Concessie Vechtdallijnen (2013-2027)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Bericht door dennistd »

Voor zover ik weet worden de FLIRTs niet koppelbaar hoor. De schuifpuzzel zou nu als volgt zijn als ik het goed heb:
- 2x FLIRT3 (2 baks) nieuw voor CXX Valleilijn
- 1x CXX E-GTW (2/8) van CXX Valleilijn naar Arriva Vechtdallijn

- 2x Arriva LINT van Arriva Aml-Hdb naar Arriva Maaslijn
- 2x Breng D-GTW (2/8) van Veolia Maaslijn naar Arriva Aml-Hdb

(mogelijk die laatste naar Achterhoek ipv Aml-Hdb en dan 2x D-GTW 2/6 van Achterhoek naar Aml-Hdb)

Waarbij de laatste waarschijnlijk pas gaat gebeuren als CXX de FLIRTs heeft ontvangen, tot die tijd zouden de Breng D-GTW's van Veolia Maaslijn tijdelijk bij CXX Valleilijn gaan rijden.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Bericht door Chrysa »

https://www.vechtdallijnen.nl/acties-ni ... ollege.htm

Ik post het maar hier, ook al gaat het om een bus en niet een trein.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Bericht door cassie127 »

Mogelijk vrijdag ochtend geen treinen op de Vechtdallijnen vanweg stakend personeel.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Bericht door ODRAIL »

Wat is reden voor die staking?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Bericht door Hainje »

KM46 schreef:Wat is reden voor die staking?
Is het gebruik van Google nou echt zo moeilijk voor je? :')
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/113601/ ... lle-dreigt
🍉
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Bericht door Mr-W »

cassie127 schreef:Mogelijk vrijdag ochtend geen treinen op de Vechtdallijnen vanweg stakend personeel.
Maar gelukkig wel bussen *bus*
Er is tenminste iets geregeld als alternatief, netjes van Arriva :pos:
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Bericht door cassie127 »

Er rijden vrijdagochtend definitief geen treinen vanwege stakingen. Bus naar Deltion gaat waarschijnlijk wel vanaf ommen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Bericht door Vinny »

KM46 schreef:Wat is reden voor die staking?
Onredelijke eisen van de vakbond. Dat is overigens de reden van 99% van de stakingen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Bericht door Z2N »

Meer betaald krijgen (maar nog steeds minder dan NS), en geen gebroken diensten (heeft NS ook niet). Ik zie geen onredelijke eisen hier. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Bericht door Durashift »

Z2N schreef:Meer betaald krijgen (maar nog steeds minder dan NS), en geen gebroken diensten (heeft NS ook niet). Ik zie geen onredelijke eisen hier. (A)
Ach, deelbelangen... Waarom zouden de machinisten / conducteurs ongeveer evenveel als collega's bij de NS moeten verdienen?
Wat is dan de benchmark voor de buschauffeurs?

VVMC Vakbondsleider Wim Eilert: “Wij vinden dat werkgevers en de andere bonden hun oren te veel laten hangen naar de cao van het OV. Helaas constateren wij al maanden dat Arriva en Syntus de VVMC op geen enkele wijze tegemoet wil komen. Dit betreuren wij ten zeerste.

Bron: https://www.vvmc.nl/vvmc-roept-leden-ar ... september/

Tja, dit lees ik toch vooral als 'niemand luistert (geef ons onze zin of men ziet het niet goed) en daarom gaan we maar stennis schoppen'..
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Bericht door Z2N »

Dat is eigenlijk wel de definitie van staken hoor... (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Bericht door cassie127 »

Sinds gisteren t/m woensdag weer minder treinen tussen Almelo - Hardenberg vanwege een defecte -o-
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Bericht door SuperGhost »

Vanwege een defecte cheerleader? :roll:

Ontopic: wat was er nu defect?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Bericht door marvinkok »

Ik gok een lintje
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Bericht door SuperGhost »

Hebben ze niets dat als reserve ingezet kan worden dan? Ik dacht dat Arriva in zulke gevallen een GTW'tje uit de Achterhoek-Rivierenland concessie tijdelijk doorschuift als opvang.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Bericht door JWM »

Kunnen ze nu ze in Overijssel toch bezig zijn met bovenleiding aanleggen dit lijntje ook niet meteen meenemen? Wellicht geeft het zelfs mogelijkheden voor directe treinen naar Emmen.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Bericht door cassie127 »

Ze ontdekken ken maandagochtend voor inzet voor reizigers een kapotte ruit in de trein.

http://www.rtvoost.nl/pl.aspx?nid=255453
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Bericht door cassie127 »

SuperGhost schreef:Hebben ze niets dat als reserve ingezet kan worden dan? Ik dacht dat Arriva in zulke gevallen een GTW'tje uit de Achterhoek-Rivierenland concessie tijdelijk doorschuift als opvang.
Als het gepland is dan doen ze dat wel ja.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Bericht door CamilleKreemers »

SuperGhost schreef:Hebben ze niets dat als reserve ingezet kan worden dan? Ik dacht dat Arriva in zulke gevallen een GTW'tje uit de Achterhoek-Rivierenland concessie tijdelijk doorschuift als opvang.
Op 2 stellen een reservestel bezitten is nogal duur. Daarnaast weet ik niet wat de afspraken met de opdrachtgevers zijn, maar in de offerte zal hier vast een scenario genoteerd zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Bericht door Daniel »

Het probleem met een GTWtje is daarnaast ook nog dat het er gelijk twee moeten zijn wegens de detectie tussen Mariënberg en Hardenberg. Zoveel hebben ze er ook weer niet over in de Achterhoek gedurende de spits, naast de tijd die het kost om de stellen die kant op te krijgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Bericht door Wubbo »

Dan rij je niet met het ding tussen Mariënberg en Hardenberg? In Mariënberg kun je prima keren.

Naast dat ik nog steeds niet begrijp waarom GTW daar niet mag rijden, maar daar hebben we het eerder al over gehad.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Bericht door cassie127 »

Valleilijn GTW gespot. Is 17:51 vertrokken richting Emmen vanaf station Zwolle.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Bericht door Chrysa »

Waar is de balie voor in de ex-valleilijn GTWs?
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Bericht door cassie127 »

Die zit er nog gewoon in? Vorige week heb ik hem nog gezien
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Bericht door Chrysa »

Ja hoor! Tegenover de eerste klasse! :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten