Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
gkw1969
Berichten: 1729
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door gkw1969 »

Daniel schreef:
MarkHul schreef:Vandaag rijdt ook Syntus bus 4303 mee op het tvv Almelo-Enschede. De bus is woensdag voor het eerst in dienst gekomen in Zwolle.
Nou ken ik de nummering van Syntus niet uit m'n hoofd: wat is de 4303 voor een bus? Gezien het nummer is 'ie blauw, maar daarna houdt het op.
Voor versterking op de stad- en streekdienst in de omgeving van Zwolle zijn er 3 gelede Citaro's aangeschaft, ex Almere. Dit zijn de 4301-4303 geworden. Deze bussen zijn blauw geplakt en zullen voornamelijk dienst doen in de spits op de lijnen 29/83 en 7/8/9.
When you're tired of London, you're tired of life
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Wubbo »

gkw1969 schreef:Een ander probleem wat er was, en daar is naar mijn mening PrutsRail (oh sorry) ProRail de veroorzaker van: WIE VERZINT HET IN HEMELSNAAM NOU OM EEN BUITENDIENSTSTELLING TE PLANNEN OP DE LAATSTE DAG VOOR DE HERFSTVAKANTIE.
ProRail bepaalt dit niet, dat soort dingen mag alleen in afstemming met vervoerders worden gedaan. Misschien handig om je even in de feiten te verdiepen voordat je in hoofdletters gaat schelden.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Z2N »

Vanaf maandag wordt er gewerkt op Arnhem - Oberhausen, dan moet de grensovergang bij Bad Bentheim open zijn.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Durashift »

Hoezo, is Venlo dan dicht?

:wink:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Z2N »

Venlo kan niet al het vrachtverkeer op zich nemen, daar zijn afspraken over met de Duitsers.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Durashift »

Oh.. afspraken met de Duitsers??

Die zijn er ook m.b.t. de Betuwelijn aan hun kant van de grens.. maar dat schiet ook niet echt op.. d8 ik. :)

Anyway, ik begrijp het wel.. het was gewoon ff niet anders.. slikken of stikken..

Maar ehm.. zal zo'n 'tourboer' nou niet een boete krijgen omdat de afspraken eenzijdig geschonden zijn?
Zo ja, zo'n boetebedrag is kennelijk van dusdanige omvang dat een lucratieve rit op hetzelfde moment meer oplevert?
Of waren het buitengewone omstandigheden (geen chauffeur beschikbaar) o.i,d,
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Wubbo »

Het zijn niet alleen afspraken met de Duitsers, het past ook gewoon fysiek niet in Venlo en op de baanvakken rondom Venlo, al die goederentreinen.
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Gebruikersnaam »

Zeker weten? Begin dit jaar hebben we namelijk een keer gehad dat door een storm zowel Emmerich als Bad Bentheim plat lagen (ik meen ergens eind januari). Of heeft men toen deels omgeleid over Montzen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Daniel »

Maar dat was geen geplande situatie. En als ik me niet vergis waren die goederentreinen toen met die storm ook niet echt makkelijk verder Duitsland in gekomen door de stormschade, dan is de kans best aanwezig dat ze gewoon helemaal nooit gereden hebben (of nooit vanuit Duitsland de grens bereikt hebben).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Nitein-Repart »

Er zit wel een verschil tussen incidentele herstelwerkzaamheden en geplande werkzaamheden. Bij geplande werkzaamheden is het logisch om twee van de drie grote grensovergangen (Venlo, Zevenaar en Oldenzaal) open te houden, bij incidentele herstelwerkzaamheden kan het voorkomen dat zelfs alledrie de grote grensovergangen dicht zitten, door bijvoorbeeld een storm.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Gebruikersnaam »

Dat het een ongeplande situatie betrof snap ik. Ik wilde alleen in twijfel trekken of het fysiek niet zou passen. Dat er goederentreinen uitgevallen/opgeheven zijn had ik even niet bedacht, maar zou wel een logische reden wezen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Wubbo »

Vergeet niet dat je vanaf Venlo een enkelsporig baanvak op gaat, daardoor zit de capaciteit daar al redelijk snel vol. De helling van Venlo richting Kaldenkirchen helpt ook niet mee. En de treinen zijn ook snel in lengte beperkt doordat het aantal lange sporen op Venlo heel beperkt is.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Meltrain »

Misschien een domme vraag, maar is Landgraaf - Herzogenrath niet geschikt voor goederentreinen?

Verder snap ik niet waarom de overstapinformatie bij stations in de treinen van Syntus een overstap geeft op de eerstvolgende trein in dezelfde richting of een trein in de richting waar je net vandaan komt. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Z2N »

Aachen - Herzogenrath is al flink belast, dat is ook de reden dat Heerlen De Kissel in december dicht moet: de geplande paden in Duitsland zijn niet beschikbaar.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Wubbo »

Landgraaf - Heerlen kan theoretisch goederentreinen hebben. In de praktijk rijdt er zelden wat omdat er geen doorgaand pad vanuit Sittard mogelijk is, tenzij je een stop in Heerlen plant. Dan kom je op een lengtebeperking van iets van 300 meter uit, dat is commercieel niet aantrekkelijk.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door cassie127 »

Niet een allerdaagse gebeurtenis, maar de dienstregeling 2019 van Syntus is beschikbaar via OVinfo. In Midden-Overijssel blijft de dienstregeling gelijk aan die van 2018. De deinstregeling is ook te zien via de reizen optie op de websites van Syntus/Keolis

Scheelt weer 2 - 3 dezelfde berichten in de verschillende concessie topics
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Nitein-Repart »

Ik heb vanmiddag rond 15:00 een Breng-GTW gezien in Varsseveld, hij ging richting Winterswijk. Iemand enig idee wat een Breng-GTW in Winterswijk te zoeken heeft?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door marvinkok »

Werd er bij Transit Oost niet iets gedaan met de Gtw's van Arriva, ramen ofzo? Mogelijk dat de stellen van Breng nu ook aan de beurt zijn?
Dave4055
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 15:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Dave4055 »

Dat klopt inderdaad, staat steeds één Breng GTW bij Transit Oost steeds.
Selivio
Berichten: 405
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Selivio »

Ramen waren dacht ik inmiddels allemaal gereed(iig bij Arriva wel), maar naar aanleiding van t ongeluk bij Dalfsen waren er gebreken geconstateerd aan de crash-constructie, en daar zijn ze nu ook mee bezig om dat recht te zetten.
Grt. Stefan
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door marvinkok »

De rode Linten (40, 43 en 44) hebben nu Blauwnet stickers gekregen. Ze blijven voorlopig wel gewoon Rood met ezel, maar alle SyntusTwente en Twents stickers zijn eraf en vervangen door "Blauwnet". Morgen even kijken voor een foto..
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door diederickx »

Dat hoop ik ook (dat van die foto's), want ik kan je niet volgen.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door busentrein »

Ik zat net in de OV info app de tijden te vergelijken van lijn 53 waarbij ik tot de conclusie kom dat Arriva en Syntus afwijkende tijden gebruiken richting Eibergen bij vertrek uit Haaksbergen :X :X

Syntus
Haaksbergen Busstation aankomst .14 .44
Haaksbergen Busstation vertrek .16 .46
Eibergen, Viersprong aankomst .29 .59

Arriva
Haaksbergen Busstation aankomst/vertrek .14 & .44
Eibergen, Viersprong aankomst .27 .57
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door dennistd »

Die van Arriva lijken me erg onhandig voor de reiziger die ergens tussen Enschede MST en Haaksbergen opstapt en in Eibergen moet zijn.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door webguy »

Hadden we al een prijs voor de meest afschuwelijke omleiding? Syntus Lijn 5 rijdt nu dit omdat de N224 twee weken afgesloten is voor groot onderhoud.
Afbeelding

Met een Provincie Utrecht Setra op weggetjes die er overdag zo uit zien:
Afbeelding
Ziet er 's avonds zo uit en ben je 15 tot 20 minuten bezig over wat normaal max 5 min rijden is.
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten