Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
Hoezo zou dat met een DM '90 gebeuren?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
Allicht gaat het om materieelinstructie, dan gaat wat lastig met een SGM als je de materieelbevoegdheid voor DM'90 op pijl wilt houden
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
Maar waarom zou NS-personeel in de regio Arnhem-Nijmegen materieelbevoegdheid nodig hebben voor DM'90?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
Nou, bijvoorbeeld omdat dat NS-personeel ook in andere regio's rijdt...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
Op Arnhem Berg doet Nedtrain wel vaker iets van onderhoud. Daar staat wel vaker DM90...
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
Machinisten uit Groningen rijden ook op SGM, machinisten uit Arnhem zouden dus ook best op DM'90 kunnen rijden. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
Ik vraag me af of die bovenleiding boven spoor 3 in Wierden echt al in dienst is. Ik neem aan dat je ook wat moet organiseren voor het aansluiten van de bestaande bovenleiding op de nieuwe, daar zul je vast een buitendienststelling voor nodig hebben want de spanning zal er wel af moeten. Of je dat in een nachtje redt weet ik niet.
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
Een dergelijke buitendienstelling is er al geweest, toen heeft men de rijdraad aangesloten op de doorgaande sporen. Echter er zitten wel afsluiters tussen zover ik kan zien, dus het zal wel een aparte stroomgroep zijn, en de vraag is of die ook al aangesloten zit of nog niet.
Qua personeel dat op DM90 rijdt is dat vrij ruim, de standplaatsen Rotterdam, Den Haag en Hoofddorp kennen ook diensten op Zwolle - Kampen en Zwolle - Enschede.
Qua personeel dat op DM90 rijdt is dat vrij ruim, de standplaatsen Rotterdam, Den Haag en Hoofddorp kennen ook diensten op Zwolle - Kampen en Zwolle - Enschede.
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
NS wil kennelijk erg graag met DM90 blijven rijden. Vanaf 2018 is het waarschijnlijk zo goed als waardeloos, in het buitenland is het profiel al gauw te groot. Dus ze moeten het er nu van nemen.
In dat licht is het toch wel erg jammer dat ze het spul niet gebruikt hebben om andere series te versterken.
In dat licht is het toch wel erg jammer dat ze het spul niet gebruikt hebben om andere series te versterken.
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
enkel DD-AR is inmiddels niet meer van toepassing op de 7000, inmiddels zijn er al een SGM2 en SGM3 neergestreken.
De bovenleiding in Wierden hangt er, maar op dit moment hangt net na het wissel naar het 3e spoor (vanaf Almelo gezien) nog een kaartje aan de bovenleiding met een bliksemschicht. Er staat dus wel spanning op, maar is nog niet in gebruik.
De bovenleiding in Wierden hangt er, maar op dit moment hangt net na het wissel naar het 3e spoor (vanaf Almelo gezien) nog een kaartje aan de bovenleiding met een bliksemschicht. Er staat dus wel spanning op, maar is nog niet in gebruik.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
Overigens zullen er in de avond van 26 & 27 april en 5 mei na 20:30 uur ivm de verwachte drukte treinen rijden ipv bussen.
Verder zijn de spoorwegovergangen al een paar keer in de nacht afgesloten... weet alleen niet waarom want zag de volgende dag niets anders aan de overgang.
Verder zijn de spoorwegovergangen al een paar keer in de nacht afgesloten... weet alleen niet waarom want zag de volgende dag niets anders aan de overgang.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
Wellicht omdat de elektronica van die overweg aangepast moest worden?
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
Is dat niet vanwege de werktreinen en het niet werken van de beveiliging?
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
Geen idee maar het is niet elke avond. Vrige maand rond de 25e en deze maand weer rond de 25e waren de overgangen 4 uur afgesloten
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
Misschien sluiten ze de overwegen af omdat er bij werkzaamheden altijd een risico bestaat dat er een kabel sneuvelt, waardoor een overweg afgekoppeld raakt. Of het is gewoon standaardprocedure. De verkeershinder in de nachtelijke uren lijkt me gering.
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
Op het moment dat door werkzaamheden de beveiliging sneuvelt of buiten werking gaat, gaat de overweg automatisch dicht.starx schreef:Misschien sluiten ze de overwegen af omdat er bij werkzaamheden altijd een risico bestaat dat er een kabel sneuvelt, waardoor een overweg afgekoppeld raakt. Of het is gewoon standaardprocedure. De verkeershinder in de nachtelijke uren lijkt me gering.
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
De werkzaamheden zijn nu dus afgerond (http://www.prorail.nl/nieuws/bovenleidi ... rden-klaar), maar wat ik me afvraag: is de bovenleiding al getest door bijvoorbeels elektrisch materieel van de NS? Dat lijkt me namelijk wel noodzakelijk voor de afronding en ik had er graag wat beelden van gezien.
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
Nog niet. NS heeft geen elektrisch materieel dat er kan rijden..
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
Huh? Wat is er afwijkend aan dit stuk ten opzichte van de rest van Nederland dan? Want opzich heeft de NS genoeg elektrisch materieel lijkt me :')
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
ATB-NG a 4 ton per kast
- AppleMoose
- Berichten: 6037
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
ATB-NG ligt toch wel op meer plaatsen, ook waar NS rijdt?
https://www.vitesse.nl/voorgeelzwart/supporters Help Vitesse de lente door!
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
Volgens een kaartje op Wikipedia bestaat ATB NG in Nederland alleen maar op diesellijnen (dus verder niet op lijnen waar NS rijdt). Betekent dat dat het wachten is op de nieuwe treinen van Syntus totdat er echt getest kan worden?
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- AppleMoose
- Berichten: 6037
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
Dat schiet niet echt op dan.
https://www.vitesse.nl/voorgeelzwart/supporters Help Vitesse de lente door!
-
- Berichten: 3581
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail
Het enigste elektrische materieel met ATB-NG-ondersteuning zijn Arriva-Flirts, dus die treinen kunnen eventueel testritten gaan rijden tussen Zwolle en Enschede.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 gasten