NS houdt poortjes op bomvol station Zwolle bewust dicht

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 2024
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: NS houdt poortjes op bomvol station Zwolle bewust dicht

Berichtdoor Chrysa » Di 12 Jul 2016, 12:13

Als ik het me goed herinner zijn alle gelden die voor de Zuiderzeelijn beschikbaar waren gesteld aan de provincies gegeven, waar ze al heel veel infrastructuur van betaald hebben. Denk niet dat er nog genoeg over is.

De Hanzelijn ligt er nu toch al, dus ook het nut ontgaat mij.

Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 822
Lid geworden op: Vr 02 Okt 2015, 20:43

Re: NS houdt poortjes op bomvol station Zwolle bewust dicht

Berichtdoor trolly » Di 12 Jul 2016, 15:32

baladid schreef:Ik vermoed Lelystad-Groningen, dus de Zuiderzeelijn.

+1 voor Gießen.
Flauwekul om die lijn "Zuiderzeelijn" te noemen. D'r is geen helegaar geen zee, en zelfs als ie er zou zijn gaat die lijn er amper doorheen.

Edit: @Chrysa: Het Grote Doel van de LeGrolijn is uiteraard Zwolle te vermijden 8-)

SuperGhost
Berichten: 1891
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: NS houdt poortjes op bomvol station Zwolle bewust dicht

Berichtdoor SuperGhost » Di 12 Jul 2016, 15:47

De Flevo- en Noordoostpolder lagen vroeger toch echt in de Zuiderzee, dus die voorgestelde lijn gaat weldegelijk door het gebied van de voormalige Zuiderzee.

CamilleKreemers
Berichten: 2335
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: NS houdt poortjes op bomvol station Zwolle bewust dicht

Berichtdoor CamilleKreemers » Di 12 Jul 2016, 16:02

is het niet handiger om de 315 weer zoals vroeger te laten rijden? Die overstap in Emmeloord moet wel reizigers hebben gekost. Ook kan voor de tussenliggende dorpen een verbetering ontstaan van product.

Zonnig
Berichten: 375
Lid geworden op: Do 16 Jun 2011, 14:09

Re: NS houdt poortjes op bomvol station Zwolle bewust dicht

Berichtdoor Zonnig » Di 12 Jul 2016, 16:39

CamilleKreemers schreef:is het niet handiger om de 315 weer zoals vroeger te laten rijden? Die overstap in Emmeloord moet wel reizigers hebben gekost. Ook kan voor de tussenliggende dorpen een verbetering ontstaan van product.


Sinds de 315 is geknipt in Emmeloord heb ik hem niet meer richting Emmeloord gebruikt. Daarnaast rijdt er nu tussen Emmeloord en Lelystad geen T-100 bus meer, scheelt ook wat in tijd.

Echter de frequentie op de 315 is sinds de knip tussen Lemmer & Heerenveen overdag wel omhoog gegaan en zelfs naar Emmeloord wordt vaker gereden in de uitgebreide spits.


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten