Lelystad Airport mag definitief uitbreiden (gevolgen).

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
qv834
Berichten: 12
Lid geworden op: Za 25 Jan 2014, 13:59

Re: Lelystad Airport mag definitief uitbreiden (gevolgen).

Berichtdoor qv834 » Do 02 Apr 2015, 15:28

Dat zit er helaas dik in ja, voor beide luchthavens. Groningen groeit echter wel en dat zal waarschijnlijk nog meer worden wanneer Ryanair terugkomt na levering van de nieuwe Boeings (aan de andere kant, hoe vaak is 'geef het een paar jaar' al niet gezegd). Maastricht lijkt daarentegen al te krimpen, maar behalve passagiers wordt daar ook vracht afgehandeld. De nabijheid van andere luchthavens is wel een probleem voor Maastricht inderdaad.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31492
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Lelystad Airport mag definitief uitbreiden (gevolgen).

Berichtdoor Suus » Do 02 Apr 2015, 15:44

Ryanair stopt binnenkort in Groningen en het is maar de vraag of de sinds 1 januari fors gestegen kosten voor de luchtverkeersleiding nog wel opwegen tegen de baten de komende jaren.

Ryanair wil heel graag dichter in de buurt van Amsterdam komen, zo nodig zelfs op Schiphol, dus de kans dat ze een deel van hun nieuwe vloot gaan inzetten om Groningen terwijl ze daarmee ook het interessantere Lelystad of Schiphol kunnen bedienen schat ik niet zo hoog in. Maar goed, ze zullen zien.

Bij Lelystad gaat men voor de eerste paar jaar uit op gemiddeld zestien vluchten per dag, waarmee je Groningen en Maastricht in een klap inhaalt.
Rame à l'approche

Ezra
Berichten: 918
Lid geworden op: Ma 18 Nov 2013, 17:40

Re: Lelystad Airport mag definitief uitbreiden (gevolgen).

Berichtdoor Ezra » Vr 03 Apr 2015, 09:09

qv834 schreef:Dat zit er helaas dik in ja, voor beide luchthavens. Groningen groeit echter wel en dat zal waarschijnlijk nog meer worden wanneer Ryanair terugkomt na levering van de nieuwe Boeings (aan de andere kant, hoe vaak is 'geef het een paar jaar' al niet gezegd). Maastricht lijkt daarentegen al te krimpen, maar behalve passagiers wordt daar ook vracht afgehandeld. De nabijheid van andere luchthavens is wel een probleem voor Maastricht inderdaad.

Het verschil met Lelystad is wel dat het een soort samenwerking/ ontlasting van Schiphol is. Omdat Lelystad centraler ligt dan Eelde en Maastricht en omdat Lelystad een uitbreiding van Schiphol wordt, zal het mogelijk qua reizigers een groter succes worden dan Eelde en Maastricht.

groningen
Berichten: 887
Lid geworden op: Za 25 Dec 2010, 16:15

Re: Lelystad Airport mag definitief uitbreiden (gevolgen).

Berichtdoor groningen » Vr 03 Apr 2015, 09:37

Inderdaad; Maastricht en Eelde schijnen failliet te gaan als ze zelf de kosten van de verkeersleiding vanaf 2020 moeten gaan betalen. Landingskosten worden dan 6 keer meer als nu in het geval van Eelde. Jubel; baanverlenging, maar wat heeft het opgeleverd. Eelde vertrekken vandaag en morgen: Faro, Tenerife, Gdansk, Londen, Lanzarote en Gran Canaria.


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten