Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
CamilleKreemers
Berichten: 2720
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Berichtdoor CamilleKreemers » Za 05 Mar 2016, 15:13

oh, dat is dus het verschil tussen de servicepunten. Ik dacht dat het over algemene servicepunten ging, dus ongeacht materieeltype.
Wanneer komt het servicepunt van CAF dan?

Durashift
Berichten: 1045
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Berichtdoor Durashift » Za 05 Mar 2016, 23:32

CamilleKreemers schreef: (..)
Wanneer komt het servicepunt van CAF dan?


Da's maar in één concessie / vervoerder toch?

Te weinig :wink:

CamilleKreemers
Berichten: 2720
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Berichtdoor CamilleKreemers » Zo 06 Mar 2016, 09:31

Misschien maar een concessie, maar wel meer dan 100 stellen.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4198
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Berichtdoor reisthijs » Zo 06 Mar 2016, 21:22

CAF hoeft hier geen servicepunt te openen. Dat heeft niets te maken met concessies, maar wel met het feit dat NS een eigen onderhoudsbedrijf heeft en de andere vervoerders niet.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 32791
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Berichtdoor Suus » Zo 06 Mar 2016, 21:48

Een andere vraag, waar die treinen van Syntus onderhouden gaan worden, vind ik wel interessant.

De werkplaats van Nedtrain in Hengelo, die nu al niet meer zoveel om handen heeft (22x DM '90 en 9x LINT), zou daar best een praktische locatie voor kunnen zijn.
Rame à l'approche

dennistd
Berichten: 1648
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Berichtdoor dennistd » Ma 07 Mar 2016, 14:34

Zou kunnen, hoewel die werkplaats natuurlijk wel helemaal op diesel toegelegd is. Ik denk dat een nieuwe werkplaats beter zou zijn, en Hengelo zou op zich wel handig liggen als je daar ook de Lintjes wil onderhouden.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 1064
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Locatie: Raalte
Contact:

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Berichtdoor cassie127 » Zo 29 Mei 2016, 00:16

De inhoud van het volgende artikel wisten we eigenlijk al wel en zit vol met fouten... maar toch deel ik hem :lol: http://www.sallandcentraal.nl/zwolle-en ... er-per-uur
Online archief (oude) dienstregelingen (pdf): http://busboekjesenlijnfolders.nl
trein: 9133 km (25-04)

Gebruikersavatar
Jef400
Berichten: 3908
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Berichtdoor Jef400 » Zo 29 Mei 2016, 13:06

Iedereen is journalist :N
Leven, en laten leven.

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 1415
Lid geworden op: Di 11 Dec 2012, 21:28
Locatie: Borne

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Berichtdoor julsteren » Zo 29 Mei 2016, 22:43

De NS die vanuit Hengelo de achterhoek in gaat, juist ja :')

SuperGhost
Berichten: 2027
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Berichtdoor SuperGhost » Zo 29 Mei 2016, 23:51

Achja, bij NOS hebben ze ook wel eens gezegd dat Heracles Almelo een Achterhoekse club is, dus met die logica klopt het wel :twisted:

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 1064
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Locatie: Raalte
Contact:

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Berichtdoor cassie127 » Ma 30 Mei 2016, 00:21

Ze denken zeker dat de trein in Deventer en in Zutphen keert om in de achterhoek te komen... Waarbij die vanaf Zutphen wel een behoorlijke snelheid moet hebben om in Winterswijk te komen :lol:
Online archief (oude) dienstregelingen (pdf): http://busboekjesenlijnfolders.nl
trein: 9133 km (25-04)

SuperGhost
Berichten: 2027
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Berichtdoor SuperGhost » Ma 30 Mei 2016, 04:26

Cassie, nu lach je die krant uit vanwege hun aardrijkskundige gebreken, terwijl je ze nu zelf ook laat zien: Zutphen ligt toch echt geografisch in de Achterhoek (alleen de wijk De Hoven ligt in de Veluwe) :wink:

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 933
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor flipje » Do 20 Apr 2017, 08:43

*kick*
Hoe staat het er voor met de FLIRTS van Syntus?
Vorig jaar vertelde een medewerker (van bovenstaand bedrijf) me dat ze in juni zouden arriveren, om o.a. testritten te gaan doen.

groningen
Berichten: 1238
Lid geworden op: Za 25 Dec 2010, 16:15

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor groningen » Do 20 Apr 2017, 09:01

Op station Kampen zag ik dat de spoorlijn naar Zwolle er 3 maanden eruit ligt in de zomermaanden. Dan zal die dus wel omgebouwd worden naar elektrisch.

dennistd
Berichten: 1648
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor dennistd » Do 20 Apr 2017, 12:38

flipje schreef:*kick*
Hoe staat het er voor met de FLIRTS van Syntus?
Vorig jaar vertelde een medewerker (van bovenstaand bedrijf) me dat ze in juni zouden arriveren, om o.a. testritten te gaan doen.
Ik heb zowel augustus als september voorbij horen komen.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
MarkNL
Berichten: 282
Lid geworden op: Wo 24 Sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor MarkNL » Do 20 Apr 2017, 14:00

groningen schreef:Op station Kampen zag ik dat de spoorlijn naar Zwolle er 3 maanden eruit ligt in de zomermaanden. Dan zal die dus wel omgebouwd worden naar elektrisch.

En complete renovatie, bouw van station Stadshagen etc.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 1064
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Locatie: Raalte
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor cassie127 » Do 20 Apr 2017, 14:26

Bouw van station Stadshagen is al bezig. ook de snelheid op het traject zal omhoog gaan. En de spoorovergang meteen na het station wordt momenteel ook aangepakt.
Online archief (oude) dienstregelingen (pdf): http://busboekjesenlijnfolders.nl
trein: 9133 km (25-04)

starx
Berichten: 493
Lid geworden op: Wo 26 Feb 2014, 00:25

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor starx » Do 20 Apr 2017, 17:09

Ik vraag het tegen beter weten in, maar zou NS hier na de zomer met elektrisch materieel gaan rijden? Ik meende op somda te hebben gelezen dat het beveiligingssysteem hier ook compleet zal worden vervangen (en dat was het probleem op Zl-Wd).

Maargoed, ik ken de NS en ik denk dat ik het antwoord wel weet.

Nog een andere vraag: zal de tankplaats in Zwolle worden ontmanteld zodra Syntus de concessie heeft overgenomen? Die zal niet meer op regelmatige basis nodig zijn en voor goederen zijn er genoeg andere tankplaatsen in de buurt.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 1064
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Locatie: Raalte
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor cassie127 » Do 20 Apr 2017, 17:12

Ligt er aan of de NS dm90 nog gaat inzetten op andere trajecten (met bovenleiding)
Online archief (oude) dienstregelingen (pdf): http://busboekjesenlijnfolders.nl
trein: 9133 km (25-04)

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 10186
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Wubbo » Do 20 Apr 2017, 18:49

Ga er maar van uit dat NS de concessie uitrijdt met DM90. Voor dat spul is er toch geen beter inzetgebied en elektrisch materieel is niet zomaar over om even daar in te zetten.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4198
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor reisthijs » Do 20 Apr 2017, 22:55

starx schreef:Ik vraag het tegen beter weten in, maar zou NS hier na de zomer met elektrisch materieel gaan rijden? Ik meende op somda te hebben gelezen dat het beveiligingssysteem hier ook compleet zal worden vervangen (en dat was het probleem op Zl-Wd).
Het probleem is juist dat het beveiligingsysteem niet wordt vervangen, NS heeft geen elektrisch materieel met ATB-NG dus moet DM'90 nog tot december blijven rijden.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Zonnig
Berichten: 394
Lid geworden op: Do 16 Jun 2011, 14:09

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Zonnig » Vr 21 Apr 2017, 09:37

NS en elektrisch rijden op dit traject.

De NS komt nu al materieel tekort om alles fatsoenlijk te kunnen rijden.
Het lijkt mij dan ook niet meer dan logisch dat DM90 hier blijft rijden.
En waarom zou de NS hier moderner materieel willen gaan inzetten, ze verliezen dit traject toch!

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 933
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor flipje » Vr 21 Apr 2017, 10:55

starx schreef:Nog een andere vraag: zal de tankplaats in Zwolle worden ontmanteld zodra Syntus de concessie heeft overgenomen? Die zal niet meer op regelmatige basis nodig zijn en voor goederen zijn er genoeg andere tankplaatsen in de buurt.

In Zwolle staan ook nog 2 rangeerlocs van Nedtrain, dus ik denk het niet.

Jurre
Berichten: 858
Lid geworden op: Ma 11 Okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Jurre » Vr 21 Apr 2017, 11:12

Dus op basis van het feit dat er twee rangeerlocs van Nedtrain staan, leg jij de link dat de tankplaat in stand gehouden blijft? :wink:

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 1064
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Locatie: Raalte
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor cassie127 » Vr 21 Apr 2017, 11:29

Het kost waarschijnlijk meer om steeds op en neer naar Hengelo te rijden. O.a. in de personeelskosten en de brandstofkosten voor het rijden van en naar Hengelo.
Online archief (oude) dienstregelingen (pdf): http://busboekjesenlijnfolders.nl
trein: 9133 km (25-04)


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten