Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor deadlock » Zo 26 Apr 2015, 19:38

Dat is relatief aangezien feitelijk heel Kampen ruk, saai en nutteloos is. De toeristen die daarvan houden wonen stuk voor stuk in vinexwijken en hebben bijpassende fietsen en regenpakken. Ebikes mét kaarthouders natuurlijk.

Moet dit serieus een argument voorstellen?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor deadlock » Zo 26 Apr 2015, 19:39

Maar ik begrijp dus goed dat jij denkt dat Kampen helemaal aan elkaar hangt van toeristen? Geheimpje; de meeste toeristen die daar komen komen met de boot en met de auto. Het zijn namelijk Duitsers.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: Vr 19 Dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor Berk-24 » Zo 26 Apr 2015, 19:42

Het is dan ook veel lastiger voor een groot deel van Kampen en Ijsselmuiden ook veel lastiger Zwolle te bereiken als Kampen Centrum gesloten wordt.

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor deadlock » Zo 26 Apr 2015, 19:44

Het aantal inwoners van Kampen dat er langer over gaat doen is minder klein dan het aantal inwoners wat profiteert van Kampen Zuid. Het aantal inwoners van IJsselmuiden; Ja heb je helemaal gelijk in, dat heb ik ook al eerder gezegd. Zij moeten maarliefst tot tien minuten langer op de fiets zitten voor ze op een station zijn aangekomen.

Luister als jij twee auto's hebt en drie kinderen en een vrouw en je hebt een Porsche 944 klassieker en een praktische gezinsauto die comfortabel rijdt en er moet er één weg uit kostenoverwegingen; welke kies je dan?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: Vr 19 Dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor Berk-24 » Zo 26 Apr 2015, 19:56

Dan doe ik die Porsche weg

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor deadlock » Zo 26 Apr 2015, 20:07

Deze situatie is niet heel veel anders.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5588
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor Hainje » Zo 26 Apr 2015, 20:38

De vrouw natuurlijk

#sonjabarendstyle.

Zie de spoiler wat Sonja Barend hier mee van doen heeft.
Spoiler: show
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dWrP8PmzSQ0[/youtube]
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

dennistd
Berichten: 1385
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor dennistd » Zo 26 Apr 2015, 21:40

Locov wil dat de stoptrein Amsterdam-Zwolle ingekort wordt tot Lelystad en de IC Vlissingen-Lelystad door gaat rijden als stoptrein naar Zwolle. Ik denk dat Kampen Zuid in dat geval vanzelf populairder wordt.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor deadlock » Zo 26 Apr 2015, 21:47

Ik zou dat jammer vinden omdat je dan namelijk een spoorlijn die voor heel veel geld aangelegd is degradeert tot rommelige meukboemels maar ik begrijp het wel eigenlijk.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11148
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor Meltrain » Zo 26 Apr 2015, 23:17

Hoe kom je tot die conclusie?
In de praktijk verandert er namelijk niks ten opzichte van de huidige situatie, behalve dat Dronten en Kampen Zuid niet meer bediend worden door een SLT naar Amsterdam, maar door een VIRM naar Schiphol en verder (al dan niet via Amsterdam Centraal).
De s700 / s12700 blijft gewoon volgens de huidige dienstregeling rijden.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor deadlock » Zo 26 Apr 2015, 23:23

Omdat het weer de zoveelste reistijdverlenging is die onnodig is. Net zoals stops in Gouda, Lelijkstad, Dieren, Arnhem Zuid, Elst, Nijmegen Lent, Oss, Steenwijk, Hoogeveen, Assen, Lelijklaan, dat soort dingen. Nutteloos. Maar wel begrijpelijk.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3733
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor Z2N » Zo 26 Apr 2015, 23:52

Zelf zou ik er eerder voorstander van zijn om Kampen Zuid en Dronten te bedienen door een sprinter die na Lelystad als IC naar Amsterdam Centraal rijdt, als tegenhanger van de huidige serie 2600. Op die manier krijgen deze twee stations een kwartier snellere verbinding met de hoofdstad (sneller dan de auto!), en dat is natuurlijk beter voor de reizigersaantallen, zonder de doorgaande reizigers op te zadelen met extra reistijd.
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11148
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor Meltrain » Ma 27 Apr 2015, 00:02

deadlock schreef:Omdat het weer de zoveelste reistijdverlenging is die onnodig is.

Over welke reistijdverlenging heb je het? :?
De huidige IC blijft gewoon rijden en de huidige Sprinter blijft ook rijden, maar dan onder een andere naam en met ander materieel.
Alleen reizigers tussen Dronten en Kampen enerzijds en de Almeerse Sprinterstations anderzijdse gaan erop achteruit, maar de verbinding met Amsterdam (Zuid)* wordt juist sneller.
*Afhankelijk wat de NS met de s2600 gaat doen. Mogelijk gaat die via Asdz rijden.

Z2N schreef:Zelf zou ik er eerder voorstander van zijn om Kampen Zuid en Dronten te bedienen door een sprinter die na Lelystad als IC naar Amsterdam Centraal rijdt, als tegenhanger van de huidige serie 2600. Op die manier krijgen deze twee stations een kwartier snellere verbinding met de hoofdstad (sneller dan de auto!), en dat is natuurlijk beter voor de reizigersaantallen, zonder de doorgaande reizigers op te zadelen met extra reistijd.

Ehm, daar gaat het hier toch over?

