Pagina 56 van 59

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 14 jun 2019, 07:47
door cassie127
Haha nou ik lig nu nog in mijn bed... Maar goed, Ik kan ook met 30 minuten op station Stadshagen staan

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 14 jun 2019, 09:58
door umbusko
Hier was het wat minder succesvol. Ik zou toch zweren dat ik een wekker had gezet, maar die heb ik blijkbaar vol in slaap uitgezet. :6 Maar misschien ga ik toch nog even. (Die bus kan me eigenlijk toch maar weinig schelen.)

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 14 jun 2019, 10:10
door cassie127
Ach en als je er wel was had je maar net geluk moeten hebben...Er was namelijk een Sein- en Overweg storing waardoor enkele treinen zijn uitgevallen... Daarom heb ik eerst maar eens een rondje lijn 1 - 10 - 9 gedaan en ga ik nu nog even via Kampen naar Zwolle Stadshagen (om vervolgens weer met lijn 1 terug te gaan)

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 14 jun 2019, 16:42
door cassie127
Ik heb nu ook die aankondiging gehoord, maar hij kan nog wel beter, want hij eindigt nu wel heel abrupt bij het laatste station waar gestopt wordt.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 14 jun 2019, 16:53
door Mikos
En dat laatste station is ingesproken als tussenstop, dus met een verhoging aan het einde van Hengelo, alsof er nog iets achteraan komt. Werd gisteren pas na vertrek automatisch omgeroepen, toen we al op het enkelspoor reden. Gelukkig had de machinist het voor vertrek handmatig al aangekondigd.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 14 jun 2019, 17:38
door cassie127
Klopt, Ik zat net in de Intercity en daar kwam de aankondiging toen we op Zlge reden

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: za 15 jun 2019, 07:31
door gkw1969
Mikos schreef:En dat laatste station is ingesproken als tussenstop, dus met een verhoging aan het einde van Hengelo, alsof er nog iets achteraan komt. Werd gisteren pas na vertrek automatisch omgeroepen, toen we al op het enkelspoor reden. Gelukkig had de machinist het voor vertrek handmatig al aangekondigd.
Dat kan wellicht kloppen. Ze hebben vermoedelijk het bestand gebruikt van ZHO en daar zit in beide richtingen nog 1 halte achter (Hengelo Oost c.q. Hengelo Gezondheidspark)

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: za 15 jun 2019, 12:27
door Mikos
Zo'n vermoeden had ik al :wink:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 02 aug 2019, 07:50
door Meltrain
Ik hoor / lees dat door een seinstoring de [serie=Sprinter|2019|Kampen - Zwolle8500[/serie] (Zwolle - Kampen) nu maar 1x/uur rijdt, maar ik snap niet helemaal waarom dat nodig is. :?
Het is immers een enkelsporige lijn waarover 1 treinstel heen en weer pendelt. Er zijn dus nergens kruisingen ofzo, dus waarom wordt dan de frequentie verlaagd? :?

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 02 aug 2019, 07:56
door Daniel
Geen veilig sein betekent rijden op zicht tot het volgende sein als je toestemming van de trdl rijdt. Het volgende sein staat echter in Kampen, oftewel je bent met 40 km/u heen en weer aan het rijden en dan redt je het nooit een halfuursdienst te rijden.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 02 aug 2019, 07:58
door Milco
Om zodoende vertraging te beperken? Er worst waarschijnlijk wel langzamer gereden wat extra tijd kost en door er een slag tussenuit te halen is er meer tijd om de volgende rit gewoon op tijd te laten vertrekken. Als je bij een halfuurdienst wat later in Zwolle terugkomt ga je immers ook weer vertraagd naar Kampen.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 02 aug 2019, 09:02
door marvinkok
Daarbij kunnen de overwegen dan ook in storing liggen waardoor daar ook een aan wijziging voor wordt gegeven.
Die aanwijzigingen moeten dan ook nog eens gedicteerd worden bij vertrek aan de machinist en dan ben je zo weer 2 minuten verder.. Dan met 40 (overwegen 10) ipv continu 100... Door dan telkens 1x per uur te rijden houdt je nog een beetje voorspelbare dienstregeling over ook...

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 23 aug 2019, 15:53
door ovVeluwe
2 FLIRTs hebben een naam gekregen. Keolis heeft zojuist onthuld dat Cees Anker en Bert Boerman hun eigen trein hebben gekregen als dank voor hun inzet in het ov in oost Nederland. De 7405 is toegewezen aan Cees Anker. Die van Boerman heb ik niet kunnen ontrafelen.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 23 aug 2019, 16:00
door Bastiaan
Bert Boerman is de 7406.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 23 aug 2019, 19:34
door dennistd
Ook opvallend in het stuk daarover op https://www.keolisblauwnet.nl/over-ons/ ... bert-boerm
De toenemende reizigerstevredenheid en reizigersaantallen op de trajecten bevestigen de verbetering. De tevredenheid van onze reizigers ligt op beide trajecten boven het landelijk gemiddelde. Over het eerste halfjaar van 2019 werd een reizigersgroei van 5% gerealiseerd ten opzichte van dezelfde periode in 2018. De komst van de intercity betekent een hogere reisfrequentie en snellere verbinding en is daarmee een prima alternatief voor de auto. “Deze resultaten zijn een stimulans om nog meer te presteren voor onze reizigers”, aldus gedeputeerde Bert Boerman. “Als provincie investeren we daarin door met partners te werken aan een verdubbeling van het spoor tussen Zwolle en Enschede. Dat maakt uiteindelijk ook de inzet van een tweede intercity mogelijk en het doortrekken van de lijn Zwolle-Münster. Het openbaar vervoer levert zo een belangrijke bijdrage aan een snelle, schone en veilige reis naar, door en vanuit Overijssel. Dat is onmisbaar voor onze bedrijven en de welvaart en het welzijn van onze inwoners.”
Gaan we een IC/RE Zwolle-Enschede-Münster krijgen? *O*

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: zo 25 aug 2019, 11:50
door Durashift
^^^ ooit.. :D

Vernoeming van de directeur kan ik nog wel begrijpen.. maar ook een zittende provinciebestuurder..?? Da's toch ook maar een passant. Komt een beetje vreemd over op mij.. alsof je alvast bonuspunten voor een volgende aanbesteding wil scoren..??

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: zo 25 aug 2019, 12:47
door marvinkok
Op de valleilijn is er toch een naar een gedeputeerde genoemd?

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: zo 25 aug 2019, 12:57
door Durashift
Daar rijdt wel een trein met een naam erop ja.. of dat een (voormalig) gedeputeerde is???

Geeft dus ook al aan.. dat alleen een naam erop voor 'het publiek' ook weinig zegt na een tijdje..
Zet er dan op z'n minste een onderschrift op naar de (voormalige) functie van de beste man of vrouw. (A)

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: zo 25 aug 2019, 13:04
door Suus
Bij de Valleilijn is er een stel vernoemd naar oud-gedeputeerde Marijke van Haaren. Eentje is er vernoemd naar een oud-wethouder Henk Lambooij van Nijkerk, die station Hoevelaken heeft laten realiseren. En eentje is er vernoemd naar wethouder Hans van Daalen van Barneveld, die heeft volgens mij Barneveld Zuid laten realiseren.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: zo 25 aug 2019, 15:56
door umbusko
Op de Maaslijn is er een vernoemd naar gedeputeerde Mat Vestjens, die destijds verantwoordelijk was voor de vervanging van NS door Veolia. Gekozen door al zijn ‘fans’.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: zo 25 aug 2019, 16:16
door Suus
Gelukkig zijn daar de portretten van de treinen gehaald _O_

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: zo 25 aug 2019, 16:47
door umbusko
Dat vind ik eerlijk gezegd wel jammer. Op Mat Vestjens na vond ik die best prima. :Y

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: zo 25 aug 2019, 17:21
door ArrivaBas
Durashift schreef:Daar rijdt wel een trein met een naam erop ja.. of dat een (voormalig) gedeputeerde is???

Geeft dus ook al aan.. dat alleen een naam erop voor 'het publiek' ook weinig zegt na een tijdje..
Zet er dan op z'n minste een onderschrift op naar de (voormalige) functie van de beste man of vrouw. (A)
Een van de twee FLIRT's van de Valleilijn is eveneens genoemd naar een gedeputeerde, en wel Conny Bieze.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 03 okt 2019, 14:21
door Dennenboom
Stadshagen gaat 15 december echt helemaal open! Heus!
https://www.rtvoost.nl/nieuws/319243/Ei ... -echt-open

Tijden:
Kampen 02-Stadshagen 09-Zwolle 13/17- Stadshagen 21-Kampen 28
(Nu Kampen 02- Zwolle 12/19-Kampen 29)

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)

Geplaatst: do 12 dec 2019, 00:17
door visgraat
In het artikel staat trouwens dat alleen de aansluiting naar Lelystad en Den Haag komt te vervallen. Daar zie ik het probleem niet van met Kampen Zuid als alternatief, waarbij een goede aansluiting wordt geboden in Lelystad richting Den Haag. Dat scheelt ook nog in de portemonnee. Maar het klopt natuurlijk niet helemaal. De intercity naar Groningen wordt ook onhaalbaar in twee minuten, terwijl vier minuten nog wel te doen is als je een beetje doorloopt. Oftewel, die komt te vervallen. Maar misschien bedoelen ze dat ook met de intercity naar Den Haag. Eenmaal per uur komt die intercity immers uit Groningen. Wel een beetje ver gezocht.