Pagina 15 van 59

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Geplaatst: zo 26 apr 2015, 19:38
door deadlock
Dat is relatief aangezien feitelijk heel Kampen ruk, saai en nutteloos is. De toeristen die daarvan houden wonen stuk voor stuk in vinexwijken en hebben bijpassende fietsen en regenpakken. Ebikes mét kaarthouders natuurlijk.

Moet dit serieus een argument voorstellen?

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Geplaatst: zo 26 apr 2015, 19:39
door deadlock
Maar ik begrijp dus goed dat jij denkt dat Kampen helemaal aan elkaar hangt van toeristen? Geheimpje; de meeste toeristen die daar komen komen met de boot en met de auto. Het zijn namelijk Duitsers.

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Geplaatst: zo 26 apr 2015, 19:42
door Berk-24
Het is dan ook veel lastiger voor een groot deel van Kampen en Ijsselmuiden ook veel lastiger Zwolle te bereiken als Kampen Centrum gesloten wordt.

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Geplaatst: zo 26 apr 2015, 19:44
door deadlock
Het aantal inwoners van Kampen dat er langer over gaat doen is minder klein dan het aantal inwoners wat profiteert van Kampen Zuid. Het aantal inwoners van IJsselmuiden; Ja heb je helemaal gelijk in, dat heb ik ook al eerder gezegd. Zij moeten maarliefst tot tien minuten langer op de fiets zitten voor ze op een station zijn aangekomen.

Luister als jij twee auto's hebt en drie kinderen en een vrouw en je hebt een Porsche 944 klassieker en een praktische gezinsauto die comfortabel rijdt en er moet er één weg uit kostenoverwegingen; welke kies je dan?

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Geplaatst: zo 26 apr 2015, 19:56
door Berk-24
Dan doe ik die Porsche weg

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Geplaatst: zo 26 apr 2015, 20:07
door deadlock
Deze situatie is niet heel veel anders.

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Geplaatst: zo 26 apr 2015, 20:38
door Hainje
De vrouw natuurlijk

#sonjabarendstyle.

Zie de spoiler wat Sonja Barend hier mee van doen heeft.
Spoiler: show
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dWrP8PmzSQ0[/youtube]

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Geplaatst: zo 26 apr 2015, 21:40
door dennistd
Locov wil dat de stoptrein Amsterdam-Zwolle ingekort wordt tot Lelystad en de IC Vlissingen-Lelystad door gaat rijden als stoptrein naar Zwolle. Ik denk dat Kampen Zuid in dat geval vanzelf populairder wordt.

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Geplaatst: zo 26 apr 2015, 21:47
door deadlock
Ik zou dat jammer vinden omdat je dan namelijk een spoorlijn die voor heel veel geld aangelegd is degradeert tot rommelige meukboemels maar ik begrijp het wel eigenlijk.

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Geplaatst: zo 26 apr 2015, 23:17
door Meltrain
Hoe kom je tot die conclusie?
In de praktijk verandert er namelijk niks ten opzichte van de huidige situatie, behalve dat Dronten en Kampen Zuid niet meer bediend worden door een SLT naar Amsterdam, maar door een VIRM naar Schiphol en verder (al dan niet via Amsterdam Centraal).
De s700 / s12700 blijft gewoon volgens de huidige dienstregeling rijden.

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Geplaatst: zo 26 apr 2015, 23:23
door deadlock
Omdat het weer de zoveelste reistijdverlenging is die onnodig is. Net zoals stops in Gouda, Lelijkstad, Dieren, Arnhem Zuid, Elst, Nijmegen Lent, Oss, Steenwijk, Hoogeveen, Assen, Lelijklaan, dat soort dingen. Nutteloos. Maar wel begrijpelijk.

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Geplaatst: zo 26 apr 2015, 23:52
door Z2N
Zelf zou ik er eerder voorstander van zijn om Kampen Zuid en Dronten te bedienen door een sprinter die na Lelystad als IC naar Amsterdam Centraal rijdt, als tegenhanger van de huidige serie 2600. Op die manier krijgen deze twee stations een kwartier snellere verbinding met de hoofdstad (sneller dan de auto!), en dat is natuurlijk beter voor de reizigersaantallen, zonder de doorgaande reizigers op te zadelen met extra reistijd.

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Geplaatst: ma 27 apr 2015, 00:02
door Meltrain
deadlock schreef:Omdat het weer de zoveelste reistijdverlenging is die onnodig is.
Over welke reistijdverlenging heb je het? :?
De huidige IC blijft gewoon rijden en de huidige Sprinter blijft ook rijden, maar dan onder een andere naam en met ander materieel.
Alleen reizigers tussen Dronten en Kampen enerzijds en de Almeerse Sprinterstations anderzijdse gaan erop achteruit, maar de verbinding met Amsterdam (Zuid)* wordt juist sneller.
*Afhankelijk wat de NS met de s2600 gaat doen. Mogelijk gaat die via Asdz rijden.
Z2N schreef:Zelf zou ik er eerder voorstander van zijn om Kampen Zuid en Dronten te bedienen door een sprinter die na Lelystad als IC naar Amsterdam Centraal rijdt, als tegenhanger van de huidige serie 2600. Op die manier krijgen deze twee stations een kwartier snellere verbinding met de hoofdstad (sneller dan de auto!), en dat is natuurlijk beter voor de reizigersaantallen, zonder de doorgaande reizigers op te zadelen met extra reistijd.
Ehm, daar gaat het hier toch over?

(Overigens heeft deze discussie vrij weinig meer te maken met het oorspronkelijke onderwerp.)

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Geplaatst: ma 27 apr 2015, 00:04
door Z2N
Zoals Deadlock het over liet komen dacht ik dat het om de serie (12)700 ging, my bad... (A)

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Geplaatst: ma 27 apr 2015, 00:13
door Suus
De s4600 moet eigenlijk gewoon een toilet hebben, dan is het verder geen probleem. Ideale serie voor een trippel Flirt eind 2016.

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Geplaatst: ma 27 apr 2015, 00:21
door deadlock
Oh ik las het inderdaad fout. My bad.

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Geplaatst: ma 27 apr 2015, 00:24
door deadlock
Misschien is het wel een goed idee om beiden door te laten rijden, en om de knoop te slopen in Lelystad zodat je ieder kwartier een trein hebt naar Amsterdam.

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Geplaatst: ma 27 apr 2015, 01:57
door SuperGhost
En wat is daarbij het voordeel? Alleen Zwolle gaat daarop vooruit, maar alle reizigers die over Zwolle heen reizen gaan er dan op achteruit.

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Geplaatst: ma 27 apr 2015, 07:55
door deadlock
SuperGhost schreef:En wat is daarbij het voordeel? Alleen Zwolle gaat daarop vooruit, maar alle reizigers die over Zwolle heen reizen gaan er dan op achteruit.
Lelystad en Almere gaan er op vooruit, er zijn minder sporen in Zwolle nodig om alle treinen af te handelen, de IC uit Leeuwarden hoeft geen 10 minuten in Zwolle te blijven staan waarmee de reistijd van Friesland naar de Randstad behoorlijk korter wordt, er zijn geen dure infra-aanpassingen nodig rondom Zwolle, zelfs het hele project Herfte kan zonder fly-overs uitgevoerd worden, et cetera.

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Geplaatst: ma 27 apr 2015, 09:29
door Berk-24
deadlock schreef:Omdat het weer de zoveelste reistijdverlenging is die onnodig is. Net zoals stops in Gouda, Lelijkstad, Dieren, Arnhem Zuid, Elst, Nijmegen Lent, Oss, Steenwijk, Hoogeveen, Assen, Lelijklaan, dat soort dingen. Nutteloos. Maar wel begrijpelijk.
Misschien kun je voortaan eerst nadenken waarom enkele treinen die als IC zijn gekwalificeerd daar stoppen, voordat je dingen uitkraamt. Er is overal een motivatie voor te bedenken. En daarnaast stoppen er geen IC's in Hoogeveen.

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Geplaatst: ma 27 apr 2015, 11:26
door deadlock
Wauw, waarom Hoogeveen ertussen zit kan je echt niet zelf bedenken? Goed ik zal het uitleggen; Het Mastwijkgehalte is veel te hoog. Weet je wat de gemiddelde snelheid op het spoor is? De reistijd? Waarom mensen de auto nemen op dit soort afstanden?

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Geplaatst: ma 27 apr 2015, 11:35
door Berk-24
deadlock schreef:Wauw, waarom Hoogeveen ertussen zit kan je echt niet zelf bedenken? Goed ik zal het uitleggen; Het Mastwijkgehalte is veel te hoog. Weet je wat de gemiddelde snelheid op het spoor is? De reistijd? Waarom mensen de auto nemen op dit soort afstanden?
Ze wouden daar een IC-stop, maar die krijgen ze lekker niet, en terecht. Daarnaast is de s9100 sneller dan vele IC's in de Randstad, dus zo dramatisch is het niet gesteld met de snelheid van het spoor.

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Geplaatst: ma 27 apr 2015, 22:04
door regenmaker
Als je in de s9100 zit, voelt het ook niet echt als een stoptrein zowel in materieel als in tijd tussen de stations (maar dat ter zijde).

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Geplaatst: di 28 apr 2015, 00:18
door deadlock
Berk-24 schreef:
deadlock schreef:Wauw, waarom Hoogeveen ertussen zit kan je echt niet zelf bedenken? Goed ik zal het uitleggen; Het Mastwijkgehalte is veel te hoog. Weet je wat de gemiddelde snelheid op het spoor is? De reistijd? Waarom mensen de auto nemen op dit soort afstanden?
Ze wouden daar een IC-stop, maar die krijgen ze lekker niet, en terecht. Daarnaast is de s9100 sneller dan vele IC's in de Randstad, dus zo dramatisch is het niet gesteld met de snelheid van het spoor.
Jawel. Zwolle-Enschede, 67km, 1h10m. Zwolle-Oss, 123km, 1h48m. En dan heb ik het nog niet eens over de noordelijke nevenlijnen :D

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Geplaatst: di 28 apr 2015, 00:50
door Ardan
Berk-24 schreef:
deadlock schreef:Wauw, waarom Hoogeveen ertussen zit kan je echt niet zelf bedenken? Goed ik zal het uitleggen; Het Mastwijkgehalte is veel te hoog. Weet je wat de gemiddelde snelheid op het spoor is? De reistijd? Waarom mensen de auto nemen op dit soort afstanden?
Ze wouden daar een IC-stop, maar die krijgen ze lekker niet, en terecht. Daarnaast is de s9100 sneller dan vele IC's in de Randstad, dus zo dramatisch is het niet gesteld met de snelheid van het spoor.
Zo grappig hoe jij altijd dingen generaliseert op basis van één enkele waarneming :P