Pagina 33 van 59

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 25 aug 2017, 18:12
door michel.vandenhof
Dat laatste is het idee van de snelheidsverhoging.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: za 26 aug 2017, 16:05
door SilentScreamer
Er wordt trouwens veel gesproken over Spoor 8 op station Zwolle CS. Wordt dit een kopspoor op het perron 6/7? Hoe wordt dit ingepast?

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: za 26 aug 2017, 18:25
door cassie127
Spoor 8 wordt gemaakt aan het perron van spoor 9. Spoor 9 zal daardoor een kopspoor gaan worden en dus ook korter gaan worden

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: za 26 aug 2017, 18:48
door SilentScreamer
Dus, het huidige spoor 9 wordt spoor 8, alleen zal het perron verkort worden, waardoor je meer aan de 'Amersfoortse kant' zou moeten instappen. En het nieuwe stuk spoor wordt geplaatst aan de 'Enschedese kant' van spoor 9, waardoor dat het nieuwe spoor 9 wordt? Waardoor je dus van één lang perron naar 2 korte perrons gaat?

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: za 26 aug 2017, 18:59
door michel.vandenhof
Daar lijkt het wel op. Zolang langs spoor 8 of 9 dan maar wel 7 bakken FLIRT3 passen. Het liefst langs beide sporen. Spoor 8 wordt dan doorgaand richting RGS. Bij spoor 9 zal er voor RGS altijd gezaagd moeten worden.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: ma 28 aug 2017, 15:17
door michel.vandenhof
Zo dus. Goed voor 7 bakken elk.Afbeelding

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: ma 28 aug 2017, 17:52
door starx
Weet iemand trouwens waarom er gekozen is om een compleet extra perronspoor aan te leggen?

Ze hadden er toch ook voor kunnen kiezen om spoor 9 in fases op te delen, net zoals dat met spoor 4 in Arnhem gaat gebeuren?

En ik vraag me ook stiekem nog iets anders af: zou het mogelijk zijn om ditzelfde geintje ook bij spoor 10 uit te halen, zodat Zl-Dv in de toekomst een aparte stoptrein kan krijgen? Ik hoop het wel.. in ieder geval bestaat spoor 11 nog niet in Zl.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: ma 28 aug 2017, 17:56
door Suus
Volgens mij omdat alle drie de treinen van dat perron dezelfde kant op gaan vertrekken en je zo minder wissels nodig hebt.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: ma 28 aug 2017, 18:04
door Daniel
De sneltrein kan naar mijn idee maar op één manier ingelegd zijn, namelijk ruim achter de stoptrein uit Enschede en dan kort erna in Zwolle aankomen door de tijdwinst. Je kunt immers onderweg niet de stoptrein inhalen.
Als je dat met fasen doet staat je aangekomen sneltrein in de weg om de eerder aangekomen stoptrein weer te kunnen laten vertrekken, er moet dus sowieso een spoor 8 komen om om de stoptrein heen te kunnen. En als het dan toch mogelijk is kan je daar net zo goed een perron langs leggen.

De sneltrein op de stoptrein laten keren, de enige andere optie, zal wel een te krappe kering geven.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: ma 28 aug 2017, 18:06
door cassie127
Enige inhaal mogelijkheid die er voor de sneltrein zou zijn is in Wierden. Daar kan de shopper dan op spoor 3 wachten

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: ma 28 aug 2017, 20:43
door Mikos
starx schreef:in ieder geval bestaat spoor 11 nog niet in Zl.
Perronspoor 11 niet, spoor 11 wel.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: ma 28 aug 2017, 21:09
door SilentScreamer
Nu ben ik al een tijdje niet meer op station Zwolle geweest, maar is het niet zo dat tussen het perron waar spoor 7 aan ligt, en het perron waar spoor 9 aan ligt, op dit moment al een spoor ligt, wat spoor 8 is, maar geen aansluiting aan het perron is? Dus dat in plaats van verkleinen van perron van spoor 9 en aanleggen van een stuk spoor, er een stuk spoor van spoor 9 wordt ingekort om een perron aan te leggen zodat spoor 8 bereikbaar wordt voor reizigers?

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: ma 28 aug 2017, 21:11
door Mikos
Er bestaat momenteel geen spoor 8.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: ma 28 aug 2017, 22:16
door michel.vandenhof
Er is plek voor spoor 8. Het ligt we nog niet.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: ma 28 aug 2017, 23:29
door SilentScreamer
Dus er wordt een spoor 8 gebouwd, en spoor 9 ingekort om een perron aan te leggen voor spoor 8.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 29 aug 2017, 00:48
door Ardan
Correct. Er liggen al wissels naar spoor 8, maar die sporen lopen nu nog na enkele meters dood.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 29 aug 2017, 00:54
door dennistd
starx schreef:Weet iemand trouwens waarom er gekozen is om een compleet extra perronspoor aan te leggen?

Ze hadden er toch ook voor kunnen kiezen om spoor 9 in fases op te delen, net zoals dat met spoor 4 in Arnhem gaat gebeuren?
In fases en dan met een wissel vanaf spoor 8? Dat past niet omdat je dan al snel zo'n 50 meter kwijt bent.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 12 okt 2017, 20:13
door Daniel
Kwam deze link tegen met foto's van de stellen in hun definitieve uiterlijk met volledige bestickering.
Vanmiddag vanuit de trein ze ook in 't echt gezien, zag er zeker niet slecht uit. En in elk geval geen excuus meer dat je het niet hebt gezien als je met een 2e klas kaartje in de 1e klas zit :mrgreen:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 17 okt 2017, 12:59
door SilentScreamer
Vandaag nieuws in Tubantia dat de reistijd van de sneltrein 48 minuten wordt tussen Zwolle en Enschede. Stops in Raalte, Nijverdal, Almelo en Hengelo.

https://www.tubantia.nl/hellendoorn/int ... ~af3c5754/

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 17 okt 2017, 13:16
door isadora

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 17 okt 2017, 13:47
door CamilleKreemers
Dag allen,

Deze site heeft geen wiki-pagina over deze concessie. Ik weet zelf ook niet hoe dat moet, want anders had ik het zelf wel gedaan.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 17 okt 2017, 15:12
door Durashift
Daniel schreef: (..). En in elk geval geen excuus meer dat je het niet hebt gezien als je met een 2e klas kaartje in de 1e klas zit :mrgreen:
Tuurlijk wel. Als de deuren open staan, ontnemen deze grotendeels het zicht op die gestileerde 1 of 2. ..

:?

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 17 okt 2017, 15:22
door reisthijs
CamilleKreemers schreef:Deze site heeft geen wiki-pagina over deze concessie.
Bedoel je niet deze? http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Conce ... -_Enschede

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 17 okt 2017, 16:51
door CamilleKreemers
ja die bedoelde ik. Ik had hem niet gevonden op de concessie-overzichtsite.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 17 okt 2017, 16:57
door regenmaker
We hebben tegenwoordig een automatische lijst: Concessietabel