(Overigens heeft deze discussie vrij weinig meer te maken met het oorspronkelijke onderwerp.)
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3733
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor Z2N » Ma 27 Apr 2015, 00:04

Zoals Deadlock het over liet komen dacht ik dat het om de serie (12)700 ging, my bad... (A)
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31505
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor Suus » Ma 27 Apr 2015, 00:13

De s4600 moet eigenlijk gewoon een toilet hebben, dan is het verder geen probleem. Ideale serie voor een trippel Flirt eind 2016.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor deadlock » Ma 27 Apr 2015, 00:21

Oh ik las het inderdaad fout. My bad.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor deadlock » Ma 27 Apr 2015, 00:24

Misschien is het wel een goed idee om beiden door te laten rijden, en om de knoop te slopen in Lelystad zodat je ieder kwartier een trein hebt naar Amsterdam.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

SuperGhost
Berichten: 1891
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor SuperGhost » Ma 27 Apr 2015, 01:57

En wat is daarbij het voordeel? Alleen Zwolle gaat daarop vooruit, maar alle reizigers die over Zwolle heen reizen gaan er dan op achteruit.

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor deadlock » Ma 27 Apr 2015, 07:55

SuperGhost schreef:En wat is daarbij het voordeel? Alleen Zwolle gaat daarop vooruit, maar alle reizigers die over Zwolle heen reizen gaan er dan op achteruit.

Lelystad en Almere gaan er op vooruit, er zijn minder sporen in Zwolle nodig om alle treinen af te handelen, de IC uit Leeuwarden hoeft geen 10 minuten in Zwolle te blijven staan waarmee de reistijd van Friesland naar de Randstad behoorlijk korter wordt, er zijn geen dure infra-aanpassingen nodig rondom Zwolle, zelfs het hele project Herfte kan zonder fly-overs uitgevoerd worden, et cetera.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: Vr 19 Dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor Berk-24 » Ma 27 Apr 2015, 09:29

deadlock schreef:Omdat het weer de zoveelste reistijdverlenging is die onnodig is. Net zoals stops in Gouda, Lelijkstad, Dieren, Arnhem Zuid, Elst, Nijmegen Lent, Oss, Steenwijk, Hoogeveen, Assen, Lelijklaan, dat soort dingen. Nutteloos. Maar wel begrijpelijk.

Misschien kun je voortaan eerst nadenken waarom enkele treinen die als IC zijn gekwalificeerd daar stoppen, voordat je dingen uitkraamt. Er is overal een motivatie voor te bedenken. En daarnaast stoppen er geen IC's in Hoogeveen.

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor deadlock » Ma 27 Apr 2015, 11:26

Wauw, waarom Hoogeveen ertussen zit kan je echt niet zelf bedenken? Goed ik zal het uitleggen; Het Mastwijkgehalte is veel te hoog. Weet je wat de gemiddelde snelheid op het spoor is? De reistijd? Waarom mensen de auto nemen op dit soort afstanden?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: Vr 19 Dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor Berk-24 » Ma 27 Apr 2015, 11:35

deadlock schreef:Wauw, waarom Hoogeveen ertussen zit kan je echt niet zelf bedenken? Goed ik zal het uitleggen; Het Mastwijkgehalte is veel te hoog. Weet je wat de gemiddelde snelheid op het spoor is? De reistijd? Waarom mensen de auto nemen op dit soort afstanden?

Ze wouden daar een IC-stop, maar die krijgen ze lekker niet, en terecht. Daarnaast is de s9100 sneller dan vele IC's in de Randstad, dus zo dramatisch is het niet gesteld met de snelheid van het spoor.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3697
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor regenmaker » Ma 27 Apr 2015, 22:04

Als je in de s9100 zit, voelt het ook niet echt als een stoptrein zowel in materieel als in tijd tussen de stations (maar dat ter zijde).
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor deadlock » Di 28 Apr 2015, 00:18

Berk-24 schreef:
deadlock schreef:Wauw, waarom Hoogeveen ertussen zit kan je echt niet zelf bedenken? Goed ik zal het uitleggen; Het Mastwijkgehalte is veel te hoog. Weet je wat de gemiddelde snelheid op het spoor is? De reistijd? Waarom mensen de auto nemen op dit soort afstanden?

Ze wouden daar een IC-stop, maar die krijgen ze lekker niet, en terecht. Daarnaast is de s9100 sneller dan vele IC's in de Randstad, dus zo dramatisch is het niet gesteld met de snelheid van het spoor.

Jawel. Zwolle-Enschede, 67km, 1h10m. Zwolle-Oss, 123km, 1h48m. En dan heb ik het nog niet eens over de noordelijke nevenlijnen :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9266
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Berichtdoor Ardan » Di 28 Apr 2015, 00:50

Berk-24 schreef:
deadlock schreef:Wauw, waarom Hoogeveen ertussen zit kan je echt niet zelf bedenken? Goed ik zal het uitleggen; Het Mastwijkgehalte is veel te hoog. Weet je wat de gemiddelde snelheid op het spoor is? De reistijd? Waarom mensen de auto nemen op dit soort afstanden?

Ze wouden daar een IC-stop, maar die krijgen ze lekker niet, en terecht. Daarnaast is de s9100 sneller dan vele IC's in de Randstad, dus zo dramatisch is het niet gesteld met de snelheid van het spoor.

Zo grappig hoe jij altijd dingen generaliseert op basis van één enkele waarneming :P
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten