Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor deadlock » Vr 24 Apr 2015, 12:53

Wanneer is de selectie bekend eigenlijk?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3999
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor reisthijs » Vr 24 Apr 2015, 13:30

http://www.overijssel.nl/actueel/nieuws/@Iwx/drie-offertes/
Naar verwachting nemen Gedeputeerde Staten begin juni een besluit over de gunning van het treinvervoer voor de komende vijftien jaar.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

gkw1969
Berichten: 328
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:40

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor gkw1969 » Za 25 Apr 2015, 10:04

De verwachting is dat Syntus en NS met FLIRTS gaat rijden, wat Arriva doet weet ik niet, zij zijn namelijk veel meer gecharmeerd van SPURTS.

Wel is duidelijk dat er gereden moet worden met 3- en 4-wagen stellen(laat de NS nou net 58 Flirts hebben besteld.
De concessie gaat pas in als het gehele traject geëlektrificeerd is. Is dat voor december 2017 niet het geval, dan zal NSR nog een tijdje doorrijden samen met het treinvervangend vervoer tijdens de werkzaamheden(dit laatste is nog niet bekend wie dat gaat doen).
When you're tired of London, you're tired of life

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31500
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor Suus » Za 25 Apr 2015, 10:13

NSR kan dergelijk vervoer in een van hun regionale contracten voor het organiseren van gepland en ongepland busvervoer huisvesten of een afspraak maken met het lokale OV-bedrijf.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 452
Lid geworden op: Wo 05 Nov 2014, 12:40

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor SLToilet » Za 25 Apr 2015, 12:04

gkw1969 schreef:De verwachting is dat Syntus en NS met FLIRTS gaat rijden, wat Arriva doet weet ik niet, zij zijn namelijk veel meer gecharmeerd van SPURTS.

Wel is duidelijk dat er gereden moet worden met 3- en 4-wagen stellen(laat de NS nou net 58 Flirts hebben besteld.
De concessie gaat pas in als het gehele traject geëlektrificeerd is. Is dat voor december 2017 niet het geval, dan zal NSR nog een tijdje doorrijden samen met het treinvervangend vervoer tijdens de werkzaamheden(dit laatste is nog niet bekend wie dat gaat doen).


Treinvervangend vervoer? Ik neem toch niet aan dat de hele spoorlijn een paar jaar platligt voor draden boven het spoor (Deeltrajecten en een aantal weekenden lijken me aannemelijker)?

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor deadlock » Za 25 Apr 2015, 12:05

Het is met de huidige veiligheidsjihad niet ondenkbaar.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
Zugführer
Berichten: 2101
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor Zugführer » Za 25 Apr 2015, 12:52

Volgens mij heb ik hier eerder op het forum ooit gelezen dat het om een aantal weekends en gedurende een bepaalde periode geen treinverkeer na 20.00 uur zou gaan.
2015: 21564 ov-kilometers 2016 (27-11): Trein 14588 km - Bus 1339 km - Tram 19 km - Metro 18 km - Kabelbaan 5 km - Veer 3 km

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor deadlock » Za 25 Apr 2015, 13:27

Dan doen ze er een jaar of 10 over.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 452
Lid geworden op: Wo 05 Nov 2014, 12:40

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor SLToilet » Za 25 Apr 2015, 13:30

Zugführer schreef:Volgens mij heb ik hier eerder op het forum ooit gelezen dat het om een aantal weekends en gedurende een bepaalde periode geen treinverkeer na 20.00 uur zou gaan.


Oké, dan is het in ieder geval goed dat (meestal) alleen op zulke tijdstippen hinderlijke werkzaamheden plaatsvinden, want het lijkt me vervelend als een reiziger, na eerst geconfronteerd te zijn geweest met vier jaar lang Nijverdal dan nogmaals vele werkzaamheden. Maar het is voor een goed doel, die stroomdraden brengen natuurlijk ook meer mogelijkheden met zich mee en maakt diesel ook nog eens overbodig voor de treinen, die voorbij Wierden al onder de draad reden :D
Laatst gewijzigd door SLToilet op Za 25 Apr 2015, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor deadlock » Za 25 Apr 2015, 13:33

Als die stomme idiote dakduiven op dat kutstuk nou gelijk wasdraad hadden gehangen was er al een km of vijf voorzien van de wat, 45km?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 452
Lid geworden op: Wo 05 Nov 2014, 12:40

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor SLToilet » Za 25 Apr 2015, 13:34

deadlock schreef:Als die stomme idiote dakduiven op dat kutstuk nou gelijk wasdraad hadden gehangen was er al een km of vijf voorzien van de wat, 45km?


Bij Nijverdal? Dat was inderdaad wel logisch geweest. Komen de bouwvakkers nu weer langs Nijverdal :')

waldo79
Berichten: 3625
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor waldo79 » Za 25 Apr 2015, 13:35

deadlock schreef:Als die stomme idiote dakduiven op dat kutstuk nou gelijk wasdraad hadden gehangen was er al een km of vijf voorzien van de wat, 45km?
Het stuk zonder bovenleiding is zo'n 38 km :idea:
Mij best :)

CamilleKreemers
Berichten: 2325
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor CamilleKreemers » Za 25 Apr 2015, 14:33

het was wel beter geweest als die verbetering van een paar jaren terug en de elektrificatie gelijktijdig was uitgevoerd.

NintendoC
Berichten: 335
Lid geworden op: Di 15 Nov 2011, 16:58

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor NintendoC » Za 25 Apr 2015, 18:39

Wordt er trouwens bij de aanleg van Station Stadshagen rekening gehouden met een eventuele verdubbeling van het spoor? Zodat er vier keer in het uur in de toekomst gereden kan worden?

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor deadlock » Za 25 Apr 2015, 19:10

Nee, aangezien de lijn gewoon gesloten gaat worden in de toekomst, zoals het hoort.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: Vr 19 Dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor Berk-24 » Za 25 Apr 2015, 20:02

Wat wil je dan? Vrijliggende busbaan op het spoortrace soms?

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor deadlock » Za 25 Apr 2015, 20:18

Nee, opbreken natuurlijk. Of misschien is er een museummaatschappij in geïnteresseerd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
Statler Rail
Berichten: 604
Lid geworden op: Za 04 Feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor Statler Rail » Za 25 Apr 2015, 20:59

deadlock schreef:Nee, opbreken natuurlijk. Of misschien is er een museummaatschappij in geïnteresseerd.

Ja, tuurlijk. Bral maar lekker verder... :lol:

Nee, even serieus, de kans is vrij groot dat Zwolle-Kampen in de toekomst wordt uitgebreid om een kwartiersdienst mogelijk te maken. Je zag bij deze aanbesteding al dat de capaciteit van de infrastructuur (perronlengte!) op piekmomenten al (bijna) ontoereikend is voor de reizigersaantallen waarmee gerekend wordt. In de van de Nota van Inlichtingen is daarom voor Zwolle-Kampen een uitzondering gemaakt als het gaat om de capaciteitsnormen indien de vervoerder al met de maximaal haalbare treinlengtes rijdt.

De huidige maatregelen op Zwolle-Kampen zijn slechts de eerste fase. De bedoeling is dat in vervolgfasen de frequentie omhoog gaat naar 4x per uur, dus Zwolle Stadshagen zal daar zeker op voorbereid zijn.

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor deadlock » Za 25 Apr 2015, 21:48

Statler Rail schreef:Ja, tuurlijk. Bral maar lekker verder... :lol:

Het is geen gebral. Ik vind het prima hoor maar dan ga ik een rechtszaak beginnen tegen de lokale overheid omdat ik het bedrag wil hebben wat verspild wordt met de exploitatie van een nutteloze spoorlijn. Als tramlijn had het een kans gehad maar nu echt niet. Je gaat toch geen honderden miljoenen belastinggeld verspillen aan een redundante spoorlijn omdat ze in IJsselmuiden tussen de 5 en 10 minuten langer moeten fietsen naar een station, maak het ff.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3697
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor regenmaker » Za 25 Apr 2015, 22:51

Ben het wel met Deadlock eens ergens. Als je de bussen vanuit Emmeloord en Urk etc. naar Kampen Zuid stuurt in plaats van station Kampen, is die hele lijn eigenlijk niet eens meer nodig.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor Thom91 » Zo 26 Apr 2015, 01:14

Zugführer schreef:Volgens mij heb ik hier eerder op het forum ooit gelezen dat het om een aantal weekends en gedurende een bepaalde periode geen treinverkeer na 20.00 uur zou gaan.

21:30 - 06:30 en in de zomervakantie 2016 zes weken aaneengesloten.
Komt wel goed schatje.

ricardo
Berichten: 40
Lid geworden op: Ma 25 Aug 2014, 22:53

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor ricardo » Zo 26 Apr 2015, 01:43

regenmaker schreef:Als je de bussen vanuit Emmeloord en Urk etc. naar Kampen Zuid stuurt in plaats van station Kampen, is die hele lijn eigenlijk niet eens meer nodig.


Die bussen kun je dan net zo goed daar laten stoppen. Moeten de reizigers alleen overstappen op lijn 11 of 74 om op Kampen Zuid te komen, of ze moeten overstappen op de 641 en direct doorgaan naar Zwolle.

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor deadlock » Zo 26 Apr 2015, 01:56

Ik snap wel dat het busstation van Kampen/IJsselmuiden nog een functie heeft, je staat gewoon bijna in het centrum van beide plaatsen. Ik denk ook niet dat je dat moet willen opheffen of je moet een voorziening creëren aan de andere kant van de IJssel waar makkelijk in- en uitgestapt kan worden. En dan inderdaad station Kampen helemaal niet meer aandoen en alleen nog Kampen Zuid met die bussen. Dan zal je eens zien hoe snel de vervoersstroom zich verplaatst.

Als je de afstanden gaat meten dan is Kpnz voor het gros van de bewoners misschien nog wel dichterbij dan Kpn. Alleen IJsselmuiden gaat er heel erg op achteruit, er is een stadsdienst dus het lijkt me handig om een bus die kant op te sturen. Als Kpnz aan de verwachtingen zou voldoen heb ik er nog niet eens moeite mee maar de reizigersaantallen aldaar blijven best wel heel erg achter. Dat vind ik ook niet zo gek als ik naar de aansluitende bussen kijk en daarnaast de mogelijkheid om de zeer punctuele verbinding Kpn-Zl te kunnen pakken. Zoals ik al vaker heb gezegd; Kpnz kán niet dicht. Het ligt aan een doorgaande spoorlijn en je kan die mensen niet de vervoersmogelijkheid naar Dronten/Lelystad/Almere/Amsterdam/Schiphol ontzeggen. Dan blijven er twee alternatieven over; Kpnz achter laten blijven lopen en er heel veel geld in blijven pompen of Kpn sluiten en iets nuttigs doen met de vrijgekomen ruimte (of zoals ik eerder al zei; maak er een museumlijn van).
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor deadlock » Zo 26 Apr 2015, 01:57

Oh en er is nog een derde mogelijkheid; Je zou eventueel de lijn helemaal apart kunnen aanbesteden zonder wat voor vorm van subsidie dan ook. Lijkt me een boeiend experiment eigenlijk.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

gkw1969
Berichten: 328
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:40

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor gkw1969 » Zo 26 Apr 2015, 08:41

@deadlock: heb jij aandelen in Kampen Zuid? (winkeltje ofzo?.... oh nee, er is geen f**k te beleven op Kampen Zuid en het is er ontzettend tochtig) Of woon je in Kampen dat je precies weet wat de inwoners van de Kampen en omgeving graag willen?

Ik heb regelmatig overleg met vertegenwoordigers van het OV in Kampen en omgeving en ze zijn allemaal dezelfde mening toegedaan: Kampen Zuid had, naar aanleiding van de kredietcrisis in 2008, niet aangelegd moeten worden. Het station was gepland in de periode dat woonwijken en bedrijventerreinen als paddestoelen uit de grond schoten. Maar de kredietcrisis in 2008 heeft alles veranderd. Er is totaal geen nieuwbouw in de buurt van station Kampen Zuid, door allerlei bezuinigingen zijn de ambitieuze tramplannen voor Kampen-Zwolle in de prullenbak verdwenen.

Maar je moet de vraag eens aan de provincie stellen waarom ze bij de aanbesteding van de huidige concessie IJsselmond alle lijnen geknipt hebben op station Kampen en niet naar Kampen Zuid hebben laten rijden. Daar zal vast wel een reden voor zijn.

Ik zeg niet dat je Kampen Zuid dicht moet doen, je zult wellicht wat met de status van het station moeten doen of de omgeving aantrekkelijker moeten maken. Kampen had mee moeten doen met het aanleggen van de nieuwe schaatshal, precies bij Kampen Zuid.... dan doe je wat nuttigs met je geld. Niet een goed lopend station sluiten ten gunste van een slecht lopend station wat op het verkeerde moment gebouwd is.
When you're tired of London, you're tired of life


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast