Syntus introduceert betaal-app

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
dennistd
Berichten: 1382
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Syntus introduceert betaal-app

Berichtdoor dennistd » Di 02 Dec 2014, 15:50

Syntus introduceert betaal-app

Syntus lanceert in januari een app waarmee reizigers een kaartje kunnen kopen die ze op hun smartphone activeren.

Reizigers kunnen de app (Apple en Android) in januari downloaden. Daarin maken ze eerst een account aan om vervolgens kaartjes te kopen die worden bewaard op de app. Voordat de reiziger in een Syntus-bus of -trein stapt, activeert hij met een druk op de knop een digitaal kaartje. De code die dan op het scherm verschijnt is het vervoerbewijs voor de buschauffeur of controleur op de trein. Reizigers kunnen ook een digitaal kaartje kopen voor een ander, bijvoorbeeld een kind, dat op zijn of haar smartphone wordt geactiveerd.

Lees verder op: OV-Magazine
Laatst gewijzigd door Gekko123 op Di 02 Dec 2014, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ingekort wegens citaatrecht
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 2063
Lid geworden op: Zo 13 Nov 2011, 14:14

Re: Syntus introduceert betaal-app

Berichtdoor isadora » Di 02 Dec 2014, 15:53

Aangetoond is dat je er gemakkelijk en veilig mee kunt betalen en reizen.


Alleen dat al maakt me enorm nieuwsgierig. Zou graag proof-of-concept zien.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31497
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Syntus introduceert betaal-app

Berichtdoor Suus » Di 02 Dec 2014, 16:14

Als ik naar het repetoir kijk van de partner waarmee ze samenwerken moet je eerst een account aanmaken in de app en daarna een betaalsysteem aan je account koppelen. Daarna verstuur je in de app aankoopopdrachten die op de server van het bedrijf worden afgehandeld. Er worden dus alleen bij de registratie betaalgegevens verstuurd, daarna alleen nog aankoopverzoeken via een versleutelde verbinding.

Wel ben ik benieuwd welke betaalmethodes ze aan gaan bieden, tot nu toe kan ik alleen apps van ze vinden voor de Britse markt, waar ze Credit Card, Debit Card (waarschijnlijk de Britse, dus uitgebreidere, variant van Maestro) en Pingit als betaalmethode aanbieden. Ik zie op hun website echter wel dat ze ook contracten hebben met PayPal en Boku. Vooral dat laatste is wel interessant, want Boku heeft met alle Nederlandse mobiele providers afspraken om betalingen via de telefoonrekening af te kunnen handelen.
Rame à l'approche

wouter15
Berichten: 845
Lid geworden op: Di 24 Jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Syntus lanceert betaal app voor losse OV kaartjes

Berichtdoor wouter15 » Di 02 Dec 2014, 16:19

Syntus lanceert betaal app voor losse OV kaartjes

2 december 2014

Vanaf januari 2015 kunnen reizigers via de nieuwe Syntus app een kaartje kopen en reizen met hun smartphone in de bussen en in de trein van Syntus. Het bedrijf volgt daarmee succesvolle voorbeelden uit het buitenland. Of het bij Syntus ook een succes wordt, is de vraag: reizen met de app zal vaak duurder zijn dan met de ov-chipkaart.


Syntus Cees Anker over de app: “In Engeland bestaat deze succesvolle app al en laat het daar zien
op welke wijze gemakkelijk en veilig kan worden betaald en gereisd. Wij willen ook onze reizigers dit gemak bieden en zijn van mening dat we met deze app onze toegankelijkheid vergroten. Daarnaast willen wij onderzoeken op welke wijze onze gasten reageren op het betalen via een app.” Lees verder

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1461
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Syntus introduceert betaal-app

Berichtdoor marvinkok » Di 02 Dec 2014, 21:27

"Reizen met de app zal vaak duurder zijn dan de OVC"
Dat zeiden ze ook over de ritkaartjes ;)
Maar ben benieuwd hoe het gaat uitpakken. Als het goed is komt er binnenkort via het intranet meer informatie, ook over hoe te controleren enzo.

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 779
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Syntus introduceert betaal-app

Berichtdoor flipje » Wo 03 Dec 2014, 17:33

Leuk en aardig dat betalen via een app, maar zolang je als vervoersbedrijf abonnementen op de ov chipkaart weigert (omdat de apparatuur in de bus het niet kan lezen) maar je wel bezig gaat houden om met apps te betalen leg je de focus compleet verkeerd.

gkw1969
Berichten: 328
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:40

Re: Syntus introduceert betaal-app

Berichtdoor gkw1969 » Vr 05 Dec 2014, 10:40

flipje schreef:Leuk en aardig dat betalen via een app, maar zolang je als vervoersbedrijf abonnementen op de ov chipkaart weigert (omdat de apparatuur in de bus het niet kan lezen) maar je wel bezig gaat houden om met apps te betalen leg je de focus compleet verkeerd.


Tsja, maar soms worden prioriteiten verlegd omdat moeder het wil. De app heet niet voor niets KeoPay. Is ontwikkeld door Keolis en Keolis heeft besloten al haar bedrijven hiermee te laten werken.

Kort gezegd: moeders wil is wet.
When you're tired of London, you're tired of life

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Syntus introduceert betaal-app

Berichtdoor Freek » Vr 05 Dec 2014, 11:15

Belangrijker is dat de ontwikkelkosten dan ook bijna 0 zijn. Bij het verchippen van m.n. sterabo's is dat niet het geval.

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1461
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Syntus introduceert betaal-app

Berichtdoor marvinkok » Vr 16 Jan 2015, 09:20

Eigenlijk moet de app maandag "live" gaan, maar Apple heeft hem nog niet goedgekeurd, dus het wordt een weekje uitgesteld tot 26 januari.

dennistd
Berichten: 1382
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Syntus introduceert betaal-app

Berichtdoor dennistd » Ma 26 Jan 2015, 13:14

De app staat sinds vandaag in de Play Store: https://play.google.com/store/apps/deta ... mijnsyntus

Eerst wat opvalt na installeren is dat de app in het Engels begint.. Gelukkig ook instelbaar op Nederlands, Duits en Frans.
Als ik de kaartjes open krijg ik een goede NL-tekst: "Wilt u automatisch oude tickets verwijderen van een week nadat ze verlopen? Dit zal de app blijven draaien snel en responsief"

Er zijn dagkaarten van 9 euro te koop voor één persoon, ook voor Twente en Gelderland. Die zijn er alleen voor MO als papieren kaartje dacht ik. Ze zijn ook te koop met spitstarief (1,50 duurder), ook voor 9u geldig dan.

Bij de sterabonnementen als kop "Zone en de reis", en de geweldige tekst "Selecteer het gebied dat u zult reizen binnen"... -o-
Ook zijn er sterabonnementen voor Twente, Overijssel en Midden Overijssel (wat is het verschil tussen die laatste twee?)

Losse kaartjes (iets als Geesteren-Almelo) zijn niet te koop. Alles is te betalen met iDeal of creditcard.

Al met al niet een geweldige app is mijn eerste indruk helaas.... -o-
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 2063
Lid geworden op: Zo 13 Nov 2011, 14:14

Re: Syntus introduceert betaal-app

Berichtdoor isadora » Ma 26 Jan 2015, 13:26

Syntus; we moeten ze nooit meer kwijt, zulke humor lust ik er elke dag wel een hap van. :pos:

Thom69
Berichten: 630
Lid geworden op: Do 31 Dec 2009, 15:42

Re: Syntus introduceert betaal-app

Berichtdoor Thom69 » Ma 26 Jan 2015, 13:27

Over goede NL-teksten gesproken: in het menu op de homepage is de laatste knop 'afrit', waarmee je de app afsluit... :p
Regelmatig te vinden in bussen in de omgeving Leiden en in de trein | Ledn - Asd |

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5587
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Syntus introduceert betaal-app

Berichtdoor Hainje » Ma 26 Jan 2015, 13:28

Dit klinkt echt als een app gemaakt door een Fransoos en waarvan de originele tekst daarna even door Google Translate is gehaald. :lol:
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1461
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Syntus introduceert betaal-app

Berichtdoor marvinkok » Ma 26 Jan 2015, 14:30

Uiteindelijk is dat ook wel wat het is. De app is Keolisbreed, dus alleen aangepast op Syntus. Alleen kun je dan wel even fatsoenlijk kijken naar de spelling ja :')

Somoht
Berichten: 1188
Lid geworden op: Di 11 Sep 2012, 22:03

Re: Syntus introduceert betaal-app

Berichtdoor Somoht » Ma 26 Jan 2015, 14:52

dennistd schreef:De app staat sinds vandaag in de Play Store: https://play.google.com/store/apps/deta ... mijnsyntus

Eerst wat opvalt na installeren is dat de app in het Engels begint.. Gelukkig ook instelbaar op Nederlands, Duits en Frans.
Als ik de kaartjes open krijg ik een goede NL-tekst: "Wilt u automatisch oude tickets verwijderen van een week nadat ze verlopen? Dit zal de app blijven draaien snel en responsief"

Er zijn dagkaarten van 9 euro te koop voor één persoon, ook voor Twente en Gelderland. Die zijn er alleen voor MO als papieren kaartje dacht ik. Ze zijn ook te koop met spitstarief (1,50 duurder), ook voor 9u geldig dan.

Bij de sterabonnementen als kop "Zone en de reis", en de geweldige tekst "Selecteer het gebied dat u zult reizen binnen"... -o-
Ook zijn er sterabonnementen voor Twente, Overijssel en Midden Overijssel (wat is het verschil tussen die laatste twee?)

Losse kaartjes (iets als Geesteren-Almelo) zijn niet te koop. Alles is te betalen met iDeal of creditcard.

Al met al niet een geweldige app is mijn eerste indruk helaas.... -o-


Ritten tussen twee locaties, daar wordt het pas erg :'). Daar staat "Almelo (Via Hengelo)" bij :') :')

Klaasje
Berichten: 5990
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Syntus introduceert betaal-app

Berichtdoor Klaasje » Di 27 Jan 2015, 13:54

Hainje schreef:Dit klinkt echt als een app gemaakt door een Fransoos en waarvan de originele tekst daarna even door Google Translate is gehaald. :lol:

Hadden ze dat maar gedaan want Google Translate doet dat beter dan dit. :X

dennistd
Berichten: 1382
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Syntus introduceert betaal-app

Berichtdoor dennistd » Di 27 Jan 2015, 22:35

Als ik ze met Translate naar het Engels vertaal komen er wel kloppende zinnen uit, dus ik denk dat het vanuit het Engels misgegaan is
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7693
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Syntus introduceert betaal-app

Berichtdoor webguy » Wo 04 Feb 2015, 21:03

marvinkok schreef:Eigenlijk moet de app maandag "live" gaan, maar Apple heeft hem nog niet goedgekeurd, dus het wordt een weekje uitgesteld tot 26 januari.

Het is ook overal hetzelfde verhaal... Apple heeft 14 dagen nodig. Minder inplannen en je haalt je planning niet.
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1461
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Syntus introduceert betaal-app

Berichtdoor marvinkok » Wo 18 Feb 2015, 12:00

3,5 week live en heb nog geen reiziger gehad die een kaartje via de app gekocht had, zelfs niet het goedkope Carnaval-kaartje :X

dennistd
Berichten: 1382
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Syntus introduceert betaal-app

Berichtdoor dennistd » Wo 18 Feb 2015, 13:56

Ik heb er met de Carnaval een stuk of 10 gezien. Overigens wel één met een vreemde zaak: iemand (genoemd A) kon via haar eigen rekening niet betalen, en heeft toen via de rekening van haar zus (genoemd B) betaald. B had ook al een kaartje gekocht, en nadat A via haar eigen inlog en telefoon een kaartje gekocht had met de ideal-gegevens van B, kwam het kaartje niet tevoorschijn. Hij bleek alleen zichtbaar te zijn op de telefoon van B na inloggen op het account van A...
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 607
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Syntus introduceert betaal-app

Berichtdoor cassie127 » Wo 18 Feb 2015, 22:59

Ik had dat carnavalskaartje gekocht wil hem activeren en vervolgens loopt die app vast -o- :? :')
Online archief dienstregelingen (pdf) op: http://busboekjesenlijnfolders.nl (laatste update: 23-11-2016 > Nieuwe dienstregelingen)

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 607
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Syntus introduceert betaal-app

Berichtdoor cassie127 » Vr 20 Feb 2015, 17:38

Ze hebben al wel weer de volgende actie:
1.000 dagkaarten voor 1 euro met de Syntus app

Wij geven 1.000 dagkaarten weg voor 1 euro. Deze kaarten zijn alleen verkrijgbaar via de Syntus app. Wees er snel bij, want op = op!

meer: http://www.syntus.nl/over-syntus/nieuws ... s-app.aspx
Online archief dienstregelingen (pdf) op: http://busboekjesenlijnfolders.nl (laatste update: 23-11-2016 > Nieuwe dienstregelingen)

michiel71
Berichten: 389
Lid geworden op: Do 19 Jul 2012, 11:28

Re: Syntus introduceert betaal-app

Berichtdoor michiel71 » Di 24 Feb 2015, 05:06

Betaald via Ideal (met ING), maar geen kaartje ontvangen in mijn app (android) :(

Na betaling bleef de pagina steken op:
https://apphandler.corethree.net/adyenideal_syntus?merchantReference=bitkGpTyBlaq&skinCode=PuZ9IWDH&shopperLocale=en_US&paymentMethod=ideal&authResult=CANCELLED&pspReference=1814247506473448&merchantReturnData=RJGMYGaJOMi&merchantSig=bC0mM4EMMxwdemF1NXqhGyk0zkQ%3D&reason=5890


Er is via Ideal een bedrag afgeboekt van mijn bankrekening:
Omschrijving:1414247504130796 00
30001080404072 ynnthofqeHm Syntu
sBV
Kenmerk:24-02-2015 05:00 0030001
080404072
IBAN:NL51ABNA0565668625

dennistd
Berichten: 1382
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Syntus introduceert betaal-app

Berichtdoor dennistd » Di 24 Feb 2015, 10:56

Even bellen met de klantenservice (088-0331360) zou ik zeggen
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

michiel71
Berichten: 389
Lid geworden op: Do 19 Jul 2012, 11:28

Re: Syntus introduceert betaal-app

Berichtdoor michiel71 » Wo 25 Feb 2015, 15:25

Ik ben zojuist teruggebeld door de klantenservice van Syntus (+31880331400)

Ik kreeg te horen, dat ik in de app naar beneden moest scrollen, naar opties.
vervolgens bleek, dat dit alleen geldt voor gebruikers van een Apple app.
Helaas heeft de klantenservice nog geen beschikking over een Android smartphone...

Tijdens het bestelproces (5am) bleek de verbinding tussen Adyen en Syntus offline te zijn,
waardoor Adyen niet kon communiceren, dat het ticket betaald was.

Zelf toen maar even gaan prutsen met met Android Syntus App.
Op de eerste regel staan 3 iconen: "Syntus" (links) "ticket" en ":" (rechts)
Op goed geluk geklikt op "ticket" (waar dit symbool op lijkt)

Ik kwam in het menu "Syntus: Kaartjes & Kortingscodes"
Ik kreeg 3 keuzes: "Actieve", "Beschikbare" en "Verlopen"
Vervolgens staat er in de optie "Beschikbare" mijn dagticket.

Klik ik nu op "ACTIE Dag ticket (Veluwe)" dan lees ik:
ACTIVEER NU (groene button) en daaronder:
ACTIE Dag Ticket (Veluwe)
Purchased: di 24 feb bij 05:02
Passenger: Michiel

Er staat helaas niet bij, tot wanneer dit ticket geactiveerd kan worden :(


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten