebruikt tijdens 1 reis :?

Verder zijn er genoeg reizigers die niet eens op de verbindingspagina kunnen komen vanwege problemen met een of ander SSL certificaat

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: zo 18 feb 2018, 15:21
door dennistd
Een nfl meldt mij nu dat na deze 30MB de snelheid verlaagd wordt.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: zo 18 feb 2018, 15:28
door Suus
cassie127 schreef:Verder zijn er genoeg reizigers die niet eens op de verbindingspagina kunnen komen vanwege problemen met een of ander SSL certificaat
Ja, dat heb ik ook gezien en herken ik van de RET, die dezelfde WiFi-provider hebben.

Vergelijk het adres van ret.on.icomera.com maar met keolisnederland.on.icomera.com ;-)

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: zo 18 feb 2018, 15:43
door isadora
Icomera believes in a better future powered by a Connected Journey. A revolution in transport powered by high-performance wireless Internet and a range of services that run seamlessly through this connectivity.
Zo begint hun website........http://www.icomera.com/

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: zo 18 feb 2018, 17:44
door marvinkok
De apparatuur zou trouwens hetzelfde zijn als in de Thalys.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: zo 18 feb 2018, 18:01
door Suus
Zou best kunnen, hebben inderdaad ook Icomera: https://www.thalys.com/img/pdf/presse/r ... ervice.pdf (PDF)

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: zo 18 feb 2018, 18:45
door Durashift
Frans bedrijf intussen (vorig jaar mei gekocht door ENGIE).