Pagina 9 van 59

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start

Geplaatst: za 15 nov 2014, 16:04
door Niek
De werkzaamheden op Wdn-Zl vandaag zullen we niets met de elektrificatie te maken hebben, of wel :?:

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start

Geplaatst: za 15 nov 2014, 17:08
door Wubbo
Nee, die hebben te maken met de indienststelling van de wegtunnel in Nijverdal.

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start

Geplaatst: za 15 nov 2014, 18:56
door Niek
Oh oke, bedankt :pos:

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start

Geplaatst: za 15 nov 2014, 21:20
door dennistd
En het zijn geen werkzaamheden, maar het is een rampoefening. Overigens was het vorig weekend hetzelfde verhaal.

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start

Geplaatst: do 27 nov 2014, 17:08
door cassie127
was net al iemand van de provincie overijssel de reizigers in de trein aan het tellen

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start

Geplaatst: do 27 nov 2014, 17:16
door Bakpapier
Ik weet uit betrouwbare bron dat er deze week meer zal gaan worden geteld.

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start

Geplaatst: za 20 dec 2014, 09:01
door dennistd
Syntus is alvast een aanbestedingsprocedure voor de treinen gestart: https://www.tenderned.nl/tenderned-web/ ... 8/cvp/join

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start

Geplaatst: za 20 dec 2014, 14:23
door Thom91
Bijzonder!

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start

Geplaatst: za 20 dec 2014, 14:58
door Suus
Dit is heel normaal, je doet een marktverkenning om offertes op te vragen zodat je weet wat je uiteindelijk in je bieding moet vragen/aanbieden. Gebeurt ook in Duitsland regelmatig.

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start

Geplaatst: zo 11 jan 2015, 22:57
door Niek
Deze zou afgelopen moeten zijn? is er wat bekend? En ook frapant dat syntus dit nu al vraagt, alsof zij al de concessie krijgen :')

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start

Geplaatst: ma 12 jan 2015, 10:17
door flipje
Sluitingsdatum volgen TenderNed is 5 maart 2015..

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start

Geplaatst: ma 12 jan 2015, 14:31
door Niek
Voor inschrijving staat 29 December, ik bedoel over de inschrijvingen

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start

Geplaatst: ma 12 jan 2015, 17:07
door Thom91
Dat soort zaken komen niet rap naar buiten..

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start

Geplaatst: ma 12 jan 2015, 20:31
door Niek
Jammer

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start

Geplaatst: zo 15 feb 2015, 20:07
door Buzzer
'Eén van de Inschrijvers heeft een kort geding aanhangig gemaakt, hierdoor zal de sluitings-/inschrijfdatum (Inleverdatum Inschrijvingen) worden uitgesteld tot 19 maart 2015, 16:00 uur', aldus de nota van inlichtingen.

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start

Geplaatst: zo 15 feb 2015, 22:10
door mijack1985
Is die Nota ook ergens te vinden op internet? Heb tot nu toe alleen PvE en Rocov advies kunnen vinden.

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start

Geplaatst: ma 16 feb 2015, 09:54
door flipje
Alstublieft info!! :wink:

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start

Geplaatst: ma 16 feb 2015, 09:59
door flipje
De uitgestelde datum lijkt overigens te maken te hebben met de vele vragen/ niet beantwoorde vragen. Lang leve de provincie Overijssel en de aanbestedingen!! :lol:

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede van start

Geplaatst: ma 16 feb 2015, 10:26
door mijack1985
flipje schreef:Alstublieft info!! :wink:
oh ja natuurlijk, tenderned. Heb daar ook een account van. Bedankt Flipje ;)

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen van start

Geplaatst: di 03 mar 2015, 19:40
door dennistd
Syntus daagt provincie Overijssel en Regio Twente voor rechter over aanbesteding

Syntus heeft de provincie Overijssel en Regio Twente voor de rechter gedaagd. Vrijdag dient een kort geding waarbij vervoerder Syntus wil dat de rechter de aanbesteding voor de spoorconcessies op de lijnen Zwolle-Enschede en Zwolle-Kampen vernietigd of uitstelt.

Syntus heeft kritiek op de aanbestedingsprocedure die door de provincie en de Regio Twente voor de spoortrajecten Zwolle-Enschede en Zwolle-Kampen is ingesteld. Syntus wil zich inschrijven als kandidaat-vervoerder op beide spoorlijnen, maar zegt over onvoldoende informatie te beschikken om een realistische bieding te kunnen uitbrengen. Syntus mist bijvoorbeeld cijfers over aantallen reizigers en de bezetting van zitplaatsen in treinen tijdens de spits. Syntus heeft om de gegevens gevraagd, maar krijgt ze niet. De gegevens zijn wel bekend bij NS, die nu de concessie voor het reizigersvervoer op beide sporen in handen heeft.

Syntus vindt dat de aanbesteding over moet of worden verlengd, zodat de vervoerder wel de actuele gegevens kan krijgen die nodig zijn om een verantwoorde inschrijving te kunnen doen. De aanbesteding eindigt komende donderdag. Het kort geding bij de rechtbank in Almelo is een dag later.

Bron: RTV Oost
Overigens is de inschrijftermijn n.a.v. dit geding al verplaatst van 5 maart naar 19 maart.

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen van start

Geplaatst: di 03 mar 2015, 20:41
door gkw1969
dennistd schreef:
Syntus daagt provincie Overijssel en Regio Twente voor rechter over aanbesteding

Syntus heeft de provincie Overijssel en Regio Twente voor de rechter gedaagd. Vrijdag dient een kort geding waarbij vervoerder Syntus wil dat de rechter de aanbesteding voor de spoorconcessies op de lijnen Zwolle-Enschede en Zwolle-Kampen vernietigd of uitstelt.

Syntus heeft kritiek op de aanbestedingsprocedure die door de provincie en de Regio Twente voor de spoortrajecten Zwolle-Enschede en Zwolle-Kampen is ingesteld. Syntus wil zich inschrijven als kandidaat-vervoerder op beide spoorlijnen, maar zegt over onvoldoende informatie te beschikken om een realistische bieding te kunnen uitbrengen. Syntus mist bijvoorbeeld cijfers over aantallen reizigers en de bezetting van zitplaatsen in treinen tijdens de spits. Syntus heeft om de gegevens gevraagd, maar krijgt ze niet. De gegevens zijn wel bekend bij NS, die nu de concessie voor het reizigersvervoer op beide sporen in handen heeft.

Syntus vindt dat de aanbesteding over moet of worden verlengd, zodat de vervoerder wel de actuele gegevens kan krijgen die nodig zijn om een verantwoorde inschrijving te kunnen doen. De aanbesteding eindigt komende donderdag. Het kort geding bij de rechtbank in Almelo is een dag later.

Bron: RTV Oost
Overigens is de inschrijftermijn n.a.v. dit geding al verplaatst van 5 maart naar 19 maart.
Syntus heeft wel een punt hier. Als de NS meer informatie heeft dan de concurrenten, dan is de strijd heel oneerlijk.
Ik ben benieuwd of het allemaal nog goed komt met deze aanbesteding.

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen van start

Geplaatst: di 03 mar 2015, 21:40
door Zonnig
Duidelijk verhaal.
Er zij 2 opties:

- NS moet informatie over reizigers-aantallen met anderen delen
- NS wordt uitgesloten van bedingen en voor anderen ontstaat een gelijk speelveld

Syntus kan / kon natuurlijk ook een waarneming ter plaatsen doen.

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen van start

Geplaatst: di 03 mar 2015, 21:50
door dennistd
gkw1969 schreef:Syntus heeft wel een punt hier. Als de NS meer informatie heeft dan de concurrenten, dan is de strijd heel oneerlijk.
Ik ben benieuwd of het allemaal nog goed komt met deze aanbesteding.
Dit zegt de provincie erover in de Nota van Inlichtingen:
Bij een aanbestedingsprocedure als de onderhavige is het onvermijdelijk dat de houder van de huidige concessie wellicht enige informatievoorsprong heeft. Dit is niet zonder meer onrechtmatig.
Oftewel: we kunnen er niks aan doen verder.

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen van start

Geplaatst: di 03 mar 2015, 22:08
door Niek
Ik zie 1 oplossing: de NS uitsluiten.
Syntus blij, reizigers blij, andere vervoerders blij. Alleen NS niet blij. 3-1

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen van start

Geplaatst: di 03 mar 2015, 22:14
door SuperGhost
Zonnig schreef:Duidelijk verhaal.
Er zij 2 opties:

- NS moet informatie over reizigers-aantallen met anderen delen
- NS wordt uitgesloten van bedingen en voor anderen ontstaat een gelijk speelveld

Syntus kan / kon natuurlijk ook een waarneming ter plaatsen doen.
Optie 2 is geen optie, want dan hebben de andere vervoerders nog steeds niet de benodigde informatie die ze nodig hebben om een goed bod uit te kunnen brengen en lopen ze het risico om te goedkoop in te schrijven.