Pagina 3 van 3

Re: Station Ede-Wageningen nieuwe blikvanger

Geplaatst: Vr 03 Jun 2016, 07:21
door Vinny
Met de huidige plannen voor de verbouw van het station wordt dat heel moeilijk te realiseren.

Re: Station Ede-Wageningen nieuwe blikvanger

Geplaatst: Vr 03 Jun 2016, 13:09
door SuperGhost
Een doorgetrokken Valleilijn? Valt wel mee hoor. Ri. Amersfoort kun je spoor 3 gebruiken en ri. Arnhem spoor 1. De trein naar Arnhem kan dan prima wachten totdat er een gaatje is om in te voegen (net zoals de losse sprinter dat anders ook zal moeten, want die vertrekt ook vanaf 1).

Ideaal is wat anders, maar het wordt nu ook weer niet 'heel moeilijk' gemaakt.

Re: Station Ede-Wageningen nieuwe blikvanger

Geplaatst: Vr 03 Jun 2016, 18:15
door Vinny
Dan moet die wel 15 minuten wachten geloof ik. Nog al killing voor je exploitatiemodel. Of je valt buiten de knopen te Amersfoort en Arnhem.

Re: Station Ede-Wageningen nieuwe blikvanger

Geplaatst: Vr 03 Jun 2016, 18:49
door Daniel
Ligt er maar net aan welke knoop je in wilt vallen in Amersfoort, want die is er daar immers elk kwartier. Wat dat betreft zou het dus niet veel uitmaken als je de lange slagen op de Valleilijn in beide richtingen een kwartier verschuift.
De aansluitingen in Amersfoort zijn vooral relevant voor reizigers uit de richting Barneveld (vanuit Ede kan je immers al rechtstreeks naar Schiphol/Amsterdam/Utrecht) en daar rijdt op de drukste momenten toch al een kwartiersdienst.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Geplaatst: Wo 14 Feb 2018, 02:11
door Durashift
Maar ff een schop van dit topic, weet anders niet zo gauw een bestemming voor onderstaand nieuwsberichtje:

Aanbesteding voor de bouw van het nieuwe station Ede-Wageningen kan bijna van start. Alleen de gemeenteraad van Ede dient nog goedkeuring te verlenen.

Omroep Gelderland schreef:
De gemeenteraad van Ede stemt op 8 maart over het krediet van 75,2 miljoen euro voor de bouw van het nieuwe station Ede-Wageningen.

Het college van burgemeester en wethouders heeft groen licht gegeven voor het benodigde krediet. Daarmee komt het nieuwe station een stap dichter bij de uitvoering. Samen met bijdragen van NS, ProRail, provincie Gelderland en het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat is dan de noodzakelijke financiering geregeld.

Het proces duurde langer dan gepland. Bij de uitwerking van het ontwerp bleek afgelopen najaar dat de bouwkosten waren gestegen en dat er aanpassingen nodig waren om binnen het budget te blijven. In de westelijke perrontunnel vervalt daarom één van de twee voetpaden en de overkapping wordt aan de westzijde iets korter.

Bron: https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... or-betalen

Re: Station Ede-Wageningen nieuwe blikvanger

Geplaatst: Wo 12 Dec 2018, 12:46
door Brjj
Nieuwbouw station Ede-Wageningen zeker jaar vertraagd
EDE - Inwoners van Ede en omgeving moeten een jaar langer wachten op de bouw van het nieuwe station Ede-Wageningen. Dat meldt ProRail.

Er zijn geen bouwers gevonden die binnen de begroting het station willen bouwen. De verschillende partijen die betrokken zijn bij het nieuwe station gaan nu overleggen over de vervolgstappen. Het station zou in 2022 klaar moeten zijn. Dat gaat nu zeker niet lukken.

Zie meer in:https://www.gelderlander.nl/ede/nieuwbouw-station-ede-wageningen-zeker-jaar-vertraagd~a711ed0e/

Wel jammer. Hopen dat ze in 2023 wel klaar zijn.

Re: Station Ede-Wageningen nieuwe blikvanger

Geplaatst: Ma 04 Mar 2019, 17:55
door Gelderse OV verkeer
Laten we vooral hopen dat de nieuwe NS - Station van Ede - Wageningen zo snel mogelijk klaar is.
Het is heel erg jammer genoeg, dat het een jaar is uitgesteld ! !

Dankzij de komst van deze nieuwe NS - Station kan het daarna alleen maar veel beter en veiliger functioneren voor iedereen.

Tot heden reizen er dagelijks bijna 20.000 reizigers vanaf / via dit huidige station, daar na het klaar zijn van een nieuwe uitgebreide NS-treinstation de aantal reizigers denkelijk nóg wel verder zal toenemen naar denkelijk eerst 25.000 reizigers per dag, daar mogelijk al voor het jaar 2025.

Overigens kijk ik reeds twee stappen vooruit als het gaat om een komst van een extra en nieuwe Intercitytreinstation in Ede West thv. de Ottostraat,
met een fietstunnel daaronder, dat de fietsers hierdoor veel beter en sneller van plaats A naar plaats B zich kan verplaatsen daar dit voor een veel betere doorstroming doet zorgen in zowel de overbelastte autoverkeer als in het hele Openbaar Vervoer.

Niet onmogelijk is, dat de komst van een extra nieuwe intercitytreinstation voor eerst minimaal 5.000 reizigers per dag kan zorgen met daarna mogelijk naar zelfs meer reizigers.