Schoolbus tegen overvolle spitstrein Valleilijn

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Schoolbus tegen overvolle spitstrein Valleilijn

Bericht door Hendrik »

Connexxion of Connexxion Tours, lijkt mij...
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Schoolbus tegen overvolle spitstrein Valleilijn

Bericht door waldo79 »

Bee schreef:Een beetje baas wijst je ook af als je twee uur reistijd enkele reis voorstelt.
Nee hoor. Het is alleen de vraag of je structureel zo lang wilt reizen. Ik heb nu al enige tijd een dergelijke reistijd, waarbij thuiswerken hooguit op 1 dag per week een optie is.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Schoolbus tegen overvolle spitstrein Valleilijn

Bericht door mijack1985 »

Ezra schreef:Iemand enig idee welke busmaatschappij dit gaat rijden?

Misschien/ hopelijk CXX Tours :mrgreen: :mrgreen:

Even iets anders. Een oud collega van me (nu machinst bij NS) vond het wel vreemd dat we mevrouw Dijksma hier niet over horen. De regionale (treinvervoerders) die ook met materieel tekorten kampen.

Kan hem hier geen ongelijk geven.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Schoolbus tegen overvolle spitstrein Valleilijn

Bericht door Jurre »

Hendrik schreef:Connexxion of Connexxion Tours, lijkt mij...
Ga maar uit van Besseling.
Klaasje
Berichten: 7124
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Schoolbus tegen overvolle spitstrein Valleilijn

Bericht door Klaasje »

mijack1985 schreef:Even iets anders. Een oud collega van me (nu machinst bij NS) vond het wel vreemd dat we mevrouw Dijksma hier niet over horen. De regionale (treinvervoerders) die ook met materieel tekorten kampen.

Kan hem hier geen ongelijk geven.
Ik wel.. Die trein is de verantwoordelijkheid van de provincie Gelderland dus Dijksma mag er zich niet eens mee bemoeien.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Schoolbus tegen overvolle spitstrein Valleilijn

Bericht door SuperGhost »

Plus dat Connexxion er ook allang mee bezig is.
In eerste instantie konden ze geen langere treinen laten rijden, omdat het kortste perron langs de route (was Barneveld Centrum) te kort daarvoor was. Sinds dat onlangs is aangepast, heeft Connexxion direct werk gemaakt van het verlengen voor zover dat al kon en het bestellen van nieuw materieel. Bovendien probeert CXX met deze schoolbus dus ook al de capaciteitsproblemen aan te pakken, dus ze maken er hier ook alweer werk van.
Daarnaast heeft Connexxion samen met de provincie Gelderland allang gepleit voor het mogelijk maken van een kwartierdienst op de gehele Valleilijn (kost namelijk minder treinstellen dan met dubbele treinstellen rijden), maar dat wilde 'Den Haag' dus al niet. Als 'Den Haag' dan over de Valleilijn zou gaan zeuren, krijgen ze natuurlijk de deksel keihard weer terug van CXX en de provincie Gelderland doordat die dan waarschijnlijk gaan zeggen dat 'Den Haag' niet wilde meewerken aan oplossingen.
verfmeer
Berichten: 776
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Schoolbus tegen overvolle spitstrein Valleilijn

Bericht door verfmeer »

Kan de NS eigenlijk geen bussen op drukke routes gaan inzetten? Ik neem aan dat bussen naar universiteitssteden de ergste pieken wel weg kunnen nemen, zeker als je ze direct op de campus laat stoppen.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Schoolbus tegen overvolle spitstrein Valleilijn

Bericht door SuperGhost »

NS mag geloof ik alleen bussen tussen de stations aanbieden, willen ze op de universiteiten stoppen, dan moeten ze goedkeuring hebben van de plaatselijke concessiehouder voor het busvervoer.

Daarnaast zitten die universiteiten juist langs routes waarover een intercity rijdt, terwijl de Valleilijn alleen stoptreinen kent. Een bus naar die universiteit zal voor de NS in de meeste gevallen daardoor al niet sneller zijn dan de trein, waardoor je dus weinig mensen bereid krijgt daarin te stappen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten