Dat moet je nou juist niet doen, daarmee verlaag je de frequentie voor de haltes dichterbij het centrum, en dat zijn vaak populairdere haltes. Bovendien is het op de busbanen in Almere niet echt praktisch om in te halen, veel haltes hebben geen haltehaven.
Als je het aantrekkelijk wil maken moet het duidelijk zijn en hoogfrequent, dus 1 lijnnummer voor een verbinding, die altijd dezelfde haltes heeft. Op die manier hoeft de reiziger niet na te denken, en dat maakt de dienst makkelijker, populairder en dus winstgevender.
Visie en gegevens busvervoer Almere
Re: Visie en gegevens busvervoer Almere
In eerste instantie zal de frequentie misschien lager zijn maar een ieder is wel sneller op zijn bestemming.
Ik denk dat dit nou juist de winst moet zijn van het idee.
Of moeten we iedere 10 seconden een taxibusje laten rijden, dan heb je 360 busjes per uur?
Naar mijn mening zit het aantrekkelijke hem juist in de snelheid, zeker voor de mensen die verder reizen dan een paar haltes.
Ik denk dat dit nou juist de winst moet zijn van het idee.
Of moeten we iedere 10 seconden een taxibusje laten rijden, dan heb je 360 busjes per uur?
Naar mijn mening zit het aantrekkelijke hem juist in de snelheid, zeker voor de mensen die verder reizen dan een paar haltes.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9168
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Visie en gegevens busvervoer Almere
In Almere lijkt me dat soort snelle diensten juist minder gunstig, omdat je sowieso al grotendeels op een vrije busbaan rijdt en het niet superveel extra tijdwinst zal geven. Voor mensen die verder weg wonen, zijn ook minder haltes bereikbaar plus zoals eerder is gezegd, zijn de busbanen niet geschikt om in te halen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Visie en gegevens busvervoer Almere
Bedenk daarbij dat je een langere rit nodig hebt om tijd te winnen. In Almere lopen die allemaal min of meer parallel aan het spoor waar veel snellere treinen rijden.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8680
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Visie en gegevens busvervoer Almere
Zoals ik op de vorige pagina al uitgebreid beschreef, is mijn voorkeur voor de metrobus 6x/uur het hele traject (avond/zondag even buiten beschouwing gelaten) met op de drukste trajecten korte ritten zodat dan 12x/uur een bus rijdt. Voorbeeld: een buslijn Striphelden - Buiten - Centrum - Haven 6x/uur en ma-za overdag 6x/uur korte ritten tussen FBK en 't Oor, in de spits Buiten - 't Oor.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten