Pagina 26 van 59

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: za 05 mar 2016, 15:13
door CamilleKreemers
oh, dat is dus het verschil tussen de servicepunten. Ik dacht dat het over algemene servicepunten ging, dus ongeacht materieeltype.
Wanneer komt het servicepunt van CAF dan?

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: za 05 mar 2016, 23:32
door Durashift
CamilleKreemers schreef: (..)
Wanneer komt het servicepunt van CAF dan?
Da's maar in één concessie / vervoerder toch?

Te weinig :wink:

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: zo 06 mar 2016, 09:31
door CamilleKreemers
Misschien maar een concessie, maar wel meer dan 100 stellen.

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: zo 06 mar 2016, 21:22
door reisthijs
CAF hoeft hier geen servicepunt te openen. Dat heeft niets te maken met concessies, maar wel met het feit dat NS een eigen onderhoudsbedrijf heeft en de andere vervoerders niet.

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: zo 06 mar 2016, 21:48
door Suus
Een andere vraag, waar die treinen van Syntus onderhouden gaan worden, vind ik wel interessant.

De werkplaats van Nedtrain in Hengelo, die nu al niet meer zoveel om handen heeft (22x DM '90 en 9x LINT), zou daar best een praktische locatie voor kunnen zijn.

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: ma 07 mar 2016, 14:34
door dennistd
Zou kunnen, hoewel die werkplaats natuurlijk wel helemaal op diesel toegelegd is. Ik denk dat een nieuwe werkplaats beter zou zijn, en Hengelo zou op zich wel handig liggen als je daar ook de Lintjes wil onderhouden.

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: zo 29 mei 2016, 00:16
door cassie127
De inhoud van het volgende artikel wisten we eigenlijk al wel en zit vol met fouten... maar toch deel ik hem :lol: http://www.sallandcentraal.nl/zwolle-en ... er-per-uur

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: zo 29 mei 2016, 13:06
door Jef400
Iedereen is journalist :N

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: zo 29 mei 2016, 22:43
door julsteren
De NS die vanuit Hengelo de achterhoek in gaat, juist ja :')

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: zo 29 mei 2016, 23:51
door SuperGhost
Achja, bij NOS hebben ze ook wel eens gezegd dat Heracles Almelo een Achterhoekse club is, dus met die logica klopt het wel :twisted:

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: ma 30 mei 2016, 00:21
door cassie127
Ze denken zeker dat de trein in Deventer en in Zutphen keert om in de achterhoek te komen... Waarbij die vanaf Zutphen wel een behoorlijke snelheid moet hebben om in Winterswijk te komen :lol:

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: ma 30 mei 2016, 04:26
door SuperGhost
Cassie, nu lach je die krant uit vanwege hun aardrijkskundige gebreken, terwijl je ze nu zelf ook laat zien: Zutphen ligt toch echt geografisch in de Achterhoek (alleen de wijk De Hoven ligt in de Veluwe) :wink:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 20 apr 2017, 08:43
door flipje
*kick*
Hoe staat het er voor met de FLIRTS van Syntus?
Vorig jaar vertelde een medewerker (van bovenstaand bedrijf) me dat ze in juni zouden arriveren, om o.a. testritten te gaan doen.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 20 apr 2017, 09:01
door groningen
Op station Kampen zag ik dat de spoorlijn naar Zwolle er 3 maanden eruit ligt in de zomermaanden. Dan zal die dus wel omgebouwd worden naar elektrisch.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 20 apr 2017, 12:38
door dennistd
flipje schreef:*kick*
Hoe staat het er voor met de FLIRTS van Syntus?
Vorig jaar vertelde een medewerker (van bovenstaand bedrijf) me dat ze in juni zouden arriveren, om o.a. testritten te gaan doen.
Ik heb zowel augustus als september voorbij horen komen.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 20 apr 2017, 14:00
door MarkNL
groningen schreef:Op station Kampen zag ik dat de spoorlijn naar Zwolle er 3 maanden eruit ligt in de zomermaanden. Dan zal die dus wel omgebouwd worden naar elektrisch.
En complete renovatie, bouw van station Stadshagen etc.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 20 apr 2017, 14:26
door cassie127
Bouw van station Stadshagen is al bezig. ook de snelheid op het traject zal omhoog gaan. En de spoorovergang meteen na het station wordt momenteel ook aangepakt.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 20 apr 2017, 17:09
door starx
Ik vraag het tegen beter weten in, maar zou NS hier na de zomer met elektrisch materieel gaan rijden? Ik meende op somda te hebben gelezen dat het beveiligingssysteem hier ook compleet zal worden vervangen (en dat was het probleem op Zl-Wd).

Maargoed, ik ken de NS en ik denk dat ik het antwoord wel weet.

Nog een andere vraag: zal de tankplaats in Zwolle worden ontmanteld zodra Syntus de concessie heeft overgenomen? Die zal niet meer op regelmatige basis nodig zijn en voor goederen zijn er genoeg andere tankplaatsen in de buurt.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 20 apr 2017, 17:12
door cassie127
Ligt er aan of de NS dm90 nog gaat inzetten op andere trajecten (met bovenleiding)

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 20 apr 2017, 18:49
door Wubbo
Ga er maar van uit dat NS de concessie uitrijdt met DM90. Voor dat spul is er toch geen beter inzetgebied en elektrisch materieel is niet zomaar over om even daar in te zetten.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 20 apr 2017, 22:55
door reisthijs
starx schreef:Ik vraag het tegen beter weten in, maar zou NS hier na de zomer met elektrisch materieel gaan rijden? Ik meende op somda te hebben gelezen dat het beveiligingssysteem hier ook compleet zal worden vervangen (en dat was het probleem op Zl-Wd).
Het probleem is juist dat het beveiligingsysteem niet wordt vervangen, NS heeft geen elektrisch materieel met ATB-NG dus moet DM'90 nog tot december blijven rijden.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 21 apr 2017, 09:37
door Zonnig
NS en elektrisch rijden op dit traject.

De NS komt nu al materieel tekort om alles fatsoenlijk te kunnen rijden.
Het lijkt mij dan ook niet meer dan logisch dat DM90 hier blijft rijden.
En waarom zou de NS hier moderner materieel willen gaan inzetten, ze verliezen dit traject toch!

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 21 apr 2017, 10:55
door flipje
starx schreef: Nog een andere vraag: zal de tankplaats in Zwolle worden ontmanteld zodra Syntus de concessie heeft overgenomen? Die zal niet meer op regelmatige basis nodig zijn en voor goederen zijn er genoeg andere tankplaatsen in de buurt.
In Zwolle staan ook nog 2 rangeerlocs van Nedtrain, dus ik denk het niet.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 21 apr 2017, 11:12
door Jurre
Dus op basis van het feit dat er twee rangeerlocs van Nedtrain staan, leg jij de link dat de tankplaat in stand gehouden blijft? :wink:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 21 apr 2017, 11:29
door cassie127
Het kost waarschijnlijk meer om steeds op en neer naar Hengelo te rijden. O.a. in de personeelskosten en de brandstofkosten voor het rijden van en naar Hengelo.