Pagina 51 van 59

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: wo 27 jun 2018, 10:57
door marvinkok
Intercity Zwolle-Enschede rijdt door vanaf augustus
Vanaf 27 augustus kunnen reizigers met de intercity rechtstreeks van Zwolle naar Enschede. Komende periode bouwt ProRail op station Zwolle aan extra perroncapaciteit, zodat de trein niet meer zoals nu eindigt in Raalte, maar door kan rijden naar Zwolle als eindstation.
Lees meer

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: wo 27 jun 2018, 11:00
door Nitein-Repart
*O*

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: wo 27 jun 2018, 13:49
door cassie127
Daar kunnen we nog eens blij mee zijn *O*
De dienstregeling is vast nog niet exact bekend maar ik gok op aankomst in Zwolle om xx:22 en vertrek om xx:39 als de rest van de tijden voor de IC op het traject gelijk blijven.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: wo 27 jun 2018, 15:12
door flipje
Ik moet het eerst nog maar eens zien..

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: wo 27 jun 2018, 15:53
door marvinkok
Want? Er hoeft "alleen" een perron gebouwd te worden en dan kan de ic rijden met 140.. Al die berichten over stroomvoorziening, zwaardere treinen (Flirt is zelfs lichter dan Dm90) en "nog niet de bedoelde snelheid" zijn duidelijk voorbeelden van slechte journalistiek en dat wordt helaas breed gedeeld overal...

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: wo 27 jun 2018, 16:16
door Dennenboom
Vanochtend heeft Tubantia e.e.a. rechtgetrokken:
https://www.tubantia.nl/regio/twentse-t ... ~a4cc960c/

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: wo 27 jun 2018, 16:56
door visgraat
Vrijwel alle ritten rijden vandaag, maar door de staking vallen wel de laatste en een na laatste ritten Enschede - Zwolle uit.
Bijzondere keuze; beter kan je mijn inziens dan eerdere treinen laten uitvallen.
Dus als je om 23:00 uur denkt nog van Enschede naar Almelo te kunnen en zelfs dus voor de zekerheid een trein eerder pakt, heb je dus pech...

o.a. vervalt:
Vertrek 23.05 Enschede - Zwolle aankomst 00.08 (Let op! een na laatste)
Vertrek 23.35 Enschede - Zwolle aankomst 00.38 (Let op! laatste)

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: wo 27 jun 2018, 17:17
door marvinkok
Het is niet aan het bedrijf te bepalen wat er wel en niet vervalt, die ritten zitten blijkbaar precies in de diensten van de weinige stakers. Dat is dus (bot gezegd) jammer maar helaas...

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 28 jun 2018, 12:13
door visgraat
Bij Connexxion en Qbuzz hebben ze toch ook een aangepaste dienstregeling / diensten gemaakt die zoveel mogelijk nog het leed opvangen. Sorry maar de laatste twee ritten laten uitvallen terwijl de rest van de dag grotendeels rijdt is gewoon klungelig wie dat ook geregeld heeft.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 28 jun 2018, 13:21
door Selivio
Nope, is besmet. Ze mogen er niets mee. Het is lullig, maar als toevallig alleen de 2 diensten staken die die ritten in hun dienst hebben, is het gewoon klaar. De rest van het jaar is de laatste rit rijden nog net niet heilig, dus dat het 1 dag niet gebeurd is het jammer maar helaas.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 28 jun 2018, 13:59
door cassie127
De oorzaken van de eerdere STS-passages zijn nu ook bekend geworden. En nu snap ik ook de reden waarom men liever niet meer met 2x een vierdelige flirt wil rijden.

ILT: rood sein-passages Keolis door onervarenheid machinisten
De negen rood sein-passages van Keolis eerder dit jaar zijn vooral veroorzaakt door de onervarenheid van de machinisten. Omdat er relatief weinig tijd zit tussen het winnen van de concessie en de start ervan, moest Keolis snel nieuwe machinisten aan nemen. Dat blijkt uit een analyse van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT), die staatssecretaris Stientje van Veldhoven van Infrastructuur en Waterstaat naar de Tweede Kamer stuurde.

Machinisten van Keolis reden in het eerste half jaar van 2018 negen keer door een rood sein. Dat gebeurde zeven keer op het tracé Zwolle-Enschede en twee keer op de route Zutphen-Hengelo. Keolis is in december 2017 als nieuwe vervoerder gestart tussen Zwolle en Enschede.

Hoewel het niet op beide trajecten om een nieuwe concessie ging, hebben de Stop Tonend Sein-passages (STS-passages) wel met elkaar te maken: Keolis nam wegens de sterke groei van het spoorbedrijf ongeveer vijftig nieuwe machinisten aan. De machinisten die voor de voorgaande vervoerder NS op deze trajecten reden, bleven bij NS.

Verschillende oorzaken
Alle negen STS-passages gebeurden onder andere omstandigheden. Bij vier rood sein-passages was een machinist afgeleid. Zo moest een machinist twee keer toeteren omdat er veel reizigers op het perron met de rug naar de trein toe stonden.

In twee gevallen werden de fouten gemaakt doordat er sprake was van onvolkomenheden in de infrastructuur. In één geval bij Almelo had een machinist de opdracht gekregen om de kilometerbordjes in kaart te brengen, maar hij zocht te lang door omdat er veel bordjes ontbraken. Daardoor zag hij het sein te laat. Bij Hengelo was het sein niet goed zichtbaar: door de lengte van de trein stond hij te dicht op het sein.

Ook werden signalen van ATB soms verkeerd geïnterpreteerd. Dat gebeurde bijvoorbeeld toen een machinist in december 2017 tijdens hevige sneeuwval moest rijden. Er waren problemen met ATB en door de sneeuw was het zicht slecht. De machinist interpreteerde de ATB-informatie verkeerd en twijfelde daardoor of het sein wel voor hem bedoeld was.

Bron & lees verder: https://www.spoorpro.nl/spoorbouw/2018/ ... chinisten/

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 28 jun 2018, 15:20
door dennistd
Het document van ILT: https://www.rijksoverheid.nl/binaries/r ... keolis.pdf

In Hengelo schijnt het probleem 2b te zijn, die is (aldus ProRail in 10-2016) 156m nuttige lengte. 2x FLIRT-IV is 161,4m. Daarmee hou je met de marge er al af dus weinig meer over. Volgens mij moet dat perron makkelijk nog wel een meter of 3-4 doorgetrokken kunnen worden.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 03 jul 2018, 16:01
door cassie127
Op de N35 is net na de afslag Hoonhorst richting Heino een bus uit het treinvervangend vervoer gestrand. Het gaat om een witte ambassador die volgens mij met BX op het kenteken begon. Sleper kwam er net bij staan.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 06 jul 2018, 08:31
door Vinny
Welke pannenkoek geeft machinisten de opdracht om kilometerbordjes te tellen? Dat is een taak van de aannemer of baaninspecteur :')

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: za 14 jul 2018, 11:15
door The best

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: za 14 jul 2018, 11:41
door Selivio
Ah, het is weer zover: de komkommertijd is weer aangebroken *trein* . Die masten die zijn al sinds december extra geankerd, en dat de bovenleiding zwiepen met honderd, ook dat is niets nieuws, maar blijkbaar is dat niet ernstig genoeg om de snelheid nog verder terug te schroeven. Had al verwacht dat de bovenleiding een keer naar beneden gekomen zou zijn, maar tot op heden is dat nog niet gebeurd 8-)

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: za 14 jul 2018, 13:03
door Dennenboom
Van RTV-Oost?

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: za 14 jul 2018, 13:05
door Hainje
Nee, van de overheden en ProRail.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: za 14 jul 2018, 13:08
door Dennenboom
Maar dit speelt toch al een half jaar? Wat is de nieuwswaarde van dit bericht?

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: za 14 jul 2018, 13:09
door Hainje
Om en nabij de nul, maar wat Selivio al zegt: kom-kom-er-tijd. *O*

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: za 14 jul 2018, 14:03
door marvinkok
Toch maar een dubbel Lint er naar toe sturen? (A)

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: za 14 jul 2018, 17:18
door Selivio
https://www.destentor.nl/zwolle/grote-b ... ~ae7d86c5/

Meneer Eringa is nu ook een beetje klaar met de Stentor(Keolis heeft de Stentor al een tijdje geleden afgezworen) :roll:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: za 14 jul 2018, 22:34
door Durashift
^^ leuk interview. Aparte kerel. Wel goed dat hij e.e.a eens benoemt richting de krant, lijkt mij.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: zo 15 jul 2018, 22:44
door Statler Rail
Ik vind het vooral een zwak optreden van Eringa. Hij komt nogal gefrustreerd en onprofessioneel over. Je vraagt je af of hij wel nuchter was toen hij dit interview gaf. Ik weet eigenlijk ook niet wat erger is.

Feit is dat ProRail haar zaakje niet op orde heeft doordat ze het project onvoldoende zorgvuldig heeft voorbereid. Daarom krijgt ProRail nu kritiek van overheden, de pers en de publieke opinie, naar mijn idee is dat ook terecht. Ieder ander bedrijf dat iets oplevert dat niet aan de gestelde eisen voldoet moet dit óók herstellen; waarom zou dat voor iedereen in Nederland behalve ProRail gelden?

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: ma 27 aug 2018, 08:36
door Daniel
Intercity Zwolle - Enschede van start
Vanaf vandaag kun je met de intercity van Zwolle naar Enschede. Dankzij deze nieuwe verbinding is de reistijd tussen Zwolle en Enschede met 14 minuten verkort en bedraagt die nog maar 50 minuten.
De afgelopen maanden is er door ProRail hard gewerkt om de intercity die al reed tussen Enschede en Raalte door te trekken tot aan Zwolle. Hiervoor is op station Zwolle een extra perron aangelegd. Ook is de stroomvoorziening aangepast bij Raalte. Toen bleek dat er treinen gingen rijden die meer stroom vragen dan oorspronkelijk was voorzien, heeft ProRail met een tijdelijke maatregel de stroomvoorziening nog aangepast en versterkt.
Om de stroomvoorziening definitief aan te passen, laat ProRail volgend jaar een nieuw onderstation bouwen in Raalte.

Lees verder