Pagina 1 van 2

Syntus introduceert betaal-app

Geplaatst: di 02 dec 2014, 15:50
door dennistd
Syntus introduceert betaal-app

Syntus lanceert in januari een app waarmee reizigers een kaartje kunnen kopen die ze op hun smartphone activeren.

Reizigers kunnen de app (Apple en Android) in januari downloaden. Daarin maken ze eerst een account aan om vervolgens kaartjes te kopen die worden bewaard op de app. Voordat de reiziger in een Syntus-bus of -trein stapt, activeert hij met een druk op de knop een digitaal kaartje. De code die dan op het scherm verschijnt is het vervoerbewijs voor de buschauffeur of controleur op de trein. Reizigers kunnen ook een digitaal kaartje kopen voor een ander, bijvoorbeeld een kind, dat op zijn of haar smartphone wordt geactiveerd.

Lees verder op: OV-Magazine

Re: Syntus introduceert betaal-app

Geplaatst: di 02 dec 2014, 15:53
door isadora
Aangetoond is dat je er gemakkelijk en veilig mee kunt betalen en reizen.
Alleen dat al maakt me enorm nieuwsgierig. Zou graag proof-of-concept zien.

Re: Syntus introduceert betaal-app

Geplaatst: di 02 dec 2014, 16:14
door Suus
Als ik naar het repetoir kijk van de partner waarmee ze samenwerken moet je eerst een account aanmaken in de app en daarna een betaalsysteem aan je account koppelen. Daarna verstuur je in de app aankoopopdrachten die op de server van het bedrijf worden afgehandeld. Er worden dus alleen bij de registratie betaalgegevens verstuurd, daarna alleen nog aankoopverzoeken via een versleutelde verbinding.

Wel ben ik benieuwd welke betaalmethodes ze aan gaan bieden, tot nu toe kan ik alleen apps van ze vinden voor de Britse markt, waar ze Credit Card, Debit Card (waarschijnlijk de Britse, dus uitgebreidere, variant van Maestro) en Pingit als betaalmethode aanbieden. Ik zie op hun website echter wel dat ze ook contracten hebben met PayPal en Boku. Vooral dat laatste is wel interessant, want Boku heeft met alle Nederlandse mobiele providers afspraken om betalingen via de telefoonrekening af te kunnen handelen.

Syntus lanceert betaal app voor losse OV kaartjes

Geplaatst: di 02 dec 2014, 16:19
door wouter15
Syntus lanceert betaal app voor losse OV kaartjes

2 december 2014

Vanaf januari 2015 kunnen reizigers via de nieuwe Syntus app een kaartje kopen en reizen met hun smartphone in de bussen en in de trein van Syntus. Het bedrijf volgt daarmee succesvolle voorbeelden uit het buitenland. Of het bij Syntus ook een succes wordt, is de vraag: reizen met de app zal vaak duurder zijn dan met de ov-chipkaart.


Syntus Cees Anker over de app: “In Engeland bestaat deze succesvolle app al en laat het daar zien
op welke wijze gemakkelijk en veilig kan worden betaald en gereisd. Wij willen ook onze reizigers dit gemak bieden en zijn van mening dat we met deze app onze toegankelijkheid vergroten. Daarnaast willen wij onderzoeken op welke wijze onze gasten reageren op het betalen via een app.” Lees verder

Re: Syntus introduceert betaal-app

Geplaatst: di 02 dec 2014, 21:27
door marvinkok
"Reizen met de app zal vaak duurder zijn dan de OVC"
Dat zeiden ze ook over de ritkaartjes ;)
Maar ben benieuwd hoe het gaat uitpakken. Als het goed is komt er binnenkort via het intranet meer informatie, ook over hoe te controleren enzo.

Re: Syntus introduceert betaal-app

Geplaatst: wo 03 dec 2014, 17:33
door flipje
Leuk en aardig dat betalen via een app, maar zolang je als vervoersbedrijf abonnementen op de ov chipkaart weigert (omdat de apparatuur in de bus het niet kan lezen) maar je wel bezig gaat houden om met apps te betalen leg je de focus compleet verkeerd.

Re: Syntus introduceert betaal-app

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 10:40
door gkw1969
flipje schreef:Leuk en aardig dat betalen via een app, maar zolang je als vervoersbedrijf abonnementen op de ov chipkaart weigert (omdat de apparatuur in de bus het niet kan lezen) maar je wel bezig gaat houden om met apps te betalen leg je de focus compleet verkeerd.
Tsja, maar soms worden prioriteiten verlegd omdat moeder het wil. De app heet niet voor niets KeoPay. Is ontwikkeld door Keolis en Keolis heeft besloten al haar bedrijven hiermee te laten werken.

Kort gezegd: moeders wil is wet.

Re: Syntus introduceert betaal-app

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 11:15
door Freek
Belangrijker is dat de ontwikkelkosten dan ook bijna 0 zijn. Bij het verchippen van m.n. sterabo's is dat niet het geval.

Re: Syntus introduceert betaal-app

Geplaatst: vr 16 jan 2015, 09:20
door marvinkok
Eigenlijk moet de app maandag "live" gaan, maar Apple heeft hem nog niet goedgekeurd, dus het wordt een weekje uitgesteld tot 26 januari.

Re: Syntus introduceert betaal-app

Geplaatst: ma 26 jan 2015, 13:14
door dennistd
De app staat sinds vandaag in de Play Store: https://play.google.com/store/apps/deta ... mijnsyntus

Eerst wat opvalt na installeren is dat de app in het Engels begint.. Gelukkig ook instelbaar op Nederlands, Duits en Frans.
Als ik de kaartjes open krijg ik een goede NL-tekst: "Wilt u automatisch oude tickets verwijderen van een week nadat ze verlopen? Dit zal de app blijven draaien snel en responsief"

Er zijn dagkaarten van 9 euro te koop voor één persoon, ook voor Twente en Gelderland. Die zijn er alleen voor MO als papieren kaartje dacht ik. Ze zijn ook te koop met spitstarief (1,50 duurder), ook voor 9u geldig dan.

Bij de sterabonnementen als kop "Zone en de reis", en de geweldige tekst "Selecteer het gebied dat u zult reizen binnen"... -o-
Ook zijn er sterabonnementen voor Twente, Overijssel en Midden Overijssel (wat is het verschil tussen die laatste twee?)

Losse kaartjes (iets als Geesteren-Almelo) zijn niet te koop. Alles is te betalen met iDeal of creditcard.

Al met al niet een geweldige app is mijn eerste indruk helaas.... -o-

Re: Syntus introduceert betaal-app

Geplaatst: ma 26 jan 2015, 13:26
door isadora
Syntus; we moeten ze nooit meer kwijt, zulke humor lust ik er elke dag wel een hap van. :pos:

Re: Syntus introduceert betaal-app

Geplaatst: ma 26 jan 2015, 13:27
door Daelea
Over goede NL-teksten gesproken: in het menu op de homepage is de laatste knop 'afrit', waarmee je de app afsluit... :p

Re: Syntus introduceert betaal-app

Geplaatst: ma 26 jan 2015, 13:28
door Hainje
Dit klinkt echt als een app gemaakt door een Fransoos en waarvan de originele tekst daarna even door Google Translate is gehaald. :lol:

Re: Syntus introduceert betaal-app

Geplaatst: ma 26 jan 2015, 14:30
door marvinkok
Uiteindelijk is dat ook wel wat het is. De app is Keolisbreed, dus alleen aangepast op Syntus. Alleen kun je dan wel even fatsoenlijk kijken naar de spelling ja :')

Re: Syntus introduceert betaal-app

Geplaatst: ma 26 jan 2015, 14:52
door Somoht
dennistd schreef:De app staat sinds vandaag in de Play Store: https://play.google.com/store/apps/deta ... mijnsyntus

Eerst wat opvalt na installeren is dat de app in het Engels begint.. Gelukkig ook instelbaar op Nederlands, Duits en Frans.
Als ik de kaartjes open krijg ik een goede NL-tekst: "Wilt u automatisch oude tickets verwijderen van een week nadat ze verlopen? Dit zal de app blijven draaien snel en responsief"

Er zijn dagkaarten van 9 euro te koop voor één persoon, ook voor Twente en Gelderland. Die zijn er alleen voor MO als papieren kaartje dacht ik. Ze zijn ook te koop met spitstarief (1,50 duurder), ook voor 9u geldig dan.

Bij de sterabonnementen als kop "Zone en de reis", en de geweldige tekst "Selecteer het gebied dat u zult reizen binnen"... -o-
Ook zijn er sterabonnementen voor Twente, Overijssel en Midden Overijssel (wat is het verschil tussen die laatste twee?)

Losse kaartjes (iets als Geesteren-Almelo) zijn niet te koop. Alles is te betalen met iDeal of creditcard.

