Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Abus
Berichten: 186
Lid geworden op: Do 25 Okt 2018, 20:52

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Berichtdoor Abus » Zo 30 Dec 2018, 21:39

Ik krijg een foutmelding als ik je link in google maps voor de draaicirkel aanklik.

dennistd
Berichten: 3283
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Berichtdoor dennistd » Zo 30 Dec 2018, 21:43


Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32036
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Berichtdoor Daniel » Zo 30 Dec 2018, 21:46

Volgens deze link is een weg trouwens al een openbare weg als deze voor iedereen toegankelijk is. Oftewel, als er geen hek omheen staat en ook geen borden met iets als "Eigen weg" staan. Die staan er hier geen van beide op het als parkeerterrein gebruikte stuk, waarmee het toch echt openbare weg lijkt te zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Abus
Berichten: 186
Lid geworden op: Do 25 Okt 2018, 20:52

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Berichtdoor Abus » Zo 30 Dec 2018, 21:47

Ja, dank je. Werkt perfect. Ik zie inderdaad ook een duidelijke draaicirkel over het eigen terrein. Als daar geen auto's geparkeerd zijn, gaat het dus prima over eigen terrein. 's Avonds laat als de bussen gewassen worden, zal er wel rekening mee gehouden worden dat daar niet geparkeerd wordt.

nvdw
Berichten: 1963
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Berichtdoor nvdw » Zo 30 Dec 2018, 21:52

Daniel schreef:Volgens deze link is een weg trouwens al een openbare weg als deze voor iedereen toegankelijk is. Oftewel, als er geen hek omheen staat en ook geen borden met iets als "Eigen weg" staan. Die staan er hier geen van beide op het als parkeerterrein gebruikte stuk, waarmee het toch echt openbare weg lijkt te zijn.


Let op: de Wegenwet is niet hetzelfde als de Wegenverkeerswet. De definitie van wegen in de WVW ("alle voor het openbaar verkeer openstaande wegen of paden met inbegrip van de daarin liggende bruggen en duikers en de tot die wegen behorende paden en bermen of zijkanten") is uiteraard wel vergelijkbaar. Ik ben geen jurist maar ik er ligt jurisprudentie die wegen tot 'voor het openbaar verkeer openstaand' heeft bestempeld die een stuk minder toegankelijk waren dan het voorportaal van dit terrein...
“Uiteindelijk ga je je altijd interesseren voor de afrekening van de servicekosten” ~ Houellebecq

Abus
Berichten: 186
Lid geworden op: Do 25 Okt 2018, 20:52

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Berichtdoor Abus » Zo 30 Dec 2018, 21:55

Daniel schreef:Volgens deze link is een weg trouwens al een openbare weg als deze voor iedereen toegankelijk is. Oftewel, als er geen hek omheen staat en ook geen borden met iets als "Eigen weg" staan. Die staan er hier geen van beide op het als parkeerterrein gebruikte stuk, waarmee het toch echt openbare weg lijkt te zijn.


De weg moet dan wel minimaal 30 jaar voor eenieder openbaar toegankelijk geweest zijn. Dat zal hier niet het geval zijn. Volgens mij staat dit gebouw er nog geen 30 jaar. Voorheen zat KAV autoverhuur in dit pand.
Misschien heeft Arriva wel ergens een bordje eigen terrein staan, of had KAV dat er staan.

Volgens mij is het aan de politie om aan te tonen dat die ruimte al minimaal 30 jaar openbaar toegankelijk is, zonder dat er borden eigen terrein stonden.

Durashift
Berichten: 3439
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Berichtdoor Durashift » Zo 30 Dec 2018, 22:42

dennistd schreef:Hier is toch duidelijk de draaicirkel op eigen terrein zichtbaar hoor: https://www.google.nl/maps/@52.5030162, ... 312!8i6656

(..)


Ja, mooie keerlus ook voor vrachtverkeer, zo om die boom heen. :pos:
Lijkt mij dus gewoon openbaar terrein.. in uitrit vorm, dat wel.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14469
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Berichtdoor Meltrain » Za 06 Apr 2019, 12:19

Lijn 247 (Walibi Express) wordt vandaag (o. a.) geëxploiteerd met een gelede Citaro in R-net uitvoering.
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

bartjemestrom
Berichten: 657
Lid geworden op: Do 18 Feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Berichtdoor bartjemestrom » Za 06 Apr 2019, 12:37

Dat zijn de Gebo Tours geledes 722 en 723. Lijkt mij normale inzet

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14469
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Berichtdoor Meltrain » Za 06 Apr 2019, 15:03

Dan is het toch ook een alledaagse gebeurtenis? :mrgreen:
Maar de laatste keer dat ik lijn 247 zag, reed er een ex-Qbuzz MAN Lion's Regio, dus ik heb geen idee wat nu de normale inzet is.
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 2667
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Berichtdoor Lijn 45 » Za 06 Apr 2019, 15:14

Voor zover ik weet rijden de geledes standaard op de 247 en dient de MAN als reserve.

Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 2667
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Berichtdoor Lijn 45 » Za 11 Mei 2019, 10:39

Op lijn 11 in Kampen rijden bussen met systeemnummers 402 en 403. Wat voor voertuigen zijn dat?

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 5325
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Berichtdoor Milco » Za 11 Mei 2019, 11:12

Mercedes-Benz Sprinters. ;)
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-07-2019
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 11-06-2019

Informatie Keolis Almere: http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 5325
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Berichtdoor Milco » Do 23 Mei 2019, 20:01

Op https://www-prod.ovregioijsselmond.nl/nl kun je een kijkje nemen op de vernieuwde website van OV Regio IJsselmond, die nu nog naast de huidige website online is. Bijzonder aan de nieuwe site is dat je dienstregelingen kunt opvragen van werkelijk álle bus-, tram en metrolijnen in Nederland :shock:
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-07-2019
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 11-06-2019

Informatie Keolis Almere: http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 792
Lid geworden op: Zo 28 Sep 2014, 16:31
Locatie: Alkmaar/Haarlem

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Berichtdoor Frank93 » Do 23 Mei 2019, 20:29

Oja inderdaad. Had de nieuwe website wel al snel bekeken maar had dit nog niet door. Eigenlijk zou het wel handig zijn om er ook bij te zetten welke vervoerder deze lijn uitvoert. Nu lijkt het als Connexxion al die lijnen rijdt omdat er verder helemaal geen informatie bij staat.

Bij lijnen die door andere vervoerders gereden worden lijken de omleidingen te missen, waardoor het nu dus lijkt alsof die lijnen geen omleiding(en) hebben.

Gebruikersavatar
bys1
Berichten: 805
Lid geworden op: Vr 12 Mei 2017, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Berichtdoor bys1 » Za 22 Jun 2019, 15:46

Vraagje. Wat smijt TCR zoal op de 270?
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania

Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 2667
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Berichtdoor Lijn 45 » Za 22 Jun 2019, 16:08

Vorig jaar waren dat een paar Citaro LE in de nieuwe Connexxionkleuren met speciale opschriften en een paar Hermes Bravo Amba's. Dit jaar heb ik er niet op gelet.

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 2109
Lid geworden op: Di 11 Dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Berichtdoor julsteren » Za 22 Jun 2019, 23:31

Heb ook al eens een mercedes integro gezien met DoorZeeland kleurstelling, TCR zet dus in wat rijvaardig is.

gkw1969
Berichten: 402
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Berichtdoor gkw1969 » Zo 23 Jun 2019, 08:22

En dat is nou net het grootste probleem van dit soort werk bij een toerboer neer te leggen: ze zetten in wat ze zelf willen i.p.v. dat er voertuigen ingezet worden die een link met het gebied hebben of in de huisstijl van de concessieverlener of concessiehouder.
When you're tired of London, you're tired of life

Post
Berichten: 438
Lid geworden op: Do 28 Mei 2015, 20:33
Locatie: Maarheeze

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Berichtdoor Post » Zo 23 Jun 2019, 08:36

Tja, die tourboer kan moeilijk voor iedere concessie / huisstijl in Nederland een aantal bussen klaar hebben staan. Sterker bij de gewone vervoerders is de technische reserve vaak al zo klein dat het vaak genoeg voor komt dat een stads bus op een streek lijn rijdt of andersom.

Dus ik hoor graag wat jij dan voorstelt om te doen, iedereen een OV-fiets meegeven?

gkw1969
Berichten: 402
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Berichtdoor gkw1969 » Zo 23 Jun 2019, 09:18

Post schreef:Tja, die tourboer kan moeilijk voor iedere concessie / huisstijl in Nederland een aantal bussen klaar hebben staan. Sterker bij de gewone vervoerders is de technische reserve vaak al zo klein dat het vaak genoeg voor komt dat een stads bus op een streek lijn rijdt of andersom.

Dus ik hoor graag wat jij dan voorstelt om te doen, iedereen een OV-fiets meegeven?

1) TCR rijdt al voor OV regio IJsselmond; derhalve hebben ze bussen in CXX huisstijl(staat al in het bericht benoemd)
2) Niet direct hele omlopen bij een tourboer over de schutting gooien en je eigen materiaal afvoeren.
3) Er staan legio bussen bij VDL en Womy die voor een gehuurd kunnen worden (zie Keukenhofpendel Arriva, die wordt door Arriva zelf gereden met eigen en gehuurd materiaal)
4) Als een tourboer met wisselende bussen kan komen, is het ook mogelijk 1 vaste bus hiervoor beschikbaar te maken, deze kan op kosten van de OV regio IJsselmond, voor de duur van de dienstregeling, in een eigen huisstijl gebracht worden (nogmaals: zie Keukenhofpendel Arriva)

Het heeft allemaal met willen te maken. Bovendien rijdt lijn 270 in een periode dat er verminderde capaciteit op versterkingen nodig is.

Sinds 2 jaar hebben we in Twente, op 2 na, alle ritten bij de bijhuur weg gehaald en in ons eigen dienstenpakket opgenomen. Hiervoor zijn er bussen die in andere concessie over waren (Veluwe en Midden Overijssel) in de Twentse huisstijl gebracht. De ritten worden nu gereden met nette, "schone" Euro5 bussen met een buschauffeur in vaste dienst en bij uitzondering door een uitzendkracht.
Door slim om te gaan met de formatie/bezetting en een goed personeelsbeleid op te zetten hebben we de afgelopen 2,5 jaar ook tientallen chauffeurs aangenomen in vaste dienst. Dit alles heeft geleid tot een serieuze kostenbesparing en een verhoging van de klanttevredenheid.
De klanttevredenheid 1e kwartaal 2019 was 7,9 waarmee we de hoogst scorende streekvervoerder waren.

Het is onzin dat alles uitbesteed moet worden of personeel extern ingehuurd moet worden. Op dit moment is Twente 1 van de weinige concessies die niet structureel uitzendkrachten in zet maar eigen personeel heeft, met als gevolg dat hier, sinds de start van de concessie in 2013, nog geen dienst is uitgevallen omdat er geen chauffeur is. Je bindt immers mensen aan je bedrijf d.m.v. een goed contract, met voldoende uren en doorstroom naar fulltime.

Kortom: had niet de hele 4100/4200 serie afgevoerd naar VDL maar enkele gehouden en deze in OV regio IJsselmond uitvoering gebracht. Dan heb je in de wintermaanden extra materiaal en in de zomermaanden een bus voor lijn 270.
En het lijkt er op dat voor lijn 270 geen Euro6 verplicht is (immers TCR rijdt Bravo Ambassadors met Euro5), dus een 4100/4200 voldoet prima, deze zijn namelijk exact gelijk aan de TCR Ambassadors.

Dus ja, hoe moeilijk kan het zijn.
When you're tired of London, you're tired of life

Selivio
Berichten: 125
Lid geworden op: Za 30 Apr 2016, 12:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Berichtdoor Selivio » Zo 23 Jun 2019, 10:56

Ik geloof maar net wat er in het contract staat tussen vervoerder en tourboer. Als daar bijvoorbeeld bindend is vastgelegd dat er met bussen gereden wordt in huisstijl van de vervoerder, heeft de tourboer dat te doen. Kijk naar Pouw in Utrecht, daar gaat het ook redelijk goed.
Grt. Stefan

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2258
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Berichtdoor marvinkok » Zo 23 Jun 2019, 11:17

Maar in het geval van Pouw zijn de bussen gewoon van Syntus/Keolis en beschikbaar gesteld aan de onderaannemer..
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel

Post
Berichten: 438
Lid geworden op: Do 28 Mei 2015, 20:33
Locatie: Maarheeze

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Berichtdoor Post » Zo 23 Jun 2019, 19:41

gkw1969 schreef:
Post schreef:Tja, die tourboer kan moeilijk voor iedere concessie / huisstijl in Nederland een aantal bussen klaar hebben staan. Sterker bij de gewone vervoerders is de technische reserve vaak al zo klein dat het vaak genoeg voor komt dat een stads bus op een streek lijn rijdt of andersom.

Dus ik hoor graag wat jij dan voorstelt om te doen, iedereen een OV-fiets meegeven?

1) TCR rijdt al voor OV regio IJsselmond; derhalve hebben ze bussen in CXX huisstijl(staat al in het bericht benoemd)
2) Niet direct hele omlopen bij een tourboer over de schutting gooien en je eigen materiaal afvoeren.
3) Er staan legio bussen bij VDL en Womy die voor een gehuurd kunnen worden (zie Keukenhofpendel Arriva, die wordt door Arriva zelf gereden met eigen en gehuurd materiaal)
4) Als een tourboer met wisselende bussen kan komen, is het ook mogelijk 1 vaste bus hiervoor beschikbaar te maken, deze kan op kosten van de OV regio IJsselmond, voor de duur van de dienstregeling, in een eigen huisstijl gebracht worden (nogmaals: zie Keukenhofpendel Arriva)

Het heeft allemaal met willen te maken. Bovendien rijdt lijn 270 in een periode dat er verminderde capaciteit op versterkingen nodig is.

Sinds 2 jaar hebben we in Twente, op 2 na, alle ritten bij de bijhuur weg gehaald en in ons eigen dienstenpakket opgenomen. Hiervoor zijn er bussen die in andere concessie over waren (Veluwe en Midden Overijssel) in de Twentse huisstijl gebracht. De ritten worden nu gereden met nette, "schone" Euro5 bussen met een buschauffeur in vaste dienst en bij uitzondering door een uitzendkracht.
Door slim om te gaan met de formatie/bezetting en een goed personeelsbeleid op te zetten hebben we de afgelopen 2,5 jaar ook tientallen chauffeurs aangenomen in vaste dienst. Dit alles heeft geleid tot een serieuze kostenbesparing en een verhoging van de klanttevredenheid.
De klanttevredenheid 1e kwartaal 2019 was 7,9 waarmee we de hoogst scorende streekvervoerder waren.

Het is onzin dat alles uitbesteed moet worden of personeel extern ingehuurd moet worden. Op dit moment is Twente 1 van de weinige concessies die niet structureel uitzendkrachten in zet maar eigen personeel heeft, met als gevolg dat hier, sinds de start van de concessie in 2013, nog geen dienst is uitgevallen omdat er geen chauffeur is. Je bindt immers mensen aan je bedrijf d.m.v. een goed contract, met voldoende uren en doorstroom naar fulltime.

Kortom: had niet de hele 4100/4200 serie afgevoerd naar VDL maar enkele gehouden en deze in OV regio IJsselmond uitvoering gebracht. Dan heb je in de wintermaanden extra materiaal en in de zomermaanden een bus voor lijn 270.
En het lijkt er op dat voor lijn 270 geen Euro6 verplicht is (immers TCR rijdt Bravo Ambassadors met Euro5), dus een 4100/4200 voldoet prima, deze zijn namelijk exact gelijk aan de TCR Ambassadors.

Dus ja, hoe moeilijk kan het zijn.


Je zegt het goed, het kan allemaal. Maar de wil is er niet, zolang de provincie het niet eist en betaald zal het niet gebeuren. Want zowel Connexxion als TCR zijn er om winst te maken en een willekeurige bus is nu eenmaal goedkoper dan een specifieke. Hoe vervelend dat ook voor je is.


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten