Bus Arnhem-Apeldoorn iets sneller

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Bus Arnhem-Apeldoorn iets sneller

Bericht door regenmaker »

Bus Arnhem-Apeldoorn iets sneller

De bus tussen Arnhem en Apeldoorn zal vanaf het eind van het jaar een paar minuten minder lang doen over de rit. Dat is het resultaat van jarenlange pogingen voor een betere verbinding tussen beide steden. Een forse verbetering zit er niet in.

Lees verder op: www.gelderlander.nl
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
zone2000
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Buslijnen Apeldoorn - Arnhem niet veel sneller

Bericht door zone2000 »

Op het hele traject worden minder haltes aangedaan en zullen verkeerslichten sneller op groen gaan voor de bus. Voor meer dan dat is geen geld beschikbaar. De provincie zal nu 300.000 euro op tafel leggen.
300k om "een paar minuten" sneller te zijn. overheidsgeld wordt weer nuttig besteed :')
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Buslijnen Apeldoorn - Arnhem niet veel sneller

Bericht door SuperGhost »

Zal wel gebruikt worden om een busbaan aan te leggen, zodat de bus in ieder geval niet in de files op de Apeldoornseweg hoeft aan te sluiten?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Buslijnen Apeldoorn - Arnhem niet veel sneller

Bericht door regenmaker »

SuperGhost schreef:Zal wel gebruikt worden om een busbaan aan te leggen, zodat de bus in ieder geval niet in de files op de Apeldoornseweg hoeft aan te sluiten?
Ze moeten dan ook de bruggen in Arnhem verbreden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Buslijnen Apeldoorn - Arnhem niet veel sneller

Bericht door groningen »

Als ze nu de bussen achter het station laten vertrekken. Probleem is alleen dat je in Arnhem niet kunt draaien, dus dan moet je verder rijden over de Amsterdamseweg richting Ede of Barneveld.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Buslijnen Apeldoorn - Arnhem niet veel sneller

Bericht door regenmaker »

groningen schreef:Als ze nu de bussen achter het station laten vertrekken. Probleem is alleen dat je in Arnhem niet kunt draaien, dus dan moet je verder rijden over de Amsterdamseweg richting Ede of Barneveld.
Je zou de lijn dan kunnen koppelen aan lijn 9 naar Schaarsbergen, lijn 10 naar Papendal of lijn 105 naar Barneveld bijvoorbeeld.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Buslijnen Apeldoorn - Arnhem niet veel sneller

Bericht door SuperGhost »

regenmaker schreef:
groningen schreef:Als ze nu de bussen achter het station laten vertrekken. Probleem is alleen dat je in Arnhem niet kunt draaien, dus dan moet je verder rijden over de Amsterdamseweg richting Ede of Barneveld.
Je zou de lijn dan kunnen koppelen aan lijn 9 naar Schaarsbergen, lijn 10 naar Papendal of lijn 105 naar Barneveld bijvoorbeeld.
Alleen niet mogelijk. Lijnen 9 en 10 zijn van een andere vervoerder en vallen sowieso al af en lijn 105 heeft een (veel) te lage frequentie (1-2x p/u i.p.v. 4x p/u) en rijdt bovendien zeer regelmatig met kleinere bussen.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Buslijnen Apeldoorn - Arnhem niet veel sneller

Bericht door baladid »

Waarom kun je niet keren? Twee keer rechts (dus niet die scherpe maar de volgende) en je zit op de route van lijn 2 en komt zo naar de Sonsbeekweg...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Buslijnen Apeldoorn - Arnhem niet veel sneller

Bericht door SuperGhost »

Ik denk dat ze daar sowieso niet willen stoppen, want hoeveel Apeldoorners moeten er nu op station Arnhem zelf zijn? De meesten zullen juist ergens in de stad moeten zijn. En dan is het zeer contraproductief als je de bus helemaal aan de andere kant van het station laat parkeren (behoorlijke loopafstand), waarbij je straks ook nog eens bij NS in en uit moet checken (station Arnhem gaat gesloten poortjes krijgen) én daarnaast sla je halte 'Willemsplein' over dat ook een belangrijke halte kan zijn voor de reizigers (zowel reizigers die naar het Arnhemse centrum willen als voor overstappers).
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Buslijnen Apeldoorn - Arnhem niet veel sneller

Bericht door MdJ »

SuperGhost schreef:Zal wel gebruikt worden om een busbaan aan te leggen, zodat de bus in ieder geval niet in de files op de Apeldoornseweg hoeft aan te sluiten?
Voor 3K heb jij net een VRI aangepast. Geen hele busbaan.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Buslijnen Apeldoorn - Arnhem niet veel sneller

Bericht door regenmaker »

SuperGhost schreef:Ik denk dat ze daar sowieso niet willen stoppen, want hoeveel Apeldoorners moeten er nu op station Arnhem zelf zijn? De meesten zullen juist ergens in de stad moeten zijn. En dan is het zeer contraproductief als je de bus helemaal aan de andere kant van het station laat parkeren (behoorlijke loopafstand), waarbij je straks ook nog eens bij NS in en uit moet checken (station Arnhem gaat gesloten poortjes krijgen) én daarnaast sla je halte 'Willemsplein' over dat ook een belangrijke halte kan zijn voor de reizigers (zowel reizigers die naar het Arnhemse centrum willen als voor overstappers).
Klopt op de halte Willemsplein stappen de meeste mensen uit om over te stappen of omdat ze naar het centrum van Arnhem moeten. :wink:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Buslijnen Apeldoorn - Arnhem niet veel sneller

Bericht door deadlock »

Voor 3 ton kan je Apeldoorn-Dieren heractiveren man, wat een achterlijk bedrag :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Bus Arnhem-Apeldoorn iets sneller

Bericht door regenmaker »

Ik hoop wel dat ze fors wat haltes schrappen. Want nu moet er bij elke halte in Apeldoorn 1 iemand uit in de spits dat is echt irritant. :Y
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Bus Arnhem-Apeldoorn iets sneller

Bericht door SuperGhost »

Bedoeling was geloof ik ook om uiteindelijk maximaal 1 of 2 haltes (excl. eindhalte) aan te doen in beide plaatsen.

