Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door marvinkok »

Laat daar nou net aan gewerkt worden :wink:
Maar dat vergt een hoop overleg, opleiding, enz., dus dat duurt nog even...
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door SuperGhost »

Is het dan niet gewoon beter de stoptrein Zutphen-Oldenzaal te verlengen naar Rheine?
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door julsteren »

Nee, dat gaat niet werken, want dan moet je een hele sloot nieuwe treinen gaan bestellen. Naast al dat extra personeel wat opgeleid moet worden, de Duitse taal leren en baanvakkennis moet hebben tot in Rheine. Plus een complete nieuwe concessie uitschrijven, want dat komt in conflict met de bestaande regionale treinen op Bad Bentheim-Rheine.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door dennistd »

Nee. Dan zou je de Linten uit moeten rusten met PZB en moet je altijd met twee stellen rijden vanwege de detectie.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door SuperGhost »

Bij een volgende concessie bedoelde ik dan, ik snap dat het binnen de bestaande concessie niet kan :wink:
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door marvinkok »

Dat duurt nog 7 jaar, dus dat heeft voor de huidige problemen niet echt veel zin ;)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Wubbo »

Als personeel het probleem is, maakt doortrekken van een andere treinserie het probleem toch niet kleiner?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Aking »

Nou ja, misschien hebben we aan deze kant van de grens meer personeel?

Sowieso geloof ik dat je beter bij NS dan bij de DB kunt zitten (al is dat puur gebaseerd op verhalen van ICE personeel)
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Durashift »

Tja, waarom moet.een NL machinist dan verder DLD in.rijden?
Die.Duitse machinist kan.toch ook verder door rijden naar de grens?
Kan ook een 'poppetje' schelen, denk?
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door dennistd »

In Duitsland is een groot tekort aan machinisten. Dan kun je beter een Nederlandse machinist door laten rijden naar Rheine.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door cassie127 »

Kunnen die machinisten tenminste een keer pauze houden in een kantine... Want ik zie ze nu vaak in de 1e klasse gaan zitten.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door dennistd »

Er is geen pauzelocatie in Bad Bentheim, dus de Duitse machinist zit dan liever warm in de 1e klas dan op een koud perron.
edje
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 16:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door edje »

De Duitse machinisten hebben geen rijbevoegdheid naar NL, daarom zijn er vanuit de Keolis standplaats Goor, diensten voor de RB61, ze rijden dan de hele dag tussen Hengelo en Bad Bentheim. De meeste machinisten hadden nog hun bevoegdheid voor Duitsland ivm de Grensland express.

Het personeelstekort in Duitsland is zo hoog, dat er binnenkort nog meer machinisten in NL worden opgeleid, voor de RB61 en dat er door wordt gereden naar Rheine.

Pauze lokatie in Bentheim is het onlangs geopende stationsrestauratie, waar het personeel tegen goedkoop tarief koffie kan halen.
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Concessie Twente

Bericht door Rob357 »

Op Hengelo zag ik vanmiddag rond 17.15 een rood/grijze Arriva bus met een nummer 50 achterop, in lijn 53. Ging een beetje snel, dus heb niet meer informatie.

Ik weet niet zeker of ik het hier moet plaatsten, excuus als het verkeerd staat.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Twente

Bericht door marvinkok »

Dat is een (tijdelijke) ex-Brabant bus van Arriva. Lijn 53 is sinds december doorgetrokken van Haaksbergen naar Eibergen en wordt overdag gedeeld gereden door Arriva (Achterhoek) en SyntusTwente. Arriva rijdt 1 omloop, Syntus 2.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door regenmaker »

Zag net de 51 in Arnhem, zijn inderdaad tijdelijke bussen van Arriva.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

Rob357 schreef:Op Hengelo zag ik vanmiddag rond 17.15 een rood/grijze Arriva bus met een nummer 50 achterop, in lijn 53. Ging een beetje snel, dus heb niet meer informatie.

Ik weet niet zeker of ik het hier moet plaatsten, excuus als het verkeerd staat.
Deze ja: viewtopic.php?f=32&t=12844&p=609651#p609651
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Twente

Bericht door gkw1969 »

Die 50 is een voormalige Veolia bus die een tijd in Brabant heeft gereden nog en inmiddels in de Achterhoek is beland bij Arriva in Groenlo. Het is een reserve bus. De bus was ook om 18.45 in Hengelo.
Laatst gewijzigd door Ardan op di 15 jan 2019, 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten!
When you're tired of London, you're tired of life
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Michael »

Is zelfs nog bij de BBA in dienst gekomen.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door julsteren »

De verwarming aanzetten in de bus? Neeeee airco is voldoende. Maar dan wel op de harde stand.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door dennistd »

Waar heb je het over? In een Twentse Citea is er voor het passagiersdeel sowieso niks te regelen door de chauffeur.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door julsteren »

In de Citea is het nagenoeg ook altijd prima, vind het ontzettend fijne bussen. In het andere materieel wat jouw werkgever mij graag voorschotelt is het een heel ander verhaal :')
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door marvinkok »

Lint en Flirt is meestal best prima qua klimaat...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Daniel »

Blijf het toch een rare situatie vinden met de onderlinge herkenning van producten op de lijnen die Syntus Utrecht en Gelderland samen uitvoeren: als ik in een Gelderse bus incheck bij Veenendaal-De Klomp en uitcheck bij Ede, Kievitsmeent dan herkent het systeem op een of andere manier m'n abonnement (hoewel het Sterabonnement Utrecht op heel lijn 5 niet geldig is) en rekent een ritprijs van € 0,00.
Vanmorgen had ik echter een Utrechtse omloop op diezelfde lijn 5 en dan kost hetzelfde ritje opeens € 1,52. Raar eigenlijk, want het blijft een transactie op hetzelfde product (komt met U-OV Ster Jaar in het transactieoverzicht) en als ik niet van product wissel zou ik toch geen 96 cent opstaptarief gerekend moeten krijgen?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door julsteren »

marvinkok schreef:Lint en Flirt is meestal best prima qua klimaat...
Ik had het niet over de treinen, want die zijn ook prima, maar ik tref dagelijks een bustype waarvan het minder te doen is.


Vandaag in wagen 3310 wel verwarming, raar.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten