Pagina 37 van 59

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 07 dec 2017, 11:13
door edje
MarlinOV schreef:Ze hebben er een mooi zooitje van bij Prorail en Keolis :'). Ben benieuwt hoe soepel de nieuwe dienstregeling gaat beginnen zondag en maandag.
Hoezo Keolis, het is volgens mij allemaal prorail infra wat problemen geeft

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 07 dec 2017, 11:20
door cassie127
Bij een nieuwe vervoerder is het ook afwachten of er de eerste dagen wel optijd gereden wordt... duurt meestal even een paar dagen. Voorbeelden genoeg in iedergeval

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 07 dec 2017, 11:59
door cassie127
Provincie Overijssel: 'ProRail levert wanprestatie'
De provincie Overijssel is verbaasd over het handelen van ProRail. Overijssel is gisteravond pas ingelicht over de problemen op het traject tussen Zwolle en Kampen. "ProRail levert een wanprestatie", vertelt gedeputeerde Boerman.

Voor de provincie kwamen de problemen met de Kamperlijn uit de lucht vallen. Boerman is dan ook verbijsterd. "We zijn gisteravond pas ingelicht door ProRail."

De problemen kwamen pas aan het licht toen er treinen over het spoor reden. Boerman: "ProRail heeft vooraf onderzoek gedaan en voorbereidingen getroffen. De provincie kon deze problemen niet zien aankomen."

Lees verder: https://www.rtvoost.nl/nieuws/281413/pr ... nprestatie

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 07 dec 2017, 14:14
door reisthijs
In de bijgewerkte netverklaring voor 2018 is in bijlage 17 (Tractie-energievoorzieningssystemen) te zien dat Zwolle-Kampen in de categorie baanvakken met een vermogensbeperking valt. Zwolle-Wierden voldoet volgens het kaartje wel aan de landelijke norm van 4000 A.

4000 A x 1500 V is 6000 kW, genoeg voor twee Flirt's die op vol vermogen optrekken.

In de ontwerp-netverklaring voor 2019 voldoet Zwolle-Kampen wel aan de norm.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 07 dec 2017, 16:12
door nsimmelink94
edje schreef:
MarlinOV schreef:Ze hebben er een mooi zooitje van bij Prorail en Keolis :'). Ben benieuwt hoe soepel de nieuwe dienstregeling gaat beginnen zondag en maandag.
Hoezo Keolis, het is volgens mij allemaal prorail infra wat problemen geeft
Prutsrail dus. Zeker stiekem van NS de opdracht gekregen even te saboteren voor deze dienstregeling :') iets met zuur zijn :Y

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 07 dec 2017, 16:25
door isadora
Werkelijk totaal onbezonnen reactie. :neg:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 07 dec 2017, 16:37
door nsimmelink94
Ja, of het is bedoeld als humor, maar goed, stel je voor dat dat over het internet werkt :6

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 07 dec 2017, 17:16
door Mikos
Totaal misplaatst. Doe het dan niet.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 07 dec 2017, 17:18
door Jef400
Uhm, je weet dat hier ov-functionarissen meelezen nsimmelink94?

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 07 dec 2017, 20:15
door dennistd
reisthijs schreef:In de bijgewerkte netverklaring voor 2018 is in bijlage 17 (Tractie-energievoorzieningssystemen) te zien dat Zwolle-Kampen in de categorie baanvakken met een vermogensbeperking valt. Zwolle-Wierden voldoet volgens het kaartje wel aan de landelijke norm van 4000 A.

4000 A x 1500 V is 6000 kW, genoeg voor twee Flirt's die op vol vermogen optrekken.

In de ontwerp-netverklaring voor 2019 voldoet Zwolle-Kampen wel aan de norm.
Maar niet als de treinen met twee treinstellen rijden :wink:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 07 dec 2017, 20:29
door reisthijs
Dan moeten ze maar niet tegelijkertijd vertrekken. Volgens dienstregeling is dat toch ook nooit precies tegelijk?

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 07 dec 2017, 21:45
door dennistd
Klopt, meestal zit er één minuut tussen volgens planning. Maar in de praktijk is het vaak gelijk.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 07 dec 2017, 22:15
door Meltrain
Komen er eigenlijk conducteurs op deze treinen?

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 07 dec 2017, 22:39
door flipje
Van de Keolis Blauwnet website:
"Daarnaast reizen er altijd medewerkers Service & Veiligheid mee op onze treinen. Zij zijn er om de vragen van onze reizigers te beantwoorden, controleren vervoerbewijzen en grijpen in wanneer de situatie daar om vraagt. "

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 08 dec 2017, 07:40
door Dennenboom
Is het overigens geen idee om de treinen 1x per slag in Stadshagen te laten stoppen? Een rondje Kampen zou dan in een half uur wel moeten kunnen. Wellicht dat een enkele aansluiting in Zwolle er aan gaat omdat je dan daar 4 i.p.v. 6 minuten keertijd hebt, maar dan kun je in ieder geval Stadshagen bedienen. Bovendien zou je de mensen de optie mee kunnen geven om zonder meerkosten van Zwolle naar Stadshagen via Kampen te reizen (v.v) op die halve uren dat de trein er niet stopt. Met zo'n 22 minuten dan wel een lange reis, maar je kunt er als noodoplossing komen.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 08 dec 2017, 09:36
door MarlinOV
Dit idee wat jij schetst was ook ongeveer wat Keolis wilde gaan doen. Alleen Prorail wilde dat niet hebben, waardoor het hele plan niet door is gegaan.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 08 dec 2017, 23:05
door ZipperZapper
Heeft NS eigenlijk nog plannen voor de Buffels, of zijn die dingen onverkoopbaar?
Er staan al behoorlijk veel stellen weg te rotten rondom station Hengelo en station Nijmegen, is het de bedoeling dat ze daar allemaal blijven staan tot ze uit elkaar vallen?

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 08 dec 2017, 23:19
door Selivio
Gerucht is dat ze al verkocht zijn aan Roemenië.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: za 09 dec 2017, 08:31
door Lijn 45
Zou dat dan de eigenaar van de wadlopers daar zijn?

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: za 09 dec 2017, 12:27
door ZipperZapper

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: za 09 dec 2017, 13:27
door Z2N
Zo kan je het zien, het was echter bedoeld als deel van het afscheid van het laatste dieselmaterieel van NS. :wink:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: za 09 dec 2017, 17:08
door Daniel
En dat natuurlijk omdat ze jaren op Zwolle - Groningen gereden hebben.
Overigens viel op mijn laatste ritje met DM'90 net voor Zwolle de motor uit en de trein stil :P

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: za 09 dec 2017, 17:33
door JWM
En dat natuurlijk omdat ze jaren op Zwolle - Groningen gereden hebben.
:?:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: za 09 dec 2017, 17:55
door Daniel
Vanaf 2006 was er een overschot aan dieselmaterieel waardoor er DM'90 tussen Zwolle en Groningen als stoptrein is gaan rijden, vervolgens is die dienst weer terug naar elektrisch materieel gegaan. Maar in december 2009 en januari 2010 keerden ze door materieeltekort als gevolg van het winterweer weer even terug op Zwolle - Groningen.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: za 09 dec 2017, 18:13
door MdJ
Overschot aan dieselmaterieel bij NS, elektrisch materieel te kort.