Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Sjoemelende NS mag nog steeds meebieden op regionaal treinvervoer Overijssel
Ondanks dat het gesjoemel met een aanbesteding de hoogste baas van de Nederlandse Spoorwegen (NS) de kop heeft gekost, mag het bedrijf vooralsnog meedoen aan de biedingsstrijd voor regionaal treinvervoer in Overijssel. Dat meldt de Telegraaf maandagochtend.
Deze week hoopt Overijssel de aanbesteding af te ronden van twee spoorlijnen, Kampen-Zwolle en Zwolle-Enschede. Op dat laatste traject moet naast een stoptrein ook een sneltrein gaan rijden. NS is volgens de krant in de race voor die concessie, net als Syntus en Arriva.
Bron & Lees verder: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... 9659&cat=1
Ondanks dat het gesjoemel met een aanbesteding de hoogste baas van de Nederlandse Spoorwegen (NS) de kop heeft gekost, mag het bedrijf vooralsnog meedoen aan de biedingsstrijd voor regionaal treinvervoer in Overijssel. Dat meldt de Telegraaf maandagochtend.
Deze week hoopt Overijssel de aanbesteding af te ronden van twee spoorlijnen, Kampen-Zwolle en Zwolle-Enschede. Op dat laatste traject moet naast een stoptrein ook een sneltrein gaan rijden. NS is volgens de krant in de race voor die concessie, net als Syntus en Arriva.
Bron & Lees verder: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... 9659&cat=1
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 241
- Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Wat is eigenlijk de waarde van het verslag van de ACM?
Is de NS nu al 'gestraft'. Want anders geldt het principe onschuldig tot het tegendeel bewezen is en lijkt het me onlogisch dat ze uitgesloten worden.
Is de NS nu al 'gestraft'. Want anders geldt het principe onschuldig tot het tegendeel bewezen is en lijkt het me onlogisch dat ze uitgesloten worden.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Er is weer nieuws!
'Even wachten met aanbesteding spoorlijnen Overijssel'
Statenleden in Overijssel willen wachten met het gunnen van concessies voor twee spoorlijnen in de provincie. Aanleiding is de fraude bij de aanbesteding van het openbaar vervoer in Limburg. VVD en PvdA in Overijssel hebben nog vragen over de aanbestedingsprocedure en willen zeker weten dat bij de aangemelde vervoerders geen integriteitsproblemen spelen.
Gedeputeerde Staten beslissen deze maand welk bedrijf de komende jaren mag rijden op de trajecten Zwolle-Kampen en Zwolle-Enschede. De PvdA ziet het liefst dat het provinciebestuur de hele aanbestedingsprocedure nog een keer onder de loep neemt. Statenlid Nooter zegt dat er geen aanwijzingen zijn voor misstanden, maar wil toch beter worden geïnformeerd.
Ook de VVD vindt dat "enige voorzichtigheid is geboden". Fractieleider Joosten zei in het NOS Radio 1 Journaal dat integriteit net zo'n belangrijke factor is als de prijs en de kwaliteit van de nieuwe vervoerder. Tegelijk waarschuwt hij ervoor om de NS in het verdomhoekje te zetten. "De NS is een heel groot bedrijf. De top is hard aangepakt, maar we hoeven daarmee niet het hele bedrijf weg te gooien."
bron en meer
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Tenzij je natuurlijk zoals NS zélf een schuldbekentenis hebt gedaan. In dat geval erken je zélf dat je strafbare feiten hebt gepleegd en geldt "onschuldig tot het tegendeel bewezen wordt" dus niet meer. Althans, doordat je schuld hebt bekend kunnen de feiten al direct als bewezen worden beschouwd.Abracadabram schreef:Is de NS nu al 'gestraft'. Want anders geldt het principe onschuldig tot het tegendeel bewezen is en lijkt het me onlogisch dat ze uitgesloten worden.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Ik zou dat wat genuanceerder uitdrukken. Een bekentenis betekent niet automatisch dat feiten bewezen zijn. ..Ik ben niet zo gecharmeerd van dit soort reacties.Statler Rail schreef:Althans, doordat je schuld hebt bekend kunnen de feiten al direct als bewezen worden beschouwd.Abracadabram schreef:Is de NS nu al 'gestraft'. Want anders geldt het principe onschuldig tot het tegendeel bewezen is en lijkt het me onlogisch dat ze uitgesloten worden.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
En de winnaar is Syntus!
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Bron: http://www.tubantia.nl/regio/enschede/t ... -1.5006323ZWOLLE - Gedeputeerde Staten van Overijssel hebben besloten het treinvervoer tussen Zwolle-Kampen en Zwolle-Enschede te gunnen aan Syntus B.V. voor een periode van 15 jaar.
Dat is de uitkomst van de Europese aanbestedingsprocedure die de provincie in oktober 2014 is gestart en waarop in totaal drie offertes zijn ontvangen van Syntus B.V., NS Reizigers B.V. en Arriva
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Wel gunstig met het omliggende busvervoer en de Hengelose knoop.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Syntus gaat een sneltrein rijden. Kan dat qua capaciteit?
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Die sneltrein was verplicht
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Leuk voor Syntus. :) :pos:
Het materieel verbaast me niet echt, het zou me niks verbazen als alledrie de vervoerders de FLIRT 3 wilden inzetten.
Het materieel verbaast me niet echt, het zou me niks verbazen als alledrie de vervoerders de FLIRT 3 wilden inzetten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Dat wordt dus in Zwolle dezelfde situatie als in Zutphen 3 verschillende paaltjes :')
Het zelfde komt dan ook nog in Almelo
Het zelfde komt dan ook nog in Almelo
Laatst gewijzigd door cassie127 op di 16 jun 2015, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Een (deels) verrassende winnaar :). Ben benieuwd of er nog bezwaren gaan komen.
Re: Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
En nog een plaatje van de nieuw aan te schaffen Flirt 3 treinstellen
Re: Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
Goed nieuws! Wat zien die treinen er goed uit van binnen, als ik het filmpje mag geloven. Stopcontacten, brede tafels en luxe hoofdsteunen in de 2de klasse, ik teken ervoor! Ben benieuwd hoe dit in praktijk gaat.
Re: Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
Onder welke naam gaat Syntus eigenlijk rijden? Syntus Overijssel of gewoon Syntus?
En nog even wat anders:
Hebben de werkzaamheden die de komende weekenden tussen Zwolle - Enschede zijn nog wat te maken met de elektrificatie?
En nog even wat anders:
Hebben de werkzaamheden die de komende weekenden tussen Zwolle - Enschede zijn nog wat te maken met de elektrificatie?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Aan het plaatje te zien, zou ik zeggen dat het Syntus Overijssel wordt. De treinen worden immers ook "Overijsselstijl"
Het verrast me best wel een beetje dat Syntus dit heeft weten te winnen. Naast Zwolle wordt Almelo dan trouwens ook een station met 3 vervoerders.
Voor NS is dit in ieder geval een zoveelste nederlaag. In 2017 zullen ze best wel wat trajecten verliezen.
Het verrast me best wel een beetje dat Syntus dit heeft weten te winnen. Naast Zwolle wordt Almelo dan trouwens ook een station met 3 vervoerders.
Voor NS is dit in ieder geval een zoveelste nederlaag. In 2017 zullen ze best wel wat trajecten verliezen.
Re: Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
Zie nu ook dat er in totaal 17 Flirt 3 treinstelen komen... Hoeveel treinstellen heeft NS nu eigenlijk voor Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen?
Zou wel mooi zijn als je straks zo'n Syntus Trajectkaart kan kopen die voor de bus & trein geldig is (zoals nu in Twente) ook al hebben ze dan het openbaar vervoer in concessie Midden Overijssel nog maar een half jaar
Zou wel mooi zijn als je straks zo'n Syntus Trajectkaart kan kopen die voor de bus & trein geldig is (zoals nu in Twente) ook al hebben ze dan het openbaar vervoer in concessie Midden Overijssel nog maar een half jaar
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
Op Zwolle-Kampen: 1x2 =2
Op Zwolle-Enschede: 2x3+4x2 =14.
Samen=:16 treinstellen van 2 bakken.
Syntus zal Zwolle-Kampen wel nog steeds met 1 compositie rijden, op Zwolle-Enschede met 5 composities (kort keren te Enschede). Die 20 minuten reistijdwinst zal wel door de sneltrein komen...
Op Zwolle-Enschede: 2x3+4x2 =14.
Samen=:16 treinstellen van 2 bakken.
Syntus zal Zwolle-Kampen wel nog steeds met 1 compositie rijden, op Zwolle-Enschede met 5 composities (kort keren te Enschede). Die 20 minuten reistijdwinst zal wel door de sneltrein komen...
Laatst gewijzigd door MdJ op di 16 jun 2015, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
Uit de delfde bron trouwens: http://www.sallandcentraal.nl/article.p ... e&id=58903 (Het nieuws is alleen net te laat voor hun weekelijkse krant :'))
Maar waar gaat die sneltrein onderweg eigenlijk stoppen? Zwolle, Almelo, Hengelo, Enschede lijkt me logisch maar verder zou ik het niet weten.
Dat is best wel een tijdwinst van de huidige 1:06 uur die je er over doet om van Zwolle naar Enschede te gaan.Syntus heeft het hoogste voorzieningenniveau aangeboden. Op alle werkdagen rijdt er ieder kwartier een trein in de drukst bezette richting. De helft van deze treinen zijn sneltreinen: de reis tussen Zwolle en Enschede duurt bijna 20 minuten korter. Syntus biedt groter reisgemak, hogere snelheid én een betere prijs-kwaliteitverhouding voor reizigers in de regio.
Maar waar gaat die sneltrein onderweg eigenlijk stoppen? Zwolle, Almelo, Hengelo, Enschede lijkt me logisch maar verder zou ik het niet weten.
Ah dankje.MdJ schreef:Op Zwolle-Kampen: 1x2 =2
Op Zwolle-Enschede: 2x3+4x2 =14.
Samen=:16 treinstellen van 2 bakken.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
Waarbij er ook nog wel reserve is: er zijn momenteel 22 stellen DM'90 beschikbaar (3426-3449, behalve de 3441 en 3442).MdJ schreef:Op Zwolle-Kampen: 1x2 =2
Op Zwolle-Enschede: 2x3+4x2 =14.
Samen=:16 treinstellen van 2 bakken.
Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
Dat is wel de bedoeling voor zover ik weet. Overigens gaat de sneltrein volgens de plannen vertrekken uit Zwolle als de stoptrein daar aankomst, en aankomen als de stoptrein vertrekt. Je zit dan dus net buiten de knoop, met vertrek rond .10/.40 en aankomst rond .20/.50. Je hebt er dus alleen wat aan als je echt in Zwolle moet zijn. De kruising met de stoptrein is dan in Raalte.cassie127 schreef:Dat is best wel een tijdwinst van de huidige 1:06 uur die je er over doet om van Zwolle naar Enschede te gaan.Syntus heeft het hoogste voorzieningenniveau aangeboden. Op alle werkdagen rijdt er ieder kwartier een trein in de drukst bezette richting. De helft van deze treinen zijn sneltreinen: de reis tussen Zwolle en Enschede duurt bijna 20 minuten korter. Syntus biedt groter reisgemak, hogere snelheid én een betere prijs-kwaliteitverhouding voor reizigers in de regio.
Maar waar gaat die sneltrein onderweg eigenlijk stoppen? Zwolle, Almelo, Hengelo, Enschede lijkt me logisch maar verder zou ik het niet weten.
Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus
http://www.tubantia.nl/regio/enschede/t ... -1.5006323
Deze link vond ik op het Treinpunt. Inhoud misschien puntje van discussie.
Deze link vond ik op het Treinpunt. Inhoud misschien puntje van discussie.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 125 gasten