Pagina 47 van 59

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: zo 18 feb 2018, 21:18
door marvinkok
Goed mogelijk, de monteurs voor de wifi kwamen iig uit Frankrijk :wink:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: ma 19 feb 2018, 22:38
door Vinny
Dan weet je dus ook waarom de kwaliteit belabberd is... :evil:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 20 feb 2018, 12:34
door Mikos
Keolis op het matje voor Kamperlijntje: uitvoering dienstregeling 'onaanvaardbaar'

20 februari 2018

Provincie Overijssel wil op korte termijn praten met Keolis over het Kamperlijntje. De manier waarop het vervoersbedrijf de dienstregeling nu uitvoert, is volgens woordvoerster Petra Timmer 'onaanvaardbaar'.

De provincie reageert hiermee op aanhoudende klachten over het Kamperlijntje. Sinds december vorig jaar rijdt Keolis op dit traject dat eerder in handen was van de NS. Reizigers trekken geregeld aan de bel over treinen die te laat of helemaal niet uit Kampen vertrekken, vooral in de spits.

Bron en meer...

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 20 feb 2018, 15:56
door flipje
Van lands meest punctuele spoorlijn naar..
Cijfers van de maand februari tot nu toe:
Vertraging 1 tot 3 minuten: 124x
Vertraging meer dan 3 minuten: 5x
Trein opgeheven: 9x
(Vertrek vanaf station Kampen, cijfers afkomstig via OV Tijden)

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: wo 21 feb 2018, 04:29
door erjeebee
Gaarne even in perspectief zien.
Dus niet naar absolute aantallen maar naar percentages kijken.

De cijfers zijn "Feb tot nu toe", waar nu = 21 Feb
Dus dat zijn de cijfers over de eerste 20 dagen van Feb.
In deze 20 dagen vertrokken er 717 ritten van station Kampen
(38 ritten op werkdagen * 14
36 ritten op zaterdag * 3
35 ritten op zondagen * 3)

Hanteer ik voor de grap eens even de "Punctuality and Reliability" KPI's van Queensland Rail te alhier:
  • Meer dan 3 minuten te laat of gecancelled-> telt als vertraagd voor de punctuality KPI
    Gecancelled -> Telt als gecancelled voor de reliability KPI.
Reliability wordt dan
100 * (1 -/- (aantal gecancelled/aantal gescheduled)) = 100 * (1 -/- (9/717)) = 98.74%
Punctuality wordt dan
100 * (1 -/- (aantal vertraagd/aantal gescheduled)) = 100 * (1 -/- (14/717)) = 98.05%

Voor dat soort cijfers zouden ze hier een moord doen.....
Egwel
(en de grens ligt hier niet eigenlijk eens op 3 maar op 4 minuten, dus de punctuality zou nog beter zijn...)

Jongens, wat klagen jullie nou?
:)

Ophouden met jengelen alstoebliefdankoewel.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: wo 21 feb 2018, 05:42
door isadora
Volgens mij ging het hier om een vergelijking met NS.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: wo 21 feb 2018, 09:39
door edje
erjeebee schreef:
Hanteer ik voor de grap eens even de "Punctuality and Reliability" KPI's van Queensland Rail te alhier:
  • Meer dan 3 minuten te laat of gecancelled-> telt als vertraagd voor de punctuality KPI
    Gecancelled -> Telt als gecancelled voor de reliability KPI.
Zelfde normen hanteert Keolis ook.
3 minuten of meer is vertraging.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 22 feb 2018, 04:37
door erjeebee
Deed NS het beter dan 98% dan? (gebaseerd op een 3 minuten norm)

Op basis van 5 minuten wisten ze 99% te scoren in 2016 maar ik betwijfel ten zeerste of ze op basis van een 3 minuten norm onder de 98% geland zouden zijn.

Dus "Keolis doet het zoveel slechter dan NS" is in ieder geval niet waar als het om de punctualiteit op het Kamperlijntje gaat.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 22 feb 2018, 07:55
door Klaasje
Het kan best zijn dat het bij NS eens in de zoveel tijd goed mis ging door bijvoorbeeld personeelschaos en nu bij Keolis wat vaker zonder externe aanleiding de mist in gaat. Als dat vaak bij dezelfde ritten is dan ervaren reizigers daar meer ongemak van.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 22 feb 2018, 08:30
door nsimmelink94
Bovendien spreekt hier de vocale minderheid die overlast ondervindt. Dit zie je ook bij beoordelingen op producten op het internet. Je zal vaker mensen zien reageren met een negatieve ervaring dan met een positieve. Zo krijg je een compleet invalide beeld van de werkelijkheid.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 23 feb 2018, 03:06
door erjeebee
erjeebee schreef:maar ik betwijfel ten zeerste of ze op basis van een 3 minuten norm onder de 98% geland zouden zijn
Dit moet natuurlijk BOVEN zijn.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 09 mar 2018, 07:21
door regenmaker
Tegenvaller in bodemonderzoek Kamperlijn

De bodem onder de spoorlijn Zwolle-Kampen blijkt nog slapper dan al gedacht werd. Dat blijkt uit de eerste resultaten van het onderzoek waar ProRail mee bezig is. Eind april moet duidelijk zijn welke maatregelen op korte- en langere termijn nodig zijn om treinen op station Zwolle Stadshagen te laten stoppen.

https://www.stadshagennieuws.nl/nieuws/ ... lle-kampen

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 09 mar 2018, 08:03
door Roeland
Je zou toch zeggen: eerst de bodem onderzoeken, tijdens de onderzoeksfase. En pas daarna plannen uitwerken inzake versnelling en elektrificeren.

Lijkt wel een trend te worden bij al die enthousiaste lightrailplannen: de prachtigste plannen verzinnen, dan zonder volledig onderzoek beginnen. En vervolgens, tijdens de ombouw, :oops: constateren dat het toch niet zo makkelijk blijkt te gaan.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 09 mar 2018, 09:26
door reisthijs
De Kamperlijn is al heel lang geen lightrailproject meer. Als het een tram was geworden (lichtere voertuigen,lagere snelheid), was de bodem misschien geen probleem geweest.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 09 mar 2018, 15:39
door ZipperZapper
De reisinformatieschermen hebben zo te zien een update gehad. Per station wordt nu getoond op welke bussen en/of treinen je kunt overstappen en wanneer. Voorheen was dat niet zo (of werkte dat gewoon niet).

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 09 mar 2018, 19:29
door Suus
Roeland schreef:Je zou toch zeggen: eerst de bodem onderzoeken, tijdens de onderzoeksfase. En pas daarna plannen uitwerken inzake versnelling en elektrificeren.
Dat is wel de logische manier van werken ja.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: za 10 mar 2018, 10:56
door edje
ZipperZapper schreef:De reisinformatieschermen hebben zo te zien een update gehad. Per station wordt nu getoond op welke bussen en/of treinen je kunt overstappen en wanneer. Voorheen was dat niet zo (of werkte dat gewoon niet).
Helemaal perfect is het nog niet. De regionale treinen van Keolis, staan nog vermeld tussen de buslijnen.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: za 10 mar 2018, 12:35
door ZipperZapper
Klopt, dat ziet er nog wat verwarrend uit. Wat ook opvalt is dat de indicatie van de uitstapzijde weer is verwijderd.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: za 10 mar 2018, 13:29
door cassie127
Die heb ik gisteren nog gewoon gezien

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 27 mar 2018, 19:59
door cassie127
Vandaag was er een stroomstoring ontstaan bij Station Raalte. De treinen hadden hier echter geen last van, de reizigers wel. De kaartautomaat, de klok, schermen met vertrektijden met de trein als die met de tijden van de bussen en de paaltjes stonden allemaal op Zwart.

Maar nergens iets van informatie hoe je nu een station Als Zwolle of Enschede dat uitgerust is met poortjes kan verlaten. Pas toen ik het vroeg aan een medewerker van v&s en die vertelde mij dat ik in Zwolle op het perron moest inchecken om vervolgens bij de poortjes uit te checken... Dat heeft lang niet iedereen gedaan dus

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: zo 01 apr 2018, 16:50
door cassie127
Ik zie nu op de website deze banner staan:
Afbeelding
Ten eerste had Zwolle - Enschede vorig jaar een 6,9, ten tweede was NS hier vorig jaar actief, verder staat overal keolis maar daar staat dan weer Syntus :lol:
Overigens is het ook niet de banner voor Midden-Overijssel want daar heeft men een 7,5

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: zo 01 apr 2018, 16:52
door dennistd
Dit zal slaan op ZHO, dat valt nu immers ook onder Blauwnet

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: zo 01 apr 2018, 16:53
door cassie127
Helemaal vergeten... Hadden ze er wel bij mogen zetten :roll:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: zo 01 apr 2018, 17:02
door Nitein-Repart
cassie127 schreef:Ik zie nu op de website deze banner staan:
Afbeelding
Ten eerste had Zwolle - Enschede vorig jaar een 6,9, ten tweede was NS hier vorig jaar actief, verder staat overal keolis maar daar staat dan weer Syntus :lol:
Overigens is het ook niet de banner voor Midden-Overijssel want daar heeft men een 7,5
Toch wel opvallend dat de NS relatief slecht scoorde op Zwolle-Enschede. Hadden de reizigers genoeg van de Buffels ofzo?

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: zo 01 apr 2018, 17:20
door cassie127
De treinen waren voor 2017 vaak vertraagd, de prijs was nogal hoog op korte afstanden, het was niet altijd even schoon, interieur dat aan vervanging toe was/is, en het geluid van de buffels waren daarvan onder andere de oorzaken. En dat zie je hier duidelijk terug:
Afbeelding