Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door TimoD »

regenmaker schreef:Op dit moment rijdt op lijn 10 in Apeldoorn een gelede bus (5276).
Apart. Ik heb wel eens gehad dat ik op lijn 10 een Citaro CNG had, maar nog nooit een gelede. Saillant detail was dat we vervolgens een 202 passeerden die met een amba reed :')
De materieelinzet is op z'n minst merkwaardig te noemen soms. Ben wel benieuwd wat hier de reden van is. Het lijkt me bovendien niet een heel geschikte lijn om geleed te rijden. Veel haakse bochtjes.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door ovVeluwe »

Lijn 10 rijdt geleed vanwege de scholieren die hier gebruik van maken. Gisteren was dit ook al het geval. Daarnaast reed 91 ook geleed (terwijl ik in een ex-Overijssel amba zat op de 203).
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Stadsbus »

Aanrijding met tractor en bus:
rtvoost.nl

Gelukkig geen gewonden/doden. Als ik die foto's zo bekijk had het ook erger kunnen aflopen.
Laatst gewijzigd door Stadsbus op vr 07 sep 2018, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Hainje »

Sodeju, dat had inderdaad echt veel slechter af kunnen lopen. :shock:
🍉
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ferdinand »

Iemand had toevallig de Kolibrie gereserveerd in Harderwijk. Die persoon kwam niet opdagen, dus heb ik hem maar genomen. De man maakte er een heel probleem van dat ik niet had gereserveerd, maar liet me wel mee. Hij was ook zo aardig om me af te zetten bij Van der Valk. Bij het uitchecken stond er alleen "incheck ok", dus ik ben benieuwd hoe dat gaat aflopen.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door busfanNL »

Wat voor busje was het?? En zat er een handheld in?
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1248
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Frank93 »

De eerste bus gaat 17 februari over de nieuwe busbrug in Zwolle:
http://www.rtvfocuszwolle.nl/eerste-bus ... uari-2019/
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door cassie127 »

Op dezelfde datum zal ook dienstregeling 2019 ingaan in Midden-Overijssel
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door julsteren »

Het is een troep op het busstation bij station Almelo. Volgens OVinfo zijn een aantal lijnen gewijzigd van perron en de dynamische vertrekschermen zijn geflipt, waardoor de chauffeurs ook niet kunnen zien bij welk perronnetje ze erin moeten. Met alle chaos die daarop volgt :') _O-
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Tom98 »

De perronwijziging is alleen even aankomend weekend i.v.m. werkzaamheden aan het spoor. Er rijden dan treinvervangend vervoer bussen en die gaan halte A en B gebruiken.
En de meeste chauffeurs weten wel bij welke halte ze moeten staan, want dat is in principe altijd hetzelfde. Achteraan in de draailus staat een heel mooi hulpmiddel voor als je het even niet meer weet maar die staat al een aantal weken uit :N
Laatst gewijzigd door Ardan op vr 19 okt 2018, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten!
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door gkw1969 »

julsteren schreef:Het is een troep op het busstation bij station Almelo. Volgens OVinfo zijn een aantal lijnen gewijzigd van perron en de dynamische vertrekschermen zijn geflipt, waardoor de chauffeurs ook niet kunnen zien bij welk perronnetje ze erin moeten. Met alle chaos die daarop volgt :') _O-
Het DRIS systeem is op zondagmiddag al vastgelopen. Dat heeft niks te maken met de komende treinstremming, het was gewoon een "vastloper".
(en even als "zeikerd": ik neem aanstoot aan de opmerking "bij welk perronnetje ze erin moeten". Ik halteer namelijk, als buschauffeur, bij een perron en ik ga niet in een perronnetje. Buiten het feit dat het fysiek onmogelijk is, is het ook geen fatsoenlijk Nederlands)

De aanpassingen zijn trouwens ook niet schokkend:

DIENSTMEDEDELING
: 20330
BETREFT LIJN(EN) : TW
GEDURENDE VAN : 19-10-2018 05:00
TOT : 21-10-2018 23:59
ROUTE WIJZIGING TE : Almelo N.S
VERVALLEN HALTEN : Tijdelijke perronwijziging Almelo N.S voor lijn 51 Hengelo Lijn 66 Delden - Neede lijn 95 Borculo. .
TIJDELIJKE HALTEN : in verband met tijdelijk gebruik door trein vervangend vervoer word perron B deze dagen niet aangedaan door lijn bussen. Let op Perron A en B worden gebruikt door trein vervangend vervoer.
TOELICHTING:

Lijn 51 gaat naar perron C

Liujn 66 Neede en lijn 95 Borculo gaat naar perron D
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door ovVeluwe »

Vandaag rijdt ook Syntus bus 4303 mee op het tvv Almelo-Enschede. De bus is woensdag voor het eerst in dienst gekomen in Zwolle.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Tom98 »

MarkHul schreef:Vandaag rijdt ook Syntus bus 4303 mee op het tvv Almelo-Enschede. De bus is woensdag voor het eerst in dienst gekomen in Zwolle.
Zag hem gisterenavond al staan op de stalling in Almelo. Had al zo'n vermoeden dat hij even geleend was voor het TVV.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door julsteren »

Het is trouwens echt een puinhoop nu er geen treinen rijden :neg: _O- bussen zitten veel en veel te vol en moeten reizigers achterlaten, chauffeurs snappen ondanks de papiertjes met een getypte routebeschrijving helemaal niks van de routes (helpt ook niet veel als je het door een Machiniste laat rijden :') ), en ik heb uiteindelijk in Borne nog een mevrouw van het perron geplukt die nog op een trein stond te wachten.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Daniel »

MarkHul schreef:Vandaag rijdt ook Syntus bus 4303 mee op het tvv Almelo-Enschede. De bus is woensdag voor het eerst in dienst gekomen in Zwolle.
Nou ken ik de nummering van Syntus niet uit m'n hoofd: wat is de 4303 voor een bus? Gezien het nummer is 'ie blauw, maar daarna houdt het op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Tom98 »

Gelede Citaro
Laatst gewijzigd door Ardan op vr 19 okt 2018, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten!
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Lijn 45 »

Ex-Connexxion 9154.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door cassie127 »

julsteren schreef:Het is trouwens echt een puinhoop nu er geen treinen rijden :neg: _O- bussen zitten veel en veel te vol en moeten reizigers achterlaten, chauffeurs snappen ondanks de papiertjes met een getypte routebeschrijving helemaal niks van de routes (helpt ook niet veel als je het door een Machiniste laat rijden :') ), en ik heb uiteindelijk in Borne nog een mevrouw van het perron geplukt die nog op een trein stond te wachten.
En op het deel van de lijn waar de treinen wel reden was het ook een puinhoop... naast dat de treinen vanmiddag veel te kort waren, waren de Intercity treinen ook opgeheven tussen Zwolle en Almelo. Maar S dat stond niet als gevolgen op de werkzaamhedenpagina en ook niet aangegeven op de stations. Stonden vandaag genoeg reizigers te wachten op een Intercity die nooit zou komen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door julsteren »

:') waardeloos. Maar ik snap het wel, een flirtje wat 40 minuten moet staan te keren in een Aml waar ALLES keert staat dan ook gruwelijk in de weg.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door dennistd »

En je vergeet even dat er niet genoeg ruimte is in Zwolle om alle stellen te laten overnachten. In Almelo wil je ook geen reizigersmaterieel hebben staan, dus er staat redelijk wat in Enschede in het buitendienst gestelde gebied. Daardoor heb je te weinig materieel voor de IC.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door cassie127 »

Maar dan hadden ze ook wel even bij het bericht over de werkzaamheden specifiek mogen vermelden dat de Intercity ook niet rijdt vanwege de werkzaamheden. Want nu staat er alleen van en naar Almelo/Hengelo en waar de stopbussen rijden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Wubbo »

dennistd schreef:In Almelo wil je ook geen reizigersmaterieel hebben staan
Waarom wil je dat niet? Kwestie van wat bewaking regelen lijkt me.
Selivio
Berichten: 405
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Selivio »

Al had Keolis iets in Almelo willen laten overnachten, t complete emplacement van Almelo ik ook buiten dienst. En ook de verdiepte bak tussen Almelo en Almelo de Riet gaat t ook niet worden, want ook die is kortgesloten(en daarmee dus buiten dienst) (A) (neemt niet weg dat je theoretisch 12 stellen kwijt zou kunnen op Zwolle(1 op 13, 2 op 12, 2 op 9, 2 op 8 en 5 op RGS B6)....).
Grt. Stefan
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door marvinkok »

julsteren schreef:Het is trouwens echt een puinhoop nu er geen treinen rijden :neg: _O- bussen zitten veel en veel te vol en moeten reizigers achterlaten, chauffeurs snappen ondanks de papiertjes met een getypte routebeschrijving helemaal niks van de routes (helpt ook niet veel als je het door een Machiniste laat rijden :') ), en ik heb uiteindelijk in Borne nog een mevrouw van het perron geplukt die nog op een trein stond te wachten.
Nou nou...
Heb 6 uur Treinstremming gereden, was op tijd, geen mensen laten staan en niet verkeerd gereden.
Machinistes (die daarvoor gewoon jaren buschauffeur zijn geweest) kunnen dus niet rijden volgens jou?
En dat alles megavol zit is ook niet heel gek op vrijdag voor de herfstvakantie...
Daarnaast is de eerste echt grote stremming voor Blauwnet waarbij samen met NS het vervoer verzorgd moet worden, dus geheid dat het dan niet allemaal geheel soepel loopt... Dat dan het verkeer ook nog eens helemaal dichtslipt door alle werkzaamheden i bijvoorbeeld Almelo helpt dan ook niet echt mee...
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door gkw1969 »

marvinkok schreef:
julsteren schreef:Het is trouwens echt een puinhoop nu er geen treinen rijden :neg: _O- bussen zitten veel en veel te vol en moeten reizigers achterlaten, chauffeurs snappen ondanks de papiertjes met een getypte routebeschrijving helemaal niks van de routes (helpt ook niet veel als je het door een Machiniste laat rijden :') ), en ik heb uiteindelijk in Borne nog een mevrouw van het perron geplukt die nog op een trein stond te wachten.
Nou nou...
Heb 6 uur Treinstremming gereden, was op tijd, geen mensen laten staan en niet verkeerd gereden.
Machinistes (die daarvoor gewoon jaren buschauffeur zijn geweest) kunnen dus niet rijden volgens jou?
En dat alles megavol zit is ook niet heel gek op vrijdag voor de herfstvakantie...
Daarnaast is de eerste echt grote stremming voor Blauwnet waarbij samen met NS het vervoer verzorgd moet worden, dus geheid dat het dan niet allemaal geheel soepel loopt... Dat dan het verkeer ook nog eens helemaal dichtslipt door alle werkzaamheden i bijvoorbeeld Almelo helpt dan ook niet echt mee...
Er waren 's middags wel wat problemen omdat donderdagavond om 20.45 1 van de touringcarboeren het nodig vond om zich af te melden. Waardoor er beduidend minder materieel beschikbaar was dan ingehuurd.
Een ander probleem wat er was, en daar is naar mijn mening PrutsRail (oh sorry) ProRail de veroorzaker van: WIE VERZINT HET IN HEMELSNAAM NOU OM EEN BUITENDIENSTSTELLING TE PLANNEN OP DE LAATSTE DAG VOOR DE HERFSTVAKANTIE. Als ze een extra dag nodig hadden, hadden ze beter de maandag er bij kunnen pakken: dan hebben de scholen vakantie, zijn de vakantiegangers al op de plek, is er meer materiaal beschikbaar.
Want naast dat er duizenden scholieren en studenten reizen tussen Almelo en Enschede (mijn standaard trein om 7.55 van Almelo naar Enschede zit altijd stampensvol inclusief staanplaatsen in de 1e klas), reizen op die vrijdag ook de mensen met een geplande ATV al naar een eventuele vakantiebestemming in Duitsland, een vliegveld in Duitsland (Munster/Osnabruck) en dan komen nog eens de duizenden studenten thuis die elders studeren.

Dus ja, op 1 van de drukste dagen van de herfst gaat ProRail even het gebied met 1 van de grootste universiteiten en een drukke doorgaande verbinding naar Duitsland afsluiten.
En dan zijn mensen verbaasd dat het niet helemaal loopt zoals het moet lopen. Okay, de bussen waren afgeladen vol 's middags, maar geen enkele passagier heeft langer dan een half uur hoeven te wachten omdat de dienstregeling los werd gelaten en bussen gewoon gingen pendelen.
Daarnaast had al het verkeer in Almelo last van een wegafsluiting en de ongelofelijk domme familie van treinreizigers die de hele K+R blokkeerden voor het station waardoor er files stonden voor de ingang van het busstation. En met ongelofelijk domme familie van treinreizigers bedoel ik de mensen die direct bij de inrit van de K+R stil gaan staan en de hele ingang blokkeren(dit is overigens altijd al een probleem geweest in Almelo, alleen was het vrijdag erger). En we hadden uiteraard last van de mensen die i.p.v. de trein met de auto waren gegaan.
When you're tired of London, you're tired of life
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten