OV Regio Oost

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 35555
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OV Regio Oost

Berichtdoor Suus » Di 14 Nov 2017, 22:51

Klaasje schreef:Dat was DVG destijds.

Even nagezocht: bij de tweede keer hebben zowel DVG als Noot ingeschreven.

Goed om te weten, dat is in ieder geval een argument tegen deze plannen.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 5701
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: OV Regio Oost

Berichtdoor regenmaker » Ma 20 Nov 2017, 20:02

Ik las net in de concept OV visie 2030 van gemeente Lelystad het volgende:

Streeklijnen waarin vooral inwoners van Lelystad zitten, en/of die een belangrijke lokale rol vervullen, maken nu geen deel uit van de concessie Lelystad. Dat is niet logisch, en komt ook de efficiëntie niet ten goede. De gemeente streeft ernaar om – net als Almere – in ieder geval de streeklijnen 145 en 148, en eventueel de streeklijnen 140 en 163 in de delegatie onder te brengen.

De concessie IJsselmond kan – na overdracht van de Lelystadse streeklijnen aan Lelystad - verdeeld worden over de aangrenzende concessie Noord- en Zuidwest-Fryslan en Midden-Overijssel/Veluwe.


Die staan er net wat anders in dan de provincies. :P
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Bravo (Zuidoost-Brabant).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.
Eerst volgende wijzigingen in de VRR in juni 2018.
Wijzigingen 7 januari 2018 zie deze pagina.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 5701
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: OV Regio Oost

Berichtdoor regenmaker » Do 11 Jan 2018, 19:00

Advies ROCOV's over NvU: Advies pdf
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Bravo (Zuidoost-Brabant).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.
Eerst volgende wijzigingen in de VRR in juni 2018.
Wijzigingen 7 januari 2018 zie deze pagina.

Roeland
Berichten: 596
Lid geworden op: Wo 11 Jul 2012, 10:53

Re: OV Regio Oost

Berichtdoor Roeland » Vr 19 Jan 2018, 11:29

Straks blijven er in Midden- en Oost Nederland bijna alleen maar mega-concessies over:
* Groningen - Drenthe
* 3 mega-concessie Regio Oost
* Utrecht (vanaf 2023 prov. en regio samen)
* Limburg

Nadeel voor een OV-bedrijf is, dat als je zo'n concessie verliest, je meteen een fors deel van je omzet kwijt bent.
Bijv. Qbuzz heeft momenteel alleen maar twee grote concessies (GGD en Utrecht, en straks dan ook DAV), als ze er één verliezen, halveert meteen je business.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 5701
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: OV Regio Oost

Berichtdoor regenmaker » Vr 19 Jan 2018, 16:58

SP vraagt provincie Overijssel om ‘verantwoorde’ aanbesteding

De lokale fractie van de SP wil dat de provincie Overijssel bij het uitschrijven van een nieuwe aanbesteding voor Midden-Overijssel meer rekening houdt met de zorgen en wensen van buschauffeurs. Dan gaat het bijvoorbeeld om het tegengaan van verdere afbraak van het OV en meer zekerheid voor uitzendkrachten. In 2020 gaat de nieuwe concessie in deze regio van start.

Bron: OVPro
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Bravo (Zuidoost-Brabant).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.
Eerst volgende wijzigingen in de VRR in juni 2018.
Wijzigingen 7 januari 2018 zie deze pagina.

Roeland
Berichten: 596
Lid geworden op: Wo 11 Jul 2012, 10:53

Re: OV Regio Oost

Berichtdoor Roeland » Do 25 Jan 2018, 12:16

Ik heb even zitten brainstormen wanneer de nieuwe concessies zouden kunnen ingaan.

Zuid:
De huidige concessies eindigen in december 2020 (Veluwe), de Breng-concessie eindigt in december 2022 (met optie van +2 jaar), en Achterhoek / Rivierenland is verlengd tot december 2025.
Een oplossing kan zijn: De delen van Veluwe die naar concessie Zuid gaan, in 2020 aan te besteden voor 2020-2024, en Breng met 2 jaar verlengden tot dec-2024. Dan kan in 2024 een nieuwe concessie Zuid worden aanbesteed, met twee ingangsdata: een deel gaat in per dec-2024, en een ander deel per dec-2025.

Oost:
Concessie Twente loopt tot december 2023.
Daarnaast komen in Oost delen van M-Overijssel (tot aug-2020) en Achterhoek (tot dec-2025).
Mogelijk zou je dat kunnen oplossen door:
* in 2019 een aanbesteding voor een korte concessie (aug/dec 2020 - dec 2023) voor de busdiensten rond Deventer.
* in 2022/2023 de gehele concessie Oost aanbesteden (ingang december 2023, met een deel dat pas in dec-2025 ingaat)

Noord:
De huidige concessies eindigen in aug-2020 (M-Overijssel), dec-2020 (Veluwe), dec-2021 (Lelystad), dec-2023 (IJsselmond) en dec-2027 (Vechtdal).
Ze kunnen in 2019 de concessie Veluwe + Zwolle aanbesteden (loopt van aug-2020/dec-2020 tot dec-2027).
Dan kun je in 2021 Lelystad + IJsselmond aanbesteden voor dec-2021/dec-2023 tot dec-2027.
En dan kan in 2027 de integrale Noord-concessie worden aanbesteed.
Laatst gewijzigd door Roeland op Do 25 Jan 2018, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 5701
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: OV Regio Oost

Berichtdoor regenmaker » Do 25 Jan 2018, 12:23

Achterhoek Rieverenland loopt tot dec. 2025. ;)

Verder staat nergens dat Vechtdal wordt geïntegreerd in Noord, daarover komt veel later pas een beslissing.

Het herindelen van de concessies is erg lastig, omdat men de grenzen dwars door de huidige concessiegebieden heeft getrokken. Ook kunnen sommige concessies niet meer verlengd worden.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Bravo (Zuidoost-Brabant).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.
Eerst volgende wijzigingen in de VRR in juni 2018.
Wijzigingen 7 januari 2018 zie deze pagina.

Roeland
Berichten: 596
Lid geworden op: Wo 11 Jul 2012, 10:53

Re: OV Regio Oost

Berichtdoor Roeland » Do 25 Jan 2018, 13:34

regenmaker schreef:Achterhoek Rieverenland looot tot dec. 2025. ;)

Helemaal juist, ik had die verlenging (eind vorig jaar) even over het hoofd gezien... Ik pas het aan!

Durashift
Berichten: 2074
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OV Regio Oost

Berichtdoor Durashift » Do 25 Jan 2018, 13:47

Misschien niet de juiste plek, kan alleen geen ander draadje vinden waar dit bericht zou passen:

2000 mensen hebben in december 2017 gebruik gemaakt van de nieuwe busverbinding Aalten <-> Bocholt.
:)

omroep GLD schreef:
BOCHOLT - In de maand december hebben 2000 passagiers gebruikgemaakt van de nieuwe busverbinding tussen Aalten en het Duitse Bocholt. Dat blijkt uit tellingen van busmaatschappij StadtBus Bocholt. De nieuwe buslijn is een proef om te kijken of er voldoende animo is voor openbaar vervoer tussen beide grenssteden.

De Kreis Borken heeft het initiatief voor de proef genomen. Het wordt ondersteund door de provincie Gelderland, de gemeente Aalten en de stad Bocholt. Elke dag tussen 06.30 uur en 20.00 uur rijden er bussen die aansluiten op de treinen in Aalten en Bocholt.

'We hebben tussen 7 december en eind december 2000 passagiers geteld,' aldus Jens Dörpinghaus van Stadtbus Bocholt. 'Dat is een mooi aantal denk ik.' De buslijn is gestart zonder een haalbaarheidsstudie vooraf. In de vijf maanden die de proef duurt wordt gekeken of de grensoverschrijdende busverbinding bestaansrecht heeft.

Lees meer over een enquête bij de bron: https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... en-Bocholt


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten