Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3689
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Berichtdoor regenmaker » Di 12 Apr 2016, 16:54

Hoezo zou dat met een DM '90 gebeuren?
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25093
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Berichtdoor Daniel » Di 12 Apr 2016, 17:17

Allicht gaat het om materieelinstructie, dan gaat wat lastig met een SGM als je de materieelbevoegdheid voor DM'90 op pijl wilt houden :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

SuperGhost
Berichten: 1885
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Berichtdoor SuperGhost » Di 12 Apr 2016, 17:54

Maar waarom zou NS-personeel in de regio Arnhem-Nijmegen materieelbevoegdheid nodig hebben voor DM'90?

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3993
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Berichtdoor reisthijs » Di 12 Apr 2016, 18:00

Nou, bijvoorbeeld omdat dat NS-personeel ook in andere regio's rijdt...
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Berichtdoor MdJ » Di 12 Apr 2016, 18:06

Op Arnhem Berg doet Nedtrain wel vaker iets van onderhoud. Daar staat wel vaker DM90...
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31478
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Berichtdoor Suus » Di 12 Apr 2016, 18:27

Machinisten uit Groningen rijden ook op SGM, machinisten uit Arnhem zouden dus ook best op DM'90 kunnen rijden. :)
Rame à l'approche

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9547
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Berichtdoor Wubbo » Di 12 Apr 2016, 19:19

Ik vraag me af of die bovenleiding boven spoor 3 in Wierden echt al in dienst is. Ik neem aan dat je ook wat moet organiseren voor het aansluiten van de bestaande bovenleiding op de nieuwe, daar zul je vast een buitendienststelling voor nodig hebben want de spanning zal er wel af moeten. Of je dat in een nachtje redt weet ik niet.

Bemined
Berichten: 725
Lid geworden op: Vr 14 Aug 2015, 19:45

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Berichtdoor Bemined » Di 12 Apr 2016, 19:34

Een dergelijke buitendienstelling is er al geweest, toen heeft men de rijdraad aangesloten op de doorgaande sporen. Echter er zitten wel afsluiters tussen zover ik kan zien, dus het zal wel een aparte stroomgroep zijn, en de vraag is of die ook al aangesloten zit of nog niet.

Qua personeel dat op DM90 rijdt is dat vrij ruim, de standplaatsen Rotterdam, Den Haag en Hoofddorp kennen ook diensten op Zwolle - Kampen en Zwolle - Enschede.

starx
Berichten: 430
Lid geworden op: Wo 26 Feb 2014, 00:25

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Berichtdoor starx » Wo 13 Apr 2016, 02:01

NS wil kennelijk erg graag met DM90 blijven rijden. Vanaf 2018 is het waarschijnlijk zo goed als waardeloos, in het buitenland is het profiel al gauw te groot. Dus ze moeten het er nu van nemen.

In dat licht is het toch wel erg jammer dat ze het spul niet gebruikt hebben om andere series te versterken.

gkw1969
Berichten: 328
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:40

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Berichtdoor gkw1969 » Wo 13 Apr 2016, 19:09

enkel DD-AR is inmiddels niet meer van toepassing op de 7000, inmiddels zijn er al een SGM2 en SGM3 neergestreken.
De bovenleiding in Wierden hangt er, maar op dit moment hangt net na het wissel naar het 3e spoor (vanaf Almelo gezien) nog een kaartje aan de bovenleiding met een bliksemschicht. Er staat dus wel spanning op, maar is nog niet in gebruik.
When you're tired of London, you're tired of life

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 601
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Berichtdoor cassie127 » Vr 22 Apr 2016, 22:53

Overigens zullen er in de avond van 26 & 27 april en 5 mei na 20:30 uur ivm de verwachte drukte treinen rijden ipv bussen.

Verder zijn de spoorwegovergangen al een paar keer in de nacht afgesloten... weet alleen niet waarom want zag de volgende dag niets anders aan de overgang.
Online archief dienstregelingen (pdf) op: http://busboekjesenlijnfolders.nl (laatste update: 23-11-2016 > Nieuwe dienstregelingen)

SuperGhost
Berichten: 1885
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Berichtdoor SuperGhost » Za 23 Apr 2016, 11:06

Wellicht omdat de elektronica van die overweg aangepast moest worden?

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1461
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Berichtdoor marvinkok » Za 23 Apr 2016, 20:09

Is dat niet vanwege de werktreinen en het niet werken van de beveiliging?

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 601
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Berichtdoor cassie127 » Za 23 Apr 2016, 20:44

Geen idee maar het is niet elke avond. Vrige maand rond de 25e en deze maand weer rond de 25e waren de overgangen 4 uur afgesloten
Online archief dienstregelingen (pdf) op: http://busboekjesenlijnfolders.nl (laatste update: 23-11-2016 > Nieuwe dienstregelingen)

starx
Berichten: 430
Lid geworden op: Wo 26 Feb 2014, 00:25

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Berichtdoor starx » Za 23 Apr 2016, 22:58

Misschien sluiten ze de overwegen af omdat er bij werkzaamheden altijd een risico bestaat dat er een kabel sneuvelt, waardoor een overweg afgekoppeld raakt. Of het is gewoon standaardprocedure. De verkeershinder in de nachtelijke uren lijkt me gering.

Klaasje
Berichten: 5988
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Berichtdoor Klaasje » Zo 24 Apr 2016, 22:18

starx schreef:Misschien sluiten ze de overwegen af omdat er bij werkzaamheden altijd een risico bestaat dat er een kabel sneuvelt, waardoor een overweg afgekoppeld raakt. Of het is gewoon standaardprocedure. De verkeershinder in de nachtelijke uren lijkt me gering.

Op het moment dat door werkzaamheden de beveiliging sneuvelt of buiten werking gaat, gaat de overweg automatisch dicht.

Groens
Berichten: 12
Lid geworden op: Do 26 Mar 2015, 16:00

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Berichtdoor Groens » Za 29 Okt 2016, 12:29

De werkzaamheden zijn nu dus afgerond (http://www.prorail.nl/nieuws/bovenleidi ... rden-klaar), maar wat ik me afvraag: is de bovenleiding al getest door bijvoorbeels elektrisch materieel van de NS? Dat lijkt me namelijk wel noodzakelijk voor de afronding en ik had er graag wat beelden van gezien.

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1461
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Berichtdoor marvinkok » Za 29 Okt 2016, 13:28

Nog niet. NS heeft geen elektrisch materieel dat er kan rijden..

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 3280
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Berichtdoor Aking » Za 29 Okt 2016, 13:52

Huh? Wat is er afwijkend aan dit stuk ten opzichte van de rest van Nederland dan? Want opzich heeft de NS genoeg elektrisch materieel lijkt me :')
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Klaasje
Berichten: 5988
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Berichtdoor Klaasje » Za 29 Okt 2016, 13:55

ATB-NG a 4 ton per kast

Ronaldussen
Berichten: 3079
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:21
Locatie: Doesburg

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Berichtdoor Ronaldussen » Za 29 Okt 2016, 14:12

ATB-NG ligt toch wel op meer plaatsen, ook waar NS rijdt?
*Doorfietsen maar*

Groens
Berichten: 12
Lid geworden op: Do 26 Mar 2015, 16:00

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Berichtdoor Groens » Za 29 Okt 2016, 14:20

Volgens een kaartje op Wikipedia bestaat ATB NG in Nederland alleen maar op diesellijnen (dus verder niet op lijnen waar NS rijdt). Betekent dat dat het wachten is op de nieuwe treinen van Syntus totdat er echt getest kan worden?

Gebruikersavatar
olof
Berichten: 65
Lid geworden op: Vr 28 Okt 2016, 14:32
Locatie: Tilburg

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Berichtdoor olof » Za 29 Okt 2016, 14:21

Ronaldussen schreef:ATB-NG ligt toch wel op meer plaatsen, ook waar NS rijdt?

Niet echt.

De lijn Alphen a/d Rijn - Gouda heeft zowel ATB-NG als ATB-EG, de sprinters gebruiken daar ATB-EG. De ATB-NG is nog een overblijfsel uit de tijd dat daar trams reden.

Tussen Den Haag Mariahoeve en Hoofddorp ligt naast ATB-EG ook ATBM+, dat werkt met dezelfde bakens als ATB-NG. Thalys en ICE zijn daarmee uitgerust.

Alle elektrische treinstellen van de NS maken gebruik van ATB-EG. Bij mijn weten zijn van de NS de Wadlopers (en die zijn er dus niet meer) en DM '90 met ATB-EG en ATB-NG uitgerust.

Ronaldussen
Berichten: 3079
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:21
Locatie: Doesburg

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Berichtdoor Ronaldussen » Za 29 Okt 2016, 14:28

Dat schiet niet echt op dan.
*Doorfietsen maar*

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1651
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Elektrificatie spoor Zwolle-Wierden gegund aan VolkerRail

Berichtdoor Erno-BE » Za 29 Okt 2016, 14:33

Het enigste elektrische materieel met ATB-NG-ondersteuning zijn Arriva-Flirts, dus die treinen kunnen eventueel testritten gaan rijden tussen Zwolle en Enschede.


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten