Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door dennistd »

Je kunt beter de chauffeur vragen of ie de kachel wel aan heeft staan en ook de Webasto (zit ernaast, even op het klokje drukken dan staat ie twee uur aan).
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Post »

Chauffeurs zijn eng :@
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door marvinkok »

Anoniem klagen op een forum is veel makkelijker....
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Post »

Inderdaad of via de klantenservice. Moet die chauffeur bij zij leidinggevende komen, waar dan blijkt dat het gewoon niet werkte. Is een soort van werkvoorziening.
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Mdk »

Lijn 45 schreef:Zijn dit geen enge rammelbakken dan?
Ik heb nog nooit in zo'n ding gezeten, maar eng zijn ze wel, want er heeft er een me een keer beslopen op het domplein.
Bij twijfel altijd klagen
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door gkw1969 »

julsteren schreef:Ik kreeg zojuist de Optare 3307 voorgeschoteld op lijn 51, en net als afgelopen dinsdag kunnen de handschoentjes aan en de sjaaltjes om blijven, want de airco blaast koude temperaturen door de bus. Begin steeds meer het vermoeden te krijgen dat het aan het voertuig zelf ligt en het geen chauffeur is die een hekel aan mij heeft :X
En 2 dagen geleden gaf je nog aan dat de 3307 wel warm kon worden :?
Het is net als Marvin zegt: je moet de kachel wel aanzetten, bovendien moet je weten hoe je hem in moet stellen. Iets wat voor sommige collega's misschien niet precies weten. Ik heb het al aan meerdere collega's uitgelegd.
When you're tired of London, you're tired of life
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door julsteren »

Vandaag deed de verwarming het wel *bus* een zeer welkome verassing :D
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door gkw1969 »

Tom98 schreef:Dat vraag ik mij ook af. Meende dat in 2016 al eens gezegd werd op het forum dat ze ''er binnenkort uit gaan''. Wellicht weet Gerard hier meer over?
Sowieso snap ik niet waarom die Optares op de 51 zitten en al helemaal niet waarom in de vakanties (dus rustigere periodes) alles wél met 12 meter gereden wordt. :X
Het probleem zit hem er in dat we in 2013 een recessie hadden. Het was de bedoeling dat er 22 Iveco Crossway's 10m werden aangeschaft i.p.v. de Ambassadors en Optares over te nemen van andere concessies. Helaas moest er bezuinigd worden op de Veluwe en in Midden Overijssel en had Syntus zo scherp ingeschreven dat Keolis, het moederbedrijf, heeft gezegd dat die bussen wel naar Twente konden omdat voor Twente ook Euro5 werd geëist.
Helaas hebben we bij de concessiewisseling geen harde afspraak kunnen maken over de (toen nog) 7 Optares. In 2016 werd bekend dat de Veluwe 2 verlengd zou worden, waarop Syntus ook de 2 jaar extra lease opnam. Met als gevolg dat de bussen niet eind 2016 uit Twente weg gingen, de lease niet in 2018 afliep maar in 2020. Hierdoor blijven ook de 6 Optares tot december 2020 rond hangen in Twente.
Er zit gelukkig geen verplichte kilometers meer op, waardoor de Optares alleen nog maar buiten de vakanties op door de weekse dagen ingezet worden om de overlast te beperken.

Overigens is de langste enkele rit waar een Optare op zit is 40 minuten (lijn 51), waardoor een passagier maximaal 40 minuten in Optare zit. Een chauffeur daarentegen zit er, als hij pech heeft, 2 1/2 uur achtereen op een Optare en maximaal 4 uur in 1 dienst(hier hebben we dan wel weer een afspraak over *O*)
When you're tired of London, you're tired of life
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door gkw1969 »

julsteren schreef:Vandaag deed de verwarming het wel *bus* een zeer welkome verassing :D
Hoe laat ga je vandaag weer terug? Heb vanmiddag ook nog een slag lijn 51, dan doe ik de kachel ff uit :twisted: zodat je niet verwend raakt. :P
When you're tired of London, you're tired of life
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door julsteren »

:evil: :evil: :evil:

Ik heb nog geen idee hoelaat ik terug ga, vandaag ligt er niet bijzonder veel werk.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Tom98 »

gkw1969 schreef: Hierdoor blijven ook de 6 Optares tot december 2020 rond hangen in Twente.
Er zit gelukkig geen verplichte kilometers meer op, waardoor de Optares alleen nog maar buiten de vakanties op door de weekse dagen ingezet worden om de overlast te beperken.
Helder! Dank voor de info.

Ik mag vandaag werken in Hengelo en zat voor het eerst sinds de nieuwe dienstregeling weer eens op de 62 naar Borculo. Viel me direct op dat de tijden in Neede een stuk krapper zijn geworden. Heen en terug met +5 door Neede en dan deed ik echt niet langzaam. Op de Haaksbergerstraat in Enschede heb je dan weer te veel tijd waardoor ik met -4 op station kwam.... :X
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door dennistd »

Mwoah, op tijd vertrekken uit Haaksbergen en niet hoeven stoppen onderweg levert altijd nog -1 op onderweg (Rietmolen/Wheemergaarden) en ongeveer op tijd op het busstation. Terugweg ben je nog altijd met dik -1 bij De Huikert en precies op tijd op het busstation, waar je dus door kunt rijden (als niemand heeft gedrukt, en dan nog willen ze eruit :X ). Haaksbergen ben je redelijk op tijd, maar daar sta je nu wel een minuut of 4 stil. Haaksbergen-Enschede is nog even ruim als altijd, 's avonds moet je gewoon 3 minuten te laat uit Haaksbergen vertrekken om niet veel te vroeg in Enschede te zijn :lol:
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Tom98 »

Ja, het was wel midden in de drukte vanmorgen, dus dat speelt ook mee. Neemt niet weg dat ik in het vorige pakket regelmatig op zo'n versterkingsrit zat (dienst 921 zo uit mijn hoofd) en die had in mijn beleving een stuk meer tijd in Neede. :X Nu kan dat ook komen omdat we toen met de omleiding reden tot vlak voor Eibergen en dan rechts. :Y
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door dennistd »

Via Eibergen scheelt zo een minuut of twee ja. En in Neede heb je ook minder tijd dan vorig jaar: je gaat later uit Haaksbergen naar Borculo en je bent eerder terug. Ergens moet die tijd wegkomen, en dat is vooral de stop in Neede.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Tom98 »

Net in Hengelo een ongeluk gebeurd met een bus en een voetganger: https://www.tubantia.nl/hengelo/voetgan ... ~a6f9cd1d/
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door dennistd »

Gelukkig geen alledaagse gebeurtenis :X
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door julsteren »

Twents Citea 3202 op lijn 95 naar Borculo heeft problemen met de motor, iemand van de technische dienst heeft daarom mijn 83 naar Vriezenveen maar klem gereden.

Afbeelding
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door julsteren »

Weer op weg naar huis...

Afbeelding
Er heeft een bus een blauwtje gelopen in Twente :X
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door dennistd »

Die is aardig verdwaald :')
Deze bus hoort in Enschede te staan (samen met de 4137) voor een spitsrit op lijn 61, en een spitsrit op lijn 62 vanaf Denekamp en lijn 9.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door julsteren »

chauffeur met aflosauto schreef: "Ik heb hem maar gewoon meegenomen."
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door julsteren »

En ter hoogte van de Bavinkelsweg op lijn 51 kwam ik nog een blauw exemplaar tegen *bus*
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door dennistd »

Mbt die eerste: Dan stond ie dus in Hengelo. Zou kunnen dat er daar ook eentje gepland staat, zag laatst namelijk ook al iets dat er zo'n blauwe op de spitsrit 53 zat.

Lijn 51 zal ie wel weer een kapotte Optare hebben vervangen :')
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door marvinkok »

En gisteren 2 aanrijdingen (voetganger Hengelo, auto Enschede) dus mogelijk een busje manco...
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door julsteren »

Ah, dat verklaart een hoop!
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Tom98 »

marvinkok schreef:En gisteren 2 aanrijdingen (voetganger Hengelo, auto Enschede) dus mogelijk een busje manco...
Vandaag zijn er nog eens twee bussen tijdelijk uit de running: https://www.tubantia.nl/enschede/twee-g ... ~afdcecdc/
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten