Pagina 2 van 46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: ma 01 dec 2014, 21:15
door MdJ
SAN is pas vanaf 1 januari he.
Daarnaast had de Valleilijn gunstig in de concessie Veluwe gepast qua ligging, maar qua ingangsdatum niet. Achterhoek is een gebied dat je echt niet met de Veluwe kunt vergelijken om bij elkaar te stoppen. Rivierenland/Achterhoek/Veluwe had dat wel gekund, maar daar is niet voor gekozen. Buiten dat grenzen de vervoersgebieden elkaar alleen in Wageningen en in Arnhem, verder bij Zutphen een paar buurtbuslijntjes :roll:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: ma 01 dec 2014, 21:19
door SuperGhost
Je vergeet nog Rheden (al zou Dieren beter zijn), Apeldoorn en Deventer.

Maar ik denk dat Achterhoek en Veluwe beter bij elkaar passen dan Achterhoek en Rivierenland, want die hebben helemaal geen overlap (alleen de treindiensten raken elkaar bij Arnhem, maar de bussen raken elkaar totaal nergens).

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: ma 01 dec 2014, 21:28
door MdJ
Er stond afgelopen lente/zomer een CXX Volvo 8700 14,5 meter op Twente Airport :mrgreen:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: ma 01 dec 2014, 21:31
door SuperGhost
Ready for takeof?

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: ma 01 dec 2014, 21:33
door Nitein-Repart
MdJ schreef:SAN is pas vanaf 1 januari he.
Daarnaast had de Valleilijn gunstig in de concessie Veluwe gepast qua ligging, maar qua ingangsdatum niet. Achterhoek is een gebied dat je echt niet met de Veluwe kunt vergelijken om bij elkaar te stoppen. Rivierenland/Achterhoek/Veluwe had dat wel gekund, maar daar is niet voor gekozen. Buiten dat grenzen de vervoersgebieden elkaar alleen in Wageningen en in Arnhem, verder bij Zutphen een paar buurtbuslijntjes :roll:
Een kortlopende concessie met gehuurde Plan V's was niet mogelijk?

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: ma 01 dec 2014, 21:35
door SuperGhost
Of de treinconcessie iets langer laten zijn dan de busconcessie.
Dat hebben ze in de Achterhoek bijvoorbeeld ook gedaan. De treinconcessie van Syntus liep later af dan de busconcessie (waren toen nog 2 aparte concessies). Toch is deze als één concessie aanbesteedt. Dat had dus ook bij de Valleilijn kunnen gebeuren lijkt me.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: ma 01 dec 2014, 21:38
door Nitein-Repart
SuperGhost schreef:Je vergeet nog Rheden (al zou Dieren beter zijn), Apeldoorn en Deventer.

Maar ik denk dat Achterhoek en Veluwe beter bij elkaar passen dan Achterhoek en Rivierenland, want die hebben helemaal geen overlap (alleen de treindiensten raken elkaar bij Arnhem, maar de bussen raken elkaar totaal nergens).
Arnhem klopt niet want lijn 27/29 behoort tot Doesburg Kraakselaan bij de SAN alsmede lijn 43 tot Dieren station. Er zit dus een gat van 6 kilometer behorend tot de SAN in. Formeel liggen de raakpunten alleen in Wageningen, Zutphen en Deventer. De trein heb ik hierbij niet meegeteld aangezien Didam-Elst in het SAN gebied ligt en Zutphen-Apeldoorn tot de Veluwe.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: ma 01 dec 2014, 21:40
door MdJ
Erno-BE schreef:
MdJ schreef:SAN is pas vanaf 1 januari he.
Daarnaast had de Valleilijn gunstig in de concessie Veluwe gepast qua ligging, maar qua ingangsdatum niet. Achterhoek is een gebied dat je echt niet met de Veluwe kunt vergelijken om bij elkaar te stoppen. Rivierenland/Achterhoek/Veluwe had dat wel gekund, maar daar is niet voor gekozen. Buiten dat grenzen de vervoersgebieden elkaar alleen in Wageningen en in Arnhem, verder bij Zutphen een paar buurtbuslijntjes :roll:
Een kortlopende concessie met gehuurde Plan V's was niet mogelijk?
:roll: :') Wat had dat uitgemaakt? Wie had moeten rijden? NS? Dan had je een uursdienst Ede-Amersfoort gehad. Hooguit een halfsuursdienst tot Barneveld.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: ma 01 dec 2014, 21:59
door SuperGhost
Erno-BE schreef:
SuperGhost schreef:Je vergeet nog Rheden (al zou Dieren beter zijn), Apeldoorn en Deventer.

Maar ik denk dat Achterhoek en Veluwe beter bij elkaar passen dan Achterhoek en Rivierenland, want die hebben helemaal geen overlap (alleen de treindiensten raken elkaar bij Arnhem, maar de bussen raken elkaar totaal nergens).
Arnhem klopt niet want lijn 27/29 behoort tot Doesburg Kraakselaan bij de SAN alsmede lijn 43 tot Dieren station. Er zit dus een gat van 6 kilometer behorend tot de SAN in. Formeel liggen de raakpunten alleen in Wageningen, Zutphen en Deventer. De trein heb ik hierbij niet meegeteld aangezien Didam-Elst in het SAN gebied ligt en Zutphen-Apeldoorn tot de Veluwe.
Dan heb je natuurlijk nooit raakpunten, want Wageningen ligt in het Veluwegebied, Zutphen in het Achterhoek gebied en Deventer in het Overijssel-midden gebied. :roll:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: ma 01 dec 2014, 22:07
door MdJ
Wat ik met die probeerde aan te geven:
a) Niet dezelfde begindatum.
b) Andere eisen.
c) vervoer tussen de concessiegebieden is minimaal: In Zutphen/Deventer alleen zwakke lijntjes, in Arnhem alleen voor reizigers met bestemming Arnhem en verder, maar niet echt richting Doetinchem, In Wageningen... Nou, vooruit, daar wel. Maar te klein. Koppelen zou geen schaalvoordelen geven.

-Veluwe had bij Achterhoek kunnen, maar door b en c niet gedaan.
-Valleilijn had geologisch bij Veluwe gekund, maar niet door a en b.
-Rivierenland kon bij Achterhoek, omdat niet a, niet b.

Verdere discussie hierover lijkt me naar OVer je ideeen te kunnen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: di 02 dec 2014, 10:59
door Nitein-Repart
De t3026 reed vandaag met een enkele ICM3, oftewel sardientjes in blik vervoer en in Arnhem moesten reizigers achter blijven.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: di 02 dec 2014, 15:58
door MdJ
De Ex-Syntusambassador 2147, die bij TGVia zit en een verlopen APK had, rijdt inmiddels weer: als lijn 62 naar Oldenzaal om 15.45 vanaf UT/De Zul in Enschede.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: wo 03 dec 2014, 18:49
door wenter13
Ik reis sinds 4 jaar dagelijks met de bus of de trein tussen Ommen en Zwolle en hoewel de trein meestal wel op tijd is heb ik de 167 nog nooit op tijd zien vertrekken vanaf het station in Zwolle. De bus vertrekt meestal tussen 10 en 20 minuten te laat. Kan Syntus niet gewoon de vertrekstijden aanpassen zodat ze realistischer zijn? De bus komt trouwens ondanks deze vertraging altijd ruim op tijd in Ommen aan.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: wo 03 dec 2014, 20:02
door Erik1100
Die 2146 stond ook weer in Zwolle. Dat display ziet er niet goed meer uit..
Bij het station in Zwolle gebeurt het vaak dat bussen te laat arriveren.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: wo 03 dec 2014, 21:05
door flipje
Erik1100 schreef:Die 2146 stond ook weer in Zwolle. Dat display ziet er niet goed meer uit..
De display is nog de minste zorg, motorisch is deze bus echt af..

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: za 06 dec 2014, 17:30
door regenmaker
Als iemand interesse heeft in de wijzigingen van de concessies Veluwe en Midden Overijssel, deze zijn op de wiki verwerkt:
Veluwe 2015
Midden Overijssel 2015

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: wo 10 dec 2014, 09:42
door Maurice Hooikammer
Vanochtend tof ik de rode Duvedec 3401 in Zwolle. Briefje met 109 zat op de ruit, maar dan is die lijn wel een enorme omleiding gegund...

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: zo 14 dec 2014, 02:26
door dennistd
De Citybus-optare (3312) zit al sinds donderdag op lijn 97 ipv op lijn 7. Daar reed vorig weekend de 3307 op.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: zo 14 dec 2014, 08:24
door Maurice Hooikammer
Die citybus heeft ook een aantal weken in en bij de stalling/TD in Zwolle gestaan!

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: zo 14 dec 2014, 11:19
door marvinkok
Gisteren was de 3311 de gelukkige voor lijn 7.
maakt het voor de Optares nog wat uit voor de kilometerstand ofzo, lijn 7 is maar een prutrondje ten opzichte van 97 bijvoorbeeld...

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: ma 15 dec 2014, 21:32
door Rdaalwil
Hoeveel ex BBA/Veolia bussen rijden er nou bij Syntus? Zat vandaag in zo ex BBA/Veolia Ambassador, bestemmingsdisplay kon het niet aan om Arnhem via Beekbergen te tonen :P

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: ma 15 dec 2014, 21:49
door Erik1100
Dat zal de 2146 zijn geweest, de enige ex Veolia/BBA ambassador die nog echt dienst doet bij Syntus.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: ma 15 dec 2014, 21:54
door Rdaalwil
Erik1100 schreef:Dat zal de 2146 zijn geweest, de enige ex Veolia/BBA ambassador die nog echt dienst doet bij Syntus.
Ik heb hem nog niet eerder gehad! Maar dikke scheur in de voorruit en geen scherm binnen zag het er best treurig uit :X

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: ma 15 dec 2014, 22:51
door busentrein
Ook in het kader : bijzonder . De 7172 (Integro) reed mee op de kwartiersdienst op lijn 28 tussen Doetinchem Gendringen *bus*

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: wo 17 dec 2014, 16:06
door Buzzer
De 6032 op lijn 74 tussen Enschede en Doetinchem. Ziet er knus uit..