Al met al niet een geweldige app is mijn eerste indruk helaas.... -o-
Ritten tussen twee locaties, daar wordt het pas erg :'). Daar staat "Almelo (Via Hengelo)" bij :') :')

Re: Syntus introduceert betaal-app

Geplaatst: di 27 jan 2015, 13:54
door Klaasje
Hainje schreef:Dit klinkt echt als een app gemaakt door een Fransoos en waarvan de originele tekst daarna even door Google Translate is gehaald. :lol:
Hadden ze dat maar gedaan want Google Translate doet dat beter dan dit. :X

Re: Syntus introduceert betaal-app

Geplaatst: di 27 jan 2015, 22:35
door dennistd
Als ik ze met Translate naar het Engels vertaal komen er wel kloppende zinnen uit, dus ik denk dat het vanuit het Engels misgegaan is

Re: Syntus introduceert betaal-app

Geplaatst: wo 04 feb 2015, 21:03
door webguy
marvinkok schreef:Eigenlijk moet de app maandag "live" gaan, maar Apple heeft hem nog niet goedgekeurd, dus het wordt een weekje uitgesteld tot 26 januari.
Het is ook overal hetzelfde verhaal... Apple heeft 14 dagen nodig. Minder inplannen en je haalt je planning niet.

Re: Syntus introduceert betaal-app

Geplaatst: wo 18 feb 2015, 12:00
door marvinkok
3,5 week live en heb nog geen reiziger gehad die een kaartje via de app gekocht had, zelfs niet het goedkope Carnaval-kaartje :X

Re: Syntus introduceert betaal-app

Geplaatst: wo 18 feb 2015, 13:56
door dennistd
Ik heb er met de Carnaval een stuk of 10 gezien. Overigens wel één met een vreemde zaak: iemand (genoemd A) kon via haar eigen rekening niet betalen, en heeft toen via de rekening van haar zus (genoemd B) betaald. B had ook al een kaartje gekocht, en nadat A via haar eigen inlog en telefoon een kaartje gekocht had met de ideal-gegevens van B, kwam het kaartje niet tevoorschijn. Hij bleek alleen zichtbaar te zijn op de telefoon van B na inloggen op het account van A...

Re: Syntus introduceert betaal-app

Geplaatst: wo 18 feb 2015, 22:59
door cassie127
Ik had dat carnavalskaartje gekocht wil hem activeren en vervolgens loopt die app vast -o- :? :')

Re: Syntus introduceert betaal-app

Geplaatst: vr 20 feb 2015, 17:38
door cassie127
Ze hebben al wel weer de volgende actie:
1.000 dagkaarten voor 1 euro met de Syntus app

Wij geven 1.000 dagkaarten weg voor 1 euro. Deze kaarten zijn alleen verkrijgbaar via de Syntus app. Wees er snel bij, want op = op!

meer: http://www.syntus.nl/over-syntus/nieuws ... s-app.aspx

Re: Syntus introduceert betaal-app

Geplaatst: di 24 feb 2015, 05:06
door michiel71
Betaald via Ideal (met ING), maar geen kaartje ontvangen in mijn app (android) :(

Na betaling bleef de pagina steken op:
https://apphandler.corethree.net/adyeni ... eason=5890


Er is via Ideal een bedrag afgeboekt van mijn bankrekening:
Omschrijving:1414247504130796 00
30001080404072 ynnthofqeHm Syntu
sBV
Kenmerk:24-02-2015 05:00 0030001
080404072
IBAN:NL51ABNA0565668625

Re: Syntus introduceert betaal-app

Geplaatst: di 24 feb 2015, 10:56
door dennistd
Even bellen met de klantenservice (088-0331360) zou ik zeggen

Re: Syntus introduceert betaal-app

Geplaatst: wo 25 feb 2015, 15:25
door michiel71
Ik ben zojuist teruggebeld door de klantenservice van Syntus (+31880331400)

Ik kreeg te horen, dat ik in de app naar beneden moest scrollen, naar opties.
vervolgens bleek, dat dit alleen geldt voor gebruikers van een Apple app.
Helaas heeft de klantenservice nog geen beschikking over een Android smartphone...

Tijdens het bestelproces (5am) bleek de verbinding tussen Adyen en Syntus offline te zijn,
waardoor Adyen niet kon communiceren, dat het ticket betaald was.

Zelf toen maar even gaan prutsen met met Android Syntus App.
Op de eerste regel staan 3 iconen: "Syntus" (links) "ticket" en ":" (rechts)
Op goed geluk geklikt op "ticket" (waar dit symbool op lijkt)

Ik kwam in het menu "Syntus: Kaartjes & Kortingscodes"
Ik kreeg 3 keuzes: "Actieve", "Beschikbare" en "Verlopen"
Vervolgens staat er in de optie "Beschikbare" mijn dagticket.

Klik ik nu op "ACTIE Dag ticket (Veluwe)" dan lees ik:
ACTIVEER NU (groene button) en daaronder:
ACTIE Dag Ticket (Veluwe)
Purchased: di 24 feb bij 05:02
Passenger: Michiel

Er staat helaas niet bij, tot wanneer dit ticket geactiveerd kan worden :(