Concessie Vechtdallijnen (2013-2027)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
DingeZ
Berichten: 292
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor DingeZ » ma 29 jan 2018, 13:52

Ik ben zojuist voor het eerst in jaren vergeten in te checken, gelukkig was de trein nog niet vertrokken en had ik genoeg tijd om alsnog een paaltje op te zoeken. Bij de plaatsing van de paaltjes in Emmen hebben ze duidelijk iets over het hoofd gezien, als je vanaf de bus direct de trein op spoor 1 in loopt kom je geen enkel paaltje tegen. Er staat wel een paaltje op het perron, maar die staat richting de trein en half achter een paal.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14853
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor Meltrain » za 05 mei 2018, 13:23

Beide omlopen tussen Almelo en Hardenberg rijden vandaag met een GTW, wat een beetje afbreuk doet aan de naam Blauwnet. :?
Volgens de conducteur is dat om onderhoud te kunnen plegen aan de Linten, maar er zijn er tegenwoordig toch juist drie zodat er altijd twee rijvaardig kunnen zijn?
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32951
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor Daniel » za 05 mei 2018, 20:12

Er zijn er op dit moment nog maar twee. De derde wordt op dit moment nog opgeknapt / verbouwd / omgestickerd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2387
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor marvinkok » za 05 mei 2018, 20:28

Als je de 37 bedoelt, die rijdt al een week of 2. Duidelijk te herkennen aan oa het nieuwe Arriva-logo met de 3 paperclips op de neus en zijkanten. Ook het blauw is net wat anders de andere 2...
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32951
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor Daniel » za 05 mei 2018, 20:44

Nouja, rijden doet 'ie blijkbaar nog niet aan de post van Meltrain te zien :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

dennistd
Berichten: 3443
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor dennistd » za 05 mei 2018, 22:18

Ik vermoed dat de derde Lint er vooral is om doordeweeks ook reserve te hebben. In het weekend is het geen probleem om een GTW vanuit Zutphen die kant op te sturen, maar doordeweeks zijn die gewoon in de Achterhoek nodig. Onderhoud krijgen de Lintjes ook in het weekend normaal, en worden dan vervangen door GTW's. Het is dus eerder opvallend als je dan wel Lintjes ziet rijden (A)

jelmerrr
Berichten: 1087
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor jelmerrr » za 05 mei 2018, 22:37

Daniel schreef:Nouja, rijden doet 'ie blijkbaar nog niet aan de post van Meltrain te zien :P


Heb hem vorige weken paar x zien rijden hoor

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14853
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor Meltrain » zo 06 mei 2018, 10:59

dennistd schreef:Ik vermoed dat de derde Lint er vooral is om doordeweeks ook reserve te hebben. In het weekend is het geen probleem om een GTW vanuit Zutphen die kant op te sturen, maar doordeweeks zijn die gewoon in de Achterhoek nodig. Onderhoud krijgen de Lintjes ook in het weekend normaal, en worden dan vervangen door GTW's. Het is dus eerder opvallend als je dan wel Lintjes ziet rijden (A)

Maar er zijn twee Linten nodig voor de dagelijkse dienst, terwijl er drie zijn. Dan kunnen ze toch rouleren, zodat elke Lint na twee dagen rijden, één dag "rust" heeft?
Ik weet ook niet of de provincie er blij van wordt dat er een rode trein op Blauwnet rijdt. :?
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4168
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor cassie127 » zo 06 mei 2018, 11:10

Ach in Twente rijden er ook nog 3 rode treinen op Zutphen - Oldenzaal
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km, 2018: 33296,4 km
2019 Trein: 47225,5 km, Bus: 3301,2 km, Metro: 154,6 km, Tram: 40,8 km, Veer: 38 km, Zweeftrein: 22,2 km 08-12

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14853
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor Meltrain » vr 11 mei 2018, 20:43

In de Op de Rails 2018-5 staat dat, wanneer er een GTW in de 31000 rijdt, de treindienst wordt ingekort tot Almelo - Mariënerg, omdat er tussen Mariënberg en Hardenberg geen losse GTW's mogen rijden.
Toen ik echter vorige week een losse GTW in de 31000 had, reed deze gewoon door naar Hardenberg. :?
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 2973
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor Lijn 45 » vr 11 mei 2018, 20:45

In januari had ik ook een GTW in Hardenberg. Lijkt me een foutje van OdR.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32951
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor Daniel » vr 11 mei 2018, 21:25

Er zitten wel beperkingen op losse D-GTW's op ATB-EG baanvakken vanwege de detectie, maar waarschijnlijk hanteert men hier dezelfde procedure als tussen Arnhem Velperpoort en Elst waar D-GTW's wel los mogen rijden omdat er toch genoeg andere treinen over die baanvakken komen om het spoor roestvrij te houden.
Inkorten tot Mariënberg heb ik alleen van gehoord bij Linten die op één motor rijden door een defect, want die halen de rijtijden naar Hardenberg dan niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

jelmerrr
Berichten: 1087
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor jelmerrr » vr 11 mei 2018, 21:40

Volgens mij is de beperking van GTW tussen Mariënberg en Hardenberg er al niet meer sinds afgelopen zomer.

Selivio
Berichten: 148
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor Selivio » vr 11 mei 2018, 23:22

In deze mag OdR zich wel heel erg schamen. Ja, er was in het begin toen er doorgereden ging worden naar hardenberg(september 2016 als ik me goed herinner) idd een beperking op losse D-GTW's(reden daarom ook een periode met 2 gekoppelde D-GTW's). Ergens in het voorjaar inmiddels dus zo'n jaar geleden is die beperking eraf gegaan, met als enige opmerking dat de machinisten extra oplettend moesten zijn op stoorstromen(welke naar mijn weten welgeteld 0 keer voorgekomen zijn het afgelopen jaar....)
Grt. Stefan

ov'tje
Berichten: 396
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor ov'tje » za 12 mei 2018, 21:53

Voor zover ik weet is het baanvak tussen Emmen en Zwolle al jaren zodanig ingericht dat er iig geen detectieproblemen optreden als er een D-GTW solo rijdt.

Selivio
Berichten: 148
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor Selivio » ma 14 mei 2018, 23:43

Vanaf vandaag rijdt de (10)525 met totaalreclame voor wildlands emmen. Elke bak een ander kleurtje wat de 3 werelden moeten voorstellen. Vraag me alleen af of het op de vechtdal wel echt nuttig is, daar kennen ze best wel al wildlands.... :?
Grt. Stefan

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4168
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor cassie127 » di 15 mei 2018, 00:43

Dat zal ongetwijfeld niet iedere reiziger weten... En onder de bestaande reizigers kan het een impuls geven om snel eens naar Emmen te gaan
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km, 2018: 33296,4 km
2019 Trein: 47225,5 km, Bus: 3301,2 km, Metro: 154,6 km, Tram: 40,8 km, Veer: 38 km, Zweeftrein: 22,2 km 08-12

iamthedutchdude
Berichten: 148
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor iamthedutchdude » zo 03 nov 2019, 20:04

Vanaf december gaat er op de Vechtdallijnen in de spits het een en ander veranderen.

Ochtendspits (spitsrichting Emmen -> Zwolle):
- De eerste 3 spitstreinen in spitsrichting zullen vertrekken vanaf station Emmen. Deze treinen zullen stoppen op Emmen, Emmen Zuid, Nieuw-Amsterdam, Coevorden, Hardenberg, Ommen, Dalfsen en Zwolle. Gevolg hiervan is dat de eerste 3 spitstreinen van Zwolle naar Coevorden zullen komen te vervallen.
- Tijdens het rijden van de 3 aangepaste spitstreinen zullen de “normale” treinen tussen Emmen en Zwolle rijden als stoptreinen, waardoor in de ochtendspits de stations Gramsbergen en Dalen ieder half uur een verbinding met Zwolle en Emmen krijgen.

Avondspits (spitsrichting Zwolle -> Emmen):
- De laatste 3 spitstreinen in spitsrichting zullen gaan doorrijden naar station Emmen. Stations zullen gelijk zijn aan de ochtendspits. Gevolg hiervan is ook hier dat de laatste 3 spitstreinen van Coevorden naar Zwolle zullen komen te vervallen.
- Tijdens het rijden van de 3 aangepaste spitstreinen zullen de “normale” treinen tussen Emmen en Zwolle rijden als stoptreinen, waardoor ook in de avondspits de stations Gramsbergen en Dalen ieder half uur een verbinding met Zwolle en Emmen krijgen.

Om alle stations minimaal hun normale bediening te laten behouden op de randen van de spits zal er op station Gramsbergen één keer per dag een sneltrein stoppen, te weten de 3847 (vertrek Zwolle 15:21, aankomst Emmen 16:15).

Daarnaast zullen er op enkele stations de vertrektijden met enkele minuten veranderen, vooral tijdens de spitsen.

Kijk voor meer informatie hier, hier of hier. Ook kan je je reis plannen in de reisplanners.

dennistd
Berichten: 3443
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor dennistd » zo 03 nov 2019, 20:11

Is er wel genoeg opstelruimte in Emmen voor die drie extra treinen vraag ik me af?

iamthedutchdude
Berichten: 148
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor iamthedutchdude » ma 04 nov 2019, 08:55

Dat weet ik niet zeker. Wat ik wel weet is dat Emmen achter het station 3 opstelsporen zijn. In de huidige dienstregelingen staan hier op werkdagen 6x GTW 2/8 en 2x GTW's 2/6 opgesteld, en dat er dan nog ruimte over is.

In de nieuwe dienstregeling zal dit maximaal 9x GTW 2/8 en 2x GTW 2/6 worden (huidige dienstregeling + 3x GTW 2/8).

Dit betwijfel ik echter, want Arriva heeft in totaal maar 12x GTW 2/8 en 3 GTW 2/6, en daarvan moet er ook nog wat uit Zwolle komen.

Ik denk eerder dat er treinen korter worden, waardoor het wel gaat passen. Andere optie is om deze treinen al vanaf Zwolle verlengd te laten rijden, waardoor je de treinstellen niet in Emmen hoeft op te stellen.

CamilleKreemers
Berichten: 3028
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor CamilleKreemers » ma 04 nov 2019, 17:44

een deel van de omlopen uit Zwolle gaat naar Emmen (deels dan), misschien past het wel op die drie sporen daar.


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten