Een drukknop voor slechtzienden kan prima werken: even goed contrast t.o.v. de rest van de paal waar die knop aan vast zit, en de geleidelijn goed aanbrengen ('onderbreking' in de geleidelijn van reguliere tegels, en naast de geleidelijn een zogeheten 'klanktegel' aanbrengen).SuperGhost schreef: ↑za 03 feb 2024, 02:00 Vooral die drukknop voor slechtzienden maakt het plaatje compleet
Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen
Ik heb geen probleem met die knop an sich, maar het is juist 'komisch' dat die knop juist ergens is waar blinden/slechtzienden hem niet kunnen vinden en/of waar de ondergrond zeer problematisch voor hun is.
Dus die knop maakt het plaatje af in de zin van hoe idioot die paal geplaatst is.
Dus die knop maakt het plaatje af in de zin van hoe idioot die paal geplaatst is.
Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen
Ik denk dat dit een gevalletje is van: het staat zo op de tekening, dus hier moet die staan.omaylie schreef: ↑vr 02 feb 2024, 19:54 De DRIS panelen in Wageningen mochten ze trouwens wel verplaatsen bij de vervanging daarvan, zeker nu ze van een drukknop voor gesproken info zijn voorzien. Nu staan ze bij sommige haltes op nogal onlogische plaatsen, vooral bij de haltes aan de Nijenoord Allee. Voorbeeld: Dijkgraaf richting Wageningen Busstation
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen
Meer een gevalletje: hier stond de oude, dus hier zitten de aansluitingen. De oude DRIS had geen knop.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen
Ik zat me laatst ineens te bedenken dat er volgens de planning al veel meer nieuwe reisinformatieborden geplaatst hadden moeten zijn, en dat er nog alleen maar grote schermen geplaatst zijn. Had even de provincie Overijssel gemaild en kreeg de volgende reactie:
"Dat betekent dat in alle drie de provincies de huidige (oude) DRIS-displays nog operationeel zijn." wel mooi. Geen idee hoe het in andere steden en de regio zit maar ik zie hier in Enschede meer kapotte dan werkende reisinformatieschermpje (en laat ik maar niet beginnen over het scherm op Centraal Station die het al een paar jaar maar half doet). Het is natuurlijk geen gigantisch probleem maar het draagt zeker niet bij aan de reisbeleving van de gemiddelde reiziger.
Al met al weer een knap staaltje werk vanuit de 3 provincies
Op zich geen bijzonder verhaal, het gebruikelijke 'we kunnen er niks aan doen door dit en dat". Vind alleen de constateringVoortgang vervanging digitale informatieborden bij bushaltes in Flevoland, Gelderland en Overijssel
De digitale informatieborden worden vervangen omdat ze verouderd zijn. Oorspronkelijk zouden alle digitale informatieborden in 2022 door onze DRIS-leverancier (Surtronic) worden vervangen. De voorbereiding en plaatsing van de nieuwe digitale informatieborden kost helaas meer tijd. Dit komt o.a. doordat Surtronic begin 2023 heeft moeten wisselen van onderaannemer en er veel personele wisselingen zijn binnen hun projectteam (o.a. door ziekte). Hierdoor is er de afgelopen periode onvoldoende voortgang geboekt door Surtronic. Wij betreuren dit en zijn intensief met Surtronic in overleg over hoe zij de voortgang gaan verbeteren.
Voortgang kleine DRIS-displays
Uw constatering is juist dat de nieuwe kleine DRIS-displays nog niet bij de bushaltes hangen. Dat betekent dat in alle drie de provincies de huidige (oude) DRIS-displays nog operationeel zijn. Op welk termijn de vervanging wordt opgepakt is nog niet bekend.
"Dat betekent dat in alle drie de provincies de huidige (oude) DRIS-displays nog operationeel zijn." wel mooi. Geen idee hoe het in andere steden en de regio zit maar ik zie hier in Enschede meer kapotte dan werkende reisinformatieschermpje (en laat ik maar niet beginnen over het scherm op Centraal Station die het al een paar jaar maar half doet). Het is natuurlijk geen gigantisch probleem maar het draagt zeker niet bij aan de reisbeleving van de gemiddelde reiziger.
Al met al weer een knap staaltje werk vanuit de 3 provincies
Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen
Dat verklaart volgens mij ook waarom de DRIS op het busstation van Wageningen nog niet is vervangen.
Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen
Half uur wachten op de bus is voor Statenleden "goed om zelf te voelen"
Een groep van vijftien Statenleden van de Provincie Overijssel wilde met een werkbezoek aan vervoersbedrijven van EBS en Arriva graag weten wat er speelt onder reizigers en personeelsleden. En hoe kon dat beter dan zelf te reizen met het openbaar vervoer? Al bij het vertrek vanuit het Provinciehuis ging het mis. De groep moest een half uur wachten op de bus.
"Dit is heel typerend", zegt Laura Mak van het CDA al wachtend bij de bushalte voor het provinciehuis. "We wilden deze dag voelen wat er speelt bij de vervoersbedrijven. Met dat voelen zit het wel goed. We staan hier al 20 mintuten te wachten."
Niemand van de Statenleden maakt zich echt zorgen dat ze te laat zullen komen bij hun afspraak bij het Zwolse hoofdkantoor van vervoerder EBS die in de regio Zwolle veel buslijnen heeft. "Maar je zou maar een sollicitatiegesprek hebben", zegt Sanne Winkels van BBB. "Dan zou je hier toch met flinke zenuwen staan.
"
Bron en meer: RTV Oost
Een groep van vijftien Statenleden van de Provincie Overijssel wilde met een werkbezoek aan vervoersbedrijven van EBS en Arriva graag weten wat er speelt onder reizigers en personeelsleden. En hoe kon dat beter dan zelf te reizen met het openbaar vervoer? Al bij het vertrek vanuit het Provinciehuis ging het mis. De groep moest een half uur wachten op de bus.
"Dit is heel typerend", zegt Laura Mak van het CDA al wachtend bij de bushalte voor het provinciehuis. "We wilden deze dag voelen wat er speelt bij de vervoersbedrijven. Met dat voelen zit het wel goed. We staan hier al 20 mintuten te wachten."
Niemand van de Statenleden maakt zich echt zorgen dat ze te laat zullen komen bij hun afspraak bij het Zwolse hoofdkantoor van vervoerder EBS die in de regio Zwolle veel buslijnen heeft. "Maar je zou maar een sollicitatiegesprek hebben", zegt Sanne Winkels van BBB. "Dan zou je hier toch met flinke zenuwen staan.
"
Bron en meer: RTV Oost
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen
Vanmorgen probeerde een automobilist zich met aanhanger nog even voor lijn 1 in Zwolle te drukken, maar dat ging mis:
https://archive.is/gJ6Mp#selection-1835.32-1835.403
https://archive.is/gJ6Mp#selection-1835.32-1835.403
Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen
Tja..wellicht was de personenauto bestuurder ff vergeten dat ie nu met de aanhanger reed..én dus nét ff te lang was voor de 'voorkruip' actie.
Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen
Het contract met de leverancier van nieuwe informatieborden bij de bushaltes in Gelderland, Overijssel en Flevoland is volgens dit artikel van RTVOost ontbonden.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen
Kunnen ze niet gewoon de leverancier vragen die ongeveer dezelfde borden heeft geleverd aan de provincie Zuid-Holland? Die waren volgens mij later begonnen, maar wel sneller klaar met leveren.
Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen
En nu hebben de informatieborden bij de haltes een 'storing'. Wat een toeval of niet?
Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen
Dit is heel licht off-topic, want die storing lijkt een landelijk ding te zijn.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 121 gasten