Verbouwing station Nijmegen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Verbouwing station Nijmegen

Bericht door Frank »

https://www.gelderlander.nl/nijmegen-e- ... ~a27de845/
Nieuwe, tweede entree voor station Nijmegen Centraal

NIJMEGEN - Het Centraal Station in Nijmegen krijgt een nieuwe, tweede entree. Een tunnel aan de westkant, die onder het spoor door loopt. De aanleg van de tunnel gaat 11 miljoen euro kosten. De provincie Gelderland betaalt 6 miljoen, de gemeente Nijmegen 5 miljoen.
Helaas in dit artikel geen nieuws over een eventueel extra perron.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Tweede entree station Nijmegen

Bericht door Wubbo »

Het artikel in OV-Magazine (niet gratis) heeft het wel over dat extra perron. De nieuwe ingang en het doortrekken en verbreden van de tunnel gaan in de zelfde verbouwing mee.
samsam538
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 28 aug 2013, 23:51

Re: Tweede entree station Nijmegen

Bericht door samsam538 »

De plannen zijn bekend. Hier een infographic. Ben benieuwd of het sporenplan op het plaatje representatief is.

https://www.prorail.nl/projecten/nijmeg ... tra-entree
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Tweede entree station Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Dat sporenplan lijkt wel logisch (en waarom zou ProRail een verkeerde sporenlay-out erop zetten?), door het perron over spoor 1a heen te leggen heb je een wissel minder nodig voor de trein uit Wijchen/Oss (bezuiniging!), waardoor je ook comfortabeler en wellicht ook sneller binnen zou moeten kunnen rijden (mits de wissel vanaf Wijchen naar spoor 2 een snellere wissel wordt). Enig nadeel is dat de historische overkapping dan aangepast moet worden of dat je niet droog kunt in/uitstappen.

Je zou dan immers krijgen:
spoor 35: Maaslijn
spoor 1: Maaslijn (overgebleven deel, wat nu spoor 1b is)
spoor 2: IC Roosendaal->Zwolle + sprinters Wijchen->Arnhem
spoor 3: kerende IC van/naar Utrecht
spoor 4: kerende IC van/naar Utrecht
spoor 5: IC Zwolle->Roosendaal + sprinters Arnhem->Wijchen
spoor 6: perron voor treinen van/naar het opstelterrein

enige is dat je goederentreinen niet op station Nijmegen meer aan de kant kan zetten tot er ruimte is op Nijmegen-Arnhem en dus direct door moeten kunnen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Tweede entree station Nijmegen

Bericht door Daniel »

Perrons waar je niet droog kunt uitstappen zijn hip tegenwoordig. Het begon met spoor 9 en 12 in Utrecht en inmiddels is 8 in Zwolle er ook al bij gekomen. Dus dan kan Nijmegen er ook nog wel bij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Tweede entree station Nijmegen

Bericht door Aking »

NS rijdt treintjes toch? Dan is het feit of de inhoud droog is of niet bijzaak toch?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Tweede entree station Nijmegen

Bericht door trolly »

Kom meiden, niet zo dramatisch! Die overkapping blijft gewoon op vier meter van de nieuwe perronrand staan, hoor. In Nijmegen hebben ze een hoop universitair opgeleide types, die vast binnen de kortste keren uitgevogeld hebben dat het de moeite loont om als het met bakken uit de lucht valt effe te wachten onder die kap als er toevallig geen trein klaarstaat.
En trouwens, in Nijmegen regent het bijna nooit.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tweede entree station Nijmegen

Bericht door Suus »

Tenzij je een groot dak over het hele station bouwt blijft er altijd een kan bestaan dat je nat wordt tijdens het instappen.

En zo’n groot dak is wel leuk, maar heeft weer andere nadelen. Stations met zo’n kap willen wel een behoorlijk rieken met warm weer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Tweede entree station Nijmegen

Bericht door playertwo »

Dat ligt eraan hoe hoog dat dak is. Tilburg heeft ook een dak, maar erg hoog dus geen stank.
samsam538 schreef:De plannen zijn bekend. Hier een infographic. Ben benieuwd of het sporenplan op het plaatje representatief is.

https://www.prorail.nl/projecten/nijmeg ... tra-entree
Ik zie zowaar wissels voorbde bijsturing op het sporenplan. Het moet niet gekker worden *O* (A) .
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Tweede entree station Nijmegen

Bericht door Western Soldier »

Het enige wat jammer is, is dat je nog steeds niet ongelijkvloers kan kruisen. Althans, ik heb vandaag een schematische tekening van het nieuwe station Nijmegen onder ogen gezien en daarop was niet te zien dat met name de kerende treinen ongelijkvloers kunnen kruisen bij het binnenkomen en vertrekken. Sterker, wat ik gezien heb op de plattegrond is dat spoor 5/6 geen verbindingen krijgen met de sporen naar Roosendaal, maar naar nieuwe opstelsporen. Als ik die nog ergens op de kop kan tikken zal ik het hier plaatsen.

Inmiddels de link gevonden:
https://www.prorail.nl/sites/default/fi ... 18_def.pdf

Hieruit blijkt dus inderdaad dat spoor 5/6 geen verbindingen krijgen met 's-Hertogenbosch.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Tweede entree station Nijmegen

Bericht door trolly »

Behalve dat ik het bewonderenswaardig vind dat je zó in je eigen wereldje leeft dat het je ontgaat dat je schema al een paar posts eerder geplaatst is — waar stel jij je voor dat het fysiek mogelijk zou zijn zo'n ongelijkvloerse kruising te realiseren in de buurt van station Nijmegen? In de vijfhonderd meter tussen het eid van het perron en de Waalbrug mag je al blij zijn als je een paar wissels kwijt kan, daar is echt geen plek voor een fly-over.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Tweede entree station Nijmegen

Bericht door Wubbo »

Ik zie ook nog niet helemaal het voordeel van ongelijkvloers kruisen. In het nieuwe sporenplan keren de treinen van/naar Arnhem op spoor 3 en 4. De enige kruising die er dus nog in zit is tussen de kerende treinen, maar dat is nauwelijks te voorkomen (ook niet met een vrije kruising).
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Tweede entree station Nijmegen

Bericht door trolly »

Huh? Lijkt me dat je spoor 3 of 4 wil vrijhouden voor doorgaand spul dat naar Den Bosch gaat, of mis ik iets? Voor reizigers is het dan handig om alle SUN-treinen langs het nieuwe perron te vinden, maar ik weet niet of dat dienstregelingstechnisch nou zo'n uitkomst is.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Tweede entree station Nijmegen

Bericht door Wubbo »

Die treinen naar Den Bosch komen op spoor 5 (langs het nieuwe perron), verwacht ik.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Tweede entree station Nijmegen

Bericht door Meltrain »

trolly schreef:Voor reizigers is het dan handig om alle SUN-treinen langs het nieuwe perron te vinden, maar ik weet niet of dat dienstregelingstechnisch nou zo'n uitkomst is.
Bij SUN moet ik meteen denken aan Sneltram Utrecht - Nieuwegein, maar ik neem aan dat je dat niet bedoelt? :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Tweede entree station Nijmegen

Bericht door Gebruikersnaam »

Daar zal wel Schiphol - Utrecht - Nijmegen mee bedoelt worden :wink:

Wel opmerkenswaardig dat er dus geen inhaalsporen voor goederentreinen meer overblijven. Naar mijn weten worden deze namelijk nog wel eens gebruikt.

En waar blijven de treinen van Arriva 's nachts? Ik neem aan dat die niet naar het opstelterrein aan de westkant gaan? Dat zou namelijk flink wat rangeerbewegingen kosten.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Tweede entree station Nijmegen

Bericht door Frank »

SUN zal wel Schiphol - Utrecht - Nijmegen betekenen :) .

Ik vind de plannen er wel logisch uitzien. De spooropstelling zal inderdaad wel zo zijn als SuperGhost hierboven beschrijft. Je hebt dan, in ieder geval met de reizigerstreinen, amper kruisingen meer. Dat je op spoor 2 geen goederentreinen meer aan de kant kunt zetten is volgens mij bijna onoverkomelijk als je treinen uit de richting Den Bosch langs perron 1 wilt hebben. Dan kun je van spoor 2 inderdaad maar beter een perronspoor maken.

Ik hoop (en dat zou ook mijn gok zijn) dat ze het eerste spoor 1 en 2 aanpakken. Voor zover ik het kan overzien is dat redelijk losstaand van de rest en geeft het in de treindienst al behoorlijk wat extra ruimte (hoewel de huidige uitvoering me ook niet tegenvalt). De elektrificatie van de Maaslijn zou rond 2022 gereed moeten zijn, als ze alle financiële zorgen daar op tijd weg weten te nemen; het verlengen van de tunnel en het nieuwe perron zou dan tegen 2026 gereed moeten zijn (de einddatum die op het plaatje staat).
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Tweede entree station Nijmegen

Bericht door Western Soldier »

trolly schreef:Behalve dat ik het bewonderenswaardig vind dat je zó in je eigen wereldje leeft dat het je ontgaat dat je schema al een paar posts eerder geplaatst is — waar stel jij je voor dat het fysiek mogelijk zou zijn zo'n ongelijkvloerse kruising te realiseren in de buurt van station Nijmegen? In de vijfhonderd meter tussen het eid van het perron en de Waalbrug mag je al blij zijn als je een paar wissels kwijt kan, daar is echt geen plek voor een fly-over.
Die link heb ik inderdaad even gemist. Anyway, gezien alle bouwwerkzaamheden in Nijmegen Lent en Arnhem Zuid verwacht ik dat het aantal reizigers en daarmee het aantal treinen nog wel zal toenemen de komende jaren. Arnhem en Nijmegen groeien sowieso allebei behoorlijk hard. Als het aantal treinen nog verder groeit, lijkt het mij onhoudbaar om het bij 2 sporen tussen Arnhem en Nijmegen te laten. Al is de ruimte in met name Elst heel krap, je komt er uiteindelijk echt niet omheen om 4 sporen te hebben. Een 2e spoorbrug over de Waal betekent dan ook dat je aan de overkant van de Waal eventueel nog zou kunnen kruisen.

In de situatie die ze nu schetsen zullen de treinen uit Utrecht spoor 5 en 6 gebruiken. Die treinen zullen dan naast zichzelf ook de treinen richting Wijchen en verder gelijkvloers kruisen. Dat maakt de dienstregeling er niet betrouwbaarder op. Het lijkt mij beter in elk geval spoor 6 wel aan te sluiten op de sporen naar Wijchen. Dan kunnen de treinen uit Utrecht gebruik maken van 4 en 5 terwijl de treinen naar Wijchen en verder gebruik maken van spoor 6 en de treinen uit Wijchen en verder maken gebruik van spoor 2. Goederentreinen kunnen dan over spoor 3 richting Arnhem. De treinen uit Utrecht hebben op deze manier geen gelijkvloerse kruisingen met de treinen naar Wijchen meer.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Tweede entree station Nijmegen

Bericht door Frank »

Western Soldier schreef:In de situatie die ze nu schetsen zullen de treinen uit Utrecht spoor 5 en 6 gebruiken.
Waarom? Spoor 3 en 4 lijken veel logischer. Op spoor 5 vertrekken dan de treinen naar Wijchen.

Verder verwacht ik niet dat er de komende jaren extra treinen gaan rijden tussen Arnhem en Nijmegen. Het aantal treinen per uur is al vrij vlot (< 10 jaar) van 6 naar 10 per uur tussen de spitsen gegaan. Daar zit echt nog wel wat ruimte in.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Tweede entree station Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Frank schreef:Ik hoop (en dat zou ook mijn gok zijn) dat ze het eerste spoor 1 en 2 aanpakken. Voor zover ik het kan overzien is dat redelijk losstaand van de rest en geeft het in de treindienst al behoorlijk wat extra ruimte (hoewel de huidige uitvoering me ook niet tegenvalt). De elektrificatie van de Maaslijn zou rond 2022 gereed moeten zijn, als ze alle financiële zorgen daar op tijd weg weten te nemen; het verlengen van de tunnel en het nieuwe perron zou dan tegen 2026 gereed moeten zijn (de einddatum die op het plaatje staat).
Ben ik niet met je eens. Zodra je dat ene wisseltje aan de Wijchense kant naar spoor 2b aanlegt, kun je immers spoor 1a al gebruiken en heb je dat al bereikt. Ik zou dat perron dan verder nog even ongemoeid laten en juist het nieuwe eilandperron eerst aanleggen, aangezien dat 1 extra doorgaand spoor en 1 extra keerspoor oplevert. Een perron over spoor 1a leggen zorgt helemaal niet voor extra ruimte, alleen voor een bezuiniging op 1 wisseltje en wat extra comfort voor de treinreiziger. Die zou ik dus juist als laatste doen.
Daarnaast moet je dat nieuwe perron kunnen aanleggen zonder dat de rest buiten dienst moet en dus eerst extra sporen erbij hebt voordat je een perronspoor moet gaan missen wegens verbouwingen. Als je eerst 1a doet, dan is perronspoor 1a buiten dienst en ook perronloos spoor 2a. Spoor 1a wordt gebruikt voor rangeerbewegingen (daar heb je spoor 1a voor nodig, omdat 4a dan bezet is door de af te rangeren trein) en ook voor de topspitstreinen naar Utrecht die meer dan 10 bakken nodig hebben. Zonder dat spoor krijg je dus problemen als je nog geen nieuw perronspoor erbij hebt.
Western Soldier schreef:Die link heb ik inderdaad even gemist. Anyway, gezien alle bouwwerkzaamheden in Nijmegen Lent en Arnhem Zuid verwacht ik dat het aantal reizigers en daarmee het aantal treinen nog wel zal toenemen de komende jaren. Arnhem en Nijmegen groeien sowieso allebei behoorlijk hard. Als het aantal treinen nog verder groeit, lijkt het mij onhoudbaar om het bij 2 sporen tussen Arnhem en Nijmegen te laten. Al is de ruimte in met name Elst heel krap, je komt er uiteindelijk echt niet omheen om 4 sporen te hebben. Een 2e spoorbrug over de Waal betekent dan ook dat je aan de overkant van de Waal eventueel nog zou kunnen kruisen.
Het aantal treinen zie ik niet toenemen, alleen de verdeling zal anders zijn (de 6 IC's zullen in een 10-10-10-ligging gaan komen in de toekomst). 4 sporen tussen Nijmegen en Ressen zie ik er niet komen en gaat ook onmogelijk worden. De torentjes aan het eind van de spoorbrug over de Waal zijn monumenten en mogen niet gesloopt worden. Om die torens heen kan niet, want de bebouwing staat vrij dicht op het spoor en bovendien moet je dat fietspad ook nog ergens kwijt.
Daarnaast is het ook niet nodig. Tussen Nijmegen en Elst Vork passen prima met gemak een 10-minutendienst per IC en een ietwat scheve kwartiersdienst per sprinter (al zal dat waarschijnlijk wel 10-20 worden), doordat er maar één station tussen ligt (Nijmegen Lent). Als er al problemen komen, dan is het juist op het noordelijke stuk, waar ook meer treinen rijden en waar wel (mogelijk) meer treinen gaan rijden (meer cargo's ri. Zutphen en wellicht dat in de toekomst de trein uit Tiel ook tussen de spitsen in 2x door naar Arnhem gaat). Als er 4 sporen gaan komen ergens tussen Arnhem en Nijmegen, dan zal dat denk ik alleen zijn tussen Elst Vork en Arnhem (wellicht slechts tot net voorbij station Arnhem Zuid).
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Tweede entree station Nijmegen

Bericht door Frank »

SuperGhost schreef:
Frank schreef:Ik hoop (en dat zou ook mijn gok zijn) dat ze het eerste spoor 1 en 2 aanpakken. Voor zover ik het kan overzien is dat redelijk losstaand van de rest en geeft het in de treindienst al behoorlijk wat extra ruimte (hoewel de huidige uitvoering me ook niet tegenvalt). De elektrificatie van de Maaslijn zou rond 2022 gereed moeten zijn, als ze alle financiële zorgen daar op tijd weg weten te nemen; het verlengen van de tunnel en het nieuwe perron zou dan tegen 2026 gereed moeten zijn (de einddatum die op het plaatje staat).
Ben ik niet met je eens. Zodra je dat ene wisseltje aan de Wijchense kant naar spoor 2b aanlegt, kun je immers spoor 1a al gebruiken en heb je dat al bereikt. Ik zou dat perron dan verder nog even ongemoeid laten en juist het nieuwe eilandperron eerst aanleggen, aangezien dat 1 extra doorgaand spoor en 1 extra keerspoor oplevert. Een perron over spoor 1a leggen zorgt helemaal niet voor extra ruimte, alleen voor een bezuiniging op 1 wisseltje en wat extra comfort voor de treinreiziger. Die zou ik dus juist als laatste doen.
Misschien zit het sporenplan van Nijmegen niet goed in m'n hoofd, maar moeten er dan toch al niet zes extra treinen per uur over een deel van spoor 2? Kun je daar de goederentreinen dan nog wel kwijt?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Tweede entree station Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

En wat is het verschil voor die cargo's? Als je als eerst spoor 1 aanpakt, dan ben je geheel spoor 2 dan al kwijt :wink:
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Tweede entree station Nijmegen

Bericht door Western Soldier »

Dat klopt, maar de 6 treinen die er toen reden waren wel echt te weinig. Ik zat tussen 2007 en 2011 in Nijmegen op school en reisde dagelijks op en neer tussen Arnhem en Nijmegen. In 2007 en 2008 was er een knip in de intercity's Roosendaal-Zwolle. Er reed toen intercity's Nijmegen-Zwolle en Arnhem-Roosendaal, waarbij de laatste stopte op alle tussengelegen stations tussen Arnhem en Nijmegen. In de ochtendspits reden er 8 intercity's. Naast de intercity uit Den Helder ook de intercity uit Den Haag Centraal. Die laatste stopte overigens in Elst. Zitten in de intercity's naar Roosendaal en in de intercity's uit Den Helder was heel zeldzaam. De meeste kans op een zitplaats in de spits had ik in de intercity uit Den Haag Centraal. De intercity uit Zwolle haalde ik in de ochtenduren zelden, aangezien mijn trein uit Oosterbeek altijd om 7.51 aankwam, gelijktijdig met het vertrek van die intercity.

Als ik vroeg uit was, was ik rond 12.45 op het station. Toen viel het mee met de drukte, maar wanneer ik om 14.00 op het station was, was de intercity uit Roosendaal altijd al goed gevuld, maar was zitten nog wel mogelijk en om 14.45 was hij gewoon druk en was staan niet ongewoon. De intercity naar Den Helder was tussen 14.30 en 15.30 ook vaak al druk en daarna weer even wat rustiger, omdat vanaf 15.30 de intercity naar Den Haag Centraal reed.De enige trein die altijd genoeg plek bood was de intercity Nijmegen-Zwolle. Die werd in die jaren nog veelvuldig gereden door Mat'64 en soms een VIRM.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Tweede entree station Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Ik heb tot afgelopen augustus in Nijmegen gewoond en heb dus ook de huidige dienstregeling (die er vorig jaar ook al was, al reed toen de IC Roosendaal-Zwolle nog met NID) dus ook al meegemaakt. Het is op zich prima, alleen de IC Zwolle-Roosendaal moest in beide richtingen spoor 3 gebruiken wat bij vertragingen soms wat doorgeefvertragingen opleverde (maar daarom dus ook een extra perronspoor). De lengtebeperking voor de IC's van/naar Nijmegen (max 10 bakken i.v.m. gebruik spoor 4a) levert zelden problemen op, pas tussen Arnhem en Utrecht levert dat soms problemen op, waardoor de topspitstreinen ri. Utrecht spoor 1a gebruiken om wel met 12 bakken te kunnen rijden. In de vroege spits gaat er slechts een zesje naar Arnhem om daar een extra zesje erbij te krijgen, ook dat levert zelden problemen op op Nijmegen-Arnhem.

Qua treinlengte is er nog genoeg ruimte om extra groei op te vangen, zeker als de verbouwing af is en er dus geen lengtebeperking meer is voor de IC's.
- IC's Nijmegen: kunnen nog van 6 tot 10 naar 12 bakken
- IC's IJssellijn: kunnen nog van 7 bakken ICM naar 10 bakken en daarnaast ook nog naar dubbeldeksmaterieel.
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Tweede entree station Nijmegen

Bericht door Nitein-Repart »

Het lijkt mij logisch om perronspoor 3 en 4 een A en B-sectie te laten behouden. Sectie A wordt dan gebruikt voor de IC's van/naar Arnhem. Perronspoor 4b kan gebruikt worden voor de sprinter Nijmegen-'s Hertogenbosch in de avonden en weekenden (als deze niet doorrijdt naar Arnhem) en perronspoor 3b kan gereserveerd worden voor de RE10 naar Düsseldorf mocht deze er eventueel nog komen (of de RE10 gaat naar spoor 35 en de [serie=Stoptrein (S1)|2018|(Venlo -) Venray - Nijmegen32300[/serie] naar spoor 1 en de [serie=Stoptrein (S1)|2018|Roermond - Nijmegen32200[/serie] naar spoor 3b).
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten