Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
DingeZ
Berichten: 217
Lid geworden op: Di 28 Jun 2016, 23:07

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor DingeZ » Ma 29 Jan 2018, 13:52

Ik ben zojuist voor het eerst in jaren vergeten in te checken, gelukkig was de trein nog niet vertrokken en had ik genoeg tijd om alsnog een paaltje op te zoeken. Bij de plaatsing van de paaltjes in Emmen hebben ze duidelijk iets over het hoofd gezien, als je vanaf de bus direct de trein op spoor 1 in loopt kom je geen enkel paaltje tegen. Er staat wel een paaltje op het perron, maar die staat richting de trein en half achter een paal.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 13398
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor Meltrain » Za 05 Mei 2018, 13:23

Beide omlopen tussen Almelo en Hardenberg rijden vandaag met een GTW, wat een beetje afbreuk doet aan de naam Blauwnet. :?
Volgens de conducteur is dat om onderhoud te kunnen plegen aan de Linten, maar er zijn er tegenwoordig toch juist drie zodat er altijd twee rijvaardig kunnen zijn?
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 30095
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor Daniel » Za 05 Mei 2018, 20:12

Er zijn er op dit moment nog maar twee. De derde wordt op dit moment nog opgeknapt / verbouwd / omgestickerd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2021
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor marvinkok » Za 05 Mei 2018, 20:28

Als je de 37 bedoelt, die rijdt al een week of 2. Duidelijk te herkennen aan oa het nieuwe Arriva-logo met de 3 paperclips op de neus en zijkanten. Ook het blauw is net wat anders de andere 2...
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland
Reacties op persoonlijke titel

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 30095
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor Daniel » Za 05 Mei 2018, 20:44

Nouja, rijden doet 'ie blijkbaar nog niet aan de post van Meltrain te zien :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

dennistd
Berichten: 2692
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor dennistd » Za 05 Mei 2018, 22:18

Ik vermoed dat de derde Lint er vooral is om doordeweeks ook reserve te hebben. In het weekend is het geen probleem om een GTW vanuit Zutphen die kant op te sturen, maar doordeweeks zijn die gewoon in de Achterhoek nodig. Onderhoud krijgen de Lintjes ook in het weekend normaal, en worden dan vervangen door GTW's. Het is dus eerder opvallend als je dan wel Lintjes ziet rijden (A)
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

jelmerrr
Berichten: 803
Lid geworden op: Za 16 Jan 2016, 17:21

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor jelmerrr » Za 05 Mei 2018, 22:37

Daniel schreef:Nouja, rijden doet 'ie blijkbaar nog niet aan de post van Meltrain te zien :P


Heb hem vorige weken paar x zien rijden hoor

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 13398
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor Meltrain » Zo 06 Mei 2018, 10:59

dennistd schreef:Ik vermoed dat de derde Lint er vooral is om doordeweeks ook reserve te hebben. In het weekend is het geen probleem om een GTW vanuit Zutphen die kant op te sturen, maar doordeweeks zijn die gewoon in de Achterhoek nodig. Onderhoud krijgen de Lintjes ook in het weekend normaal, en worden dan vervangen door GTW's. Het is dus eerder opvallend als je dan wel Lintjes ziet rijden (A)

Maar er zijn twee Linten nodig voor de dagelijkse dienst, terwijl er drie zijn. Dan kunnen ze toch rouleren, zodat elke Lint na twee dagen rijden, één dag "rust" heeft?
Ik weet ook niet of de provincie er blij van wordt dat er een rode trein op Blauwnet rijdt. :?
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 3087
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor cassie127 » Zo 06 Mei 2018, 11:10

Ach in Twente rijden er ook nog 3 rode treinen op Zutphen - Oldenzaal
Online archief dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km, Bus: 1799,1 km
2018 Trein: 18770,9 km, Bus: 816,5 km, Metro: 178,5 km, Tram 16,8 km (06-08)

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 13398
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor Meltrain » Vr 11 Mei 2018, 20:43

In de Op de Rails 2018-5 staat dat, wanneer er een GTW in de 31000 rijdt, de treindienst wordt ingekort tot Almelo - Mariënerg, omdat er tussen Mariënberg en Hardenberg geen losse GTW's mogen rijden.
Toen ik echter vorige week een losse GTW in de 31000 had, reed deze gewoon door naar Hardenberg. :?
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Lijn 45
Berichten: 1887
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor Lijn 45 » Vr 11 Mei 2018, 20:45

In januari had ik ook een GTW in Hardenberg. Lijkt me een foutje van OdR.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 30095
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor Daniel » Vr 11 Mei 2018, 21:25

Er zitten wel beperkingen op losse D-GTW's op ATB-EG baanvakken vanwege de detectie, maar waarschijnlijk hanteert men hier dezelfde procedure als tussen Arnhem Velperpoort en Elst waar D-GTW's wel los mogen rijden omdat er toch genoeg andere treinen over die baanvakken komen om het spoor roestvrij te houden.
Inkorten tot Mariënberg heb ik alleen van gehoord bij Linten die op één motor rijden door een defect, want die halen de rijtijden naar Hardenberg dan niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

jelmerrr
Berichten: 803
Lid geworden op: Za 16 Jan 2016, 17:21

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor jelmerrr » Vr 11 Mei 2018, 21:40

Volgens mij is de beperking van GTW tussen Mariënberg en Hardenberg er al niet meer sinds afgelopen zomer.

Selivio
Berichten: 81
Lid geworden op: Za 30 Apr 2016, 12:02

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor Selivio » Vr 11 Mei 2018, 23:22

In deze mag OdR zich wel heel erg schamen. Ja, er was in het begin toen er doorgereden ging worden naar hardenberg(september 2016 als ik me goed herinner) idd een beperking op losse D-GTW's(reden daarom ook een periode met 2 gekoppelde D-GTW's). Ergens in het voorjaar inmiddels dus zo'n jaar geleden is die beperking eraf gegaan, met als enige opmerking dat de machinisten extra oplettend moesten zijn op stoorstromen(welke naar mijn weten welgeteld 0 keer voorgekomen zijn het afgelopen jaar....)
Grt. Stefan (Mcn Keolis Nederland, voormalig inhuurkracht Arriva VDL)

ov'tje
Berichten: 370
Lid geworden op: Vr 12 Okt 2012, 21:18

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor ov'tje » Za 12 Mei 2018, 21:53

Voor zover ik weet is het baanvak tussen Emmen en Zwolle al jaren zodanig ingericht dat er iig geen detectieproblemen optreden als er een D-GTW solo rijdt.

Selivio
Berichten: 81
Lid geworden op: Za 30 Apr 2016, 12:02

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor Selivio » Ma 14 Mei 2018, 23:43

Vanaf vandaag rijdt de (10)525 met totaalreclame voor wildlands emmen. Elke bak een ander kleurtje wat de 3 werelden moeten voorstellen. Vraag me alleen af of het op de vechtdal wel echt nuttig is, daar kennen ze best wel al wildlands.... :?
Grt. Stefan (Mcn Keolis Nederland, voormalig inhuurkracht Arriva VDL)

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 3087
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor cassie127 » Di 15 Mei 2018, 00:43

Dat zal ongetwijfeld niet iedere reiziger weten... En onder de bestaande reizigers kan het een impuls geven om snel eens naar Emmen te gaan
Online archief dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km, Bus: 1799,1 km
2018 Trein: 18770,9 km, Bus: 816,5 km, Metro: 178,5 km, Tram 16,8 km (06-08)


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten