Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
dennistd
Berichten: 1376
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor dennistd » Za 24 Sep 2016, 00:58

Voor zover ik weet worden de FLIRTs niet koppelbaar hoor. De schuifpuzzel zou nu als volgt zijn als ik het goed heb:
- 2x FLIRT3 (2 baks) nieuw voor CXX Valleilijn
- 1x CXX E-GTW (2/8) van CXX Valleilijn naar Arriva Vechtdallijn

- 2x Arriva LINT van Arriva Aml-Hdb naar Arriva Maaslijn
- 2x Breng D-GTW (2/8) van Veolia Maaslijn naar Arriva Aml-Hdb

(mogelijk die laatste naar Achterhoek ipv Aml-Hdb en dan 2x D-GTW 2/6 van Achterhoek naar Aml-Hdb)

Waarbij de laatste waarschijnlijk pas gaat gebeuren als CXX de FLIRTs heeft ontvangen, tot die tijd zouden de Breng D-GTW's van Veolia Maaslijn tijdelijk bij CXX Valleilijn gaan rijden.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 1903
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor Chrysa » Ma 26 Sep 2016, 18:57


Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 598
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor cassie127 » Wo 28 Sep 2016, 20:50

Mogelijk vrijdag ochtend geen treinen op de Vechtdallijnen vanweg stakend personeel.
Online archief dienstregelingen (pdf) op: http://busboekjesenlijnfolders.nl (laatste update: 23-11-2016 > Nieuwe dienstregelingen)

KM46
Berichten: 8039
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor KM46 » Wo 28 Sep 2016, 22:22

Wat is reden voor die staking?

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5573
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor Hainje » Wo 28 Sep 2016, 22:26

KM46 schreef:Wat is reden voor die staking?

Is het gebruik van Google nou echt zo moeilijk voor je? :')
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/113601/ ... lle-dreigt
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2374
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor Mr-W » Do 29 Sep 2016, 18:20

cassie127 schreef:Mogelijk vrijdag ochtend geen treinen op de Vechtdallijnen vanweg stakend personeel.

Maar gelukkig wel bussen *bus*
Er is tenminste iets geregeld als alternatief, netjes van Arriva :pos:

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 598
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor cassie127 » Do 29 Sep 2016, 18:55

Er rijden vrijdagochtend definitief geen treinen vanwege stakingen. Bus naar Deltion gaat waarschijnlijk wel vanaf ommen.
Online archief dienstregelingen (pdf) op: http://busboekjesenlijnfolders.nl (laatste update: 23-11-2016 > Nieuwe dienstregelingen)

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 10999
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor Vinny » Do 29 Sep 2016, 21:34

KM46 schreef:Wat is reden voor die staking?

Onredelijke eisen van de vakbond. Dat is overigens de reden van 99% van de stakingen.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3721
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor Z2N » Vr 30 Sep 2016, 00:51

Meer betaald krijgen (maar nog steeds minder dan NS), en geen gebroken diensten (heeft NS ook niet). Ik zie geen onredelijke eisen hier. (A)
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Durashift
Berichten: 681
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor Durashift » Vr 30 Sep 2016, 01:20

Z2N schreef:Meer betaald krijgen (maar nog steeds minder dan NS), en geen gebroken diensten (heeft NS ook niet). Ik zie geen onredelijke eisen hier. (A)


Ach, deelbelangen... Waarom zouden de machinisten / conducteurs ongeveer evenveel als collega's bij de NS moeten verdienen?
Wat is dan de benchmark voor de buschauffeurs?

VVMC Vakbondsleider Wim Eilert: “Wij vinden dat werkgevers en de andere bonden hun oren te veel laten hangen naar de cao van het OV. Helaas constateren wij al maanden dat Arriva en Syntus de VVMC op geen enkele wijze tegemoet wil komen. Dit betreuren wij ten zeerste.

Bron: https://www.vvmc.nl/vvmc-roept-leden-ar ... september/

Tja, dit lees ik toch vooral als 'niemand luistert (geef ons onze zin of men ziet het niet goed) en daarom gaan we maar stennis schoppen'..

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3721
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor Z2N » Vr 30 Sep 2016, 01:21

Dat is eigenlijk wel de definitie van staken hoor... (A)
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 598
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor cassie127 » Di 01 Nov 2016, 10:54

Sinds gisteren t/m woensdag weer minder treinen tussen Almelo - Hardenberg vanwege een defecte -o-
Online archief dienstregelingen (pdf) op: http://busboekjesenlijnfolders.nl (laatste update: 23-11-2016 > Nieuwe dienstregelingen)

SuperGhost
Berichten: 1885
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor SuperGhost » Di 01 Nov 2016, 14:35

Vanwege een defecte cheerleader? :roll:

Ontopic: wat was er nu defect?

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1461
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor marvinkok » Di 01 Nov 2016, 14:41

Ik gok een lintje

SuperGhost
Berichten: 1885
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor SuperGhost » Di 01 Nov 2016, 14:45

Hebben ze niets dat als reserve ingezet kan worden dan? Ik dacht dat Arriva in zulke gevallen een GTW'tje uit de Achterhoek-Rivierenland concessie tijdelijk doorschuift als opvang.

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4425
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor JWM » Di 01 Nov 2016, 15:10

Kunnen ze nu ze in Overijssel toch bezig zijn met bovenleiding aanleggen dit lijntje ook niet meteen meenemen? Wellicht geeft het zelfs mogelijkheden voor directe treinen naar Emmen.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 598
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor cassie127 » Di 01 Nov 2016, 15:53

Ze ontdekken ken maandagochtend voor inzet voor reizigers een kapotte ruit in de trein.

http://www.rtvoost.nl/pl.aspx?nid=255453
Online archief dienstregelingen (pdf) op: http://busboekjesenlijnfolders.nl (laatste update: 23-11-2016 > Nieuwe dienstregelingen)

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 598
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor cassie127 » Di 01 Nov 2016, 15:55

SuperGhost schreef:Hebben ze niets dat als reserve ingezet kan worden dan? Ik dacht dat Arriva in zulke gevallen een GTW'tje uit de Achterhoek-Rivierenland concessie tijdelijk doorschuift als opvang.


Als het gepland is dan doen ze dat wel ja.
Online archief dienstregelingen (pdf) op: http://busboekjesenlijnfolders.nl (laatste update: 23-11-2016 > Nieuwe dienstregelingen)

CamilleKreemers
Berichten: 2315
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor CamilleKreemers » Di 01 Nov 2016, 19:30

SuperGhost schreef:Hebben ze niets dat als reserve ingezet kan worden dan? Ik dacht dat Arriva in zulke gevallen een GTW'tje uit de Achterhoek-Rivierenland concessie tijdelijk doorschuift als opvang.

Op 2 stellen een reservestel bezitten is nogal duur. Daarnaast weet ik niet wat de afspraken met de opdrachtgevers zijn, maar in de offerte zal hier vast een scenario genoteerd zijn.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor Daniel » Di 01 Nov 2016, 20:34

Het probleem met een GTWtje is daarnaast ook nog dat het er gelijk twee moeten zijn wegens de detectie tussen Mariënberg en Hardenberg. Zoveel hebben ze er ook weer niet over in de Achterhoek gedurende de spits, naast de tijd die het kost om de stellen die kant op te krijgen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9530
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013 - 2027)

Berichtdoor Wubbo » Di 01 Nov 2016, 22:24

Dan rij je niet met het ding tussen Mariënberg en Hardenberg? In Mariënberg kun je prima keren.

Naast dat ik nog steeds niet begrijp waarom GTW daar niet mag rijden, maar daar hebben we het eerder al over gehad.


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast