Pagina 14 van 46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: za 20 okt 2018, 10:31
door gkw1969
Daniel schreef:
MarkHul schreef:Vandaag rijdt ook Syntus bus 4303 mee op het tvv Almelo-Enschede. De bus is woensdag voor het eerst in dienst gekomen in Zwolle.
Nou ken ik de nummering van Syntus niet uit m'n hoofd: wat is de 4303 voor een bus? Gezien het nummer is 'ie blauw, maar daarna houdt het op.
Voor versterking op de stad- en streekdienst in de omgeving van Zwolle zijn er 3 gelede Citaro's aangeschaft, ex Almere. Dit zijn de 4301-4303 geworden. Deze bussen zijn blauw geplakt en zullen voornamelijk dienst doen in de spits op de lijnen 29/83 en 7/8/9.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: za 20 okt 2018, 11:07
door Wubbo
gkw1969 schreef:Een ander probleem wat er was, en daar is naar mijn mening PrutsRail (oh sorry) ProRail de veroorzaker van: WIE VERZINT HET IN HEMELSNAAM NOU OM EEN BUITENDIENSTSTELLING TE PLANNEN OP DE LAATSTE DAG VOOR DE HERFSTVAKANTIE.
ProRail bepaalt dit niet, dat soort dingen mag alleen in afstemming met vervoerders worden gedaan. Misschien handig om je even in de feiten te verdiepen voordat je in hoofdletters gaat schelden.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: za 20 okt 2018, 11:16
door Z2N
Vanaf maandag wordt er gewerkt op Arnhem - Oberhausen, dan moet de grensovergang bij Bad Bentheim open zijn.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: za 20 okt 2018, 22:49
door Durashift
Hoezo, is Venlo dan dicht?

:wink:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: za 20 okt 2018, 23:12
door Z2N
Venlo kan niet al het vrachtverkeer op zich nemen, daar zijn afspraken over met de Duitsers.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: za 20 okt 2018, 23:57
door Durashift
Oh.. afspraken met de Duitsers??

Die zijn er ook m.b.t. de Betuwelijn aan hun kant van de grens.. maar dat schiet ook niet echt op.. d8 ik. :)

Anyway, ik begrijp het wel.. het was gewoon ff niet anders.. slikken of stikken..

Maar ehm.. zal zo'n 'tourboer' nou niet een boete krijgen omdat de afspraken eenzijdig geschonden zijn?
Zo ja, zo'n boetebedrag is kennelijk van dusdanige omvang dat een lucratieve rit op hetzelfde moment meer oplevert?
Of waren het buitengewone omstandigheden (geen chauffeur beschikbaar) o.i,d,

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: zo 21 okt 2018, 10:06
door Wubbo
Het zijn niet alleen afspraken met de Duitsers, het past ook gewoon fysiek niet in Venlo en op de baanvakken rondom Venlo, al die goederentreinen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: zo 21 okt 2018, 13:07
door Gebruikersnaam
Zeker weten? Begin dit jaar hebben we namelijk een keer gehad dat door een storm zowel Emmerich als Bad Bentheim plat lagen (ik meen ergens eind januari). Of heeft men toen deels omgeleid over Montzen?

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: zo 21 okt 2018, 13:50
door Daniel
Maar dat was geen geplande situatie. En als ik me niet vergis waren die goederentreinen toen met die storm ook niet echt makkelijk verder Duitsland in gekomen door de stormschade, dan is de kans best aanwezig dat ze gewoon helemaal nooit gereden hebben (of nooit vanuit Duitsland de grens bereikt hebben).

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: zo 21 okt 2018, 13:51
door Nitein-Repart
Er zit wel een verschil tussen incidentele herstelwerkzaamheden en geplande werkzaamheden. Bij geplande werkzaamheden is het logisch om twee van de drie grote grensovergangen (Venlo, Zevenaar en Oldenzaal) open te houden, bij incidentele herstelwerkzaamheden kan het voorkomen dat zelfs alledrie de grote grensovergangen dicht zitten, door bijvoorbeeld een storm.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: zo 21 okt 2018, 14:41
door Gebruikersnaam
Dat het een ongeplande situatie betrof snap ik. Ik wilde alleen in twijfel trekken of het fysiek niet zou passen. Dat er goederentreinen uitgevallen/opgeheven zijn had ik even niet bedacht, maar zou wel een logische reden wezen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: zo 21 okt 2018, 18:25
door Wubbo
Vergeet niet dat je vanaf Venlo een enkelsporig baanvak op gaat, daardoor zit de capaciteit daar al redelijk snel vol. De helling van Venlo richting Kaldenkirchen helpt ook niet mee. En de treinen zijn ook snel in lengte beperkt doordat het aantal lange sporen op Venlo heel beperkt is.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: ma 22 okt 2018, 13:38
door Meltrain
Misschien een domme vraag, maar is Landgraaf - Herzogenrath niet geschikt voor goederentreinen?

Verder snap ik niet waarom de overstapinformatie bij stations in de treinen van Syntus een overstap geeft op de eerstvolgende trein in dezelfde richting of een trein in de richting waar je net vandaan komt. :')

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: ma 22 okt 2018, 13:44
door Z2N
Aachen - Herzogenrath is al flink belast, dat is ook de reden dat Heerlen De Kissel in december dicht moet: de geplande paden in Duitsland zijn niet beschikbaar.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: ma 22 okt 2018, 17:47
door Wubbo
Landgraaf - Heerlen kan theoretisch goederentreinen hebben. In de praktijk rijdt er zelden wat omdat er geen doorgaand pad vanuit Sittard mogelijk is, tenzij je een stop in Heerlen plant. Dan kom je op een lengtebeperking van iets van 300 meter uit, dat is commercieel niet aantrekkelijk.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: di 30 okt 2018, 23:40
door cassie127
Niet een allerdaagse gebeurtenis, maar de dienstregeling 2019 van Syntus is beschikbaar via OVinfo. In Midden-Overijssel blijft de dienstregeling gelijk aan die van 2018. De deinstregeling is ook te zien via de reizen optie op de websites van Syntus/Keolis

Scheelt weer 2 - 3 dezelfde berichten in de verschillende concessie topics

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: zo 04 nov 2018, 16:52
door Nitein-Repart
Ik heb vanmiddag rond 15:00 een Breng-GTW gezien in Varsseveld, hij ging richting Winterswijk. Iemand enig idee wat een Breng-GTW in Winterswijk te zoeken heeft?

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: zo 04 nov 2018, 18:46
door marvinkok
Werd er bij Transit Oost niet iets gedaan met de Gtw's van Arriva, ramen ofzo? Mogelijk dat de stellen van Breng nu ook aan de beurt zijn?

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: zo 04 nov 2018, 19:35
door Dave4055
Dat klopt inderdaad, staat steeds één Breng GTW bij Transit Oost steeds.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: zo 04 nov 2018, 21:23
door Selivio
Ramen waren dacht ik inmiddels allemaal gereed(iig bij Arriva wel), maar naar aanleiding van t ongeluk bij Dalfsen waren er gebreken geconstateerd aan de crash-constructie, en daar zijn ze nu ook mee bezig om dat recht te zetten.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: ma 05 nov 2018, 16:44
door marvinkok
De rode Linten (40, 43 en 44) hebben nu Blauwnet stickers gekregen. Ze blijven voorlopig wel gewoon Rood met ezel, maar alle SyntusTwente en Twents stickers zijn eraf en vervangen door "Blauwnet". Morgen even kijken voor een foto..

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: ma 05 nov 2018, 20:54
door diederickx
Dat hoop ik ook (dat van die foto's), want ik kan je niet volgen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: ma 05 nov 2018, 21:28
door busentrein
Ik zat net in de OV info app de tijden te vergelijken van lijn 53 waarbij ik tot de conclusie kom dat Arriva en Syntus afwijkende tijden gebruiken richting Eibergen bij vertrek uit Haaksbergen :X :X

Syntus
Haaksbergen Busstation aankomst .14 .44
Haaksbergen Busstation vertrek .16 .46
Eibergen, Viersprong aankomst .29 .59

Arriva
Haaksbergen Busstation aankomst/vertrek .14 & .44
Eibergen, Viersprong aankomst .27 .57

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: ma 05 nov 2018, 22:00
door dennistd
Die van Arriva lijken me erg onhandig voor de reiziger die ergens tussen Enschede MST en Haaksbergen opstapt en in Eibergen moet zijn.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: di 06 nov 2018, 12:02
door webguy
Hadden we al een prijs voor de meest afschuwelijke omleiding? Syntus Lijn 5 rijdt nu dit omdat de N224 twee weken afgesloten is voor groot onderhoud.
Afbeelding

Met een Provincie Utrecht Setra op weggetjes die er overdag zo uit zien:
Afbeelding
Ziet er 's avonds zo uit en ben je 15 tot 20 minuten bezig over wat normaal max 5 min rijden is.
Afbeelding