Het lijkt me dat daar in ieder geval Willemsplein (Arnhem) en Welgelegenbrug (Apeldoorn) bij zullen zitten.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buslijnen Apeldoorn - Arnhem niet veel sneller

Bericht door AppleMoose »

deadlock schreef:Voor 3 ton kan je Apeldoorn-Dieren heractiveren man, wat een achterlijk bedrag :D
Was dat maar waar :lol:
De kosten om de bestaande lijn, die sinds 1975 door de VSM wordt gebruikt, op te krikken tot een volwaardige verbinding tussen Apeldoorn (via Dieren) en Arnhem, worden geraamd op 100 miljoen euro.
Bron: De Stentor maandag 12 maart 2012
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Bus Arnhem-Apeldoorn iets sneller

Bericht door SuperGhost »

Serieus? Ik had destijds een keer een raming gezien die 10 jaar ouder was, maar die was slechts 30 miljoen. Hadden ze toen dus al aan moeten beginnen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Bus Arnhem-Apeldoorn iets sneller

Bericht door regenmaker »

SuperGhost schreef:Bedoeling was geloof ik ook om uiteindelijk maximaal 1 of 2 haltes (excl. eindhalte) aan te doen in beide plaatsen.

Het lijkt me dat daar in ieder geval Willemsplein (Arnhem) en Welgelegenbrug (Apeldoorn) bij zullen zitten.
Ik denk ook de halte Eglantier (Apeldoorn) als de bus via de Maten rijdt. Mijn voorkeur gaat uit naar Zutphensestraat als die verbreedingswerkzaamheden zijn afgerond.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Bus Arnhem-Apeldoorn iets sneller

Bericht door AppleMoose »

SuperGhost schreef:Serieus? Ik had destijds een keer een raming gezien die 10 jaar ouder was, maar die was slechts 30 miljoen. Hadden ze toen dus al aan moeten beginnen.
Ik denk dat bij die 100 miljoen ook elektrificatie in is opgenomen, al kan ik dat nergens concreet terugvinden.
Als dit bedrag zonder elektrificatie is, is het wel een behoorlijk hoog bedrag. Natuurlijk moet je deze spoorlijn weer geheel nieuw opbouwen inclusief beveiliging (alleen het baanlichaam kun je hergebruiken), maar er zijn verder geen ingewikkelde constructies nodig. Een paar duikertjes en bij Dieren-Noord en Eerbeek wat geluidsschermen. Wellicht dat het emplacement bij Apeldoorn op de schop moet, dat het bedrag daarom zo hoog uitvalt.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Bus Arnhem-Apeldoorn iets sneller

Bericht door Ardan »

En stations weer opnieuw opbouwen, stroomvoorzieningen voor die stations... om nog maar te zwijgen over het voorbereidende werk. Al vind ik 100 miljoen pleuro ook wel erg veel..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Bus Arnhem-Apeldoorn iets sneller

Bericht door regenmaker »

Ronaldussen schreef:Ik denk dat bij die 100 miljoen ook elektrificatie in is opgenomen, al kan ik dat nergens concreet terugvinden. Als dit bedrag zonder elektrificatie is, is het wel een behoorlijk hoog bedrag. Natuurlijk moet je deze spoorlijn weer geheel nieuw opbouwen inclusief beveiliging (alleen het baanlichaam kun je hergebruiken), maar er zijn verder geen ingewikkelde constructies nodig. Een paar duikertjes en bij Dieren-Noord en Eerbeek wat geluidsschermen. Wellicht dat het emplacement bij Apeldoorn op de schop moet, dat het bedrag daarom zo hoog uitvalt.
Je moet ook geluidschermen zetten bij Apeldoorn langs het kanaal. Ze wilden station Apeldoorn Zuid openen. En je moet in Apeldoorn een extra perron aanleggen (waar die nu van de stoomtrein ligt) of de sporen gaan verleggen. Weet niet of het plan was dubbelspoor te maken?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Bus Arnhem-Apeldoorn iets sneller

Bericht door AppleMoose »

@Ardan: Klopt, maar dat schaarde ik onder *Spoorlijn geheel opnieuw opbouwen*

@Regenmaker: De spoorlijn bij Apeldoorn komt enkel langs industriegebied, slechts een klein gedeelte langs woongebied maar daar zit nog het kanaal en een park tussen. Daar geluidsschermen plaatsen lijkt mij niet heel erg noodzakelijk.

Maar laten we maar weer ontopic gaan. :)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Bus Arnhem-Apeldoorn iets sneller

Bericht door regenmaker »

Ronaldussen schreef:@Regenmaker: De spoorlijn bij Apeldoorn komt enkel langs industriegebied, slechts een klein gedeelte langs woongebied maar daar zit nog het kanaal en een park tussen. Daar geluidsschermen plaatsen lijkt mij niet heel erg noodzakelijk.
Klopt, maar je komt nu langs een klein stukje woonwijk. Ze hebben daar wat industrie gesloopt en wat huizen neer gezet. :wink: Gaat maar om een klein stukje.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten