Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door ICE11 »

Hoop, dat ik hier met mijn vraag op de juiste plek ben.... :wink: Wij zijn van plan om op zaterdag een rondje Zwolle-Lelystad-Almere te maken: Rijden de Citea XLE in Zwolle ook op zaterdag?
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door cassie127 »

ICE11 schreef:Hoop, dat ik hier met mijn vraag op de juiste plek ben.... :wink: Wij zijn van plan om op zaterdag een rondje Zwolle-Lelystad-Almere te maken: Rijden de Citea XLE in Zwolle ook op zaterdag?
Ik zou het zo niet weten maar eigenlijk zou je ook hier moeten zijn: viewtopic.php?f=35&t=11113
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Niek »

Auto ramt hek bij bushokje Wierdensestraat Almelo, veel schade


Almelo - Vanmiddag rond 15:30 uur heeft een auto een hek geramd bij een bushokje op de Wierdensestraat in Almelo.

Bij het ongeval is de bestuurder van de auto gewond geraakt en is er veel schade ontstaan aan de auto en het hek. Hulpdiensten zijn op dit moment ter plaatse. De weg was deels afgesloten voor het verkeer. De VOA van de politie doet onderzoek naar de exacte toedracht van de aanrijding.
Bron: http://112twente.nl/29080/
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door nsimmelink94 »

Het valt me op dat de Irisbusjes van Arriva in de Achterhoek nog steeds geen bestemmingen lijken te hebben ingeprogrammeerd. Er staat altijd lijn xx ARRIVA. Waarom is dit eigenlijk? Is het teveel moeite?
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door busentrein »

De 6044 heeft inderdaad geen bestemmingen, de 6032 daar in tegen wel. Willen is kunnen (A)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Hainje »

Stefan schreef:Lijkt mij ook niet, maar daarentegen is het wel logisch om het tegelijkertijd te gaan doen. Als toch heel de boel open en los ligt.. :)
In Brabant rijden er ook bussen rond met Albatros 2 en sporadisch een oude validator erin. Dus het kan wel samen kennelijk.
🍉
Dave4055
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 15:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Dave4055 »

nsimmelink94 schreef:Het valt me op dat de Irisbusjes van Arriva in de Achterhoek nog steeds geen bestemmingen lijken te hebben ingeprogrammeerd. Er staat altijd lijn xx ARRIVA. Waarom is dit eigenlijk? Is het teveel moeite?

Nog even geduld hebben, over een paar weken is dat verholpen ;)
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door CamilleKreemers »

Dave, wat doe je precies als handelbeweger? Daarnaast: hebben ze de software dan opgelost of de busjes naar Oezbekistan verkocht?
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door busentrein »

Was het maar waar dat ze verkocht waren, er komt er nog eentje bij. Zal wel tegelijk meegenomen worden dan ;)
gkw1969
Berichten: 1729
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door gkw1969 »

Dave4055 schreef:
nsimmelink94 schreef:Het valt me op dat de Irisbusjes van Arriva in de Achterhoek nog steeds geen bestemmingen lijken te hebben ingeprogrammeerd. Er staat altijd lijn xx ARRIVA. Waarom is dit eigenlijk? Is het teveel moeite?

Nog even geduld hebben, over een paar weken is dat verholpen ;)
Haha, net als de 7809 die al vanaf concessiestart rijdt zonder bestemmingsaanduiding?
When you're tired of London, you're tired of life
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door nsimmelink94 »

Ze zullen toen al wel gedacht hebben dat-ie alleen voor versterkingsritten zou worden gebruikt, dus lekker een 12 meter meesturen met de juiste aanduiding erachteraan :P
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door cassie127 »

Thom69 schreef:Om dan maar meteen het eerste inhoudelijke bericht te geven: zoals vaker gebeurt stond vandaag de OV-chipapparatuur in de bus bij Syntus Gelderland niet goed afgesteld. Mijn ritje binnen Ede van Bovenbuurtweg/Zandlaan naar het Station (83 cent) is geregistreerd als een ritje van de Niels Bohrstraat naar de Lumierestraat (62 cent). Ik gok dat iedereen dus goedkoper gereist heeft aangezien er na mij niemand meer instapte :)
Herkenbaar, als ik in de bus instap om in te checken staat er gewoon de halte waar de bus op dat moment is, maar op het miment dat ik me kaart er voor hou springt die snel terug naar een halte voor de halte waar ik instap. Dit gebeurt bij mij minimaal 2x per week structueel op lijn 4, 162, 165, 166 van Syntus Overijssel.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door nvdw »

Heb je dit al aan Syntus gemeld? Als dit structureel gebeurt klopt de gps-locatie van de halte simpelweg niet. Even los van de aanvraag voor geld terug ivm teveel betaald...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door cassie127 »

nvdw schreef:Heb je dit al aan Syntus gemeld? Als dit structureel gebeurt klopt de gps-locatie van de halte simpelweg niet. Even los van de aanvraag voor geld terug ivm teveel betaald...
De apparatuur staat voordat ik incheck gewoon op de halte waar ik instap... maar zodra ik me kaart ervoor houd verspringt die snel naar de halte voor de halte waar ik instap. en het is niet op elke rit ik maak op lijn 166 elke dag een rit maar meetsal 2x per week gebeurd dus dat wat hier boven staat -o-
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
gkw1969
Berichten: 1729
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door gkw1969 »

cassie127 schreef:
nvdw schreef:Heb je dit al aan Syntus gemeld? Als dit structureel gebeurt klopt de gps-locatie van de halte simpelweg niet. Even los van de aanvraag voor geld terug ivm teveel betaald...
De apparatuur staat voordat ik incheck gewoon op de halte waar ik instap... maar zodra ik me kaart ervoor houd verspringt die snel naar de halte voor de halte waar ik instap. en het is niet op elke rit ik maak op lijn 166 elke dag een rit maar meetsal 2x per week gebeurd dus dat wat hier boven staat -o-
Neemt niet weg dat Syntus dit soort dingen graag wil weten en oplossen. De passagier is er namelijk de dupe van en dat mag gewoonweg niet.
When you're tired of London, you're tired of life
Dave4055
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 15:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Dave4055 »

gkw1969 schreef:
Dave4055 schreef:
nsimmelink94 schreef:Het valt me op dat de Irisbusjes van Arriva in de Achterhoek nog steeds geen bestemmingen lijken te hebben ingeprogrammeerd. Er staat altijd lijn xx ARRIVA. Waarom is dit eigenlijk? Is het teveel moeite?

Nog even geduld hebben, over een paar weken is dat verholpen ;)
Haha, net als de 7809 die al vanaf concessiestart rijdt zonder bestemmingsaanduiding?


Alle bussen worden voorzien van nieuwe computersystemen, dus die iris bussen krijgen dat ook en vanaf dan werkt de lijnfilm ook automatisch (is nu nog handmatig instellen). de 6032 is inmiddels aangepast, nu de 6044 nog.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Daniel »

In Zwolle is vandaag een stadsbus van Syntus Overijssel achterop een Iveco Crossway van OV Regio IJsselmond gereden. Beide busjes hebben er een behoorlijke deuk aan over gehouden zoals hier te zien is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gkw1969
Berichten: 1729
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door gkw1969 »

Dit was overigens gisteren.
When you're tired of London, you're tired of life
ricardo
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 22:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door ricardo »

Zonde van die iveco! :’(
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Maurice Hooikammer »

Dinsdag hadden we weer het geluk om een MAN uit Ede in Zwolle te verwelkomen! Daarnaast zijn ze bezig op de eekwal om bushokjes te verwijderen. Eentje is al gespot, namelijk bij de (tijdelijke) halte Katerdijk aan de Blaloweg.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Berk-24 »

Sinds wanneer rijden er Ambas op lijn 40 (Terborg-Ulft-Dinxperlo) 's avonds en in het weekend?
Is dat omdat net als op lijn 24 (Doetinchem-'s Heerenberg) waar voorheen ook Ducato's reden op zondag omdat de capaciteit niet toereikend is?
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door nsimmelink94 »

Lijkt me sterk dat het echt nodig is, gezien het feit dat die lijn grotendeels plaatsen aandoet waar ook een trein stopt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Daniel »

Als het een spot van vanavond is: ik zag op Twitter een tweet van een Achterhoekse buschauffeur langskomen dat de verkeersleiding van Arriva alle chauffeurs die op een klein busje reden had opgeroepen om dit te wisselen voor een grote i.v.m. de promotie van De Graafschap.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door SuperGhost »

nsimmelink94 schreef:Lijkt me sterk dat het echt nodig is, gezien het feit dat die lijn grotendeels plaatsen aandoet waar ook een trein stopt.
's Avonds en zondags juist niet, want dan rijdt lijn 40 alleen tussen Terborg en Dinxperlo (rijdt daarbij via Ulft)
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Berk-24 »

Daniel schreef:Als het een spot van vanavond is: ik zag op Twitter een tweet van een Achterhoekse buschauffeur langskomen dat de verkeersleiding van Arriva alle chauffeurs die op een klein busje reden had opgeroepen om dit te wisselen voor een grote i.v.m. de promotie van De Graafschap.
Vanmiddag rond 14 uur dacht ik. Had vandaag een familiebijeenkomst in Ulft dus zag de hele dag lijn 28 en 40 rijden. In de vroege middag reed er nog een Ducato op 40, in de late middag een Amba.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten