Visie en gegevens busvervoer Almere

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13174
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Visie en gegevens busvervoer Almere

Bericht door Z2N »

Dat moet je nou juist niet doen, daarmee verlaag je de frequentie voor de haltes dichterbij het centrum, en dat zijn vaak populairdere haltes. Bovendien is het op de busbanen in Almere niet echt praktisch om in te halen, veel haltes hebben geen haltehaven.

Als je het aantrekkelijk wil maken moet het duidelijk zijn en hoogfrequent, dus 1 lijnnummer voor een verbinding, die altijd dezelfde haltes heeft. Op die manier hoeft de reiziger niet na te denken, en dat maakt de dienst makkelijker, populairder en dus winstgevender.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Zonnig
Berichten: 539
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Visie en gegevens busvervoer Almere

Bericht door Zonnig »

In eerste instantie zal de frequentie misschien lager zijn maar een ieder is wel sneller op zijn bestemming.
Ik denk dat dit nou juist de winst moet zijn van het idee.
Of moeten we iedere 10 seconden een taxibusje laten rijden, dan heb je 360 busjes per uur?

Naar mijn mening zit het aantrekkelijke hem juist in de snelheid, zeker voor de mensen die verder reizen dan een paar haltes.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Visie en gegevens busvervoer Almere

Bericht door regenmaker »

In Almere lijkt me dat soort snelle diensten juist minder gunstig, omdat je sowieso al grotendeels op een vrije busbaan rijdt en het niet superveel extra tijdwinst zal geven. Voor mensen die verder weg wonen, zijn ook minder haltes bereikbaar plus zoals eerder is gezegd, zijn de busbanen niet geschikt om in te halen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Visie en gegevens busvervoer Almere

Bericht door Klaasje »

Bedenk daarbij dat je een langere rit nodig hebt om tijd te winnen. In Almere lopen die allemaal min of meer parallel aan het spoor waar veel snellere treinen rijden.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8661
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Visie en gegevens busvervoer Almere

Bericht door Milco »

Zoals ik op de vorige pagina al uitgebreid beschreef, is mijn voorkeur voor de metrobus 6x/uur het hele traject (avond/zondag even buiten beschouwing gelaten) met op de drukste trajecten korte ritten zodat dan 12x/uur een bus rijdt. Voorbeeld: een buslijn Striphelden - Buiten - Centrum - Haven 6x/uur en ma-za overdag 6x/uur korte ritten tussen FBK en 't Oor, in de spits Buiten - 't Oor.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten