Pagina 27 van 59

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 21 apr 2017, 13:17
door flipje
Jurre schreef:Dus op basis van het feit dat er twee rangeerlocs van Nedtrain staan, leg jij de link dat de tankplaat in stand gehouden blijft? :wink:
Ja, want waarom zou je bestaande tankfaciliteiten opheffen? Er wordt toch gebruik van gemaakt..

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 21 apr 2017, 14:28
door dennistd
En die 700'en wil je echt niet naar Hengelo of Zutphen rijden om te tanken: ze hebben op eigen kracht een maximumsnelheid van 40km/h...

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 21 apr 2017, 15:20
door Klaasje
Kan prima, aan de kant in Olst en Deventer.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 21 apr 2017, 17:32
door cassie127
Tussen Olst - Deventer heb je enkel spoor... lijkt mij niet dat het daar gaat passen. En zeker niet met de vertraging die de trein naar Zwolle met enige regelmaat heeft.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 21 apr 2017, 22:33
door marvinkok
Hoe vaak tanken die dingen dan, anders laat je (bijvootneeld) 1x per week een tankwagen langsrijden..

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 21 apr 2017, 23:00
door dennistd
Maar dat mag niet, want stel je voor dat er een druppel lekt of zo...

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 21 apr 2017, 23:21
door Durashift
Precies.. als men zo'n installatie buiten dienst stelt.. zal er (ooit) gesaneerd moeten worden. Dat kost ook geld.
Ik denk, afhankelijk van de termijn van vergunning en (veiligheid)certificering, dat men zo'n tankinstallatie beter in dienst kan houden.. ook al wordt er misschien een paar keer per maand gebruik van gemaakt. Zal allicht per jaar minder kosten dan een (grote) ontmanteling.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: za 22 apr 2017, 08:34
door Gekko123
En ik vraag me af of NS wel de enige gebruiker is van die tankplaat. Wordt er niet stiekem af en toe ook getankt door wat goederenvervoerders?

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: za 22 apr 2017, 08:52
door Suus
Of de tankplaats blijft durf ik echt niet te zeggen, wel heeft Zwolle op dit moment de tankplaats met de grootste tankcapaciteit van Nederland (300 kubieke meter).

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: za 22 apr 2017, 09:28
door trolly
Gekko123 schreef:En ik vraag me af of NS wel de enige gebruiker is van die tankplaat. Wordt er niet stiekem af en toe ook getankt door wat goederenvervoerders?
:Y ...of een stopmachine?

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: za 22 apr 2017, 13:41
door Wubbo
Die tankplaat wordt niet beheerd door NS, zie het overzicht op de site van Vivens.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: za 22 apr 2017, 15:33
door Klaasje
Er wordt wel het een en ander verbouwd bij Zwolle. Als de tankplaats in de weg ligt zal de vraag of die elders terugkomt volledig afhangen van het verwachte gebruik. Grote kans dat één van de twee tankplaatsen het loodje legt.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: zo 23 apr 2017, 22:40
door ZO6176
Heel vroeger toen de 8/900 Haarlem-Maastricht/Heerlen reed had Heerlen ook geen tankinstallatie tbv de 600 die daar gestationeerd stond. Het tanke gebeurde altijd in Maastricht en voor de overbrenging ging de 600 in het weekend op eigen kracht van Heerlen naar Maastricht in de nacht en terug op de vroege zondagsochtend. Dit was of voor aanvang dienst of net na de 1e trein dat weet ik niet meer. Leverde altijd leuke foto's op. Zo'n constructie zou met Zwolle en Hengelo natuurlijk ook kunnen.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: ma 24 apr 2017, 12:17
door Suus
Tegenwoordig heeft Heerlen wel een tankinstallatie en juist Maastricht niet meer :)

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 16 mei 2017, 21:56
door marvinkok
Het was zijdelings in andere topic al ter sprake gekomen, maar vanaf december zal er geen Syntus maar Keolis Nederland op de treinen van Zwenzwoka staan. Ook het hoofdkantoor zal onder die naam opereren evenals de concessie Almere. De rest van de concessies dienen hun tijd gewoon als Syntus uit, dus per 2023 (einde Twente en Utrecht) zal de naam compleet verdwenen zijn.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: wo 17 mei 2017, 15:09
door Dennenboom
Levert dat niet een nog grotere verwarring op bij het inchecken in Hengelo?

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: wo 17 mei 2017, 15:51
door cassie127
Was de bedoeling dat Arriva & Syntus/Keolis In ieder geval in Overijssel samen gaan in het in- & uitcheck systeem. Maar denk dat je straks vanuit emmen via Almelo, Hengelo En Zutphen naar Winterswijk/Tiel kan zonder omchecken

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: wo 17 mei 2017, 16:37
door dennistd
Dat mag ik toch hopen van wel ja. Niet dat ze straks alleen Emmen-Zwolle, Zwolle-Kampen, Zwolle-Enschede en Almelo-Mariënberg als één incheckgebied gaan beschouwen en dat je in Hengelo over moet checken van 'Overijssel' op Syntus :')

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: wo 17 mei 2017, 16:41
door cassie127
Anders krijg je als nog je 3 incheckpaaltje in Hengelo die ze willen voorkomen. Die ze in Almelo ook eillen voorkomen. En als ze de achterhoek ook in dit systeem zetten kan er ook weer 1 paaltje weg in Zutphen.

Zou anders wel raar staan op Zutphen paaltje voor inchecken Syntus/Keolis/Arriva In Overijsel en een paaltje voor Arriva/Breng/Abellio voor reizen in Gelderland

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: wo 17 mei 2017, 17:47
door JWM
Of iets raar staat is volgensmij allang geen criterium meer als het over de OV-chip gaat :')

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: wo 17 mei 2017, 19:14
door starx
Nu we het toch weer over de verschillende incheckpaaltjes hebben:

Zou het niet een idee zijn als de vervoerders, behalve NS, de paaltjes met elkaar gaan delen? Immers, als je NS hierbuiten laat, dan kun je onmiddellijk zien met welke vervoerder een bepaalde reis is gemaakt. De enige uitzondering hierop is dan volgens mij de driehoek Zwolle-Almelo-Mariënberg (kan met Syntus en Arriva), maar hiervoor kun volgens mij wel een verdeelsleutel opstellen.

Maar los daarvan is het de hoogste tijd dat er gewoon single check in/out komt. De vervoerders vind ik hierin wel extreem laks en volgens mij zijn er echt wel manieren die ACM-proof zijn.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: wo 17 mei 2017, 22:12
door JWM
Je wil eigenlijk zeggen dat ook in Zutphen Arriva en Syntus de palen moeten delen want verder zijn er geen stations met drie vervoerders en sowieso tot het einde van de concessie HRN in 2025 blijft dat ook zo.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: wo 17 mei 2017, 22:49
door cassie127
Als dat plan van Syntus en Arriva in Overijssel door gaat zouden ze Gelderland ook bij het systeem moeten betrekken. Anders krijg je in Zutphen zo'n situatie dat je moet omchecken omdat je in het gebied van een andere opdrachtgever/provincie bent

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 18 mei 2017, 10:28
door cassie127
De sneltrein zal vanaf 2018 nog niet gaan rijden door uitgestelde werkzaamheden aan de sporen en perrons in Zwolle.

http://www.destentor.nl/zwolle/langer-w ... ~a3621c56/

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 18 mei 2017, 13:33
door flipje
"Het is nog niet duidelijk wat de gevolgen zijn voor de nieuwe Syntus-sneltrein die vanaf medio december zou gaan rijden tussen Zwolle en Enschede"