Station Arnhem Centraal geopend

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Station Arnhem Centraal geopend

Bericht door Mikos »

SuperGhost schreef:
groningen schreef:En was die perronoverkapping in Arnhem niet minder breed dan het perron zelf?
Volgens mij is die even breed. Probleem is echter dat door de hoogte bij een beetje wind je al niet meer droog staat op het perron. Men had gewoon die fraaie overkappingsconstructie door moeten trekken over de sporen heen.
In het oorspronkelijke plan was het de bedoeling dat er één grote overkapping over het hele station zou komen (denk aan Luik). Maar omdat Breng en Arriva met dieseltreinen rijden, mocht dat niet.
De huidige perronoverkappingen zijn zo breed als het smalste perron, omdat ze vanuit kostenoverweging uit dezelfde mal gemaakt zijn. Dat is ook anders dan het plan, maar het was het een of het ander...
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Station Arnhem Centraal geopend

Bericht door albertjan96 »

Tochjo schreef: Oké, nogmaals op een oud bord kijken. Wat nu opvalt, zijn pijlen die naar rechts wijzen onder een tekst "Vertrek bussen vanaf 13 nov". Ja, ik twijfel nu, maar volgens mij stond er echt november. Pijlen wezen overigens richting de Utrechtsestraat. Klopt dus niet.
Dat heeft te maken met het feit dat vóór 13 november de trolleys tijdelijk vanaf het nieuwe bussenplein vertrokken, als wijze van proef. Toen hingen er allemaal bordjes "Trolleys tijdelijk van bussenplein". Na de proef zijn deze vervangen door de bordjes die er nu hangen, en deze wijzen weer naar het overdekte busstation. Deze bordjes kloppen dus wel degelijk.

Ik snap eigenlijk ook niet zo goed waarom alle perrons een andere letter moeten krijgen, het wordt er op deze manier niet bepaald duidelijker op. Het was misschien beter geweest als de nieuwe haltes ook een nieuwe letter te geven..
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Station Arnhem Centraal geopend

Bericht door Tochjo »

Zoals gezegd stonden de borden nu zo gedraaid dat de pijlen naar buiten wezen, niet naar het overdekte busstation. Verwarrend dus.
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Station Arnhem Centraal geopend

Bericht door albertjan96 »

Ow wacht, bedoel je dan de borden bij de ingang van het station aan de Utrechtseweg? Vandaag ben ik daar wezen kijken, maar daar stonden vandaag i.i.g. geen borden meer. Alleen een informatiebord met de huidige tekst. Dus misschien dat ze die borden in de tussentijd hebben weggehaald. Als je uit de perrontunnel komt, en dan het busstation inloopt staan daar nog wel borden, en die wijzen toch wel degelijk naar het overdekte busstation.

Vandaag waren er trouwens servicemedewerkers aanwezig om de reizigers te attenderen op de nieuwe perronindeling.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Station Arnhem Centraal geopend

Bericht door Tochjo »

albertjan96 schreef:Als je uit de perrontunnel komt, en dan het busstation inloopt staan daar nog wel borden, en die wijzen toch wel degelijk naar het overdekte busstation.
Ik kwam aan met de trein. Ik denk dat het om die borden gaat, maar dat iemand ze dan gedraaid had of zo. Maakt ook niet uit.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Station Arnhem Centraal geopend

Bericht door regenmaker »

Die borden stonden gedraaid, maar stonden in de weg en dus zijn ze gedraaid.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Station Arnhem Centraal geopend

Bericht door Ardan »

regenmaker schreef:Die borden stonden gedraaid, maar stonden in de weg en dus zijn ze gedraaid.
Nou snap ik er helemaal niks meer van :D
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Station Arnhem Centraal geopend

Bericht door regenmaker »

De peilen stonden eerst naar het overdekte busstation gericht, maar daardoor staan de borden waar de peilen op zitten midden in het loopgebied (in de weg dus) en dus zijn de borden later blijkbaar gedraaid en wijzen de peilen naar een andere richting. Zo beter? :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Station Arnhem Centraal geopend

Bericht door waldo79 »

Aha, iets met Pijlen dus. Lekker verwarrend allemaal daar in Arnhem.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Station Arnhem Centraal geopend

Bericht door AppleMoose »

In Arnhem snapt men het sowieso allemaal niet meer, zeker als het om bouwprojecten gaat. :X
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Station Arnhem Centraal geopend

Bericht door albertjan96 »

In de Arriva treinen wordt sinds vandaag de nieuwe naam "Arnhem Centraal " op de bestemmingsdisplays getoond.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Station Arnhem Centraal geopend

Bericht door BrengMe »

Het wordt nu dus ook langzamerhand zichtbaar :pos:
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Station Arnhem Centraal geopend

Bericht door SuperGhost »

Syntus reed vroeger altijd al met 'Arnhem C' als eindbestemming op de treinen :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten