Pagina 48 van 59

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: zo 01 apr 2018, 19:56
door marvinkok
Syntus/Keolis gemiddeld was een 7,3. Het is dan ook een algemene banner. Staat nergens dat het specifiek op blauwnet ofzo slaat :wink:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 06 apr 2018, 11:08
door Hainje
Vind de stoeltjes in de FLIRTs toch best aardig zitten.

(Maar misschien denk ik daar na een uur wel anders over :') )

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 06 apr 2018, 11:38
door cassie127
Daar denk ik wel Anders over ja.. Had liever dezelfde stoelen als in de Vechtdallijnen treinen gezien of de nieuwe Limburg flirts

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 06 apr 2018, 18:14
door edje
Heerlijke stoelen in de flirt hoor, kan er uren op zitten.
Maar ja ik heb dan ook de mooiste plek,.... voorin namelijk.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 06 apr 2018, 23:03
door dennistd
Dat zeg ik ook altijd over de Twentse Citea's :mrgreen:

Overigens vind ik de FLIRT zeker 1e klas niet verkeerd zitten. Enige grote nadeel zijn die vervelende grote klasse-aanduiding-stickers waardoor je op een aantal plekken gewoon niet naar buiten kunt kijken, of op een raamdeel zonder uitzichtbelemmerende sticker niet naar voren kunt kijken zonder wazigheid.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 06 apr 2018, 23:09
door cassie127
Die zijn ze inmiddels van de ramen aan het verwijderen net zoals de stickers die op de ramen zitten waardoor je een heel wazig uitzicht krijgt. Zover ik zelf gezien heb zijn ongeveer de helft van de treinstellen de stickers nu kwijt *O*

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 06 apr 2018, 23:16
door Daniel
Wat zijn ze aan het verwijderen? Die 1en en 2en of de stickers die doorzichtig zijn en voor een wazig uitzicht door dat raam zorgen?

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 06 apr 2018, 23:21
door cassie127
Daniel schreef:Wat zijn ze aan het verwijderen? Die 1en en 2en of de stickers die doorzichtig zijn en voor een wazig uitzicht door dat raam zorgen?
Beide *O*

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 06 apr 2018, 23:24
door Durashift
Wel goed dat men dit wilt wijzigen en ook aanpakt.
Aan de andere kant.. ervaringen met (reclame) wraps die voor een wazig raster zorgen lijkt mij voor een busbedrijf nou niet geheel onbekend... (A)

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: za 07 apr 2018, 00:30
door Selivio
cassie127 schreef:
Daniel schreef:Wat zijn ze aan het verwijderen? Die 1en en 2en of de stickers die doorzichtig zijn en voor een wazig uitzicht door dat raam zorgen?
Beide *O*
Is dezelfde sticker :wink:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: za 07 apr 2018, 10:54
door Daniel
Durashift schreef:ervaringen met (reclame) wraps die voor een wazig raster zorgen lijkt mij voor een busbedrijf nou niet geheel onbekend... (A)
Het raster dat bij reclames op bussen gebruikt wordt is anders, daar kan je nog prettiger doorheen kijken.

@Selivio: Wat me in die stellen echter wel opviel is dat de sticker maar aan één kant over het hele raam zit, aan de andere kant staat alleen de 1 erop en is het raam normaal doorzichtig.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: za 07 apr 2018, 11:49
door Selivio
Dat is iets optisch en heeft met de lichtinval te maken. Alle ramen hebben sowieso een harde antikras/antisplinter-folie. Deze zie je niet maar zou je kunnen voelen met je nagels vlakbij de rand van het raam. Alle ramen naast de deuren hadden nog een extra laag om de witte lijn van de 1/2 netjes te krijgen. Daar zijn klachten over geweest en deze worden dus verwijderd. Wat ze verder met die 1 en 2 gaan doen, geen idee....

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: ma 09 apr 2018, 15:06
door groningen
En nog steeds geen stop in Zwolle Stadhagen?

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: ma 09 apr 2018, 15:58
door nsimmelink94
dennistd schreef:Dat zeg ik ook altijd over de Twentse Citea's :mrgreen:
Die zijn sowieso prima naar mijn mening. Dat halfuurtje Arriva voor en na het voorheen dagelijkse riedeltje Borculo - Enschede deed mijn posterieur aanzienlijk minder goed :D

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: ma 09 apr 2018, 16:05
door Selivio
groningen schreef:En nog steeds geen stop in Zwolle Stadhagen?
Nope, dat blijft voorlopig een sprookje :roll:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 10 apr 2018, 07:59
door cassie127
Selivio schreef:
cassie127 schreef:
Daniel schreef:Wat zijn ze aan het verwijderen? Die 1en en 2en of de stickers die doorzichtig zijn en voor een wazig uitzicht door dat raam zorgen?
Beide *O*
Is dezelfde sticker :wink:
Heb inmiddels ook beeldmateriaal van de verwijderde stickers
Afbeelding

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 24 apr 2018, 15:20
door SilentScreamer
Selivio schreef:
groningen schreef:En nog steeds geen stop in Zwolle Stadhagen?
Nope, dat blijft voorlopig een sprookje :roll:
Ik vind het ook erg lang duren voordat duidelijk wordt wat er gaat gebeuren. Ik zit met smart te wachten op het station dat waarschijnlijk pas over een jaar (of nooit?) zal openen. Dat terwijl ze eerst nog zeiden dat het waarschijnlijk februari zou worden...

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: wo 25 apr 2018, 08:49
door nsimmelink94
Een paar pagina's terug staat dan ook dat het probleem te maken heeft met de bodem. Daar is kennelijk nog geen verder onderzoek gedaan laat staan dat er concrete oplossingen in de pijplijn zitten. Met een beetje pech wordt het een spookstation :lol:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: wo 25 apr 2018, 11:08
door Selivio
Het onderzoek is gedaan en tot zover ik weet afgerond. Ze zijn nu aan het overwegen wat de beste oplossing gaat zijn, alleen de goedkoopste oplossing (als je t zo mag noemen), kost al een miljoen....

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 01 mei 2018, 13:10
door cassie127
Zojuist een pushbericht gehad met daarin een flinke tegenvaller voor Keolis, de provincie en prorail

Bodem onder Kamperlijntje nog slechter dan gedacht
Het oorspronkelijke plan voor het Kamperlijntje is definitief van tafel: de grond onder het spoor blijkt dusdanig zacht, dat er niet met 140 kilometer per uur overheen gereden kan worden. Het verstevigen van de bodem is onbetaalbaar. Dat zegt Kamper wethouder Gerrit Jan Veldhoen op basis van het nog niet gepubliceerde onderzoek van ProRail. Daarmee is er nog steeds geen duidelijkheid voor station Stadshagen in Zwolle. 

Het traject Zwolle-Kampen is al jarenlang onderwerp van discussie. Voor een goede verbinding werd met Stadshagen zelfs een compleet nieuw station gebouwd.

Bron & lees verder: https://www.rtvoost.nl/pl.aspx?nid=291117

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 01 mei 2018, 13:20
door Selivio
Nou, het ik Keolis om het even of ze er moeten stoppen of niet. De oplossing zal uiteindelijk bij prorail dan wel de provincie vandaan moeten komen, en keolis voert het dan wel uit (tegen meerkosten uiteraard als die gemaakt moeten worden 8-) ).

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 01 mei 2018, 13:29
door Durashift
Nou, dat is dan een mooie stunt.... een station voor nop bouwen..

:D -o- :roll: :(

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 01 mei 2018, 14:01
door dennistd
Enige wat ik nog kan bedenken om Stadshagen toch te kunnen bedienen is de aanleg van een extra spoor+perron om hier te kunnen kruisen. Geeft meteen ook meer lucht in de keertijd in Kampen en in de overstaptijd op Zwolle. Misschien zelfs wel zoveel dat een doorkoppeling aan de sneltrein naar Enschede mogelijk wordt?

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 01 mei 2018, 14:06
door Hainje
Hoe dik is die grondlaag eigenlijk? Want wat ook nog zou kunnen is palen de grond in heien tot aan een stabielere bodemlaag en daar een dikke plaat opleggen. Ja kost een paar knaken, maar dan kun je de boel in ieder geval gebruiken.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 01 mei 2018, 14:20
door SilentScreamer
Het verbaast me weinig dat de wethouder van Kampen de investering niet ziet zitten, die heeft er ook weinig mee van doen...

Ik vind het enorm teleurstellend dat het niet van de grond gaat komen. De situatie bij het station Stadshagen is niet dat die heel snel uitgebreid is, vanwege de kersverse autotunnel die eronder is gebouwd. *trein*

Je zult dan elders aan een passeerstation moeten denken, maar dat zorgt voor hoge uitvoeringskosten.