Pagina 3 van 3

Re: Lelystad Airport mag definitief uitbreiden (gevolgen).

Geplaatst: do 02 apr 2015, 15:28
door qv834
Dat zit er helaas dik in ja, voor beide luchthavens. Groningen groeit echter wel en dat zal waarschijnlijk nog meer worden wanneer Ryanair terugkomt na levering van de nieuwe Boeings (aan de andere kant, hoe vaak is 'geef het een paar jaar' al niet gezegd). Maastricht lijkt daarentegen al te krimpen, maar behalve passagiers wordt daar ook vracht afgehandeld. De nabijheid van andere luchthavens is wel een probleem voor Maastricht inderdaad.

Re: Lelystad Airport mag definitief uitbreiden (gevolgen).

Geplaatst: do 02 apr 2015, 15:44
door Suus
Ryanair stopt binnenkort in Groningen en het is maar de vraag of de sinds 1 januari fors gestegen kosten voor de luchtverkeersleiding nog wel opwegen tegen de baten de komende jaren.

Ryanair wil heel graag dichter in de buurt van Amsterdam komen, zo nodig zelfs op Schiphol, dus de kans dat ze een deel van hun nieuwe vloot gaan inzetten om Groningen terwijl ze daarmee ook het interessantere Lelystad of Schiphol kunnen bedienen schat ik niet zo hoog in. Maar goed, ze zullen zien.

Bij Lelystad gaat men voor de eerste paar jaar uit op gemiddeld zestien vluchten per dag, waarmee je Groningen en Maastricht in een klap inhaalt.

Re: Lelystad Airport mag definitief uitbreiden (gevolgen).

Geplaatst: vr 03 apr 2015, 09:09
door Globetrotter
qv834 schreef:Dat zit er helaas dik in ja, voor beide luchthavens. Groningen groeit echter wel en dat zal waarschijnlijk nog meer worden wanneer Ryanair terugkomt na levering van de nieuwe Boeings (aan de andere kant, hoe vaak is 'geef het een paar jaar' al niet gezegd). Maastricht lijkt daarentegen al te krimpen, maar behalve passagiers wordt daar ook vracht afgehandeld. De nabijheid van andere luchthavens is wel een probleem voor Maastricht inderdaad.
Het verschil met Lelystad is wel dat het een soort samenwerking/ ontlasting van Schiphol is. Omdat Lelystad centraler ligt dan Eelde en Maastricht en omdat Lelystad een uitbreiding van Schiphol wordt, zal het mogelijk qua reizigers een groter succes worden dan Eelde en Maastricht.

Re: Lelystad Airport mag definitief uitbreiden (gevolgen).

Geplaatst: vr 03 apr 2015, 09:37
door groningen
Inderdaad; Maastricht en Eelde schijnen failliet te gaan als ze zelf de kosten van de verkeersleiding vanaf 2020 moeten gaan betalen. Landingskosten worden dan 6 keer meer als nu in het geval van Eelde. Jubel; baanverlenging, maar wat heeft het opgeleverd. Eelde vertrekken vandaag en morgen: Faro, Tenerife, Gdansk, Londen, Lanzarote en Gran Canaria.